The Cheap Detective (1978)

Alternatieve titel: Neil Simon's The Cheap Detective

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Robert Moore
met Peter Falk, Ann-Margret en Eileen Brennan

Een parodie op 'Casablanca' en 'The Maltese Falcon'. Lou Peckinpaugh is een privé-detective die door de politie wordt verdacht van de moord op zijn partner. Om zijn onschuld te bewijzen gaat hij op zoek naar de echte moordenaar, waarbij hij verstrikt raakt in een zoektocht naar een mysterieus zwart beeld van een vogel.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze who-dun-it persiflage is minder leuk dan Murder By Death. Toch bovengemiddeld.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijk filmpje met een paar erg leuke grappen, zoals Zinema al eerder zei is Murder By Death zonder twijfel beter maar dit filmpje mag ook zeker gezien worden.

Lekker verstand op 0 en kijken maar!