The Haunted Sea (1997)

Horror

geregisseerd door Dan Golden
met James Brolin, Joanna Pacula en Don Stroud

Een mysterieus schip wordt in het midden van de oceaan onbemand gevonden. Maar dit mysterie wordt snel vergeten door kapitein Ramsey (James Brolin) en zijn crew, wanneer ze een Azteekse schat aan boord ontdekken. Hun vreugde blijkt echter van korte duur, als ze moeten vechten tegen het monster dat de schat bewaakt.

avatar van Noodless
Zie hier, nog geen enkele recensie hier
Een B-filmpje waar zowat op bijna alles iets te bekritiseren valt, behalve Krista Allen dan. Zeker in deze film is haar schoonheid ten volle te bewonderen. Mooie vrouw met een sterke sexy aantrekkingskracht en een geweldig body. In het begin van de film kun je haar al in de douche bijna volledig bewonderen, daarna nog eens in een graftombe en dan nog 2 keer op een vluchtige manier. De film zelf is niet goed, maar echt verveeld heb ik me nu ook niet. Er valt genoeg te beleven, maar vaak knullig en te simpel weergegeven. Zo ziet het monster echt niet uit en worden de actiescènes zonder enige spanning weergegeven. Het verhaal heeft weinig te bieden, maar vooral bepaalde ideeën zijn heel slecht uitgewerkt zoals het verlaten schip dat rond dobbert in de zee en de bemanning die op onderzoek gaat. Waar is het schip van de kapitein dan de hele tijd? Of heb ik iets gemist ? En wat doet James Brolin hier in deze film ? Hij speelt de kapitein zonder enige betekenis in de film. Joanna Pacula speelt de rol van leidster die het verlaten schip gaat onderzoeken.
Dus die synopsis hierboven klopt ook niet helemaal. Grote pluspunt is dus de vrij veelvuldige aanwezigheid van Krista Allen in deze film. 4/10