Slaughterhouse Rulez (2018)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Crispian Mills
met Asa Butterfield, Finn Cole en Hermione Corfield

Slaughterhouse is een kostschool voor de elite waar jongens en meisjes klaargestoomd worden voor macht en grootheid. Don Wallace is een nieuwe leerling van bescheiden komaf die gedwongen wordt zich aan te passen aan de geheime regels en rituelen. Gesprekken houden met de mooie Clemsie is bijvoorbeeld uit den boze. Alles verandert wanneer door aardbevingen een mysterieus zinkgat ontstaat waarbij een verschrikking vrij komt. Zowel leerlingen als leraren moeten vechten om te overleven.

avatar van Kondoro0614
Ja! Simon Pegg en Nick Frost weer samen in een film, gouden duo! Heb hier erg veel zin in.

avatar van Seam
Wel jammer dat de strakke regie van Wright mist, ben bang dat het daardoor wel wat kracht gaat missen. Maar alsnog een titel om in de gaten te houden.

avatar van Kondoro0614
Seam schreef:

Ik hoop toch dat Pegg het niveau om hoog kan houden samen met Frost. Ben aardig benieuwd.

Reken er maar niet op, dit lijkt meer een tienerfilm met Pegg en Frost in bijrolletjes.

avatar van WB
WB
Verwacht ook geen 'Shaun of the Dead' of 'Hot Fuzz', maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

avatar van sharkey111
kos schreef:

Als ze inderdaad maar geen bijrol spelen....

Op zich wel een leuke film, ik vind hem ook geen onvoldoende waard maar zo jammer dat Nick Frost en Simon Pegg niet de hoofdrol spelen of enige interactie met elkaar hebben!! op 1 scene na die direct hilarisch was en dat is rond de 38ste minuut. Pegg staat opeens een joint te roken en dan staat Frost en z'n maatje opeens achter hem. Gemiste kans want ik vond shaun of the dead en hot fuzz echt super goed. Je ziet wel aan de manier van filmen dat ze er te maken mee hebben gehad maar dat is ook alles. Hopelijk maakt Edgar Wright snel weer een nieuw film met hun.

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk. Crispian Mills werkt opnieuw samen met Simon Pegg en ook Frost duikt ditmaal op. Niet in de hoofdrol, maar het zijn ook verre van vlugge cameo's. Krijgen beide genoeg screentime om hun ding te doen en tillen het geheel weer eigenhandig naar een iets hoger niveau. Het wordt vooral leuk wanneer de pleuris uitbreekt en de gewenste mix van gory smeerlapperij en droge Britse humor elkaar vermakelijk aanvullen. Dat ontbreekt een beetje in de flauwe eerste acte, waar vooral het gevoel heerst dat niet alles uit het leuke uitgangspunt wordt gehaald. Typetjes zijn niet groot genoeg, echt komisch is het ook niet en het ontbreekt de protagonist aan een leuke persoonlijkheid. Wat dat betreft voelt het, ondanks dat het een bovengemiddelde horror/komedie is met overigens prima CGI / practical effects, toch aan als een gemiste kans.

avatar van Corcicus
Simon Pegg en Nick Frost spelen respectievelijk tweede en derde viool in dit weinig verheffende en slordig geschoten horrorfilmpje. De humor is veel te mak en de horror laat wat te lang op zich wachten om van een succes te spreken. Heel vervelend wordt het nooit, maar de straight-to-dvd kwaliteit is onmiskenbaar.

avatar van DarlingDionne
Als tussendoortje gewoon ok. Maar je moet er niet teveel van verwachten. Gelukkig deed ik dat al niet.

avatar van Easily Annoyed
Ik vond het 3x niks. Warrig, chaotisch en weinig samenhangend. Dramatisch slechte effecten en oppervlakkig acteerwerk.

avatar van barcam
Een komedie die nooit grappig is en horror die probeert om camp te zijn maar pijnlijk mislukt.
Vond er niets aan.