• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.189 acteurs
  • 199.039 gebruikers
  • 9.373.535 stemmen

Genre/Thema Challenge

zoeken in:

scorsese

• 13165 berichten
  • 11078 stemmen

The Secret Life of Pets (2016) - MovieMeter.nl - 87 min - ftv - 2 punten.

Goeie film over een hondje wiens wereld op z'n kop komt te staan als zijn baasje met een nieuwe hond thuis komt. Ondanks dat dit de zoveelste animatiefilm is met pratende dieren, komt deze redelijk fris over. De momenten tussen de huisdieren en hun baasjes zijn het mooist en ook treffend. Verder een vlot tempo, kleurrijke animaties en een fijne soundtrack.

Totaal: 53 punten.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Doet me bijzonder veel plezier om zo een lovende review te lezen

Ik vraag me toch af waar ze zo iemand hebben kunnen vinden als die gast die Mr Alonso (of was het nu Alfonso?)speelde. Volgens mij was die kerel echt zo. En ja dat soort mensen ik weet dat ze bestaan en misschien meer dan we denken...

haha ja inderdaad hij is een beetje de sloef thuis, hij speelt zijn rol wel goed zijn vrouw roept en hij springt, de sloef haha,

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/66.jpg

Final Destination (2000) – 97min – 2797stemmen – FTV – 28dec2016 – 2punten

film van James Wong, volt wegkijkend horrorfilm die geen moment verveelt de film zit vol onverwachte wendingen, de special effects zijn echt sterk, misschien achterhaald nu maar voor een film van 2000 echt knap, acteerwerk is ok maar niet meer, het verhaal verteld over Alex die gaat met zijn klas op reis gaat naar Parijs, net voor het opstijgen ziet hij in een visioen dat het vliegtuig bij het opstijgen zal ontploffen, hij en 6 andere personen weten nog op tijd te ontsnappen en zo aan de dood te ontsnappen, maar vanaf dan is het het spel van de DOOD en de 7 overlevenden, minpuntje is misschien dat het einde van de film abrupt stopt maar ondanks dit een tof horrorfilmpje 3,5*

15films:35punten

scorsese

• 13165 berichten
  • 11078 stemmen

Quatermass and the Pit (1967) - MovieMeter.nl - 97 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Matige film waar bij graafwerkzaamheden voor een metro een archeologische vondst wordt gedaan. Het duurt veel te lang voordat er echt iets gebeurd (het laatste gedeelte van de film is dan ook het vermakelijkst). Ook al is dit derde deel 10 jaar na de vorige, de special effects zijn nog steeds een lachertje.

Totaal: 56 punten.

scorsese

• 13165 berichten
  • 11078 stemmen

Quatermass and the Pit (1967) - MovieMeter.nl - 97 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Matige film waar bij graafwerkzaamheden voor een metro een archeologische vondst wordt gedaan. Het duurt veel te lang voordat er echt iets gebeurd (het laatste gedeelte van de film is dan ook het vermakelijkst). Ook al is dit derde deel 10 jaar na de vorige, de special effects zijn nog steeds een lachertje.

Totaal: 56 punten.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

baspls schreef:

(quote)

Dat screenshot ziet er heeeel sfeervol uit. Als de (bijna) de hele film zo is moet ik hem beslist zien

Niet de hele film is zo maar het is wel een donkere sfeervolle film als is het in de eerste plaats wel een drama, maar imdb plakt er (terecht) een horror label op.

scorsese blijven je knoppen hangen?

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

#11 Horror - Kaidan (1964) - 183 min (3) - 105 st. - FTV - 27-12-2016 - 5 punten (34 totaal)

https://drfreex.files.wordpress.com/2016/07/kwaidan-08c-web.jpg

Deze Japanse Horror anthologie was ik al sinds de zomer van plan om te kijken, maar de lange speelduur heeft me lang weerhouden. Ik denk ook niet dat ik nog eens een Japanse film van deze omvang in een keer ga proberen te kijken...

In tegenstelling tot wat je zou verwachten is de film gebaseerd op Engelstalige verhalen van Lafcadio Hearn, een Grieks-Ierse schrijver die naar Japan afreisde en met de dochter van een Samurai is getrouwd. Het acteerwerk was een beetje theatraal, maar dat was ook bij Kurosawa's Samurai-films. Tatsuya Nakadai (die speelde in Ran en Kaghemusha) heeft hier ook een rol.

De film was erg sfeervol. De gigantische sets waren mooi belicht en laten duidelijk het grote budget van de film zien. Alleen ergens jammer dat de lucht steeds een duidelijk geschilderde achtergrond was, dat was het enige dat het onrealistisch maakte. Er word bij vlagen een angstaanjagend sfeertje gecreëerd - ook toen waren witte gezichten en zwarte haren in trek bij Japanse horrorfilmers - maar eng wordt het nergens.

De verhaaltjes zijn ondanks hun lengte vrij simpel en lijken uit een verhalenbundel met exotische sprookjes te komen en het ontzettend trage tempo en de het kostuumdrama tussendoor waren toch best vermoeiend. Ook het ontbreken van muziek en erg schaarse geluidseffecten (de film had erg luie Foley artists) maken de film alleen maar langer. De traditionele Japanse instrumenten hadden wel iets, maar zijn niet 3 uur lang interessant genoeg.

Leuk om gezien te hebben en visueel prachtig, maar ik denk niet dat ik nog een Japanse anthologie hoef te zien.

joolstein

• 10831 berichten
  • 8921 stemmen

#29. The Serpent and the Rainbow (1988) - Horror - 98 minuten - FTV- 27-12-16

74+3= 77 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV- 1 punt

176 stemmen: 1 punt

https://www.cinematerial.com/media/posters/md/xg/xgbytzoj.jpg?v=1456360249

Voodoofilm die geïnspireerd is op een boek van Wade Davis. En als ik de goede man op zoek op internet blijkt dat de film (boek) op hem gebaseerd moet zijn. In 1982 ging antropoloog Wade Davis weldegelijk op expeditie naar Haïti en identificeert twee medicijnen die gebruikt werden bij traditionele zombieficatie rituelen. Bill Pullman die Dennis Allan speelt, lijkt zelfs sprekend op hem. En er is soms ook een voice-over waardoor het lijkt alsof we naar een soort videodagboek kijken. Toch is niet alles correct want de dictatuur van de Duvaliers werd pas in 1986 omver geworpen. Echter vormt dit wel een zeer eng en prachtig decor voor de voodoo. Aan het begin van de film deed het me vluchtig denken aan Cannibal Holocaust maar als de film dan echt van start gaat is de film veel meer dan dat! Het is zeer spannend en de lekkere goed gedoseerde horror, zeker in de hallucinatiescènes, maken van deze film een waar kijkgenot.

joolstein

• 10831 berichten
  • 8921 stemmen

#30. Night of the Demons (1988) - Horror - 90 minuten - FTV- 27-12-16

77+3= 80 punten

FTV- 1 punt

68 stemmen: 1 punt

http://i6.imageban.ru/out/2015/01/12/fe9af284ba842cf1e4fcab24ae87d6d9.jpg

Een heerlijke tachtiger jaren campy film. Het verhaal is simpel, jongere geven een feestje in een verlaten huis . In dat huis is natuurlijk het een en ader gebeurd en overkomt ook deze jongere. Het acteerwerk is gewoon slecht. Vond trouwens de grappen wel best leuk. In ieder geval niet de standaard seksgrappen. En doordat de film een soort nonchalante visuele uitstraling heeft en niemand iets serieus neemt kijk dit O zo lekker weg. De make-up special effects zijn zelfs nog heel goed. Ondanks dat alles volgens het boekje gaat en het niet de meest vernieuwende film is, zijn het vooral de charme, het plezier en de grappige oneliners die deze trashy film tot een goede kijkbare film weten te maken.

joolstein

• 10831 berichten
  • 8921 stemmen

#31. Quella Villa Accanto al Cimitero (1981) - Horror - 87 minuten - FTV- 27-12-16

80+3= 83 punten

FTV- 1 punt

167 stemmen: 1 punt

http://www.moviesmademe.com/covers/1264_4687.jpg

En zoals het een goede Lucio Fulci beaamt is dit weer een zeer sfeervolle horror. Norman Boyle neemt zijn familie mee van New York naar Boston om de moord/zelfmoord van zijn vriend en collega Dr. Peterson te onderzoeken. Hij en familie trekken in het oude huis van zijn vriend en terwijl het (zwaar irritante) jongentje het aanleg met een meisje May genaamd gebeuren er natuurlijk ook de nodige dingen in het huis. Nu zijn er nogal wat dingen die wel worden aangehaald maar waar verder niets mee werd gedaan. Wie of waarom was de geest van May daar? De mysterieuze babysitter Anna wat deed zij daar of was ze alleen maar slachtvee? Het leek soms net of dat er twee verhalen door elkaar heen liepen één met een zombie en de andere met een bovennatuurlijke geest. Echter beide plots samen werkte niet goed. Maar ondanks dat er dus veel verhaallijnen abrupt stoppen in de film en we op veel vragen geen antwoord krijgen is het vooral de gore en sfeer die film weten te redden.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

#12 Horror - The Neon Demon (2016) - 118 min - 2016 - FTV - 27-12-2016 - 2 punten (36 totaal)
http://www.filmvandaag.nl/images/recensies/330.jpg
Van The Neon Demon had ik best hoge verwachtingen, een spannende film met een stillistische aankleding. Hoewel ik het geen slechte film vond is het wel een tegenvaller. De film heeft een aantal problemen.

Laten we eens beginnen met de titel. The Neon Demon, wat een lijpe titel. What's next? Het TL-buis Spook? Nee, als je alleen op de titel afgaat verwacht je een jaren '80 parodie a la Kung Fury.
Elle Fanning speelde wel aardig in de hoofdrol, al had ze een gek stemmetje. Ik ergerde me er op een gegeven moment wel aan dat alle personages steeds zeggen dat ze zo ongelofelijk mooi is. Ze is zeker niet lelijk, maar overdrijven is ook een vak.

Omdat Refn door de Giallo is geïnspireerd dacht ik dat het plot rond de modellen, net als in veel Gialli slechts als introductie voor het slachtvee diende. Het hele plot draait echter rond de ongezonde obsessie met schoonheid en materialisme. Ik werd een beetje somber van al dat narcistische gedoe. Die competentie tussen de modellen, alsof het vrouwen in de Harem van een sultan of ballerina’s op een Sovjet-Russische Dansacademie zijn, vond ik niet zo interessant. Lekker boeiend hoe je neus of je kaaklijn eruit zien en is het niet sneu dat het enige wat je onderscheid je uiterlijk is?

De film is erg mooi geschoten en Refn maakt gebruik van mooi Bavaësk kleurgebruik. Het was veel monochroomer dan je ziet in Amer (ook al zo'n tegenvaller) of de films van Mario Bava en Dario Argento. Makkelijk te verklaren, want Refn is namelijk kleurenblind. Ik vond de hoeveelheid van het impressionistische kleurgebruik wel weer een beetje tegenvallen. De poster beloofd veel stilisme, maar in werkelijkheid heeft de film maar een paar scènes met de mooie kleuren. De soundtrack van Cliff Martinez was mooi en de jaren ’80 achtige elektronische muziek mag er zeker wezen. Kan echter niet op tegen de soundtrack van Refn’s eerdere Drive.

Het grootste probleem van The Neon Demon is dat het geen geheel vormt en het plot aan alle kanten rammelt. We beginnen met het verhaal van het jonge model dat het helemaal wil gaan maken, a la Mulholland Drive (ook een pretentieuze tegenvaller). Om vervolgens in een soort liefdesverhaal met haar vriendje terecht te komen, Val Lewton-achtige suspense opbouw naar niets (ja dat is een pleonasme) en dan ineens ontspoort de film in een ranzige vaagheid die aan Andrzej Zulawski’s Possession doet denken. Lesbische necrofilie, kannibalisme, toe maar. Aan de ene kant is het totaal geen Horrorfilm en dan ineens heel morbide. Is het een bijgeloof onder modellen dat als je iemand eet en je met haar bloed insmeert je net zo mooi als haar wordt? In een Gotische horror had het gewerkt, maar in hedendaagse setting wil ik toch echt wat uitleg. Zijn de modellen honderden jaren oude Elisabeth Bathory-achtige vampiers die leven op jonge maagden? Of zijn ze gewoon een beetje gek in hun hoofd. Geef ten minste enige vorm van uitleg.

De problemen rond het plot zijn allemaal makkelijk te verklaren. Volgens Fanning heeft Refn de film chronologisch opgenomen en is vrijwel alles geïmproviseerd, hetgeen aantoont hoe pretentieus deze film is. Een schoolboek voorbeeld van style over substance.

Soms worden nieuwe films aangekondigd die je de hoop geven een modern meesterwerk tegen te komen, alleen elke keer weer vallen ze tegen. Vrijwel altijd door problemen met het verhaal, misleidende reclame campagnes of het missen van diepgang. Ze zijn niet slecht, maar ook niet echt goed en dat is nu juist het vervelende. The Neon Demon is al de zoveelste dit jaar. Mooie beelden, mooie vrouwen, mooie muziek, potentie maar te vaag en te oppervlakkig om echt goed te zijn. Het is zeker geen doorsnee film en daarom ook zeker het bekijken waard, maar een cinematografisch meesterwerk is het allerminst.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3604.jpg

Final Destination 2 (2003) – 90min – 2168stemmen – FTV – 28dec2016 – 2punten

horrorfilm van David R. Ellis, even vlot wegkijkend als het eerste deel het concept is het zelfde juist zijn de special effects en kills iets spectaculairder, acteerwerk is hezelfde als in deel 1 gewoon ok niks meer, het verhaal word nu verteld door de ogen van kimberly ze krijgt een visioen over een groot verkeersongeval waar ze samen met haar vrienden in terecht komt ze weet dat te omzeilen en zo begint weer het spel tussen de overlevenden en de DOOD, voor mij een prima vervolg maar beter of deel 1 zeker niet 3,5*

16films:37punten

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/30000/30311.jpg

final destination 3 (2006) – 93min – 2067 stemmen – FTV – 28dec – 2punten

horrorfilm van James Wang, wederom van het zelfde als de twee vorige delen juist dat er nu wat meer spanning en suspense, de special effects zijn ietsje spectaculairder grootser opgevat, acteerwerk is hetzelfde, het verhaal word deze keer door het visioen van Wendy verteld die een wel heel spectaculaire achtbaancrash beleeft, daarna is het weer aan de DOOD om zijn werk te doen, de kills zijn naar mijn mening ruwer dan in de vorige 2 delen, prima filmpje dat even veel sterren verdiend als vorige 2, 3,5*

17films:39punten

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/54000/54716.jpg

the final destination (2009) – 82min – 1396stemmen – FTV – 28dec2016 – 2punten

horrorfilm van David R. Ellis, minste deel van de 4 films, kills en special effect zijn nog ok maar het concept, weinig of geen verhaal en het acteerwerk is echt veel minder, alles begind bij een spectaculaire crash op een speedway race (deze crash was al overdreven in beeld gebracht wat het nog slechter maakt) een groepje vrienden overleven deze crash en dan begint het spelletje van de DOOD weer, kortom is dit deel eigelijk naar mijn mening een beetje tijdverlies....2,5*

18films:41punten

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/106000/106043.jpg

Out of the Dark (2014) – 92min – 73stemmen – FTV – 28dec2016 – 3punten

Horrorfilm van Liuis Quilez, Sarah en Paul verhuizen samen met haar dochtertje naar colombia, Sarah zal daar het bedrijf van haar vader runnen, alles lijkt goed te lopen tot dat hun dochtertje ziek word en dan komen er heel wat lugubere zaken aan het licht, eerst het posetive: sound en muziek zo ook het acteerwerk is vrij goed, maar daar stopt het dan de spanningsopbouw loopt in het begin ok maar halfweg de film stokt het, je denkt dan te weten hoe de vork aan de steel zit maar niks is minder waar de film kabelt zo verder tot het einde dat wel een min of meer happy ending heeft, de echte horrorsfeer is ver te zoeken er word wel geprobeerd om dat te creëren maar lukt daar echt niet in de special effects is in het zelfde bedje ziek.... eigelijk een vrij saaie horrorfilm die je met veel moeite bekijkt, jammer 2,5*

19films:44punten

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

arno74 schreef:

Bij mij staat qua Franse familiefilms P'tit Quinquin (2014) in de planning, geen idee of het een kinderfilm is, wel 12+ aanduiding. We zullen zien.

arno74, ik begin gisteren beginnen kijken naar deze. 't ziet er (na de eerste 50 minuten) heel goed uit; alleen: helemaal in het begin gebeurt dit: een kereltje van een jaar of twaalf staat met een dode rat te zwaaien en vraagt aan z'n even oude buurmeisje "Je le mettrai dans ton cul ?".

Meer van dat soort humor, plus een flinke portie gevloek deden me toch wel een beetje (?) twijfelen aan het genre 'familiefilm'. En bij deze werp ik blik op de site hier: Misdaad/Komedie, en op IMDB ook nog Mystery. Staat deze dan misschien op Netflix als familiefilm...? Anders ga ik toch eerst maar wat anders kijken...

Ik kijk wel al zeker uit naar de volgende 150 minuten: zeer grappig, boeiend, sfeervol, en de jonge hoofdacteur speelt de pannen van het dak...

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#23. Rumpelstiltskin (1987) - RW - 92 minuten - 12 stemmen - 28 december 2016 - 2 punten (Totaal: 63 punten)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/5186R1440VL.jpg

Deze sprookjesverfilming van Cannon was in elk geval een stuk genietbaarder dan de Emperor's New Clothes die ik eerder keek deze week. Billy Barty steelt hier de show als Repelsteeltje. Het is amusant hoe hij steeds in rijmvorm spreekt. Er is meer karakter gegeven aan de koning en koningin die ik eigenlijk iets ergs toewenste omwille van hun hebzucht. De prins vond ik dan weer een zwak figuur. Emily het stomme meisje vond ik een aardige toevoeging net als de sprekende vogel van Repelsteeltje. Enkele leuke liedjes vooral dan "Straw into Gold".

joolstein

• 10831 berichten
  • 8921 stemmen

#32. Ticks (1993) - Horror - 85 minuten - FTV- 28-12-16

83+3= 86 punten

FTV- 1 punt

104 stemmen: 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5276.300.jpg

Een fijne vroege jaren '90 film die grofweg de slasher van de jaren '80 combineert met de creatures van de jaren '50. Het idee voor dit verhaal was best goed maar het hapert ook een beetje in de uitwerking. Het idee van Hillibilly's die marihuana verbouwde met hormonen waardoor er reuze teken ontstonden was zeer goed. Maar de mindere kant van het verhaal was dat diezelfde Hillibilly's dan meer moorden pleegde dan de teken, erg jammer. De teken zelf zagen er goed uit en in combinatie met het geluid kreeg je best de kriebels. Afgezien van de goedkopere schietpartijen is er gelukkig wel wat gore te zien. En die is toch wel om van te smullen! De uiteindelijke climax is zelf extatisch maar wel is deze creatie te kort in beeld. Ook het acteerwerk was nog zeer goed, dit kwam vooral doordat de grootste rollen werden gespeeld door het sulletje Seth Green (Buffy) en een jonge gangster Alfonso Ribeiro ( inderdaad Carlton uit Fresh Prince of Bel-Air) Kortom een fijne popcorn-film

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Boenga schreef:

(quote)

arno74, ik begin gisteren beginnen kijken naar deze. 't ziet er (na de eerste 50 minuten) heel goed uit; alleen: helemaal in het begin gebeurt dit: een kereltje van een jaar of twaalf staat met een dode rat te zwaaien en vraagt aan z'n even oude buurmeisje "Je le mettrai dans ton cul ?".

Meer van dat soort humor, plus een flinke portie gevloek deden me toch wel een beetje (?) twijfelen aan het genre 'familiefilm'. En bij deze werp ik blik op de site hier: Misdaad/Komedie, en op IMDB ook nog Mystery. Staat deze dan misschien op Netflix als familiefilm...? Anders ga ik toch eerst maar wat anders kijken...

Ik kijk wel al zeker uit naar de volgende 150 minuten: zeer grappig, boeiend, sfeervol, en de jonge hoofdacteur speelt de pannen van het dak...

Bizar, ik zou zweren dat er familie bij stond op IMDb, misschien heb ik verkeerd gekeken. Sorry.

Ik kom er deze week niet meer aan toe om deze te zien, ook niet Petit Nicolas helaas.

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

arno74 schreef:

Bizar, ik zou zweren dat er familie bij stond op IMDb, misschien heb ik verkeerd gekeken. Sorry.

Helemaal niet erg, hoor. Ik heb me alvast geamuseerd en kijk al uit naar de volgende delen, maar ga wel wachten tot na deze challenge - kwestie van toch zeker in de top 100 te eindigen...

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

31. Joulutarina (2007) - Familie - 83 m. (1p) - FTV (1p) - 29 st. (1p) - 27/12 - 3p (tot: 84 punt)http://cineplex.media.baselineresearch.com/images/243399/243399_full.jpg

Leuke Finse kerstfilm. Ik vond het heel knap hoe ze aan de Kerstman en zijn ontstaan een realistische geschiedenis wilden geven, aan elke detail is gedacht, zelfs aan waarom hij een rode pak draagt, een zak en een slee gebruikt en zoveel rendieren heeft. Er wordt zelfs uitgelegd waarom ouders de Kerstman helpen en soms zelf de cadeautjes voor de kinderen verpakken. De film vertelt de legende van de kleine Niko die op het idee komt om met kerst cadeautjes te geven, hij maakt zelf klein houten speelgoed en geeft het weg. Iets wat kleinschalig begint maar uitgroeit tot de Kerstman die we kennen. Een hele simpathieke familie/jeugdfilm die goed in elkaar steekt. 3.5*

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

32. As Above, So Below (2014) - Horror - 93 m. (1p) - FTV (1p) - >250 st. (0p) - 28/12 - 2p (tot: 86 punt)http://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/08/aa1.jpeg
Oef. Verschrikkelijk, ik ergerde me constant aan het slechte acteerwerk, het slechte camerawerk, de slechte beeldkwaliteit, de simpele dialogen en het simpele script. Al binnen een minuut of vijf weet je van welke kwaliteit deze film is, ik schaar het in de categorie B-films. En dat terwijl ik had gehoopt op een lugubere horror in de echte setting dat de catacombes van Parijs zijn. Met zo'n 'decor' valt véél meer uit te halen, doodzonde. Laat bijvoorbeeld wat toeristen daar verdwalen of zo, maar geen onzinnige zoektocht naar een steen der wijzen. Een beetje geloofwaardigheid had bijgedragen aan het werkelijk eng maken van de film, maar daar is geen aandacht aan besteed. De schrikeffecten die zich mede baseren op het verhogen van het volume haalden me alleen maar uit de slaap waarin deze film mij sukkelde. De bordkartonnen personages waren ook totaal niet uitgediept laat staan interessant. De makers laten zien dat ze weinig (zeg maar gerust geen) creativiteit hebben. Erg infantiel. 1* Wie van claustrofobische horrors houdt en van film type The Descent (2005) (1,5*) zal het wellicht beter bevallen, maar van deze kwaliteit is het niks voor mij.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100822.jpg

Maggie (2015) – 95min – 295stemmen – FTV – 28dec – 2stemmen

horrordrama Henry Hobson, los van het horrorgenre is deze film heel sterk alles in deze film is af, sound&muziek, sfeer, omgeving en de heel sterke karakters maken van deze film een aangrijpend drama dat onder je huid kruipt, de ganse film zit in melancholisch sfeer samen gesmolten met de duistere horrorsfeer, naar het einde van de film begint de duistere sfeer toe te nemen waardoor je de licht angst voelt, dit word vooral gevoed door het sterke acteerwerk waardoor je gaat meeleven met de personages, als je puur naar de horror gaat kijken is deze film misschien wat braafjes maar de make up en sfeer is top !!!! voor mij is deze film een dikke 4,5* waard

20films:46punten

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#24. The Secret of the Sword (1985) - RW - 16 stemmen - 90 minuten - 28 december 2016 - 2 punten (Totaal: 65 punten)

Als familiefilm aangeduid op Netflix

http://images.mentalfloss.com/sites/default/files/styles/insert_main_wide_image/public/19465652.jpg

He-Man was een belangrijk deel van mijn jeugd. Ik ben een kind van de eighties dus keek de animatieserie en had verschillende actiefiguren. Deze animatiefilm is eigenlijk de ontmoeting tussen He-Man en zijn tweelingzus She-Ra alsook een introductie van The Princess of Power serie die dan vooral meisjes moest aanspreken want de jongens hadden al He-Man en de Masters of the Universe. Later werd deze film in 5 afleveringen opgesplitst en vooraan de She-Ra reeks geplaatst. Jammer dat He-Man geen fatsoenlijke speelfilm kreeg. De film met de echte acteurs is echt wel een gedrocht. Deze animatiefilm toont hoe het moet, broer en zus die de krachten bundelen tegen het kwaad. Het leverde meteen de leuke song "The Power of Love" op. Net als de beide series staat in deze film vriendschap centraal.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

U96 schreef:

(afbeelding)

Maggie (2015) – 95min – 295stemmen – FTV – 28dec – 2stemmen

horrordrama Henry Hobson, los van het horrorgenre is deze film heel sterk alles in deze film is af, sound&muziek, sfeer, omgeving en de heel sterke karakters maken van deze film een aangrijpend drama dat onder je huid kruipt, de ganse film zit in melancholisch sfeer samen gesmolten met de duistere horrorsfeer, naar het einde van de film begint de duistere sfeer toe te nemen waardoor je de licht angst voelt, dit word vooral gevoed door het sterke acteerwerk waardoor je gaat meeleven met de personages, als je puur naar de horror gaat kijken is deze film misschien wat braafjes maar de make up en sfeer is top !!!! voor mij is deze film een dikke 4,5* waard

20films:46punten

Fijn dat jij em wel kon waarderen. Ik snap die lage waarderingen niet. Akkoord meer drama dan horror, maar hier bewijst Arnie dat hij wel degelijk een sterke dramarol kan neerzetten. Ik moet toegeven dat ik er niet echt in geloofde een action hero in zulke film, maar de aanwezigheid van Abigail Breslin, een van mijn favoriete actrices had me over de streep getrokken om deze te kijken. Ik vond hem dankzij Abigail en Arnie's overtuigende acteerwerk zeer meeslepend. Die eindscène had me echt wel op het puntje van de stoel en dat heb ik echt wel zelden. Wellicht hadden de laagwaardeerders verwacht dat Arnie zombies ging afknallen of zo. Dan was de film natuurlijk een zoveelste formulewerkje geweest. Gelukkig is het zo niet gegaan en zit de film fijn in mijn collectie.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

#31. Quella Villa Accanto al Cimitero (1981) - Horror - 87 minuten - FTV- 27-12-16

80+3= 83 punten

FTV- 1 punt

167 stemmen: 1 punt

(afbeelding)

En zoals het een goede Lucio Fulci beaamt is dit weer een zeer sfeervolle horror. Norman Boyle neemt zijn familie mee van New York naar Boston om de moord/zelfmoord van zijn vriend en collega Dr. Peterson te onderzoeken. Hij en familie trekken in het oude huis van zijn vriend en terwijl het (zwaar irritante) jongentje het aanleg met een meisje May genaamd gebeuren er natuurlijk ook de nodige dingen in het huis. Nu zijn er nogal wat dingen die wel worden aangehaald maar waar verder niets mee werd gedaan. Wie of waarom was de geest van May daar? De mysterieuze babysitter Anna wat deed zij daar of was ze alleen maar slachtvee? Het leek soms net of dat er twee verhalen door elkaar heen liepen één met een zombie en de andere met een bovennatuurlijke geest. Echter beide plots samen werkte niet goed. Maar ondanks dat er dus veel verhaallijnen abrupt stoppen in de film en we op veel vragen geen antwoord krijgen is het vooral de gore en sfeer die film weten te redden.

Deze staat ook op mijn kijklijst voor deze challenge, al heb ik deze ook al gezien. Ik denk dat ik dezelfde kritiek had al heb ik wel genoten van het visuele aspect en had ik zelf wel een aanvulling gegeven aan het geheel en ook beetje gezocht wat de interpretatie van het einde was. Ergens klopte het dan wel al zitten er wel nogal grote gaten in het verhaal, waardoor je als kijker het gevoel hebt dingen te hebben gemist. Maar ik vond deze zeker qua verhaal en personages een pak beter dan de 2 andere Gates to Hell films zijnde City of the Living Dead en The Beyond.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Fijn dat jij em wel kon waarderen. Ik snap die lage waarderingen niet. Akkoord meer drama dan horror, maar hier bewijst Arnie dat hij wel degelijk een sterke dramarol kan neerzetten. Ik moet toegeven dat ik er niet echt in geloofde een action hero in zulke film, maar de aanwezigheid van Abigail Breslin, een van mijn favoriete actrices had me over de streep getrokken om deze te kijken. Ik vond hem dankzij Abigail en Arnie's overtuigende acteerwerk zeer meeslepend. Die eindscène had me echt wel op het puntje van de stoel en dat heb ik echt wel zelden. Wellicht hadden de laagwaardeerders verwacht dat Arnie zombies ging afknallen of zo. Dan was de film natuurlijk een zoveelste formulewerkje geweest. Gelukkig is het zo niet gegaan en zit de film fijn in mijn collectie.

volledig met eens, zo heb ik deze film ook ervaren, het is mij inderdaad ook een raadsel waarom deze film zo een lage score bezit op MM misschien word deze film door de doorsnee horrorkijker bekeken en komt die van een kale reis terug want die verwacht meer actie en kills en zombie toestanden, ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook verwacht had dat de film zo zou lopen maar niks minder waar, en kreeg een heel mooi knap en griezelig drama voor in de plaats, ik was inderdaad aangenaam verrast dat schwarzenegger zo een sterke rol kon neer zetten, al zijn andere actiefilms heb ik grijs gekeken( asta la vista baby, all be back ) Breslin kan ik me niet eerder voor stellen (misschien wel in andere films waar ze een stuk jonger is maar kan me niks herinneren) haar karakter in deze film is echt griezelig knap, juist door het einde in deze film word het nog maar eens bevestigd, topfilm die ik beslist op DVD wil!!!

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/542000/542683.jpg

I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016) – 87min – 54stemmen – FTV – 29dec2016 – helaas geen punten want volgens MM een Thriller.

“ik heb mezelf horen zeggen dat een huis waarin iemand is overleden een verblijfplaats is van een wegrottende geest en nooit meer mag worden verkocht of gekocht door de levenden. Het mag alleen worden geleend door de geesten die zijn achtergebleven.”

met deze zinnen begint deze heel bizare soms verwarrende ook soms saaie maar naar mij mening wel heel griezilge film, het verhaal verteld over Lily, een verpleegster die word ingehuurd om te zorgen voor een oudere dame Iris Blum, vanaf het begin dat lily in het huis verblijft en woond krijgt ze een heel sterk gevoel dat er nog iemand meer in het huis woond, de film is heel traag opgebouwd en heeft een constante griezelige spanning versterkt met angstaanjagende sound&muziek, acteerwerk is ook vrij sterk vooral de rol van Mvr Blum is griezelig knap, echt wel het kijken waard als je van een griezelig spookverhaal houd.

joolstein

• 10831 berichten
  • 8921 stemmen

U96

Je mag de punten wel erbij tellen! Op Netflix staat hij wel als Horror en doordat er dan ook punten worden toegekend heb jje gewoon 2 punten!

joolstein

• 10831 berichten
  • 8921 stemmen

alexspyforever

Deze staat ook op mijn kijklijst voor deze challenge, al heb ik deze ook al gezien. Ik denk dat ik dezelfde kritiek had al heb ik wel genoten van het visuele aspect en had ik zelf wel een aanvulling gegeven aan het geheel en ook beetje gezocht wat de interpretatie van het einde was. Ergens klopte het dan wel al zitten er wel nogal grote gaten in het verhaal, waardoor je als kijker het gevoel hebt dingen te hebben gemist. Maar ik vond deze zeker qua verhaal en personages een pak beter dan de 2 andere Gates to Hell films zijnde City of the Living Dead en The Beyond.

Ikzelf vond de The Beyond iets beter dan deze. Alhoewel het verschil minimaal was. Iets meer evenwichtiger qua verhaallijn , De gore pakte me meer en ik hou erg van films met een occulte sfeer. Er waren bij House by the Cemetery complete scenes die wel werden getoond maar niet verder werden uitgewerkt. Wat ik persoonlijk jammer vond omdat het ten koste ging van de spanning en voldoening. Het einde vond ik dan weer wel bevredigend, met het weglopen van de vrouw en de twee kinderen.

City of the Living Dead heb ik nog niet gezien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.