- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top 100 2018 (+ persoonlijke top 10 2018 en floplijst)
MovieMeter Top 100 2018 (+ persoonlijke top 10 2018 en floplijst)
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
2018 is wat mij betreft een geweldig filmjaar. Ik kan me geen jaar voor de geest halen waarin ik zoveel 4.5+ scores heb mogen uitdelen.
01. 5.0* Like Me (2017)
02. 5.0* Mandy (2018)
03. 4.5* Hereditary (2018)
04. 4.5* Under the Silver Lake (2018)
05. 4.5* The Limit of Sleeping Beauty (2017)
06. 4.5* Beoning (2018)
07. 4.5* Annihilation (2018)
08. 4.5* Sorry to Bother You (2018)
09. 4.0* Suspiria (2018)
10. 4.0* Laissez Bronzer les Cadavres! (2017)
11. 4.0* First Reformed (2017)
12. 4.0* Gutland (2017)
13. 4.0* Thoroughbreds (2017)
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
John Waters - Artforum International
Dumont op 1 in de jaarlijkse John waters top10
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
We kunnen helaas onze top 10 lijst voor 2018 hier niet invullen door het ontbreken van "The Magnificent Cake".
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
David Ehrlich’s 25 Best Movies of 2018 Video Countdown | IndieWire
David Ehrlich's videocompilatie van zijn beste films is er weer. Altijd weer een mooie december mijlpaal .
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
David Ehrlich’s 25 Best Movies of 2018 Video Countdown | IndieWire
David Ehrlich's videocompilatie van zijn beste films is er weer. Altijd weer een mooie december mijlpaal .
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
De nummer 1 van Cahiers ga ik nog op BD aanschaffen. Komt volgende week uit op het fijne (gay) label Altered Innocence.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Zou best kunnen. Vorig jaar was het ook begin december, dat weet ik wel. En hij heeft Spiderverse en Roma ook al gezien, dus alle films heeft hij wel zo'n beetje gehad. Alleen Mary Poppins Returns nog niet.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
met de bladen is het meestal als het december nummer uit komt, het verschilt wel eens een paar dagen, maar het is toch altijd wel deze tijd
Guillaume Brac heb ik pas één ding van gezien, maar op basis daarvan zeer geïnteresseerd. Zijn nummer 10 positie heeft op dit moment nog 0 "checks" op ICM! lekker eclectisch weer de jongens van Cahiers.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Wel weer erg fijne compilatievideo van Ehrlich. Ook leuk om later te herkijken.
Wat Cahiers betreft, slechts 3 gexien. The Wild Boys heb ik al wel een maandje klaarliggen, maar nog niet van gekomen. Wat The Post daar alleen doet? Zo goed was die toch niet
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Erg gave compilatie weer. Zelfs wat frames van Like Me (2017) gespot.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Erg gave compilatie weer. Zelfs wat frames van Like Me (2017) gespot.
THE BEST FILMS OF 2018, a list of films by davidehrlich • Letterboxd Like me staat op plaats 40
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Moet nog een paar films gaan zien, maar voorlopig deze top 10 gemaakt.
1. Hostiles
2. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3. A Quiet Place
4. The Shape of Water
5. Isle of Dogs
6. Eighth Grade
7. The Death of Stalin
8. Leave No Trace
9. Annihilation
10. American Animals
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Van Cahiers du Cinéma toch al een stuk of vier gezien. Grootste afwezige lijkt me de nieuwe van Godard? Maar hij heeft zo te zien nog geen reguliere release gehad in Frankrijk dus wellicht volgend jaar. Ik ben verder heel benieuwd naar de nieuwe Mazuy. Haar vorige film was niets minder dan een meesterwerk. En ondertussen heeft Sang-Soo ook weer vier nieuwe films af. Volgend jaar dan maar een top 10 van SS's?
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
Sight & Sound 2018
1. “Roma”
2. “Phantom Thread”
3. “Burning”
4. “Cold War”
5. “First Reformed”
6. “Leave No Trace”
7. “The Favourite”
= “You Were Never Really Here”
9. “Happy as Lazzaro”
= “Zama”
11. “The Image Book”
12. “If Beale Street Could Talk”
13. “BlacKkKlansman”
14. “The Other Side of the Wind”
= “Shirkers”
= “Shoplifters”
17. “Sorry to Bother You”
18. “Faces Places”
= “The Rider”
= “Western”
21.” La Flor”
= “Hereditary”
= “High Life”
= “Isle of Dogs”
= “Madeline’s Madeline”
= “120 BPM”
= “Transit”
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Toch al 17 titels gezien. The Other Side of the Wind en Shirkers staan nu op Netflix - kan ik nog inhalen. Gaat Sorry to Bother You daar ook nog op toegevoegd worden?
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Gaat Sorry to Bother You daar ook nog op toegevoegd worden?
Ik kom maar tot 12, maar zal er nog zeker een handvol van zien voor de eindlijst, en hopelijk meer.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Hoeft toch ook niet? Als die maar een keertje langskomt voor 2020.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Oh dat verwacht ik wel. En anders wel elders
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Best Undistributed Films of 2018 + 10 Best Undistributed Movies of 2018
Met de nieuwe Roberto Minervini op 01! Black Mother wordt in opvallend veel eindejaarslijstjes genoemd. Ga ik wel proberen te zien op het aanstaande IFFR. Sowiezo worden er veel titels genoemd die we volgende maand mogen zien in Rotterdam.
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
1. Le livre d'image (2018)
2. Venom (2018)
3. Mile 22 (2018)
Betty Bono
-
- 7 berichten
- 678 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Eindejaarslijst 2018:
Waar kan Ik mijn top 10 van 2018 invullen?
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Illuster drietal.
Bij mij zweven Venom en Mile 22 ergens rond de 120 en 150. De Godard...we zien wel. De screenshots maken me bepaald niet warm...
mjk87 (moderator films)
-
- 13291 berichten
- 3906 stemmen
Roma en Shoplifters komen nog even dit weekend uit zo bijna aan het eind. Benieuwd of ze nog veel top 10-lijstjes halen (Roma verwacht ik wel).
Mr Thee
-
- 1562 berichten
- 1108 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Eindejaarslijst 2018:
Waar kan Ik mijn top 10 van 2018 invullen?
Rechts boven in de hoek kun je tikken op je avatar (plaatje), vervolgens staat de top 10 onder “mijn moviemeter”.
tbouwh
-
- 5650 berichten
- 4966 stemmen
Mijn god, dat moet inderdaad wel de meest illustere top-3 ooit zijn.
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
Leukste films die ik dit jaar gezien heb en deze films voldoen aan mijn criteria . Bovendien heb ik niet zo veel films gezien . Heb ook geen zin om interessant te doen met vage arty-farty films die ik over enkele jaren vergeten ben .
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
2018 was een topjaar, vind ik.
Alleen al te zien aan de hoeveelheid prachtige films die buiten m'n top 10 vielen. Er zijn jaren waarin films m'n lijstje halen die voor mij niet per se hadden gehoeven, maar nu zijn er maar liefst 15(!) die ik graag een plekje gegeven had, maar zijn afgevallen:
- 3 Faces
- Dogman
- Foxtrot
- Lucky
- Mandy
- Phantom Thread
- Pity
- So Help Me God
- The Favourite
- The Florida Project
- The Rider
- The Shape of Water
- Three Billboards
- Under the Silver Lake
- Widows
Voor de 10 die ik nóg mooier vind en mijn top 10 vormen, zie m'n profiel.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Best Undistributed Films of 2018 + 10 Best Undistributed Movies of 2018
Met de nieuwe Roberto Minervini op 01! Black Mother wordt in opvallend veel eindejaarslijstjes genoemd. Ga ik wel proberen te zien op het aanstaande IFFR. Sowiezo worden er veel titels genoemd die we volgende maand mogen zien in Rotterdam.
Interessante lijstjes, dank voor het delen!
(wel een erg irritante site trouwens, die eerste)