Sorry to Bother You (2018)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Boots Riley
met Lakeith Stanfield, Tessa Thompson en Armie Hammer

Een zwarte telemarketeer met weinig gevoel van eigenwaarde ontdekt een magische sleutel tot zakelijk succes. Hij brengt zichzelf naar de bovenste regionen van de hiërarchie, net op het moment dat zijn collega's zich verzetten tegen onrechtvaardige arbeidsomstandigheden. Wanneer hij het macabere geheim van zijn bedrijfsleiders blootlegt, moet hij beslissen of hij wil opstaan of zich wil uitkopen.

avatar van devidia
Het is eens een andere manier van aanpakken die hier en daar verfrissend aanvoelt. Maar verder zaten er toch vrij veel vervelende onderdelen in...

avatar van Nizzii
Denk dat ik de winnaar bent deze keer, maar ik geef niet vaak een zo laag cijfer. Maar man man, heel vervelend film. Het moest een komedie voorstellen, maar de film was zo droog en saai. Met saai bedoel ik dan ook echt saai. De grappen kwamen totaal niet aan. Veel te geforceerd, wat waarschijnlijk de bedoeling is. Verhaal was te zweverig en de abrupte springerige scenes maken het er niet beter op. Ik had het gevoel dat ik bij deze film flink aan genotsmiddelen moest zitten om hem grappig te vinden en te snappen. Bij 20 minuten had ik al het gevoel van moet hem nu stoppen. Maar ergens zei mijn verstand van kijk nog even door, waarschijnlijk komt de komische hoogtepunten nog en moet het verhaal langzaam opbouwen tot een climax. Maar helaas, na 50 minuten blijft de film net zo monotoon en saai zoals die mee starten. Hier ben ik dus ook gestopt. Mensen die dit een beetje vergelijken met Get Out, daarvan deel ik de mening niet. Want 'Get Out' daarin tegen was een hele goede film.

avatar van notoirefilmhater
Moeilijke film dit. Aan de ene kant origineel, bizar en een aardige politiek/sociale boodschap in verpakt. Aan de andere kant langzaam, niet echt grappig en moeilijk om uit te kijken. Dit is zeker geen film voor de vrijdag- of zaterdagavond, maar meer voor de maandagavond.

avatar van Gi-Force
Een heerlijke film balancerend tussen de harde werkelijkheid voor velen en volkomen waanzin. De hoofdrolspeler functioneert perfect als anti-held. Zijn vrienden en vriendin zijn super gecast. Als je volstrekte gestoordheid in een film wel kan waarderen dan is dit een must see.

Merkwaardige, curieuze komedie(sciencefiction zoals hierboven staat vermeld zou ik het niet willen noemen). Eerste helft vond ik er eigenlijk weinig aan, geen laughs wat mij betreft, sloom verteltempo, onduidelijk waar het verhaal naar toegaat en Stanfield is een beperkte, weinig dynamische komiek die de lachers niet snel op de hand krijgt denk ik. In het tweede gedeelte zit echter een hilarische, briljant gekke wending(die paardmensen), wat het als geheel toch nog opkrikt. Ook de bijrol van Tessa Thompson als zijn vriendin die steeds van kapsel wisselt is best leuk. Al met al heel aparte humor, waar je echt even aan moet wennen, mij lukte dat helaas pas vrij laat in de film. Creatief en anders is het echter zeker, hopelijk gebruiken de makers hun zichtbare kwaliteiten in de toekomst nog eens voor een veel betere film.

assowise schreef:
Boots Riley's regiedebuut. Als rapper van The Coup was hij al politiek, als filmmaker is dat niet anders.

LOL, zie nu pas dat dit van iemand van The Coup is.

Dat einde ook .

Maar verder was de film voor mij persoonlijk wel wat te absurd.. kwam ook te vaak op me over als een lading aaneengesloten losse ideeen zonder echte rode draad.

Maar er is inderdaad in de verte wel iets te bespeuren van creativiteit van de jonge Spike.