- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top/flop Marvel Cinematic Universe
Top/flop Marvel Cinematic Universe
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Met de release van Avengers: Age of Ultron eens de meest gewaardeerde en minst gewaardeerde films uit de Marvel Cinematic Universe maar eens op een rij zetten. Ben zelf geen gigantisch fan van alle films uit de MCU, maar er zitten zeker sterke of op zijn minst vermakelijke films tussen.
List of Marvel Cinematic Universe films - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Mijn lijst:
01. Iron Man
02. The Avengers
03. Captain America: The Winter Soldier
04. Iron Man 3
05. Guardians of the Galaxy
06. Avengers: Age of Ultron
07. Iron Man 2
08. Captain America: The First Avenger
09. The Incredible Hulk
10. Thor
11. Thor: The Dark World
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. Iron Man
2. The Avengers
3. Thor
4. The Incredible Hulk
5. Iron Man 3
6. Iron Man 2
7. Captain America: The First Avenger
De rest moet ik nog zien
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
Ik had hier wel meer posts veracht.
Persoonlijk geniet ik van deze films en daar ben ik blij om want het zijn er nogal wat. Als je er eenmaal achter bent dat deze films ook voor jou werken kan je meeleven in het enthousiasme wanneer er weer een nieuwe in de bioscoop draait. Als vrienden mij niet hadden meegesleept naar een aantal van de eerdere films was ik er misschien nooit ingekomen.
Mijn beoordelingen zijn niet zo hoog omdat ik tijdens het kijken soms nog wel eens mijn interesse verlies, dus mijn enthousiasme lijkt niks op dat van Amerikaanse fans. Maar hier op MovieMeter krijg ik er moeilijk grip op wat gebruikers nou precies van deze films vinden. Het verbaasd mij dat bijvoorbeeld de eerste Captain America geeneens boven de 3* uitkomt. Volgens mij is het enthousiasme voor Marvel films hier gewoon erg Nederlands. We zijn iets te kritisch, maar kijken gezellig mee en vinden het allemaal wel aardig.
Behalve The Avengers zag ik al deze films maar 1 keer, ik weet dus niet of mijn waardering voor de eerdere films nog klopt. Soms is het moeilijk vergelijken zo. Een keuze tussen Iron Man 2 en 3 vond ik ook echt niet te doen. Dus misschien komt hier ooit een update.
(Herziening van The Avengers viel me trouwens wat tegen)
01. Guardians of the Galaxy 4*
02. Captain America: The First Avenger 3,5*
03. Ant-Man
04. Iron Man
05. Thor
06. The Avengers
07. Iron Man 2 3*
08. Iron Man 3
09. Thor: The Dark World
En puur omdat ik er zin in had, een lijst met alle Marvel films die ik gezien heb. Dit is al helemaal lastig te vergelijken natuurlijk en puur gedaan op herinnering. Misschien kan ik beter zeggen dat er niks van klopt. De eerste X-Men is trouwens een uitzondering hier, want die heb ik destijds wel erg vaak gezien. Het was nou eenmaal een van mijn eerste DVD's. Eigenlijk heb ik deze film altijd wat saai gevonden Maar toen werd hij erg gewaardeerd omdat we niet wisten wat er nog komen zou.
Ben vooral benieuwd hoe een herziening van Hulk (2003) zou zijn. Dat was echt een ambitieuze knoeiboel.
01. Guardians of the Galaxy 4*
02. Captain America: The First Avenger 3,5*
03. Spider-Man 2
04. Ant-Man
05. X2: X-Men United
06. Iron Man
07. Thor
08. Punisher: War Zone
09. The Avengers
10. The Punisher (1989)
11. X-Men: First Class 3*
12. Iron Man 2
13. Iron Man 3
14. Spider-Man
15. Ghost Rider: Spirit of Vengeance
16. X-Men
17. Thor: The Dark World
18. Ghost Rider
19. X-Men: The Last Stand
20. Hulk (2003)
21. The Punisher (2004) 2,5*
22. Daredevil
23. Spider-Man 3
24. Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer 2*
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Op volgorde van het MCU:
1. Iron Man 4.5*
2. The Incredible Hulk 4.0*
3. Iron Man 2 4.5*
4. Thor 4.5*
5. Captain America: The First Avenger 5.0*
6. The Avengers 4.5*
7. Iron Man 3 4.5*
8. Thor: The Dark World 4.5*
9. Captain America: The Winter Soldier 5.0*
10. Guardians of the Galaxy 4.5*
11. Avengers: Age of Ultron 4.5*
12. Ant-Man 4.5*
13. Captain America: Civil War 5.0*
comely
-
- 310 berichten
- 60 stemmen
The Avengers vind ik een van de slechtste films ooit. Dus die zal ik wel flop noemen.
centurion81
-
- 2038 berichten
- 1820 stemmen
Heb me beperkt tot de MCU, Mijn top 12 tot op heden! Goede hoop dat Civil War iig de top 5 gaat halen =)
01. Guardians of the Galaxy 4,5*
02. Captain America: The Winter Soldier 4*
03. The Avengers 4*
04. Ant-Man 4*
05. Iron Man 3,5*
06. Iron Man 2 3,5*
07. Iron Man 3 3,5*
08. The Incredible Hulk 3,5*
09. Thor: The Dark World 3,5*
10. Thor 3*
11. Captain America: The First Avenger 3*
12. Avengers: Age of Ultron 3*
kleintje 2
-
- 449 berichten
- 785 stemmen
Ben zeker in de verhaallijn van MCU. Heb bijna alle recente gezien.
Een lijstje van wat ik van Marvel al heb gezien:
01. Civill war
02. captain America: Winter Soldier
03. Ant-man
04. Avengers
05. Avengers: Age of Ultron
06. Captain america: First Avenger
07. Daredevil
08. Thor: The dark world
09. Iron man
10. Ghostrider: spirit of vengeance
11. Spider-man
12. Spider-man 2
13. Spider-man 3
14. The Amazing spider-man 2
Wil Nog zien:
01. Guardians of the Galaxy
02. Iron Man 2
03. Iron Man 3
04. Thor
05. The Incredible Hulk
06. Ghostrider
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Dit jaar krijgen we Guardians of the Galaxy Vol. 2, Spider-Man: Homecoming en Thor: Ragnarok. En ondanks dat de twee Thor films mijn minst favoriete onderdelen zijn van het MCU, zie ik wel uit naar Thor: Ragnarok. Kon nog wel eens een leuke film worden. Tot dusver is mijn ranking nu:
01. Captain America: The Winter Soldier
02. Iron Man
03. Captain America: Civil War
04. Doctor Strange
05. The Avengers
06. Iron Man 3
07. Guardians of the Galaxy
08. Avengers: Age of Ultron
09. Iron Man 2
10. Captain America: The First Avenger
11. Ant-Man
12. The Incredible Hulk
13. Thor
14. Thor: The Dark World
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
01 3,00* Guardians of the Galaxy
02 3,00* Captain America: The Winter Soldier
03 3,00* Iron Man
04 2,50* Doctor Strange
05 2,50* Marvel's The Avengers
06 2,50* Iron Man 3
07 2,00* Captain America: Civil War
08 2,00* The Incredible Hulk
09 2,00* Ant-Man
10 1,50* Avengers: Age of Ultron
Soms vermakelijk, vaak niet. Al ben ik wel benieuwd naar aankomende Guardians of the Galaxy.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
Bij Film > Nieuws > Marvel Cinematic Universe:
mijn ranking
1 - Guardians of the Galaxy Vol. 2 - 2017 - 4,5
2 - Avengers: Infinity War - 2018 - 4,5
3 - The Avengers - 2012 - 4
4 - Guardians of the Galaxy - 2014 - 4
5 - Thor: Ragnarok - 2017 - 4
6 - Captain America: Civil War - 2016 - 4
7 - Iron Man Three - 2013 - 4
8 - Spider-Man: Homecoming - 2017 - 4
9 - Doctor Strange - 2016 - 4
10 - Avengers: Age of Ultron - 2015 - 4
11 - Captain America: The Winter Soldier - 2014 - 3,5
12 - Black Panther - 2018 - 3,5
13 - Iron Man - 2008 - 3,5
14 - Captain America: The First Avenger - 2011 - 3,5
15 - Iron Man 2 - 2010 - 3,5
16 - Thor - 2011 - 3,5
17 - The Incredible Hulk - 2008 - 3,5
18 - Ant-Man - 2015 - 3
19 - Thor: The Dark World - 2013 - 3
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Ranked: Marvel Cinematic Universe Movies, a list of films by IH88 • Letterboxd
Leuk om alle 22 films te ranken.
1. Endgame
2. Infinity War
3. Guardians of the Galaxy
4. The Winter Soldier
5. The Avengers
6. Civil War
7. Thor: Ragnarok
8. Iron Man
9. Guardians of the Galaxy 2
10. Black Panther
11. Spider-Man: Homecoming
12. Age ofUltron
13. The First Avenger
14. Captain Marvel
15. Iron Man 3
16. Dr. Strange
17. Ant-Man and the Wasp
18. Ant-Man
19. Thor
20. The Dark World
21. Iron Man 2
22. The Incredible Hulk
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
1. Avengers: Infinity War
2. Captain America: Civil War
3. Captain America: The Winter Soldier
4. Guardians of the Galaxy
5. Avengers: Endgame
6. Thor: Ragnarok
7. The Avengers
8. Black Panther
9. Iron Man
10. Spider-Man: Homecoming
11. Dr. Strange
12. Iron Man 3
13. Guardians of the Galaxy 2
14. Thor
15. Avengers: Age of Ultron
16. Captain Marvel
17. Ant-Man
18. Ant-Man and the Wasp
19. Captain America: The First Avenger
20. Thor: The Dark World
21. The Incredible Hulk
22. Iron Man 2
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Na Endgame idd de perfecte tijd voor een ranking van alle 22 films.
01. Iron Man
02. Captain America: The Winter Soldier
03. Thor: Ragnarok
04. Captain America: Civil War
05. Avengers: Endgame
06. Avengers: Infinity War
07. Spider-Man Homecoming
08. The Avengers
09. Guardians of the Galaxy Vol. 2
10. Guardians of the Galaxy
11. Iron Man 3
12. Doctor Strange
13. Avengers: Age of Ultron
14. Captain America: The First Avenger
15. Iron Man 2
16. The Incredible Hulk
17. Black Panther
18. Ant-Man and the Wasp
19. Ant-Man
20. Thor
21. Captain Marvel
22. Thor: The Dark World
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
1 Avengers: Endgame
2 Avengers: Infinity War
3 Thor: Ragnarok
4 Doctor Strange
5 Guardians of the Galaxy
6 Spider-Man Homecoming
7 Ant-Man and the Wasp
8 Captain America: The Winter Soldier
9 Guardians of the Galaxy Vol. 2
10 Ant-Man
11 Captain Marvel
12 Iron Man
13 The Avengers
14 Captain America: Civil War
15 Black Panther
16 Iron Man 2
17 Captain America: The First Avenger
18 Avengers: Age of Ultron
19 Thor: The Dark World
20 Thor
21 Iron Man 3
22 The Incredible Hulk
MRDammann
-
- 657 berichten
- 3250 stemmen
Drie keer Endgame gezien dus ben nu wel zeker van mijn ranking
Ook op Letterboxd: Marvel Cinematic Universe (MCU), a list of films by Sander Dammann • Letterboxd
1. Avengers: Endgame
2. Avengers: Infinity War
3. Spider-Man: Homecoming
4. Guardians of the Galaxy
5. Black Panther
6. Captain America: Civil War
7. The Avengers:
8. Iron Man
9. Captain America: The Winter Soldier
10. Thor: Ragnarok
11. Captain Marvel
12. Ant-Man
13. Iron Man 3
14. Ant-Man and the Wasp
15. Guardians of the Galaxy Vol. 2
16. Doctor Strange
17. Captain America: The First Avenger
18. The Incredible Hulk
19. Iron Man 2
20. Thor
21. Avengers: Age of Ultron
22. Thor: The Dark World
marcgommans
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Leuk, leuk. Hier rank ik graag aan mee
1. Avengers : Infinity War
2. Captain America : Civil War
3. Captain America : Winter Soldier
4. Avengers : Endgame
5. Guardians Of The Galaxy
6. Iron Man
7. Marvel's The Avengers
8. Thor : Ragnarok
9. Ant-Man
10. Spider-Man : Far From Home
11. Guardians Of The Galaxy Vol. 2
12. Black Panther
13. Captain Marvel
14. Spider-Man : Homecoming
15. Doctor Strange
16. Ant-Man and The Wasp
17. The Incredible Hulk
18. Iron Man 3
19. Avengers : Age Of Ultron
20. Thor
21. Captain America : The First Avenger
22. Iron Man 2
23. Thor : The Dark World
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Geen echte topfilms, maar soms wel fijne leuke blockbusters. 1/3e geraakt heeft bij mij een score onder de 2.5*
Vrij goed:
01. Black Panther
02. Avengers: Infinity War
03. Captain America: Civil War
04. Iron Man
05. Captain Marvel
Gemiddeld:
06. Thor: Ragnarok
07. Spider-Man: Homecoming
08. Captain America: The Winter Soldier
09. The Avengers
10. Spider-Man: Far from home
11. Iron Man 2
12. Avengers: Endgame
13. Iron Man 3
14. Ant-Man
15. Avengers: age of Ultron
Niet zo goed:
16. Doctor Strange
17. Thor
18. Guardians of the Galaxy
19. Thor: the dark world
20. Ant-Man and the wasp
21. Guardians of the Galaxy vol 2
22. Captain America: the first Avenger
23. The incredible Hulk
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Mijn top 10:
01. 4.0* - Avengers: Endgame (2019)
02. 4.0* - Iron Man (2008)
03. 4.0* - Captain America: Civil War (2016)
04. 4.0* - Captain America: The Winter Soldier (2014)
05. 4.0* - The Avengers (2012)
06. 4.0* - Avengers: Infinity War (2018)
07. 4.0* - Ant-Man (2015)
08. 3.5* - Black Panther (2018)
09. 3.5* - Iron Man 2 (2010)
10. 3.5* - Avengers: Age of Ultron (2015)
N.B. Spider-Man: Far from Home (2019) nog niet gezien.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. Iron Man
2. The Avengers
3. Thor
4. The Incredible Hulk
5. Iron Man 3
6. Iron Man 2
7. Captain America: The First Avenger
De rest moet ik nog zien
Na fase 2 gezien te hebben.
1. Guardians of the Galaxy
2. Captain America: The Winter Soldier
3. The Avengers
4. Iron Man
5. Avengers: Age of Ultron
6. Thor
7. Ant-Man
8. Iron Man 3
9. Thor: The Dark World
10. Captain America: The First Avenger
11. Iron Man 2
12. The Incredible Hulk
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Klaar met fase 3 en nu volledig mee voor de nieuwste film in aantocht Black Widow.
1. Avengers: Endgame (2019) - 4.0*
2. Avengers: Infinity War (2018) - 4.0*
3. Guardians of the Galaxy (2014) - 4.0*
4. Captain America: The Winter Soldier (2014) - 4.0*
5. Doctor Strange (2016) - 3.5*
6. Iron Man (2008) - 3.5*
7. Black Panther (2018) - 3.5*
8. The Avengers (2012) - 3.5*
9. Ant-Man and the Wasp (2018) - 3.5*
10. Ant-Man (2015) - 3.5*
11. Captain America: Civil War (2016) - 3.5*
12. Spider-Man: Homecoming (2017) - 3.5*
13. Avengers: Age of Ultron (2015) - 3.5*
14. Captain Marvel (2019) - 3.0*
15. Thor (2011) - 3.0*
16. Guardians of the Galaxy vol. 3 (2017) - 3.0*
17. Iron Man 2 (2010) - 3.0*
18. Iron Man 3 (2013) - 3.0*
19. Spider-Man: Far From Home (2019) - 3.0*
20. Captain America: The First Avenger (2011) - 3.0*
21. Thor: The Dark World (2013) - 2.5*
22. The Incredible Hulk (2008) - 2.5*
23. Thor: Ragnarok (2017) - 2.5*
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Zo, ik heb in de afgelopen 5 maanden de gehele MCU reeks opnieuw bekeken. Bijna elke film had ik wel sinds 2008 toen de boel met Iron Man startte in de bioscoop bekeken. Ik was een grote fan. Maar ik durf best kritisch te zijn, zeker nu ik de films allemaal voor een tweede keer of vaker zag. Zo zijn er nu toch wel onvoldoendes gevallen die ik destijds niet heb gegeven, vermoedelijk doordat het vaak visueel imponerend was in de bioscoop. Maar er valt op de nodige films best wat aan te merken, zeker de eerste solofilms. Ik heb ook bijna alle films een verlaging gegeven, maar ik moet ook meteen bekennen dat ik van de meeste films opnieuw heb genoten. Maar toch ervaar ik Marvelmoeheid. Ik ben eigenlijk wel blij dat er door de corona al een jaar geen nieuw deel uit is gekomen. Tijd om even wat afstand te pakken.
Phase 1
1 Iron Man (2008) 4*
2 The Incredible Hulk (2008) 3*
3 Iron Man 2 (2010) 3*
4 Thor (2011) 3*
5 Captain America: The First Avenger (2011) 2,5*
6 The Avengers (2012) 4,5*
Phase 1: Gemiddeld 3,33*
Phase 2
7 Iron Man 3 (2013) 3,5*
8 Thor: The Dark World (2013) 2,5*
9 Captain America: The Winter Soldier (2014) 4*
10 Guardians of the Galaxy (2014) 3,5*
11 Avengers: Age of Ultron (2015) 3,5*
12 Ant-Man (2015) 4*
Phase 2: Gemiddeld 3,50*
Phase 3
13 Captain America: Civil War (2016) 3,5*
14 Doctor Strange (2016) 3,5*
15 Guardians of the Galaxy: Vol. 2 (2017) 3,5*
16 Spider-Man: Homecoming (2017) 4*
17 Thor: Ragnarok (2017) 4*
18 Black Panther (2018) 2,5*
19 Avengers: Infinity War (2018) 4*
20 Ant-Man and the Wasp (2018) 3,5*
21 Captain Marvel (2019) 2,5*
22 Avengers: End Game (2019) 4,5*
23 Spider-Man: Far From Home (2019) 3,5*
Phase 3: Gemiddeld 3,54*
Totaal over de 23 films: 3,48*
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
En mijn toplijstje over phase 1, 2 en 3:
1 Avengers: End Game (2019) 4,5*
2 The Avengers (2012) 4,5*
3 Iron Man (2008) 4*
4 Avengers: Infinity War (2018) 4*
5 Thor: Ragnarok (2017) 4*
6 Captain America: The Winter Soldier (2014) 4*
7 Spider-Man: Homecoming (2017) 4*
8 Ant-Man (2015) 4*
9 Doctor Strange (2016) 3,5*
10 Guardians of the Galaxy (2014) 3,5*
11 Guardians of the Galaxy: Vol. 2 (2017) 3,5*
12 Avengers: Age of Ultron (2015) 3,5*
13 Spider-Man: Far From Home (2019) 3,5*
14 Ant-Man and the Wasp (2018) 3,5*
15 Iron Man 3 (2013) 3,5*
16 Captain America: Civil War (2016) 3,5*
17 Iron Man 2 (2010) 3*
18 The Incredible Hulk (2008) 3*
19 Thor (2011) 3*
20 Captain Marvel (2019) 2,5*
21 Captain America: The First Avenger (2011) 2,5*
22 Black Panther (2018) 2,5*
23 Thor: The Dark World (2013) 2,5*
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
32 films alweer. Ranked: Marvel Cinematic Universe Movies, a list of films by IH88 .