Fifty Shades of Grey (2015)

Alternatieve titel: Vijftig Tinten Grijs

Drama / Romantiek

geregisseerd door Sam Taylor-Johnson
met Dakota Johnson, Jamie Dornan en Eloise Mumford

Anastasia is net afgestudeerd aan de universiteit, samen met haar beste vriendin Kate. Terwijl Kate aan de slag gaat bij een lokale krant, komt Anastasia moeilijk aan de bak met haar universitaire graad en besluit ze een baan aan te nemen in een bouwmarkt. Op een dag vraagt een zieke Kate haar om een interview over te nemen met ene Christian Grey. Een succesvolle entrepreneur en miljardair. Het blijkt het begin te zijn van een bijzondere relatie.

avatar van qwertzu
toch wel heeeel benieuwd!

avatar van Ebenezer Scrooge
Als er in de film al net zo veel gevloekt wordt als in het boek.. Het lijkt wel of die E.L. James last heeft van Gilles de la Tourette.

avatar van thunderball
Ai! Wanneer mijn vriendin over het bestaan van deze film hoort, ben ik de pineut en zal ik mee moeten. Laten we afspreken er verder over te zwijgen!

avatar van mikey
Omg

avatar van Ebenezer Scrooge
Kijk maar uit thunderball met al die hitsige huisvrouwen!

avatar van Seam
Haha romantiek? Serieus?
Drama/Erotiek lijkt me toch een stuk gepaster hoor.

avatar van Layla!
Officiele teaser:
Fifty Shades of Grey teaser

Donderdag komt de trailer uit.

Vanaf 12 februari 2015 in de bioscoop (Universal)

Trailer geplaatst.

avatar van Kisje
Net trailer gezien! Heel erg benieuwd naar de film versie van één van de meest spraakmakende boeken van afgelopen jaren... Klopt het dat er twee versies worden gemaakt van deze film?

avatar van John Milton
Als man die de boeken niet gelezen heeft, maar wel ontzettend veel films heeft gezien: deze trailer laat mij volstrekt onaangedaan. Het springt er op geen enkel front uit. Maar goed, ik ben niet de doelgroep. Het ziet er gelikt genoeg uit om drommen dames (en coulante heren) naar de bios te trekken, in navolging van het succes van de boeken en de promotie die deze film gaat krijgen. Maar ik verwacht geen hoge ogen bij de critici. Wel een commercieel succes. Maar ik bedank, dit lijkt me erg niet mijn ding. Standaard verhaaltje en veel, veel te braaf om echt prikkelend of provocerend te zijn. Ga ik nog wel een keer Bitter Moon kijken, of Polanski's nieuwe, Venus in Fur.

Mijn god, wat een saaie trailer...

Pg-13? echt niet.

avatar van horizons
Er was even sprake van een R rating maar dat zou toch NC17 worden.
De trailer haalt die ratings duidelijk niet. Maar zelfs een beetje vastbinden gaat dus al te ver.

avatar van Zandkuiken
Dat wordt dweilen in die bioscoopzalen...

avatar van John Milton
horizons schreef:
Er was even sprake van een R rating maar dat zou toch NC17 worden.

Mmm zeker verkeerd onthouden. Vond al zo belachelijk. Al vond ik deze trailer er prima uitzien al 12 jaar en ouder hoor. Dit zou volgens mij hier geen 16 en ouder hoeven krijgen (uiteraard, gebaseerd wat je ziet in de trailer).

avatar van Lefgozer
Ik werd vandaag in een artikeltje toevallig geconfronteerd met een foto van de schrijfster van de boeken. En dan denk ik meteen aan al die vrouwen die geil worden van haar verhalen. Brrrr. Tip: zoek geen foto's op van de schrijfster. Misschien denk ik wel te romantisch, ik had gehoopt dat er een 'lekker wijf' achter de verhalen zou zitten.

avatar van Al DeNiro
Toch wel benieuwd naar deze. Vrouwen hebben het boek massaal gelezen. Je wilt toch weten waarom. Denk dat maar weer bevestigd wordt hoe materialistisch eigenlijk vrouwen zijn. Verder ziet trailer natuurlijk ook goed uit.

Ik vraag me af of er ook zoveel commotie zal zijn zoals bij films als nymphomaniac en blue is the warmest colour.

avatar van Donkerwoud
Ik heb de trailer het voordeel van de twijfel gegeven. Ik twijfel niet meer. Wat een statische en bloedeloze bedoening! Twillight all over again.

Donkerwoud schreef:

Het erge is dat je nu al weet dat het een kaskraker wordt. Alle vrouwen gaan als een stel kritiekloze zombies richting de bios.

avatar van Naomi Watts
Beetje zoals mannen naar The Expendables dus. Weinig verschil. Taylor-Johnson is niet vies van controverse Dus Ben wel benieuwd wat ze ermee gaat doen.

avatar van Lefgozer
The Expendables films waren toch niet van die échte kaskrakers? We zullen zien welke meer geld zal opleveren.

AHWA
De eerste heel veel, de tweede al wat minder en de derde komt straight-to-dvd of video-on-demand

avatar van Al DeNiro
AHWA schreef:
Met Harrison Ford, Mel Gibson, Antonio Banderas en Wesley Snipes als extra? Het zou me verbazen als het niet veel opbrengt.

AHWA
Ik heb het hier over 50 Shades

avatar van Flat Eric
En een bioscoopzaal vol gefrustreerede Libelle huisvrouwen, haha.

Ziet er een beetje uit als de minst geile film van de laatste 10 jaar.

Van wat ik van het boek heb gehoord, kun je hier geen behoorlijke mainstream film van maken.