• 8.485.795 stemmen

Fifty Shades Freed (2018)

Drama / Romantiek | 105 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: James Foley

Met onder meer: Dakota Johnson, Jamie Dornan en Eric Johnson

Releasedatum: 8 februari 2018

Plot Fifty Shades Freed

"Don't Miss the Climax"

Christian Grey en Anastasia Steele zijn net getrouwd en het leven lacht hen toe. Ana's leven wordt echter bedreigd wanneer haar voormalige baas Jack Hyde wraak zweert. Hij werd immers ontslagen van zijn werk op SIP. Ook Elena laat het echtpaar niet met rust en komt Christian teisteren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dr. Grace Trevelyan-Grey

Carrick Grey

Jason Taylor

BBarbie

Gezien de talrijke negatieve meningen bij de eerste twee delen van deze trilogie, niet zo verwonderlijk dat ook het slotdeel bedolven wordt onder afkeurende opmerkingen en lage waarderingen. Te meer niet wanneer veel mensen, die de vorige films de grond in boorden blijkbaar toch niet de verleiding konden weerstaan om ook dit deel te bekijken. En waarom ook niet.

Wat daar ook van zij, ik vind dit afsluitende deel van de trilogie een soort sekssoap, die nog steeds kan wedijveren met de doorsnee Hallmark- of Lifetime-films en consorten. Er komen wat meer blootscènes in voor, maar dat is wat mij betreft het probleem niet wanneer de appetijtelijke Dakota Johnson daarin centraal staat. Het voornaamste minpunt is net als in de prequels naar mijn bescheiden mening Jamie Dorman. Die loopt door de drie films als een papier-maché pop met een al dan niet ontbloot bovenlijf, terwijl hij die tijd veel beter had kunnen besteden aan het volgen van acteerlessen.

Kort samengevat: een gelikte film, die ondanks het matige verhaal toch best amusant is.

avatar van james_cameron

james_cameron

Marginaal beter dan het saaie Fifty Shades Darker, maar het houdt bepaald niet over. Het is allemaal weer erg tam en vooral suf, waarbij vooral de thriller-aspecten er nogal bekaaid afkomen. Dakota Johnson ziet er in spannende lingerie nog steeds wel appetijtelijk uit, maar volledig gekleed is haar personage vooral saai en mutserig. Vergeleken met meneer Grey (slap gespeeld door Jamie Dornan) is haar personage echter nog behoorlijk spannend; met hem is echt geen lol te beleven. Wat een vervelende vent.

avatar van DVD-T

DVD-T

Even more f**ked-up.

Alle elementen uit de vorige films zijn ook in Freed weer aanwezig. Misschien wel te veel. De slechte covers tijdens de seks scenes, de tenenkrommende dialogen, vlakke personages en een erg oninteressant plot. Veel seks scenes zijn er in dit laatste deel niet aanwezig. En dat is niet eens een gemis. Er wordt geprobeerd de personages wat meer diepgang mee te geven. Het schrijfwerk vertoont toch wat lichtpuntjes, die vervolgens behoorlijk door de acteurs worden verkloot. In Darker was het acteerwerk nog redelijk op momenten. Maar hier lijkt echt niemand er nog zin in te hebben. Daarnaast kan zelfs het thriller aspect de film niet meer redden. En dan is er nog dat einde ondersteund door de titelsong van Ellie Goulding. Verschrikkelijk

Enkel de DP lijkt er nog iets van te willen maken, want visueel ziet het er weer fraai uit. Verder valt er eigenlijk weer weinig te genieten in dit laatste deel van de reeks.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Ik kijk wel even de andere kant op, DVD-T.

avatar van DVD-T

DVD-T

Sorry, Zwolle84. Ik weet hoe hoog je deze reeks hebt zitten

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een inhoudsloos slot van deze reeks zwijmelporno voor hete huisvrouwtjes. Het eerste deel had nog wel iets, het tweede deel was al een stuk minder en met dit deel gaat het alleen maar meer bergafwaarts. Er wordt een mislukt thrillerelement ingebracht om de boel een beetje leven in te blazen, echter daarmee lijkt het aan de essentie van deze reeks voorbij te gaan. Verder is het eigenlijk niets meer dan een ongeïnspreerde herhaling van zetten.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Omdat ik ooit eens de 2 vorige delen had bekeken van deze hitsige huisvrouwenpornoreeks wilde ik het slot dan ook maar even meepakken. De voorgaande delen waren al totaal inhoudsloos, niet opwindend en zeker niet boeiend en daar past de afsluiter goed bij. Dakota Johnson is best een mooie dame en haar naakt zien is zeker geen straf, maar als je de scènes die moeten knallen dan zo braaf maakt, dan snap je het als maker niet. Maar nog erger wordt het als ze er ook een verhaal in willen vertellen dat eindigt met een gijzeling op het niveau van een goedkope soapserie, waarna ze uiteraard weer helemaal naar haar geliefde toe weet te groeien. Nouja, er zal ongetwijfeld een doelgroep voor zijn zullen we maar denken. Ik ben het ieder geval niet.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Is hier nou een soort van anti-abortus boodschap doorheen verwerkt? Ik vond het wel heel opvallend dat bij de echo van de zwangere Anastasia erbij vermeld wordt dat het om een vrucht van 6 á 7 weken gaat en dat het hartje al is te zien. Vervolgens een paar scènes later: I will choose this baby over anybody, because that is what decent parents do. Pardon? Decent parents? Mag ik even een teiltje..

Om nog maar te zwijgen over al die vreselijke liedjes met al die akelige kinderstemmetjes. Brrr. Bedroevend slechte film over twee bloedirritante verwende pubers.

En moet dit nu doorgaan voor een erotisch getinte film? Dakato Johnson steeds met zo'n seksloze kabeltrui aan en van die allesbedekkende kleding, Jamie Dornan de schrielkip. Op een paar tepels na heb ik geen enkel bloot gezien. Seksuele voorlichting vroeger op school was nog opwindender dan dit.

avatar van hbarendrecht

hbarendrecht

Om even een ander geluid te geven; dit was voor mij een prima te verteren film. Jamie is inderdaad een soort Balkenende, waar ik meer een Musk zou verwachten. Wellicht omdat ik net de boeken had gelezen, was deze film een leuke aanvulling, waarbij het verhaal wel uitgedund, maar niet verkracht is.

Dakota speelt voor mij overtuigend genoeg en is best intrigerend en uitdagend, ondanks dat ik mooi en/of knap niet van toepassing vind.

Kim Basinger is in deze film, zelfs in dat ene korte stukje volkomen stupide. Het zal wel goed betaald hebben.

Kortom, lees eerst het boek, dan heb je meer aan deze film.

Tarkus

Niet beter, maar ook niet slechter dan beide vorige delen.

Dakota Johnson groeit in haar rol, haar tegenspeler doet dat minder, maar vermits dit het laatste deel is heeft dat allemaal niet zoveel belang.

Ik blijf erbij wat ik bij de eerste film al heb gezegd, de boeken zijn beter, vooral ook omdat je je verbeelding dan beter kan laten meespelen...

avatar van K. V.

K. V.

Dit laatste deel ook eens bekeken. Niet beter of slechter dan de vorige delen, al is er wat meer actie. De rol van Anastasia heeft toch wat meer om het lijf dan de vorige films.

Het zal nooit m'n favoriete filmreeks worden, maar heb me er ook niet mee verveeld.

avatar van stratmans

stratmans

Redelijk goed vervolg volgende weer beter ?

avatar van martijn011

martijn011

Tja, dit is helemaal niks.

Als je als kijker in films als deze met een gijzeling geconfronteerd wordt wat het niveau heeft dat lager ligt dan je in een gemiddelde soapserie tegenkomt, dan weet je dat het een lange zit gaat worden, ondanks de best wel korte speelduur.

Wederom een stompzinnig plot met belachelijk slecht acteerwerk, behalve dan Dakota Johnson, die kan nog wel iets. Jamie Dornan heeft niet alleen een belachelijke rol, hij is ook nog eens belachelijk slecht. Misschien wel de grootste miskleun van de trilogie.

Ik ben blij dat het er op zit, dit is geen reeks voor mij.

avatar van des1

des1

Meer mensen die zich voyeuristisch vinden als ze de film kijken? Reden waarom ik deel 1 maar half bekeken heb, en de rest nooit meer. Heeft denk ik met Dakota te maken. Zo'n kwetsbaar persoontje dat het voelt als inbreuk op de haar privacy.

avatar van cornelis2

cornelis2

Tja, de plaatjes zijn aardig, maar de beide acteurs overtuigen niet. En de muziek die erbij gaat al helemaal niet. Maar 1,5 uur duurt niet zo lang. Dus in deze tijd van toch 's avonds binnen blijven, is het te doen.

avatar van mjk87

mjk87

De film begint niet eens heel onaardig, met wat sfeervolle leuke kleine scènes. Maar dat hele thriller-element erna is gewoonweg enorm zwak uitgewerkt. Dornan blijft verder de uitstraling van een zak aardappelen helpen en de de chemie tussen hem en Johnson is er simpelweg niet. Zij doet het verder nog wel oké, ook opvallend vaak naakt (was dat in de eerdere films ook al?). 1,5*.