Fifty Shades of Black (2016)

geregisseerd door Michael Tiddes
met Marlon Wayans, Kali Hawk en Mike Epps

Christian Black is een miljonair die aan het hoofd staat van Black Enterprises. Wanneer Hannah hem voor een krantenartikel moet interviewen is ze dan ook best een beetje nieuwsgierig. De ontmoeting verloopt op zijn zachtst gezegd stroef als ze met haar hoofd klem komt te zitten tussen de liftdeuren. Mr. Black blijkt ook nog eens op illegale wijze aan zijn startkapitaal te zijn gekomen.

avatar van Kondoro0614
Ben benieuwd.

Vanaf 11 februari 2016 in de bioscoop (eOne)

Gisteren gezien in de sneak.
Flauw, melig, jaren geleden dat ik zo een slechte film heb gezien.
Knap dat ik het nog 45 minuten heb volgehouden, bar en boos.

avatar van coenta010
Valt tegen. De trailer geeft goede hoop maar de film toont anders.

avatar van tattoobob
Kondoro0614 schreef:
Ben benieuwd.

Dan ben je een van de weinige

Heb een paar keer gelachen maar vond hem niet heel grappig.

avatar van Master Blaster
slecht

avatar van schumacher
Jamannekes, wat was dat erbarmelijk.

Typische Marlon Wayans parodie op de vreselijke slechte film "Fifty Shades of Grey (2015)", met veel flauwe en seksistische humor.

De film mag dan wel slecht zijn, maar met deze film heb ik me in ieder geval meer vermaakt dan met het origineel, want om deze film heb ik tenminste een aantal keren hard moeten lachen. Met als hoogtepunt de scene waarbij Marlon Wayans (in de rol van miljonair Christian Black, die aan het hoofd staat van "Black Enterprises") zit te strippen en daarbij zijn witte shirt van zijn lichaam scheurt en deze dan tussen zijn benen op en naar trekt en daarna in het gezicht van een vrouw gooit, waarna je dan het witte shirt helemaal vol met poepvlekken ziet op het gezicht van de vrouw, die dan zegt "Verdomme !" Met dit soort typische Marlon Wayans humor zit de film vol van en je moet daar enigszins tegen kunnen. Vaak is de humor tenenkromend slecht, maar soms dus ook best leuk.

Het verhaal is dus gewoon een pure parodie (inclusief het verloop van het verhaal) op de film "Fifty Shades of Grey (2015)" en hier en daar zitten er wat leuke verwijzingen in naar andere films zoals "Whiplash (2014)" (best een leuke scene), "Magic Mike (2012 en 2015)" (de eerder genoemde stripper scene), "12 Years a Slave (2013)" en "Django Unchained (2012)". De laatste twee films o.a. m.b.t. het kiezen en het gebruik van het soort zweep. Hoewel het verhaal behoorlijk flauw is (dat weet je eigenlijk al voordat je aan deze film begint), heb ik me toch nog best weten te vermaken en ook moest ik een aantal keren lachen, maar met circa 85 minuten is deze film eigenlijk wat aan de lange kant (75 minuten was meer dan genoeg geweest), waardoor het door de vele flauwe humor al snel langdradig wordt.

De cast is best beperkt in dit verhaal en het draait ook vooral om Marlon Wayans (dus in de rol van Christian Black) en Kali Hawk (in de rol van Hannah Steale, die Christian Black komt interviewen voor een krantenartikel en waardoor Christian Black belangstelling voor haar krijgt). Van de typische flauwe en seksistische humor van Marlon Wayans moet je van houden, want anders zul je snel afhaken bij deze film en ook zijn andere films (o.a. "A Haunted House (2013)" en het tweede deel "A Haunted House 2 (2014)") waarin hij een hoofdrol speelt. Ik kan hem opzicht best goed waarderen en soms moet ik ook hard om hem lachen. In deze film heeft men ook nog eens Jane Seymour (in de rol van Claire, die de blanke moeder is van Christian Black) van stal gehaald in een korte rol en dat laatste geldt ook voor Affion Crockett (in de rol van Eli, die de arme broer is van Christian Black, maar die wel een enorme lange penis heeft) die ik best leuk vond en dat in tegenstelling tot de vreselijke vadsige Jenny Zigrino (in de rol van Kateesha, die de vriendin en kamergenoot is van Hannah Steale), die het een paar keren doet met Eli.

Hoewel deze Komedie film gewoon slecht is, is hij wel leuk om eens gezien te hebben op een doordeweekse regenachtige dag. En als je de humor van Marlon Wayans enigszins kunt waarderen (zoals ik dus), dan zul je ongetwijfeld een aantal keren moeten lachen, hoewel de meerderheid van de humor flauw en slecht is.

avatar van Elineloves
Ja, de film is slecht. Toch kan ik een film waarin Marlon speelt niet afzetten. Het origineel daarentegen heb ik na een tijd uitgezet, later weer geprobeerd, weer uitgezet, etc. Geen doorkomen aan. Dat had ik hierbij niet.

Ondanks de platte humor heb ik regelmatig een klein glimlachje gehad. De Magic Mike scène was inderdaad de meest memorabele scène. De voorspelbaarheid is net zoals bij de meeste parodieën erg hoog maar niet vervelend. Af en toe wel een beetje saai en vooral naar het einde toe trekt de film zich erg lang. Marlon zorgt nog af en toe voor een leuke oneliner, maar eigenlijk is daar alles mee gezegd.

Aardig om eens gezien te hebben bij gebrek aan beter, maar een deel twee hoeft niet.

De broeders Wayans werken tegenwoordig niet altijd meer samen, dus het is even zoeken wie je verantwoordelijk mag stellen voor dit gedrocht. Shawn en Keenan Ivory in ieder geval niet(die zullen binnenkort ongetwijfeld zelf weer komen met een smakeloze klucht). Dit is de schuld van Marlon en regisseur Tiddes(ook al de bedenkers van het iets minder slechte a Haunted house).
Man, wat een niveau qua grappen(of wat voor een grap moet doorgaan), sowieso vraag je je af wie op het idee komt om een parodie te maken van een vreselijk orgineel.
Beschamend, één sterretje voor de moeite.

avatar van renzoroy
pfff, scary movie 1 en 2 waren leuk maar daarna zijn alle wayans het kwijt geraakt geloof ik, haunted house 1 en 2... crap, white chicks...crap en ook deze... weer crap.

avatar van DjFrankie
Veel te plat, en mist de goeie humor.

Na 20 minuten afgezet. Wat slecht zeg......

Kijk mensen je moet gewon zoiets verwachten als scray movie anders moet je er niet aan beginnen .

avatar van mrklm
De smakeloze seksperikelen van de 'Fifty Shades'-franchise zijn een perfect doelwit voor de veelvuldig smakeloze grappen van Marlon Wayans die de hoofdrol speelt en het scenario schreef met Rick Alvarez. Deze parodie neemt de titel erg letterlijk, want hier zijn beide hoofdrolspelers zwart en dat levert al een paar rake grappen op. Kali Hawk [als Hannah Steale] doet een perfecte imitatie van Dakota Johnson en Wayans is als Christian Black net zo kleurloos - en psychopatisch - als Jamie Dornan. Uiteraard zijn er ook de nodige puberale grappen van bedenkelijk niveau, maar meestal slaat deze parodie de spijker op z'n kop en legt het de tekortkomingen en de belachelijkheid van Fifty Shades of Grey op meedogenloze wijze bloot. Jane Seymour en Fred Willard verhogen de feestvreugde als Wayans' ouders en er is een hilarische cameo van Florence Henderson.

avatar van Elchapo
Ha ha ha,ja de lage scores hierboven kan je verwachten.kijk ''tis zo simpel: je houdt van dit soort humor or you don't,ik snap echt niet dat als je er niet van houdt er toch naar gaat kijken!!! Dit is alleen voor liefhebbers......en ik Ben er 1 van,ik heb er smakelijk om kunnen lachen.wat is er nou mooier dan een totaal belachelijke film als fifty shades of grey op deze manier af te zeiken????? Dat is aan wayans wel besteed,3.5 stars....

avatar van Timothyvdmeer
Oei wat wat dit slecht. Sommige leuke stukjes maar verder snel vergeten.

Ongekend slecht.

Zelden heb ik de drang om een film vroegtijdig af te zetten, maar tijdens het bekijken van deze bak ellende hebben mijn vingers meermaals getinteld. Met een aardig portie doorzettingsvermogen is het me uiteindelijk toch gelukt om het af te kijken. Nog nooit heb ik een film gekeken waarbij plaatsvervangende schaamte dusdanig de boventoon voerde. De grappen zijn dermate slecht en oversekst dat je bijna zou denken dat het script geschreven is door een 14-jarige, op het hoogtepunt van de puberteit.

Niet alleen de grappen zijn afzichtelijk, maar ook de acteerprestaties, camerawerk, storytelling en soundtrack zijn van rampzalig niveau. Ik kan werkelijk niets positiefs bedenken over deze troep. Platte humor kan ik echt wel waarderen op zijn tijd, maar je wordt door deze prent als kijker totaal niet serieus genomen. Alles aan deze film schreeuwt platvloers en kleurloos.

Ik ben wel bekend met die fifty shades serie, maar ik heb er nog nooit iets van gezien of gelezen. Misschien dat ik daardoor wat magistrale sneren heb gemist jegens het origineel en kan ik deze film niet volwaardig waarderen, maar ik betwijfel het.

Ik heb het nog nooit gedaan, maar deze rotzooi zal toch echt moeten geloven aan mijn eerste 0,5* die ik uit zal delen.

Wat een platte rotzooi!

avatar van Zwolle84
Ik dacht er heel even aan om deze te gaan kijken, maar de trailer schrikt voldoende af om hem snel weer uit m'n Netflixlijst te verwijderen. Dit heeft niets te maken met de 'zwaktes' (die er amper zijn) blootleggen van de brontrilogie; ik ben in de trailer geen enkele slimme, gevatte verwijzing tegengekomen. Het lijkt gewoon pure gemakzucht te zijn en is nergens grappig of origineel.