Fifty Shades Darker (2017)

Alternatieve titel: 50 Shades Darker

2,28

Drama / Romantiek

geregisseerd door James Foley
met Dakota Johnson, Jamie Dornan en Tyler Hoechlin

Wanneer Christian Grey (Jamie Dornan) probeert Anastasia Steele (Dakota Johnson) over te halen om terug te komen in zijn leven, eist zij een andere regeling voordat ze hem een nieuwe kans geeft. Terwijl het tweetal aan hun wederzijds vertrouwen werkt, duiken er duistere figuren uit Christians verleden op, vastbesloten om hun droom van een toekomst samen wreed te verstoren.

61 BERICHTEN 16 MENINGEN
avatar van Confusie

geplaatst: 11 februari, 20:37 uur [permalink]
Met de recente shownieuwsberichten in het achterhoofd lijkt die Christian mij eigenlijk best een beschaafde jongen.

avatar van John Milton

geplaatst: 11 februari, 23:28 uur [permalink]
Zwolle84 schreef:
Maar goed, de film dus. Ik zal dit weekend eerst eens met eigen ogen kijken of hij zo goed als de eerste is, voordat ik de critici nog verder bekritiseer.

4* en besteld op schijf? Voor jou niet de tergende draak dus die het voor veel van de critici was? Mocht je zin hebben, dan lees ik graag wat je er bovengemiddeld goed aan vond. No kidding.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 11 februari, 23:54 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
’This time no rules, no punishments, and no more secrets.’

Omdat ik Fifty Shades of Grey zo goed vind, was ik wat huiverig toen ik las dat Sam Taylor-Johnson het vervolg niet mocht regisseren. De hoop was dan ook vooral dat Fifty Shades Darker bij zijn voorganger in de buurt zou komen, maar tot m’n grote verrassing gaat hij er zowaar overheen.

De regisseurswissel heeft nagenoeg geen stilistische koerswijziging opgeleverd. De elementen die het vorige deel zo goed maken, zijn hier ook stuk voor stuk aanwezig: werkelijk schitterende beelden, een erg fijne flow, lichtelijk cynische en bewust platte dialogen zonder een grammetje vet, een erg sterk acterende Dakota Johnson, een lekkere soundtrack en steeds dat broeiende sfeertje.

En dan dus nog een schepje erbovenop. Zo zijn zowel Johnson als Jamie Dornan - ook al speelt hij nog steeds niet geweldig - gegroeid in hun rol en is er vooral meer chemistry tussen de twee. Dat Anastasia mondiger is geworden en vaker de lead neemt, zorgt ook voor een fijne, speelse wisselwerking tussen de twee.

En dat camerawerk: het blijft schitterend. Op de mindere momenten is het gewoon mooi, op de hoogtepunten verbluffend mooi. Zoals dat gemaskerde bal, dat me zelfs aan Eyes Wide Shut (minus het erotische) deed denken. Maar ook de scène waar Christian de ring aan Anastasia geeft is schitterend vormgegeven. En de bootscène. En…

Het is jammer dat er bij deze serie zoveel nadruk ligt op ‘het taboe’ van het onderwerp, want daardoor worden de films neergesabeld omdat ze niet in de buurt komen van iets wat ze ook helemaal niet willen zijn: expliciet. Tuurlijk zie je bij zo’n film geen in het rond vliegende lichaamsdelen, op de mooie borsten van Dakota na. Wel wordt het broeierige sfeertje van het eerste deel hier nog verder opgevoerd en is Fifty Shades Darker op momenten zelfs een opwindende film.

Geen grote wijzigingen ten opzichte van het al zeer sterke Fifty Shades of Grey, kortom, maar wel op allerlei vlakken nog nét iets zelfverzekerder. Een heel stúk zelfverzekerder komt Rita Ora over. De zangeres viel me in het eerste deel nog nauwelijks op, maar trekt hier steeds weer de scènes naar zich toe. Hetzelfde kan helaas niet worden gezegd van Bella Heathcote, van wie ik hoge verwachtingen had maar die het hier met een klein, tegenvallend rolletje moet doen.

Piepklein smetje op een prachtfilm. Ik kan niet wachten tot de trilogie compleet is.

avatar van -jack_sparrow-
geplaatst: 12 februari, 11:36 uur [permalink]
film reviews in 100 woorden: Fifty Shades Darker (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Fifty Shades Darker is zoals zijn voorganger een visueel aangename film, een goed verhaal met begin, midden en einde daarentegen is hier ver te zoeken. De film moet volledig vertrouwen op de relatie tussen de twee hoofdpersonages, de één al wat oppervlakkiger dan de ander, maar allebei even inconsequent. De relatie tussen Christian en Anastasia bestaat uit vier fases: drama, ruzie, romantiek en “erotische” vrijpartijen. Alles wat je in deze film tegenkomt zou zo uit een soapserie kunnen komen, van de lachwekkende dialoog tot de flinterdunne nevenpersonages. Fifty Shades Darker is beter dan zijn voorganger, maar dit is géén compliment.

avatar van Vdk_Movie
geplaatst: 12 februari, 18:50 uur [permalink]
Tjaaa....

geplaatst: 15 februari, 00:48 uur [permalink]
50 shades darker.., naar mijn mening had dit vervolg beter 50 shades lighter kunnen heten..
Veel minder boeiend dan het eerste deel, 2 uur vol zoetsappigheid waarbij alles er simpelweg net iets te dik boven op lag. Hoewel ik best een aantal keer moest glimlachen was deze film niet anders dan andere romcoms en voldeed hij helaas niet aan mijn verwachtingen.

geplaatst: 16 februari, 10:03 uur [permalink]
Eerlijk is eerlijk,beter te pruimen dan zijn voorganger.Er werd zelfs soms iets gelachen in de zaal..Maar daar is dan ook alles mee gezegd.Visueel echt niets op aan te merken.Ik vind Dakota Johnson een mooie vrouw maar geen goede actrice.Verder zie ik haar in zwarte lingerie voorbereidend op een feest,ineens is dat helemaal verdwenen als ze er aankomen.Dan heb ik het nog niet eens over `mijn telefoon was stuk`na het ongeval.Dat was zo lachwekkend slecht.Net als dat Anastatia in korte tijd te maken krijgt met 3 ingrijpende dingen,waar menig vrouw lang last van heeft als het haar overkomt,maar zij verwerkt het in enkele seconden.....En de bdsmsex,ja in het begin prima maar later was het net als in het boek,gaan we weer.Ik vond dat dat beter gedaan kon worden.Er zijn genoeg vrouwen die er nieuwsgierig naar zijn naar lichte bdsm,anders verkochten de boeken toch niet zo goed,en natuurlijk speelt het wegdromen van een rijke lover ook mee,maar jammer dat ze dat niet daar wat verder mee gingen.Maar ik denk dat dit soort films beter buiten Amerika moeten worden gemaakt.Waar meer tolerantie is

avatar van Nienke1981
geplaatst: 18 februari, 16:27 uur [permalink]
Ik denk dat als alleen vrouwen de film zouden kijken en hier beoordelen het gemiddelde wat hoger zou liggen. Het zijn toch meer de vrouwen die wegzwijmelen bij deze film en niet al te kritisch zijn op zaken die de film misschien minder maken.
Ik geloof dat ik dit tweede deel beter vond dan de eerste, maar is alweer even geleden dat ik deze heb gezien. Ik vond Dakota mooier in dit deel en er was meer een romantische sfeer tijdens de gehele film. Er gebeurde ook meer naar mijn idee en er was voldoende humor te vinden in de film.

avatar van Donucius
geplaatst: 19 februari, 00:44 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een 'sensuele thriller' die op zich wel lekker weg kijkt.
Heb deel 1 (nog) niet gezien, maar wilde via deel 2 kijken wat de hype was van het eerste deel.
Als losstaand deel kan ik zeggen dat de film een goed tempo hanteert met een aangename afwisseling tussen dialoog en sensualiteit. Alles is naar mijn mening heel braaf en nergens shockerend. Als de achterliggende gedachte maar goed over komt zal ik maar zeggen.

Er waren geen echte saaie momenten in de film, maar daarentegen ook geen echte 'hoogtepunten'.
Het verhaal is best interessant tot de verbeelding gebracht en zoals gezegd de snelheid waarmee het verhaal wordt verteld is aangenaam en maakt de zit goed te verduren.
Het eind is suggestief open, dus er komt waarschijnlijk nog een deel 3.

Snap eigenlijk niet goed waarom deze film overal zo laag gewaardeerd wordt, maar ik ging er ook heen zonder enige voorkennis of trailer gezien te hebben. Vond de film zelfs meer op een drama lijken met tussendoor zelfs een aantal komische momenten. Zal waarschijnlijk ook een deel aan mijn manier van kijken liggen, want ik kijk mijn favoriete genre (horror) anders ook vaak als een komedie.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 19 februari, 09:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Donucius schreef:

Het eind is suggestief open, dus er komt waarschijnlijk nog een deel 3.

Ik zet hem voor de zekerheid ook maar tussen spoilerhaakjes, maar het derde deel is een hele tijd geleden al aangekondigd. De boeken zelf vormen ook een trilogie, dacht ik.

geplaatst: 20 februari, 17:19 uur [permalink]
ik wil je een kans geven maar geen regels, straffen of geheimen voor mij.

de tweede film is beter of de eerste film. er zat goed acteer werk in. De relatie tussen Christian en Anastacia groeit verder. omdat ze beiden voor het eerste zo diepe liefde voelen. moeten ze het nog wat ontdekken. zo maken ook zij ruzie en legen ze het ook weer bij. ze moeten elkaar leren geduld en vertrouwen geven . maar aangezien ze beiden ergens anders zijn opgegroeid is het moeilijk om soms elkaar te begrijpen.
uiteindelijk heeft Christian zich bloot, waardoor ze inziet hoe groot zijn liefde voor haar is.
nu is het nog een jaartje wachten op het derde deel (Valentijn 2018) .
intussen is de film al gereserveerd op dvd voor mij .

avatar van tbouwh
geplaatst: 20 februari, 22:13 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een paar dingen gaan hier fout:

- Het script zou zo gebruikt kunnen worden voor een ongekuiste GTST-special
- Ik heb nog nooit zo snel een helikopter zien crashen. Waarschijnlijk dachten de makers dat ze via een snelle scène konden vermijden dat mensen zagen dat het er allemaal niet al te best uitzag.
- Iedere seksscène gaat gepaard met bijpassend popliedje
- Dat zenuwachtige gepraat over seksspeeltjes en erotische spanning (met name onder vrouwen, zonder hierbij direct te willen stereotyperen) snijdt geen hout; ik zag vorige week La Vie d'Adèle (2013), en vergeleken daarmee is dit kinderspel (wat wil je ook met een op-en top Hollywoodproduct).
- Kim Basingers gezicht zorgt voor meer spanning dan alle seksscènes bij elkaar (jammer ook, dat was nu ooit miss L.A. Confidential (1997))
- Anastasia’s constante stemmingswisselingen zijn werkelijk tenenkrommend, dan begrijp ik de dominante sadist Grey haast nog beter. Die loopt puur en alleen z’n macabere fantasieën achterna, Steele laat zich keer op keer manipuleren. De man hoeft maar te zuchten of ze staan alweer samen onder de douche.
- Te verwaarlozen is het thrillerelement, inclusief open einde.
- Leentjebuur Part I: de Titanic-scène
- Leentjebuur Part II: James heeft The Graduate (1967) gezien
- Zorgwekkend dat veel tienermeisjes bij dit soort films hun gegiechel komen etaleren

Camerawerk is uitstekend overigens. Visueel en sferisch hier en daar ook degelijk. Geen minimale score.

avatar van Bélon
geplaatst: 20 februari, 23:26 uur [permalink]
Een ding gaat hier héél erg goed: volgens Fifty Shades Darker (2017) - Box Office Mojo - boxofficemojo.com
Release Date: February 10, 2017

Production Budget: $55 million

Total Lifetime Grosses
Domestic: $91,964,745 32.9%
+ Foreign: $187,200,000 67.1%
= Worldwide: $279,164,745

Dat na 10 dagen met een R / 16 jaar ouder rating. Petje af. Een goede belegging is het zeker.

Ik ga 'm van de week toch nog even meepakken denk ik.

avatar van mnrk
geplaatst: 21 februari, 15:42 uur [permalink]
I want you back..... OK, fine. I'll accept it because I'm hungry.

Deze 2e Fifty Shades film vond ik een echte tussen film in de reeks van 3...

Het verhaal gaat wel gewoon prima verder maar echt spannend of boeiend wordt het niet echt in deze 2e film...

Wel goed is de gehele setting waar alles zich afspeelt, past prima bij deze film. Ook de cast is weer van de partij en Dakota Johnson & Jamie Dornan spelen hun rol met nog meer overtuiging en ook de chemie is gewoon beter zichtbaar...

Wel wederom een uitstekende soundtrack ...
Fifty Shades Darker (Original Motion Picture Soundtrack) by Various Artists on Apple Music - itunes.apple.com

avatar van Bélon
geplaatst: 1 maart, 16:27 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aardig mee vermaakt: het tempo is goed en echt vervelen doet het niet ware het niet dat de erotische scenes worden ontsiert door stomme Top 40 achtige muziek die instart op het moment dat de actie begint. Steeds dezelfde hoofdrolspelers in actie zien dat wordt wat saai, wat dat betreft werken (soft) erotische films gericht op mannen toch wat anders. De hoofdrolspeelster is ook wat saaiig en plain: van mij mocht ze wel wat meer vreemd gaan ipv steeds aan dezelfde man te hangen De chemie tussen de hoofdrolspelers was trouwens wel goed.

Ja in welk hokje past dit? Een luchtig romantisch drama met wat erotische en thriller elementen met een nogal soaperige uitstraling. Niet slecht geacteerd, maar het zijn geen A-list acteurs (die zouden zich hier niet snel voor lenen ivm hun CV denk ik). Van de actie/SFX moet deze film het niet hebben: de helicopter crash was hilarisch slecht en niet spannend gefilmd.

Dat Christian een voltigepaard bij zijn bodybuilding uitrusting had staan was ook vrij hilarisch

3,0* krappe voldoende

Ik denk m.n. voor vrouwen prima vermaak -zoals Fast & Furious voor of andere luchtige actie dat wat meer voor mannen is- het was iig niet echt stil in bioscoop er werd genoeg gelachen (ook om de film) en de dames achter mij plopten met mij ook vrolijk wat Grolschjes open: kortom prima sfeertje voor een dinsdagavond luchtig vermaak

Uiteraard krijgt deze film geheel politiek correct een veel te serieuze Volkskrant recensie van één ster:

Maar op de sporadische, mislukte grap na is lachen natuurlijk niet de bedoeling

Nee voor je lol naar de bios gaan dat mag helemaal niet van de Volkskrant

geplaatst: 1 maart, 23:51 uur [permalink]
Heel slecht vergeleken met deel 1.

Chemie tussen de hoofdpersonages is heel duidelijk aanwezig in de erotische scènes. Daarover ook geen slecht woord. Hoewel ze soms wel iets te veel seks hebben? Wanneer Christian toegeeft en Ana zijn borst mag aanraken zou je niet verwachten dat ze dat gaan vieren met seks, eerder een knuffel of iets dergelijks. Maar dat ben ik misschien wel. Maar no more secrets? Waarom wil Anna dan niet weten waarom ze niet aan zijn borst mag komen? Je zou toch verwachten dat juist daar informatie te halen is. Of het feit dat ze vraagt naar die brandwonden op zijn borst en hij dit negeert.

Een psychopaat die haar ex stalkt en diens huidige vriendin dood wil hebben duikt op in deze film. De trailer deed vermoeden dat hier het verhaal grotendeels over zou gaan, maar na 2 vage ontmoetingen wordt deze stalker gewoon met een simpel bevel onschadelijk gemaakt. Behoorlijke anticlimax. Waar is de actie die was beloofd in de film? Elk klein probleem, elke tegenslag worden snel weer achterwege gelaten en en er wordt meteen geskipt naar gelukkige momenten, a.k.a. momenten waarop ze seks hebben, met als grote finale een huwelijksaanzoek en -aankondiging. Spannende cliffhanger? Jazeker, de oude baas van Ana die nu geen werk meer heeft door Christian. Maar waarschijnlijk blijft zijn rol in deel 3 ook weer beperkt tot 2 korte ontmoetingen en het snel onschadelijk maken van hem.

De sluier over Christians verleden is misschien een halve centimeter opgetild, en verder zijn we nog steeds pretty much in de dark. Wat dat betreft klopt die titel dan wel.. Van bad boy Christian is vrij weinig over in dit deel. Een schuldbewuste, trouwe man is het enige wat we van hem te zien krijgen.
Jammer

geplaatst: 18 maart, 07:44 uur [permalink]
Toch maar gekeken..
Bijzonder om te zien hoe men met elkaar omgaat. Wellicht dat het daardoor interessant is om de film te kijken. Verder heel lang weinig inhoud en weinig spanning. Pas op het laatst wordt de film interessant en raakte het ons zelfs. Daarom toch een 6

Op het laatste stuk dus na, is het zo'n film waarbij je naar de wc gaat en hem gewoon laat lopen. Wel leuk, maar zeker niet meer. Daarom erg bijzonder dat de film me dan toch op het laatst nog wist te raken.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 7 april, 04:40 uur [permalink]
Deel 1 had nog wel iets spannends maar hier wordt de plank toch goed misgeslagen, meer dan een goedkoop erotisch flutromannetje is het niet. Het spel van de cast is van een laag niveau en Johnson komt verre van naturel over, om maar te zwijgen over Dornan. De erotische scènes zijn verre van interessant, het is allemaal veel te zoet en braaf en het verhaal is niet meer dan een aflevering van de gemiddelde soapserie. Deze film is duidelijk gemaakt om even lekker te cashen maar qua inhoud stelt het weinig voor. De misselijkmakende muziek doet de film trouwens ook geen goed.

geplaatst: 12 april, 00:50 uur [permalink]
Even slecht als de vorige.
Schoon vrouw en das ook alles.

geplaatst: 15 april, 07:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Beter dan de eerste. Die vond ik namelijk echt slecht, deze is matig, maar heeft in ieder geval nog een klein beetje spanning te bieden als het centrale duo te maken krijgt met heuse jaloerse afgewezen minnaars. Voor de rest hetzelfde flutverhaaltje als deel 1. Erotiek stelt weinig voor hier, maar is wel minder stuitend dan in het origineel. Belangrijkste probleem blijft dat Dornan en Johnson met hun karakters wederom weinig sympathie opwekken, het is allemaal vrij onderkoeld en afstandelijk. Vooral de heer Dornan doet zijn best om een emotieloze houten klaas neer te zetten, vooralsnog vraag ik me af waar precies de charme zit van deze acteur in opkomst. Grappig wel trouwens dat we hier Kim Basinger zien opduiken in een korte bijrol. Een mooie dame die in de jaren tachtig doorbrak in het eveneens erotisch getinte Nine 1/2 weeks, destijds een geruchtmakende film die ook niet glorieus ontvangen werd, maar toch nog een stukkie beter gespeeld en mooier gefilmd was dan deze gebrekkige Fifty Shades reeks. En o ja, overduidelijk dat er nog een derde deel volgt, wat mij betreft met als titel Fifty Shades of Bullshit.

avatar van Superkuuk
geplaatst: 30 april, 12:25 uur [permalink]
Cmon Not one single BJ. Wat een verschrikkelijk voorbeeld voor onze vrouwelijke kijkers

geplaatst: 30 april, 13:33 uur [permalink]
Superkuuk schreef:

Deze volg ik niet helemaal...

avatar van horizons

geplaatst: 30 april, 13:36 uur [permalink]

avatar van james_cameron
geplaatst: 1 mei, 21:50 uur [permalink]
Darker is dit tweede deel duidelijk niet; wel langdradiger. De plot neemt steeds meer boeketreeks- achtige vormen aan, met af en toe een licht kinky sex-intermezzo. Het blijft allemaal nog net op de rails en het aankijken waard, maar hopelijk biedt het derde en vermoedelijk laatste deel wel wat meer vermaak. En seks natuurlijk.

geplaatst: 4 mei, 23:18 uur [permalink]
Sjongejonge. Hoe on-erotisch kun je een erotische film maken.

Het leek wel een RTL4 ware woensdagavonddrama.

avatar van Confusie

Allicht.

avatar van IH88
geplaatst: 6 mei, 13:48 uur [permalink]
Fifty Shades Darker

Zelfde problemen als het eerste deel. Matig verhaal, matige chemie tussen Johnson en Dornan, suffe en preutse seksscènes en dialogen waarvoor de scriptschrijvers ontslag op staande voet zouden moeten krijgen. Darker heeft ook dezelfde pluspunten als zijn voorganger.

Visueel ziet het er allemaal prima uit en afzonderlijk van elkaar is vooral Johnson prima op dreef. Maar deze reeks wil maar niet interessant of meeslepend worden en na twee films vraag ik me nog steeds af waarom Grey en Anastasia zich tot elkaar aangetrokken voelen. Grey mompelt wat over SM-seks, heeft veel geld en is duidelijk een psychopaat. Anastasia staat de gehele film in standje lustige bambi ogen. Maar wat hen nu bindt is mij een raadsel.

avatar van john mcclane 2

geplaatst: 10 mei, 17:53 uur [permalink]
De boeken waren een mysterie ,,,,dat wil zeggen een raadsel waarom deze kasteelroman achtige onzin wereldwijd werd gelezen.
En de verfilming die niet kon uitblijven .
Hou ik het lekker bij de Eerlijke TRAILER

want dit is toch shit.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 21 mei, 20:14 uur [permalink]
Deel 1 was al erg matig, maar kende ieder geval nog een redelijk boeiende aanloop naar de seksuele relatie van Mr. Grey en Anastasia. Waarom deze opvolger er gekomen is, is me weer een raadsel want deze heeft echt helemaal niks meer te bieden dan een herhaling van zetten dat in het tweede uur van de eerste film al stomvervelend werd. Misschien dat mensen van de boeken rode oortjes krijgen, maar deze flauwe soft-porno stelt echt niks voor, niveautje wat RTL 10 jaar terug na twaalf uur op tv liet zien. Het is allemaal zo preuts en nog altijd voel je geen echte chemie tussen de hoofdrolspelers die een verhaal beleven dat de GTST middelmaat nergens weet te ontstijgen. Dan mag de film er best wel behoorlijk uit zien, maar inhoudelijk is dit gewoon nog steeds slappe huisvrouwenrommel. No offense. Opnieuw een hype die het nooit waard is geweest.

geplaatst: 13 juni, 11:10 uur [permalink]
Net als bij de voorgaande Fifty Shades-film zijn de reacties op deze film uiteenlopend van aard. Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar volgens mij hebben de negatieve commentaren vooral te maken met het verwachtingspatroon. Ingegeven door de recensies over de erotische trilogie van E.L. James (die ik overigens niet gelezen heb en ik ben dat ook niet van plan) verwachtten volgens mij veel mensen softcorefilms met veel dampende seksscènes. Omdat dat niet het geval is, zijn allicht veel mensen teleurgesteld. Jammer dan.

Evenals zijn voorganger is dit tweede deel een gelikte, redelijk doorsnee romantische film met heel af en toe seksscènes met een beetje kinky karakter. Niks om opgewonden over te raken. Misschien is dat voor sommigen het probleem, maar volgens mij is het probleem veeleer Jamie Dornan en dan niet zo zeer zijn ietwat perverse personage maar vooral de houterige wijze waarop hij invulling geeft aan zijn rol. Ik zou het daarentegen geen ramp vinden wanneer de frisse en fruitige Dakota Johnson mijn buurvrouw zou zijn.

Ik heb begrepen dat er nog een slotfilm van deze trilogie in aantocht is. Ik hoop wel dat er dan iemand zal zijn, die de dialogen eens kritisch onder de loep neemt en dat bespottelijke scènes als met de helikopter achterwege blijven.