• 8.252.932 stemmen

The Light between Oceans (2016)

Drama / Romantiek | 133 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Derek Cianfrance

Met onder meer: Michael Fassbender, Alicia Vikander en Rachel Weisz

Releasedatum: 10 november 2016

Plot The Light between Oceans

"Love demands everything"

1918. Tom Sherbourne (Michael Fassbender) is een oorlogsveteraan van de Eerste Wereldoorlog. Na de oorlog zoekt hij rust en vindt deze wanneer hij een aanstelling accepteert als vuurtorenwachter op een eiland in West-Australië, waar verder niemand woont. Na enige tijd trouwt hij met Isabel (Alicia Vikander), die hij op het vasteland heeft leren kennen. Ze willen graag een kind, maar na jaren is dit helaas zonder succes . Wanneer ze op een dag een aangespoelde roeiboot vinden met een dode man en een baby erin, besluiten ze haar uiteindelijk te adopteren, met alle gevolgen van dien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sergeant Vernon Knuckey

Frank Roennfeldt

avatar van Siorgi

Siorgi

Constante rollercoaster van emoties. Prachtige beelden, ingetogen acteerprestaties en zeer aangrijpend.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Het boek heb ik binnen een paar dagen gelezen en vond ik mooi: de film is een keurige vertaling van boek naar film maar deed me verder weinig - zie ook Gone Girl die voor mij hetzelfde euvel had. Goeie acteurs, mooie plaatjes en dan weer die schitterende muziek, maar in tegenstelling tot het boek kwam de film bij mij niet binnen.

avatar van Piem

Piem

Een geweldige film op een prachtige locatie. Heerlijk verhaal en lekker traag. Top acteurs en muziek. Ff een avondje wegzwijmelen.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Degelijke film waarbij drama en romantiek elkaar afwisselen. Wat wel meer voorkomt bij dergelijke films is dat het plot te veel wordt geleid of gestuurd om te veel tot een tranentrekker te lijken. Aan de acteerprestaties heeft het alvast niet gelegen. De topcast met Vikander, Fassbender en Weisz doet het uitstekend. Ook de ondersteunende muziek is mooi en het landschap van de woeste kust is fenomenaal.

Maar de romance vond ik te vluchtig en gemakzuchtig uitgewerkt. Ik neem aan dat men in het boek meer tijd ervoor heeft genomen. Die voice-overs en heen- en weergeschrijf zorgen voor een te snelle (melige) overgang. Hun geluk kan niet op wanneer hun enige leemte wordt opgevuld met een uit de lucht gevallen kind. Als de echte moeder dan op de proppen komt, gaan de poppetjes aan het dansen. Het scenario zwalpt en is onvoldoende uitgewerkt. Ook de personages denken te eenzijdig. Voor de rest wel een prima film met heel wat troeven.

avatar van Robi

Robi

Het gegeven van een man en een vrouw die op een vuurtoreneiland wonen op 150 km van de bewoonde wereld en geen kinderen kunnen krijgen, maar dan spoelt er ineens een roeibootje aan met een pasgeboren baby is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig. En het is dan ook een film die ik zelf nooit zou uitkiezen om naar te kijken. Maar mijn vrouw had hem van tv opgenomen en dan kijk ik uiteraard wel mee. En dan blijkt het toch een goede film te zijn. Ondanks het ongeloofwaardige verhaal wordt er wel overtuigend en bij vlagen zelfs heel erg mooi (vooral het kleine kind) geacteerd. En ook het verhaal wordt wel overtuigend gebracht. Als er niet zulke ongeloofwaardige elementen in de film zouden zitten, zou ik hem nog wel hoger waarderen als de drie sterren die hij nu van me krijgt.