22 Jump Street (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Channing Tatum, Jonah Hill en Ice Cube

Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het footballteam en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel het beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.

Haha wat heb ik gelachen!! Super!

avatar van Richard_Voorhees
Hill en Tatum proberen het kunstje van de eerste film weer opnieuw en helaas maar met gedeeltelijk succes. Het verhaal van de eerste film leende zich niet direct tot een sequel en dat is met name in de eerste helft van de film te merken. Ik vond het verhaal in de eerste helft gewoon niet lekker lopen. Veel van de grappen die voorbij kwamen leken op saaie aftreksels van de grappen uit de eerste film.
De tweede helft van de film vond ik dan weer een stuk vermakelijker, met wat meer actie en een aantal leuke komische scenes (zo vind ik de scene in het restaurant met Hill en zijn ouders, enz. wel classic).
Alles bij elkaar is het nog een aardig vlot filmpje dat makkelijk wegkijkt. Geinig voor een keer.

Zucht, wat een ongelooflijk slechte film. Nergens grappig, eerder storend.

avatar van Brabants
Dit sequel wat inspiratie put uit de televisieserie -21 Jump Street- eind jaren tachtig vorige eeuw is zoals verwacht weinig vernieuwend. Wat hier wederom aan de basis van het succes staat, is toch wel de chemie tussen Channing Tatum en Jonah Hill. De film staat wederom bol van de authentieke grappen, maar toch blijf je lachen en vliegen de 100 minuten aan vermaak zo voorbij.

avatar van Chelsea94
De 1e was geweldig, deze is redelijk. Het concept valt in herhaling, hoeft niet erg te zijn maar de grappen zijn van een stuk lager niveau als in het 1e deel., ook de personages (buiten Jonah, Channing en Ice) spreken minder aan.

Het is een leuke film om te zien maar verwacht niet het niveau van het 1e deel.

avatar van Kondoro0614
22 Jump Street

Channing Tatum en Jonah Hill kunnen lekker acteren (Na mijn mening). Waar ik Channing Tatum toch echt heb leren kennen in de Step Up (?) film ken ik Jonah Hill wat minder. Tja, en Ice Cube, dat is opzich een geval apart, al deed ie het toch nog wel goed!

Ik had hoge verwachtingen van 22 Jump Street, maar helaas.. Deze film wist me toch op sommige momenten te vervelen (Vooral in het begin.), 21 Jump Street (2012) wist mijn aandacht de hele film wel vast te houden.. Maar goed gelukkig komt 22 Jump Street dan toch weer terug met zijn droge en soms flauwe grappen wat ik erg leuk vind, dus dat maakte het weer een groot stuk goed bij mij.

De twee jongens gaan "Back to School", waar het toch weer in de verkeerde richting op gaat. Dat Ice Cube de "vader" is van het meisje waar Schmidt mee aan het daten was vond ik toch een geweldig stuk vooral het stuk dat hij het hele buffet kapot trapt.. En Tatum dan helemaal wild word in het kantoor!. Maar bij deze film kun je toch ook erg zien hoe belangenrijk vriendschap is. Wat toch nog wel erg aanbod kwam naar mijn mening. Tatum ging naar een ene "Zook" als ik het goed heb, en dan stond Hill er alleen voor (Even).

Al om al, ik vond de film op zich best geslaagd. Toch vond ik deel 1 beter. En daar zat ik op een 3.5*, maar na deze film gezien vind ik die toch een 4.0* waard en deze de 3.5*, waren dat soms ook hints in de film voor een 23 Jump Street? We zullen zien ! Mocht het zo zijn, laat hem dan maar komen!

avatar van the new guy
Erg leuk, al zit de leukste grap in de trailer.

avatar van eltorro
Eigenlijk 4* waard, maar aangezien het eerste deel ook al zo sterk was hou ik het maar op 3,5*. De 2 acteurs zijn allebei perfect op hun plaats en doen af en toe zelfs denken aan het duo Seth Rogen en James Franco. Mag best nog wel een deel van uit komen.

avatar van Gerlof1378
Leuke actie/comedy film, Channing en Jonah spelen goed en de chemie is er net zoals in deel 1. Voor de rest vond ik hem minder dan deel 1, de grappen kwamen niet zo leuk over dan de 1ste. Maar voor een leuke avond met bier en chips erbij is dit vervolg gewoon leuk.

avatar van john mcclane 2
gewoon weer uiterst effectief gemaakte komedie.
De 2 hoofdrol spelers hebben er lol in ,en in het echte leven zijn Hill, en Tatum ook echte maten.

daar gaat deze film ook veel over: vriendschap.
Maar wat mij vooral erg leuk gedaan was de zelfspot. Al vanaf de eerste scene's
door middel van verwijzingen,en knipogen.
dit werkt niet al tijd,,maar hier was het zo leuk gedaan.
ice cube in zijn ice cube,,,,, en zijn vrouw straight outta compton, ect,ect,
leuke film. deel 3: ja zeker!

avatar van GGG
GGG
Aardig! Eind is het best met alle zgn, sequens. Echt top!

avatar van VforVictor
Matig vervolg, het ging allemaal veels te snel, ook de grappen sloegen niet echt aan. nee het eerste deel 1 was vele malen leuker, nu maar hopen dat er geen 23 jump street komt..

avatar van missl
Deze film is eigenlijk exact hetzelfde als deel 1 en zal je hierdoor (wanneer je deel 1 gezien hebt natuurlijk) op geen enkel moment verrassen. Toch vond ik dit deel veel leuker, de grapdichtheid is groter en ze hebben Tatum zelfs ook wat grappige zendtijd gegeven ipv de eeuwige pretty boy met niet te veel tekst, die hij veelal speelt. Vlot filmpje, grappig, echt prima.

avatar van tattoobob
Minder als het eerste...de chemie tussen de hoofdrolspelers was dik in orde en vooral de grappen tussen beide waren net zoals het eerste deel weer geslaagd.
Ik vond alleen de personages er omheen wat tegenvallen en het verhaal vond ik ook wat te eenvoudig.Ice Cube speelde ook leuk en heb ik flink om moeten lachen.
Camera was goed...actie dingen vond ik ook wat minder.
Wederom een leuk tweede deel maar het leverd wel wat in in vergelijking tot het eerste deel.

Super Jonah z'n droge humor!

avatar van Spetie
Best een leuk vervolg, dat het niveau van het eerste deel zo’n beetje weet te evenaren.

Het begin en het einde zijn wel duidelijk het leukst. Tussendoor zakt het niveau en vooral ook de humor wel wat in, maar gelukkig ook nooit zover, dat het echt vervelend wordt. Tatum en Hill vormen inmiddels wel een leuk ingespeeld duo en hebben een prima chemie met elkaar.

Het verhaal stelt niet teveel voor, maar werkt goed als kapstok voor de grappen. Het is hier en daar wat herhalend, maar door de zelfspot van dit vervolg, weet men dat probleem goed te omzeilen. Het einde is trouwens echt heel leuk en vooral de aftiteling, waarbij alle mogelijke vervolgen de revue passeren.

23 Jump Street zal ongetwijfeld ook nog wel volgen en als het weer van dit niveau is, vind ik dat geen enkel probleem.

avatar van hoffhaan
Wat een bagger film. Snap de hoge beoordelingen echt niet 2,0

goed maar niet meer dan dat, ik snap de hoge beoordelingen echt niet.
FIlm is een leuke film, kijkt lekker weg en vermaakt van het begin tot het eind..
maar echt ontzettend grappig ofzo word het nergens, t blijft bij een aantal glimlachen...

Verhaal is dat de 2 agenten undercover op een universiteit gaan en tja.. dan gebeurd er vanalles

avatar van dvdcrusher
Nog altijd leuk, even leuk als de eerste, maar voor mij mag het hierbij ophouden. Vooral de scene waarin Schmidt met zijn ouders de ouders van Maya (leuke verschijning trouwens) en dus zijn baas ontmoet, is hilarisch. Weerom 3 sterren, al is de film - net als de vorige - maar vaak iets te druk, iets te veel geprobeerd om komisch te zijn, een beetje geforceerd dus. k Wist niet wat mij eigenlijk stoorde aan deze films en dat is het dus.

Vermakelijk, maar minder dan 21. Laten we hopen dat het hierbij blijft qua Jump-streets

avatar van jumpstylemovie
Minstens zo leuk als de eerste, misschien wel beter. Ze wisten precies wat ze deden en wat het publiek wilde zien. Als die referenties naar het filmbudget en het eerste deel waren erg slim. Had ik niet verwacht na het slechte begin van de film, maar daarna verteld Ice Cube ook doodleuk aan de heren dat ze moeten kappen met wat ze doen en weer hetzelfde moeten doen als in deel 1. Precies wat ik wilde.

Heb er erg om kunnen lachen. De eindcredits zijn briljant.

Eigenlijk toch we teleurstellend vervolg.
Natuurlijk was het eerste deel ook niet echt top maar ik had het idee dat de meligheid en flauwheid in "22 Jumpstreet" meer overheerst dan in deel 1.
Dat is eigenlijk een beetje ijn gehele conclusie over deze film.
Flauw, met hier en daar een leuke scene.
Maar niet genoeg voor een voldoende wat mij betreft.

Leuke film

avatar van mock turtle
best geslaagd. standaard maar niet storend, met enkele hoogtepunten

avatar van Picker
Waku schreef:
Eigenlijk toch we teleurstellend vervolg.
Dat is eigenlijk een beetje ijn gehele conclusie over deze film.
Flauw, met hier en daar een leuke scene.
Maar niet genoeg voor een voldoende wat mij betreft.

Ben het hier een heel eind mee eens. Vond deel 1 al niet echt super, had ik een 2.5 gegeven, en had eigenlijk de gehele film de gedachte om deze een 2 te geven. De scene vlak voor de aftiteling vond ik dan wel weer vermakelijk dus 0,5 ster erbij

flauwe fillm herhaalde grappen enz enz enz

avatar van filmkul
Leuke frisse actie komedie. Net als deel 1 is de chemie tussen Hill en Tatum prima. Het verhaal is bijzaak en dient als basis voor veel leuke en een aantal hilarische grappen. Hier en daar ook een dikke knipoog naar de Bad Boys films. Visueel ziet er ook goed uit met een paar goeie toegpaste technieken. Prima vermaak. 3.5/4.0

avatar van Misgunner
Leuke film! Net zoals deel 1 droge humor die vooral jongeren zal aanspreken, maar voor de liefhebbers van het genre zeker een toppertje.

avatar van james_cameron
De rek is er nu al uit bij dit tweede deel. De chemie tussen Jonah Hill en Channing Tatum is ditmaal een stuk minder en de hele film is gewoonweg niet zo leuk en vindingrijk als het eerste deel. Gelukkig zijn er hier en daar wel wat geslaagde grappen en de grotere rol van Ice Cube pakt goed uit. Verder is het allemaal behoorlijk fantasieloos en geforceerd. De eindcredits zijn overigens wel behoorlijk geniaal.

avatar van Zandkuiken
Eens met james_cameron, de eerste film voelde toch wat frisser aan en het stuk met Ice Cube in de cafetaria enz. vond ik ook het leukst. Keek nog wel vlot weg, maar een derde prent hoeft er wat mij betreft niet meer te komen.