22 Jump Street (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Channing Tatum, Jonah Hill en Ice Cube

Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het footballteam en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel het beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.

avatar van Iron Maiden
Ai, wat was dit pijnlijk slecht.
Ik las in commentaar al dat de film erg veel lijkt op deel 1 en vond dit toen een pluspunt, aangezien ik deze hilarisch vond.
Maar wat heb ik me zitten ergeren in de bios, er wordt inderdaad echt totaal geen moeite gedaan om de film een eigen identiteit te geven.
Weer zijn de boeven uit het begin uiteindelijk ook de slechteriken van het verhaal, weer gebruiken ze de drugs etc.
Continue ook maar die hints over hoe een sequel grootser, grappiger of wat dan ook moeten zijn viel na 2 keer al in herhaling.
Misschien 4/5 leuke grappen, helaas waren deze ook allemaal al in de trailer te zien en vervolgens veel te lang door gerekt.
2,5 voor de moeite.

avatar van LPereboom
22 jump street trekt de lijn door van humor actie en plezier! Kvind hem net iets beter als de eerste! Er zitten een paar grappige scenes in. Maar het is wel allemaal een beetje hetzelfde, Tatum en hill zijn een hilarisch duo!!

avatar van Aric
Een goede al zij het soms ietwat puberale komedie. Gelukkig zit er ook humor veel die wel heel erg hard tegen de vierde wand leunt en dat kan ik altijd wel waarderen. Om de overige humor kon ik ook wel hard lachen zoals wanneer Schmidt er achter komt dat het meisje waarmee hij de hele nacht "films heeft gekeken" de dochter van z'n baas is. De twee hoofdrolspelers doen het allesbehalve slecht en de bromantiek spat van het scherm. De aftiteling is ook geweldig .

avatar van rep_robert
22 Jump Street is allesbehalve een gemakzuchtig vervolg en misschien zelfs nog beter. De makers spelen ontzettend goed in op het feit dat ze weten dat ze met een sequel te maken hebben. De film wordt hierdoor nog meliger en dankzij de onderlinge chemie van Tatum en Hill is het bijna 100 minuten smullen geblazen. De zelfspot spat er continu vanaf en de vele jokes met de bromance werken hierdoor ook erg goed.

De film kent wel een middenstuk waarin de humor een beetje wegtrekt, maar richting het einde wordt dit weer helemaal goed gemaakt. De rol van Ice Cube valt in dit vervolg ook beter te waarderen, wat zelfs een paar geniale momenten oplevert! Maar ook enkele bijrollen vallen prima te pruimen, waar vooral de overburen van het koppel de show mogen stelen.

avatar van The Director
Keek je vroeger graag naar Lethal Weapon en The Naked Gun, dan is dit een aanrader. Een flauwe komedie, die je moet liggen. Ik vond het begin van de film over de top, daarom niet leuk. Je moet er een beetje in groeien, het wordt dan steeds leuker. De rol van Ice Cube vond ik super, de enige rapper die ook kan acteren. De film staat niet bol van de originele scenes en het verhaal is flinterdun, toch een ruime voldoende, op naar 23 Jump Street.

avatar van sandero16
Vrijdag gezien in de bioscoop, en ik moet zeggen dat ik heb genoten.

De grappen waren harstikke leuk, maar het verhaal was wel erg simpel.

De chemie tussen de 2 hoofdpersonen vond ik super. Daardoor kwamen de grappen ook leuk over. De film vond ik op het eind wat te langdradig.

Niet beter, maar ook niet minder dan deel 1.

3,5 *

avatar van edwinoudenes
"Veel grappen zitten al in de trailer"
Duh.. Stop dan met trailers kijken.

avatar van JeroenFR08
Wat een verschrikkelijke film. Zat met gekromde tenen in de bios. Maar goed dat mijn kaartje gratis was, wat poeh zeg. Dat was een zware avond.

Ten eerste is het verhaal flinterdun, behoeft geen verdere uitleg denk ik.
Heb me weer zitten ergeren aan Jonah Hill, die ik gewoon totaal niet grappig vind. Dan ook nog de niet grappige en niet sterk acterende Channing Tatum en dan heb je een 'gouden' koppel.

Tja wat K*T film zeg..

avatar van John Lee Hooker
Mooi samenspel van Tatum en Hill die wederom een onheilspellend avontuur tegemoet gaan. De meeste situaties zijn lastig in te schatten en veel grappen krijgen extra uitdieping. Eigenlijk vind ik Tatum nog steeds beter passen in een romantische komedie of dingen als Step-Up maar door Jonah Hill wordt er als het ware een bruikbaar contrast op tafel gelegd. Ze moeten samenwerken om de opdracht van hun baas Ice Cube te voltooien en dit resulteert vaak in komische beslissingen. Na het einde volgt nog één van de meest spectaculairste credits ooit. Tof gedaan, moet toch een heel werk zijn geweest.

avatar van schumacher
De 1ste was al goed maar deze 2de is nog beter, zeker qua lachgehalte en grappen vond ik deze beter dan de 1ste. Ik heb van den beginne tot het einde er echt van genoten.
Ook de acteurs doen heel veel, echt goed allemaal.

En aub aan die paar zagers; iedereen weet dat deze film je deze niet moet gaan bekijken voor het sterke verhaal,lol, omg zeg, zoiets zou je op voorhand al moeten geweten hebben ze.

Soit; aan de mensen die wel kunnen lachen en kunnen genieten van een film, deze is weldegelijk top en een dikke aanrader.

avatar van JeroenFR08
schumacher schreef:
Ook de acteurs doen heel veel, echt goed allemaal.

Janou wat ik verwachtte was een goede film met humor. En misschien verwachtte ik inderdaad wel een goed verhaal. I.i.g meer dan dit al duizend maal vertoonde verhaaltje. Verwachtte er veel meer van dan deze troep.

Pippa
Al voor de 3 de keer gaan kijken en het blijft nog altijd een toppertje !!
Ik hoop dat er nog een 3e uitkomt want ik heb er nog altijd niet genoeg van !!
1 voor 1 Zotte film

avatar van juliegirlxoxo
Heb zelden hardop gelachen voor een film, dit was een uitzondering!

avatar van JDSsmetje
Matige komedie. Sommige grappen werken, anderen zijn een stuk te voorspelbaar. Jonah Hill blijft een toffe acteur, en Ice Cube speelt een erg grappig personage. Naar het einde toe wordt er teveel gefocust op een 'spannende' actievolle ontknoping van het dunne oninteressante verhaaltje en is er te weinig aandacht voor humor. Verder was de focus op de 'ontroerende' chemie tussen de twee hoofdpersonages behoorlijk irritant. Hatelijk als dit soort popcornfilmpjes serieuze melige momenten proberen inlassen, werkt echt bijna nooit. Enfin, niet verrassend en nogal standaard allemaal, maar wel een paar grappige momenten.

Leuk.

Goed vervolg op 21. De film is zich bewust van sequelclichés en gaat daar ook nadrukkelijk mee om. Alleen vond ik niet alles even grappig, naar het einde toe zakte het zelfs een klein beetje in. Misschien had het net allemaal iets korter gekund, al is 100 minuten nu ook weer niet overdreven voor een filmpje als dit.

Hill en Tatum dragen de film, waarbij ik mij blijf verbazen over het komisch talent van Tatum. Hij heeft dan ook wel een dankbare rol én een goede aandragen in Hill, dan nog doet hij het met verve. Best genoeg komische scenes ook, altijd blij dat ik trailers van dit soort films vooraf probeer te mijden.

Verhaaltje is een beetje flets maar dat boeit weinig, enige wat ik minder vond was het bromance/relatie analogietje dat veel te lang werd uitgerokken. Een grap waar de rek iets te snel uit was. Deze film moet het meer hebben van kleinere, individuele grapjes.

De beste momenten zitten trouwens nog wel achteraan, die 23-42 Jump Street trailertjes waren geniaal, vooral die met Seth Rogen. Beste stuk van de film zelfs, deed me wat denken aan de trailers vooraf bij Tropic Thunder.

Aardig vermaak dus. Herinner me 21 als iets grappiger, misschien ook wel omdat de verrassing er hier wat af is, maar verder genoeg leuks.

avatar van Flat Eric
Ik heb deel 1 niet gezien dus ik ging heel open naar de bios.
Ik kon het prima volgen. Het was een aardige comedy met een paar leuke grappen erin verwerkt.
Het was een prima tussendoortje, niet meer en niet minder, hij zal me niet bijblijven. De aftiteling was inderdaad leuk bedacht, nu hoef ik eventuele vervolgfilms niet meer te zien.

maureenbalfoortx
Gisteren naar de bioscoop geweest voor deze film samen met een vriend en heb een geweldige avond gehad door deze film! Hard gelachen en genoten ookal was het niet zo'n interessant verhaal. Sommige bijfiguren konden wel iets beter worden weergegeven want soms was het onduidelijk wie nou wat had 'misdaan' in de film. Maar verder weinig op te merken, er zitten scenes in waar ik helemaal stuk ging van het lachen en dat maakte de film zo leuk. Ik vind ze een geweldig koppel samen en de meeste bijrollen waren echt leuk! Vooral de gekke tweeling en de uiteindelijke slechterik vond ik leuk. De slechte meningen over het goed overbrengen van de grapjes door Hill en Tatum vind ik onterecht. Ze hebben het naar mijn mening goed en grappig overgebracht, Hill wel iets beter dan Tatum.
En als laatste, de aftiteling was geniaal! Zelfs daar moest ik nog lachen!
Kortom, top film voor een leuk avondje vermaak.

avatar van Sergio Leone
Redelijk.

Maar 21 is wel een stukje beter. 22 legt de nadruk op zelfspot en dat is zowel positief als negatief. Positief, want er zijn veel te veel films en acteurs die zichzelf serieus nemen wanneer dat niet past. Negatief, want de nadruk ligt er wel héél erg op en na het 20e mopje over het budget van een sequel of wat dan ook, begint alles wel aan te slepen.

Hoe dan ook, de positieve punten blijven behouden en misschien nog wel de trekpleister is de tandem Jonah Hill - Channing Tatum. Hill vind ik altijd wel een beetje te schreeuwerig, maar Tatum blijkt toch wel zijn ding gevonden te hebben. Als drama-acteur is hij abominabel, maar komische films lijken zijn dada. Ik hoop dat hij dat zelf ook een beetje doorheeft.

Verder ligt de grappenconcentratie wat lager dan 21. Ook het plotje dat knak hetzelfde is, verveelt - de zelfspot verhelpt dat, maar legt er na een tijdje extra nadruk op. Het is spijtig dat daar de balans wat naar de verkeerde kant overhelt.
Cameo's worden hier wat gemist - al is dat logisch. Dave Franco passeert nog wel, maar ondanks een redelijke scène zie ik die liever niet in films opduiken.

avatar van Daniël44
Ik vond de eerste al goed, maar deze nog beter. De verhouding tussen actie en komedie was heel goed. Ik heb veel hard op gelachen in de bioscoop. Ben benieuwd of er nog een vervolg komt. 22 Jump Street is een zeer geslaagde film.

avatar van Corcicus
Aardige muziek, maar een bijzonder slap vervolg.

avatar van De GeuS
Een rommelige film, met minder geslaagde grappen dan zijn voorganger. 21 Jump Street moest het ook al niet van zijn verhaal hebben, maar dat is ook niet echt de kern van dit soort films. Het verhaal in 22 Jump Street was echter dunner dan dun en sloeg helemaal nergens op; paar keer hard gelachen, maar dat was het dan ook wel; 2,5*

Grappige film! Deze moet je gewoon als kip zonder kop bekijken. Je lacht je krom om sommige scenes! Maar deel 1 was beter!

avatar van TomBroers
Iets minder dan het eerste deel, maar nog steeds een goede comedy, met een hilarisch duo als hoofdpersonages! En wat was Ice Cube ook weer geweldig in deze film, trouwens ook een leuke bijrol voor Peter Stormare!

Wat een ontzettend slechte film.. Humor is flauw, verhaal weinig leuks. Tatum had duidelijk geld nodig. En dan nog de aftiteling die verschrikkelijk lang is.

Deze film kreeg behoorlijk goede cijfers op IMDB dus ik had er heel wat van verwacht.
maar wat was dit een slechte film zeg.
De grappen zijn op zijn zacht's gezegd kinderachtig.
Maar wat voorral stoorde is dat het verhaal niet klopt, dat je als filmaker geen pretenties hebt wil niet zeggen dat je een rommeltje van je film moet maken.
De "boeven" lijken wel weggelopen uit een Bassie en Adriaan aflevering en de petjes dragende tweeling hoop ik nooit meer tegen te komen.

"straight outa Comton" ice cube is nog enigsins te pruimen.
2 uur van mijn leven die ik nooit meer terug krijg.

avatar van Movie Jim
In de bioscoop gezien

en ik vond het een hele grappige
en goeie film.

avatar van Macmanus
Leuk tweede deel.

Neemt zichzelf lekker in de zeik. Daar hou ik wel van. Duo is weer leuk. Trip scene was weer lachen. Enige waar ze gelukkig wel zelf de draak mee steken maar toch wel uitkomt is dat het allemaal net wat minder fris is. Eerste deel was wat onverwachts en daardoor frisser. Nu wist je al een beetje wat ging komen en dat kwam ook. Paar leuk stukken met wat dipjes hier en daar. Toch heb ik vaak genoeg in een deuk gelegen.

Vooral Hill heeft een fijne komische timing. Goed team dit. Gezien de aftiteling zal een 3de deel eigenlijk niet echt meer kunnen. Lijkt me een verstandige keus ook. Kunnen beter iets nieuws maken met dit regie duo.

3 sterren.

avatar van voskat
Ik moet het eerste deel nog zien, maar daar is bij deze wat meer haast bij gekomen. Want dit was één van de leukere komedies van de laatste tijd. Het homo-gehalte ligt er lekker dik bovenop (wat opeens heel wat minder kuis klinkt dan ik bedoelde) en daar worden genoeg leuke grappen uit gepeurd, maar ook het gevecht tussen Jonah Hill en die blonde was een hoogtepunt. Verder nog wat leuke verwijzingen naar andere films en jezuschristus die Maya.. oef.

avatar van Iron Maiden
edwinoudenes schreef:
"Veel grappen zitten al in de trailer"
Duh.. Stop dan met trailers kijken.

Met deze opmerking bedoel ik meer dat je naar een film van meer dan 90 minuten kijkt en een trailer maar 2/3 minuten duurt.
Als vervolgens dan alle leuke stukken in een trailer zitten, kan je je vast wel voorstellen hoe langdradig de rest van de film aanvoelt.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vermakelijk vervolg, maar ook erg rommelig, langdradig en eentonig. Op zich verpakken ze het iets anders, maar feitelijk zien we gewoon nog eens deel 1 in een iets ander sausje. Deel 1 was aardig, maar ook verder middelmatig. 22 Jump Street duurt me gewoon wat te lang, zoiets zie ik liever in 85 minuten ipv 100-110 minuten, al vond ik de aftiteling met alle potentiële vervolgfilms wel erg geestig. Het duo Hill en Tatum speelt wederom wel leuk samen, zit best chemie tussen die 2 in, al haalt het het nooit bij de oude duo films van vroeger a la Lethal Weapon. De mix tussen actie en humor is best redelijk verdeeld, al had het dus allemaal wel korter gemogen. Stiekem vind ik de voorganger toch leuker.