22 Jump Street (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Channing Tatum, Jonah Hill en Ice Cube

Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het footballteam en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel het beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.

avatar van Elineloves
Ik heb 21 jump street gezien, maar herinner me er vrijwel niets van, behalve ergernis en vervelende personages. Jonah Hill is typisch een acteur die ik niet uit kan staan, ik verdraag hem erg slecht. Toch wilde mijn wederhelft deze film graag zien.

Helaas begon het al niet grappig, met de inktvis. Was dit de "humor" die telkens terug zou komen? Ja. Want na dik een half uur en twintig cliché grappen, wist ik dat ik niet hoefde te hopen op meer. Een wattenstaafje op een broodje, en daar een grap over maken om vervolgens veel te lang uit te rekken...thanks but no thanks. Het is gewoon niet zo grappig. Met name Jonah slaat regelmatig de plank mis. Ik vind Channing ook niks voor deze rol. De enige keer dat ik een klein beetje om hem moest lachen, was tijdens zijn "ass and titties" trip dansje.

Verder is de voorspelbaarheid en het gebrek aan chemie om te huilen. Misschien is het gewoonweg niet mijn humor, of het is echt behoorlijk niet-grappig, maar als zelfs mijn (fanboy) vriend al snel doorheeft dat dit 'm niet gaat worden, dan denk ik dat het grotendeels aan de film zelf te wijten is.

Jammer.

P.s: Als ik voor elke "dude" en "bro" een kwartje kreeg, zou ik de komende twee jaar niet hoeven werken.

avatar van Edie
Slecht... Nouja, niet mijn soort film. Het eerste deel heb ik niet gezien (en hoef ik nu ook niet meer te zien). Johan Hill kan ik in principe wel waarderen (in veel andere films). Niet mijn humor, enige pluspuntje was misschien het eerste nummer van de soundtrack in de film.

avatar van Elineloves
Ja, muziek was wel cool inderdaad.. En de aftiteling was nog enigszins grappig, kon nog een glimlach op mijn gezicht toveren.

avatar van Cleanshot
Grapige muziek bij enkel scenes maar vooral erg flauw.

Grappige momenten worden afgewisseld met voorspelbare en zelfs mierzoete scenes met een moralistisch randje. De verplichte levensles die de hoofdrolspelers weer moeten leren is vermoeiend en de speelduur is te lang. Het is allemaal weer zo braaf en volgens het boekje, eigenlijk is alleen het eerste half uur de moeite waard bij dit soort films.

avatar van Antonev
Slappe hap, voortgeborduurd op het concept van de eerste film. Weinig origineel, weinig leuke grappen en weinig verassingen. De humor was te geforceerd en kwam totaal niet over. Erg jammer.

avatar van Barry83
Leuk om een keer gezien te hebben, maar heeft verder weinig indruk gemaakt op mij

avatar van weberanja
Mwhaa vond het wel een grappige film, alhoewel ik Channing Tatum er nu niet bepaald fris vind uitzien, leek wel of hij elke morgen met een vette kater de set op liep, voor de rest, de film is te pruimen maar 13 in een dozijn. Maar ik heb wel af en toe moeten schaterlachen!

avatar van Pim1993
Vermakelijk! Van mij mogen ze best al die andere delen gaan maken, af en toe kan deze er prima tussendoor.

Een solide, bombastische, vrolijke en absurde actiekomedie, in jaren tachtigstijl ,die voortborduurde op het vorige stramien. Het politietweetal, met een wel haast homo getinte vriendschap, ging al stuntelend de wijde wereld door; flauwe en gevatte humor wisselden elkaar af, al zakt de film naar het einde wel in. Channing Tatum en Jonah Hill deden hun uiterste best.

Vreselijke bombastische super flauwe film alleen voor de fans van deze pulp.

Je moet minimaal 3 gram hasj wegpaffen om hier om te lachen.
En wie heeft ooit verzonnen dat Channing Tatum humorrollen kan spelen??

kos schreef:
Je moet minimaal 3 gram hasj wegpaffen om hier om te lachen.
En wie heeft ooit verzonnen dat Channing Tatum humorrollen kan spelen??

Helemaal mee eens en je zou opgenomen moeten worden als je daarvoor naar de bioscoop gaat...

Gewoon een lekkere wegkijker, niets meer dan dat vol puberale maar zeker geslaagde humor als je in de mood bent. Laatste scene is ook heerlijk!

avatar van JUST!
Best wat kunnen lachen om deze film. 2e helft van de film was wel een stuk minder, en vooral de focus op de relatie tussen de twee heren was niet echt boeiend. Een krappe 3*

Ik deel de mening van elineloves..... Was niet eens grappig

avatar van dvdfreak123
Weer zeer goed vermaakt met deel 2. Hill en Tatum vond ik weer zeer goed als duo . Weer een paar keer goed moeten lachen met de over the top scenes en humor. Is wel een beetje herhaling van de eerste. Die ik misschien nog net iets beter vond. Maar het is gewoon weer pure fun!!

avatar van MarkFish
Vrolijk filmpje dat zichzelf niet serieus neemt, met leuke actie en enkele geslaagde grappen. Het blijft wat mij betreft allemaal net aan de goeie kant, qua filmbeoordeling. Dus: vermakelijk en niet irritant. Er zitten namelijk ook wel veel matige aspecten aan, maar dat is niet doorslaggevend.
De 'vechtscene' tussen Jonah Hill en Jillian Bell is erg grappig. Channing Tatum is dat van zichzelf gewoon niet zo, maar hij vormt wel een leuk duo met Hill.

avatar van MarkFish
Elineloves schreef:

Jammer.

Het begin was juist erg leuk. Niet om de inktvis, dat is idd niet zo grappig. Maar de Latino-impressie van Hill en daarna die van Tatum, met tegenzin, is dat al wel. Het zou goed kunnen dat Tatum echt niet beter kan dan dit (qua impressies), maar dan past het iig precies bij zijn rol.

Leuk vervolg. Haalt het niet bij de eerst 21 jump street film maar toch erg leuke grappen. Op naar een 2e vervolg!

avatar van eierhoofd1
Goede film!
Hele leuke komedie met veel lollige momenten. Een aanrader dus!

avatar van K. V.
Een tijdje geleden deel 1 gezien en nu eens het vervolg. 'k vond het nog een vermakelijk deel. Misschien iets serieuzer dan het eerste deel, maar er zitten toch nog genoeg grappige stukken in.
De cast was opnieuw goed op dreef.
'k vond deze nog altijd de moeite om te bekijken.

avatar van martijn011
Geweldig leuk vervolg! Het eerste deel was ook erg goed, maar deze film is nog leuker.
Onlangs 'Let's be Cops' gezien en een groot manco aan die film was het gebrek aan chemie tussen beide hoofdrolspelers, cruciaal voor het slagen van een film. Die chemie is er hier wel, Hill en Tatum vormen een fantastisch duo, gelijkwaardig aan Smith en Lawrence in de Bad-Boys films.
De onaantastbare Gibson en Glover daargelaten, zijn Hill en Tatum echt een van de best gecaste duo's van de laatste jaren.

Ice Cube had er ook zin in, een heerlijk dik aangezette rol als opdrachtgever van de Jump Street. Het hoogtepunt van de film is wanneer hij erachter komt dat Schmidt seks heeft gehad met z'n dochter. Ook al is het cliché, het is erg leuk uitgewerkt.
De film kent verder erg veel leuke scenes en grappen, al zijn ze niet allemaal even goed geslaagd. Maar dat dit voor mij dé komedie van het jaar is, moge duidelijk zijn. Zie nu al uit naar de volgende!
Dikke vier sterren.

avatar van sofripa
Best aardig, en wat ik mij er nog van kan herinneren beter dan deel 1. Het blijft een bijzonder duo. Heel grappig is de aftiteling. Kies maar een vervolg

avatar van Bond,TeBond
Wat een flauw filmpje... typisch US college verhaaltje. Met boefjes die je dan in het begin zgn niet had verdacht! Nul, ik zeg 0 keer gelachen! Dus wil je nog iets gaan kijken vandaag...verder zoeken;-P

Een komedie waar goed naar te kijken is en welke zeker grappige momenten bevat.
Het is geen topper; het verhaal is ook niet bijzonder en het acteerwerk is niet fantastisch maar als je zonder hele hoge verwachtingen deze film ingaat kan hij best positief verassen.

Ik heb deze film met vrienden gekeken onder het genot van een biertje en een chipje. Wij wilde een film waar we niet teveel bij na moesten denken en deze film past daar goed bij. We hebben gelachen en daar ging het om.

Ondanks dat de film niet bijzonder is, 3 sterren omdat we er een leuke avond mee hebben gehad.

Prima film. Veel grappige momenten. Vooral erg gelachen om Ice Cube. Vond 'm leuker dan 21 jump street. Een film waar je je gedachten even bij op 0 kan zetten. 4,5

avatar van Alonzo
Ik vond deze veel beter dan 21 jumpstreet. Ik heb me dan ook prima vermaakt. Ik ben wel een fan geworden van Jonah Hill. Ik kan altijd om hem lachen of hij nu dun of dik is. haha. Heb je 21 al gezien dan moet je zeker deze film ook kijken. En ik moet zeggen dat Channing Tatum de laatste tijd ook wel goede films maakt. Dan bedoel ik niet de chick flick films.

inderdaad muziek is beter dan de film de zelf.
en maar voortgeborduurd op het concept van de eerste film.
teveel van het zelfde.

avatar van Rvdz
De scene waarin Jenko zich eindelijk realiseert dat Schmidt het met de dochter van de comissaris doet is toch wel een serieuze kanshebber voor scene van het jaar voor mij. In tijden niet meer zo gelachen in de bios als toen.