• 8.262.136 stemmen

Geregisseerd door: Phil Lord en Christopher Miller

Met onder meer: Jonah Hill, Channing Tatum en Ice Cube

Releasedatum: 21 juni 2012

Plot 21 Jump Street

"They thought the streets were mean. Then they went back to high school."

Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) besluiten dat het tijd is om hun puberjaren achter zich te laten. Ze besluiten dan ook om zich bij de politie in het geheime "Jump Street"-team in te schrijven. Hun eerste opdracht bestaat er in om undercover de middelbare school te infiltreren. Gelukkig zien ze er nog jong en hip uit, maar al heel snel riskeren Schmidt en Jenko hun leven met een onderzoek naar een gewelddadige en gevaarlijke drugshandel. Bovendien merken ze dat op school niets meer hetzelfde is als "in hun tijd". Sterker nog; nooit of te nimmer hadden ze gedacht dat de onzekerheden van een puber en al de problemen die daarbij horen een serieuze confrontatie zou betekenen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ms. Griggs

Principal Dadier

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Ik heb deze film nu al twee of drie keer gezien en ik blijf er om lachen, dat betekent dat hij echt wel grappig is. Jonah Hill en Channing Tatum zijn een goed komisch duo en lijken soms wel te improviseren, zo spontaan komt het allemaal over. Over het algemeen is de humor niet overdreven flauw of platvloers. (behalve dan dat stukje met de penis)

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Prima komedie, heb flink gelachen, zo moet een komedie zijn.....4,0

BBarbie

Hooguit een handvol geslaagde grappen rechtvaardigt geen speelduur van bijna twee uur. Het gebrekkige acteertalent van Jonah Hill en Channing Tatum helpt ook al niet. Zeer matig dus met één scène, die eruit springt: de achtervolging met de limousines.

avatar van Shadowed

Shadowed

Normaal.

Had dit eerder gezien, maar dus blijkbaar vergeten hier een review op te plaatsen. Ook met het vervolg trouwens, die komt ook nog aan de beurt. Dit deel vond ik nergens echt uitblinken op het genre, buddymovies of in het algemeen komedie.

Dat maakt het overigens niet minder vermakelijk allemaal. Hill en Tatum zijn wel een vermakelijk duo, vooral de opening is leuk hier. Daarna zwakt de film af in een wat normale Amerikaanse komedie vol met flauwe en lompe humor, die wisselend wel leuk zijn.

Het is dan toch vooral het duo dat blijft boeien, de film is nergens heel grappig maar kijkt goed weg. Er is niks bijzonders gedaan op visueel niveau, behalve wat felle beelden maar daar blijft het dan ook wel een beetje bij.

Gewoon een filmpje die gemaakt is om te vermaken, maar daar dus ook bij blijft. Dit is geen meesterwerk, maar wel redelijk grappig en vlot.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Viel een beetje tegen.

Ik ken de serie uit 1987 en dacht (misschien hoopte) op een nieuwe insteek.

Enigste overeenkomst: undercover op een High school maar daar houdt het dan mee op.

Dat is dan dus wel een tegenvallertje voor de rest vond ik het wel een grappige film.

Als je de serie kent en dan de film ziet: leuk grapje met Johny Depp 'Tom' & Peter DeLuise 'Doug'

avatar van taartman

taartman

Veel humor is redelijk intelligent, neem bijvoorbeeld de scene als ze terugkomen op de middelbare school, en iedereen is heel politiek correct geworden.

Als je dit soort humor niet snapt, kan ik me voorstellen dat de film minder grappig is.

avatar van clutch

clutch

taartman schreef:

Vraag me af hoe iemand dat niet kan snappen.. intelligent is het al helemaal niet. Best prima popcorn vermaak verder wel wat mij betreft.

avatar van Alathir

Alathir

Een herziening. Een van de beste komedies die er zijn. Jonah Hill en Channing Tatum doen het samen erg goed. Geweldig hoe overdreven de humor soms is. Brie Larsson en Dave Franco zien er echt nog heel jong uit. Bij Channing Tatum had ik dat gevoel niet maar ik denk niet dat ik hem na 2014 nog gezien heb eigenlijk . Het is frappant dat deze film alweer dateert van 2013. 2013! Wat gaat de tijd toch snel voorbij.

Echt een topkomedie met een vette soundtrack, beestige actie, typische college stuff en dus een dikke aanrader voor mensen die houden van overdreven, soms wat vulgairdere humor.

avatar van schumacher

schumacher

Blijft een goeie film.

Net nog eens bekeken, die 2 gasten doen het echt goed, ze zijn gewoon geknipt voor de rol die ze spelen.