21 Jump Street (2012)

Komedie / Actie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Jonah Hill, Channing Tatum en Ice Cube

Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) besluiten dat het tijd is om hun puberjaren achter zich te laten. Ze besluiten dan ook om zich bij de politie in het geheime "Jump Street"-team in te lijven. Hun eerste opdracht bestaat er in om undercover de middelbare school te infiltreren. Gelukkig zien ze er nog jong en hip uit, maar al heel snel riskeren Schmidt en Jenko hun leven met een onderzoek naar een gewelddadige en gevaarlijke drugshandel. Bovendien merken ze dat op school niets meer hetzelfde is als "in hun tijd". Sterker nog; nooit of te nimmer hadden ze gedacht dat de onzekerheden van een puber en al de problemen die daarbij horen een serieuze confrontatie zou betekenen...

avatar van Duke Nukem
Ik heb deze film nu al twee of drie keer gezien en ik blijf er om lachen, dat betekent dat hij echt wel grappig is. Jonah Hill en Channing Tatum zijn een goed komisch duo en lijken soms wel te improviseren, zo spontaan komt het allemaal over. Over het algemeen is de humor niet overdreven flauw of platvloers. (behalve dan dat stukje met de penis)

avatar van Jan met de pet
Prima komedie, heb flink gelachen, zo moet een komedie zijn.....4,0

Hooguit een handvol geslaagde grappen rechtvaardigt geen speelduur van bijna twee uur. Het gebrekkige acteertalent van Jonah Hill en Channing Tatum helpt ook al niet. Zeer matig dus met één scène, die eruit springt: de achtervolging met de limousines.

avatar van Shadowed
Normaal.

Had dit eerder gezien, maar dus blijkbaar vergeten hier een review op te plaatsen. Ook met het vervolg trouwens, die komt ook nog aan de beurt. Dit deel vond ik nergens echt uitblinken op het genre, buddymovies of in het algemeen komedie.

Dat maakt het overigens niet minder vermakelijk allemaal. Hill en Tatum zijn wel een vermakelijk duo, vooral de opening is leuk hier. Daarna zwakt de film af in een wat normale Amerikaanse komedie vol met flauwe en lompe humor, die wisselend wel leuk zijn.

Het is dan toch vooral het duo dat blijft boeien, de film is nergens heel grappig maar kijkt goed weg. Er is niks bijzonders gedaan op visueel niveau, behalve wat felle beelden maar daar blijft het dan ook wel een beetje bij.

Gewoon een filmpje die gemaakt is om te vermaken, maar daar dus ook bij blijft. Dit is geen meesterwerk, maar wel redelijk grappig en vlot.

avatar van Freespirit2
Viel een beetje tegen.
Ik ken de serie uit 1987 en dacht (misschien hoopte) op een nieuwe insteek.
Enigste overeenkomst: undercover op een High school maar daar houdt het dan mee op.
Dat is dan dus wel een tegenvallertje voor de rest vond ik het wel een grappige film.
Als je de serie kent en dan de film ziet: leuk grapje met Johny Depp 'Tom' & Peter DeLuise 'Doug'