22 Jump Street (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Channing Tatum, Jonah Hill en Ice Cube

Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het footballteam en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel het beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.

avatar van Captain Pervert
Deze film heb ik op vakantie gezien en destijds helemaal vergeten te stemmen. Bij deze.

22 Jump Street is een briljant vervolg op het briljante eerste deel. Met name de sequel-grappen zijn me bijgebleven. De grapdichtheid is hoog en ze zijn bijna allemaal geslaagd.

4,5 sterren (net als deel 1)

avatar van Timba69
Erg slappe comedy. Het ging weer lekker naar de platvoerse onderbroekenlol en daarmee zakt het niveau dus weer flink. Nog minder dan deel 1.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Slimme zet van de makers om deze reeks dusdanig over de top en zelfbewust te maken. Op komische wijze maakt men duidelijk dat vervolgfilms praktisch altijd herhalingsoefeningen zijn (wie het levende bewijs wil, zie The Hangover- reeks) en daarna laat 22 Jump Street zien dat een herhalingsoefening niet altijd iets slechts hoeft te betekenen. Zeker niet als je voorganger de komische verrassing van het jaar was. De film doet inderdaad veel van hetzelfde, maar blijft daarnaast genoeg vernieuwen en ook de sterke grappen blijven komen. Soms lekker fout, soms voorspelbaar en soms compleet random, maar altijd op de juiste toon.

Hill en Tatum hebben een prettige chemie en ik blijf het verrassend vinden dat Tatum veel meer is dan een mooiboy- modelletje en op sterke wijze een komische rol als dit aankan. Verder is het natuurlijk altijd een schot in de roos om Peter Stormare als over de top bad guy te hebben. Al met al is deze film - evenals diens voorganger - toch echt vele malen beter dan de gemiddelde high-school tienerkomedie. En al helemaal beter dan andere zogenaamde komedies van de laatste tijd, als de troep van Seltzer and Friedberg. Maar akkoord, elke film komisch goud in vergelijking met Seltzer en Friedberg.

3,5 sterren.

Ik had eerlijk gezegd een heel flauw vervolg verwacht op het redelijke origineel uit 2012, maar deze film is eigenlijk van hetzelfde niveau met hetzelfde soort verhaal en weer een enorme portie flauwe en onnozele humor waar ik zeer regelmatig om heb moeten lachen. Ook deze film heeft weer hetzelfde euvel als het origineel en dat is dat hij gewoon te lang duurt (langer zelfs dit keer), waardoor het op een gegeven moment wel erg langdradig wordt en misschien ook wel wat flauw.

Het school verhaal (dit keer een Universiteit) stelt weinig voor, maar de uitvoering ervan was wederom leuk en levert ook een aantal hilarische situaties op. Uiteraard draait het ook in deze film weer om drugs welke een leuke scene oplevert als Channing Tatum en Jonah Hill beginnen te trippen (wel minder leuk dan in het origineel, wat ik daar min of meer het hoogtepunt van de film vond). Channing Tatum en Jonah Hill vormen wederom een leuk duo en hadden er zichtbaar ook weer veel plezier in, maar ook Ice Cube die dit keer een grotere rol heeft is heerlijk opdreef. De scene waarbij hij erachter komt dat Jonah Hill (in de rol van Schmidt) iets heeft met zijn dochter Amber Stevens (in de rol van Maya) was gewoon geweldig en ook de scene als Channing Tatum (in de rol van Jenko) het te weten komt. Die Amber Stevens was overigens een fraaie verschijning en ik vond haar wel iets weghebben van een jonge Beyoncé Knowles. De aftiteling met allerlei soorten Jump Street nummers/versies was overigens ook schitterend.

Al met al heb ik me gewoon goed vermaakt met dit leuke vervolg, maar net zoals het origineel had hij wel wat korter mogen duren (90 minuten is eigenlijk meer dan voldoende). Dit is overigens mijn eerste film die ik niet met pindakaas heb gegeten, maar met Popcorn

avatar van tbouwh
Deel 1 heb ik op 2,5* staan, volgens mij. What happened? Nuja, 22 Jump Street is niet per se beter ,maar wel veel vermakelijker dan deel 1. Nu denk ik dat ik het eerste deel bij herziening nu ook meer zou waarderen, maar 22 is eigenlijk een opeenstapeling van humoristische momenten met een leuk plot eromheen, dat mij de volledige speelduur weet te boeien. Nu is de humor an sich misschien bij vlagen tenenkrommend, maar het wordt op een manier gebracht die mij regelmatig flink aan het lachen bracht. Hill zal flink wat 'haters' hebben, maar in combi met Tatum vind ik em prima te verdragen. Ook de diverse bijrollen waren prima in orde, met een vermakelijke Ice Cube als uitblinker. Uiteraard zijn sommige momenten iets te flauw, maar neem deze met een flinke korrel zout en je hebt gegarandeerd een vermakelijke avond (nuja, gegarandeerd...ieder zijn humor natuurlijk). In principe levert dergelijk kijkplezier 3,5* op, maar binnen dit genre vond ik deze film nog iets extra's bezitten, wat em denk ik met name in het iconische koppel Tatum-Hill en het leuke plot ligt.

avatar van tbouwh
Rvdz schreef:
De scene waarin Jenko zich eindelijk realiseert dat Schmidt het met de dochter van de comissaris doet is toch wel een serieuze kanshebber voor scene van het jaar voor mij. In tijden niet meer zo gelachen in de bios als toen.

Ik kon nog harder lachen om het moment dat de commissaris zich realiseert dat Schmidt het met zijn dochter doet

avatar van DonOswaldo
Leuk vervolg. Doorspekt met humor en de hoofdrolspelers zorgen dat het nergens een moeilijke zit is. Niet overal even grappig, maar een paar geniale stukjes maken dat goed. Heerlijke outtro ook, geeft het gevoel alsof ze het echt met plezier hebben gemaakt.

avatar van Herculaas
Hypocriete film. Openlijk toegeven dat dit een vergezochte en zinloze sequel is neemt niet weg dat het inderdaad een vergezochte en zinloze sequel is. Terloops opmerken dat homofobie niet acceptabel is maakt de stortvloed aan homofobische grappen niet opeens acceptabel.

Nee, dit was totaal niet aan mij besteed.

Goede film. Maar toch geen vernieuwing tegenover de 1ste film.
Er zaten wel een pasar erg grappige stukken in.

avatar van mjk87
21 heb ik niet gezien, dus geen idee wat ik kon verwachten, maar ik zat echt te denken constant: waar ben ik in vredesnaam naar aan het kijken. Ik zie pogingen tot humor, maar verder dan wat flauwigheden en onderbroekenlol komt de film niet, dus als komedie of parodie (?? ik lees het hier, maar dat zag ik echt niet) mislukt de film. Ook als actie mislukt de film omdat men het nergens serieus neemt. Tatum mist komische timing en weet vooral niet wanneer een grap klaar is (dat stukje dat hij moet lachen dat Hill de dochter van zijn baas neukt duurt gewoon te lang). Hill is vooral erg vervelend, en samen zijn ze ook niet heel bijzonder. Alleen de muziek met veel hiphop en het altijd fijne M83 is een positieve noot, maar verder kon ik hier helemaal niks mee. Saai en vervelend. 1,0*.

avatar van Daan258
Leuk 2e deel.
Een beetje hetzelfde niveau en net zo vermakelijk als het eerste deel.
goed mee vermaakt.

avatar van Decec
Een leuke actie/komedie/misdaad film...
Leuk verhaal...
Prima vervolg...
Prima en grappig acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Moviestar1979
Een geslaagde sequel die net zo sterk is als z'n voorganger.

Onder leiding van de regisseurs Phil Lord en Christopher Miller keert het duo Tatum en Hill weer terug. Deze mannen werkten al eerder samen met de regisseurs aan 21 Jump Street (2012) en The Lego Movie (2014). Verder zijn er geregeld leuke verwijzingen naar andere films, en wordt er veel geïmproviseerd. Voor de oplettende kijkers werd er ook al direct naar "23 Jump Street" gerefereerd die inmiddels is aangekondigd. De zoon van Kurt Russell (Wyatt) liet een rol in de Hunger Games-sequels aan zich voorbij gaan om in deze film te kunnen spelen.

Zoals gezegd staat "23 Jump Street" in de startblokken. Het zal lastig worden om het succes van beide films te evenaren, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Deze sequel is in elk geval op bijna elk gebied meetbaar met z'n voorganger.

3,5 *

Ik heb me echt de pleuris gelachen om de momenten tussen Ice Cube en Jonah Hill, chemie hebben die 2 samen.

avatar van Vinokourov
Dit gaat verder waar 21 Jump Street stopte: bij vlagen grappig, bij vlagen ook niet grappig. Al die verwijzingen naar vele films worden flauw, maar Hill en Tatum maken er overall gezien nog een redelijk komisch feestje van. Laat die sequels (die eindcredits ) maar komen hoor als het niveau maar niet verder daalt.

avatar van TornadoEF5
Flauwtjes maar toch beter dan de gemiddelde komedie. Toch is het niveau over de gehele film te laag. De humor is zoals altijd in dit soort films niet stijlvol genoeg en daarnaast ofwel ronduit belachelijk ofwel beledigend.

Een film die je dus enkel onder invloed van de gebruikelijke genotsmiddelen kunt goed vinden

avatar van MizKriz
Hoewel deel 1 (zoals andere films met een vervolg erop) net dat ietsje beter was,
heb ik me wel erg goed geamuseerd met de film.
Knap dat nog steeds dezelfde acteurs erin meespelen.
Ik heb me echt fleuris gelachen met deze film.

Matige film waarin de twee bevriende agenten ditmaal undercover gaan op een universiteit. Uiteraard kon een vervolg niet uitblijven, maar er wordt hier minder gedaan met de onderlinge verhoudingen tussen de twee hoofdpersonages. Hierdoor is dit al snel een vrij standaard actie-comedie-buddy-cop-movie. Hier en daar zeker wel grappig (leuke eindcredits ook).

avatar van DVD-T
"Do the same thing as last time."

Dit wordt een paar keer gezegd in de film. De film's zelf bewuste benadering dat het min of meer een herhaling is van het eerste deel sleept je door de film door de leuke grappen die hier uit voort komen. En toch is hier heel wat nieuws in te bespeuren. Het begin is werkelijk geniaal met Sleepy, de Mexicaanse Wolverine. Jonah Hill is geweldig in deze scene. En Tatum speelt daar erg leuk op in door het slechtste Mexicaans accent ooit te doen. Ook helpt het om Peter Stormare in je film te hebben natuurlijk. Het basis verhaal en plot zijn nagenoeg hetzelfde als in 21 Jumps Street. Maar het budget is dit keer een stuk hoger en dat is aan de film af te zien. Er is een hoop gaande in de film en alles is een stuk grootser opgezet. Hill en Tatum zijn hier weer geweldig. Maar de regisseurs hebben ook de rest van de cast weer perfect gekozen. Ook lijkt het alsof de scenes specifiek voor die acteurs geschreven zijn. Helpt heel veel in het overbrengen van grappen en situatie's, de "Are you trying to kiss me?" scene is daar een goed voorbeeld van.Net als in 21 Jump Street verloot alles vloeiend en valt alles op zijn plek. Hetzelfde anders gedaan en net zo leuk als het eerste deel.

avatar van IH88
“Do the same thing as last time. Everyone’s happy.”

22 Jump Street is een geweldig vervolg op 21 Jump Street met Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) die weer de gekste avonturen beleven in hun zoektocht naar een drugskartel. High School is verruild voor College maar de hoge grapdichtheid, kleurrijke personages en absurde situaties zijn gebleven.

De film heeft een aantal erg grappige scènes zoals wanneer Captain Dickson (Ice Cube) erachter komt dat Schmidt met zijn dochter slaapt, wanneer Jenko daar achter komt en de vele verwijzingen naar de leeftijd van Schmidt, die zichtbaar te oud is voor college. Hill en Tatum zijn perfect op elkaar ingespeeld en vooral Tatum weet te verbazen met niet alleen zijn verbale maar ook fysieke humor. Ze worden ondersteund door Cube, Peter Stormare, Wyatt Russel, Jillian Bell en Amber Stevens West die allemaal hun sterke momenten hebben. De film duurt iets te lang en vooral in het middengedeelte gaat dat op een gegeven moment storen maar gelukkig weet de film naar het einde toe weer een tandje bij te schakelen en zorgt zo voor een spetterend slot. Het gedeelte na het einde met de vele ideeën voor vervolgdelen is briljant gevonden en een heerlijke afsluiter voor een meer dan vermakelijke film.

avatar van psychopath
Lang geleden dat ik zo hard heb gelachen

MaartenTuinstra
Iets minder dan de vorige.

Op alle punten even prima als 21, maar het zakt fors in tegen het einde. Ook ietwat te lang voor een film met zo'n doorsnee plot. De grappen zijn leuk, maar kunnen de film niet helemaal redden.

avatar van ILDIB
Flauw als de neten maar zo ongelooflijk lekker om naar te kijken. Lekker tempo, geinige dialogen en simpel gedoe. Aftiteling is geweldig.

avatar van jippie2010
Heeeeeel flauw, daar moet je wel tegen kunnen, maar de humor heeft de film wel net weten te redden. *3.0

avatar van JoeCabot
Het goede nieuws is dat de lompe actie en gave oneliners weer van de partij zijn. Het mindere nieuws is dat de running gag van het eerste deel – twee dudes van rond de 30 die eraan herinnerd worden dat ze naar high school-normen eigenlijk al dinosauriërs zijn – naar de achtergrond is verdwenen. In ruil krijgen we … nog meer lompe actie.

Een typische sequel dus. De bromance tussen Tatum en Hill ontplooit zich nog wat verder en wordt - uiteraard - op de proef gesteld. Nogal voorspelbaar natuurlijk, maar ze komen er wel mee weg. Fijn duo, chemie tussen die twee is er bij de vleet.

Tja, 't blijft gewoon erg cool popcornvermaak. Ook audiovisueel ziet het er allemaal vet uit. Heel erg genietbaar tussendoortje. 3.5*

avatar van Gastel
Gewoon een erg vermakelijke komedie, misschien nog wel iets grappiger dan deel 1. Ice Cube steelt de show!

avatar van Metalfist
Oh, yes. Uh…it was Dora, and Diego and Swiper

21 Jump Street was zo'n film die ik oorspronkelijk weinig kans gaf. Het was echter op aanraden van vrienden dat ik dit eens op een koude decemberdag bekeek en ik was blij dat ik de film uiteindelijk toch een kans had gegeven, want ik heb me er goed mee geamuseerd. Normaal gezien niet zo'n fan van Tatum en ook Hill was ik wat beu geraakt, maar de twee bleken een geweldige combinatie te zijn. De sequel liet twee jaar op zich wachten en na dan nog eens twee jaar besloot ik de film eindelijk eens op te zetten.

En toch weer danig geamuseerd, al vermoed ik wel dat de reeks hiermee wel zijn houdbaarheidsdatum heeft bereikt. De jokes rond een stel bijna dertigers die terecht komen in een scholierenomgeving en daar absoluut niet passen zijn nu allemaal wel gemaakt volgens mij. Veel herhaling ook maar hetgeen de film uiteindelijk nog overeind houdt is de vele zelfspot. Regisseurs Phil Lord en Christopher Miller steken vooral de draak met zichzelf en dat is iets waar ik altijd wel voor te vinden ben. Verder een te verwachten plotje rond het najagen van tweede kansen, maar gelukkig neemt de film zich nooit echt te serieus. Iets wat je ook wel ziet in de eindcredits trouwens die gevuld zijn met talloze mogelijke sequels op de franchise (blijkbaar effectief gebaseerd op brainstormsessies voor eventuele richtingen die de reeks zou kunnen uitgaan) en het is altijd fijn als je met één van de leukste jokes de film kunt eindigen.

Veel cameo's, veel vriendendiensten vermoed ik ook met bijvoorbeeld een Seth Rogen die komt opdraven nadat Channing Tatum een cameo speelde in This Is the End, maar de meeste aandacht gaat uiteraard naar Tatum en Hill. Die doen hetzelfde kunstje als in 21 Jump Street en daar blijkt nog geen sleet op te zitten. Ice Cube krijgt ook iets meer uitwerking dan in de voorganger en die blijkt ook uitstekend te fungeren als slachtoffer van bepaalde jokes. Die Jillian Bell daarentegen was wel verschrikkelijk. Naast het feit dat je al van ver zag aankomen dat zij iets met de WHYPHY te maken ging hebben, waren de scènes tussen haar en Hill pijnlijk ongrappig.

Het is te hopen dat de reeks niet te hard uitgemolken wordt door Hollywood. Een all-female film zou al in de maak zijn, er zou sprake zijn van een Men in Black crossover, ... Deze sequel is al een tikkeltje minder dan zijn voorganger, maar kan gelukkig nog perfect op zijn eigen benen staan. Ik krijg echter het vermoeden dat ik het hier wel mee heb gehad, zeker als Hill en/of Tatum niet meer terugkeren.

avatar van Duke Nukem
Bijna net zo goed als de eerste Jump Street. De leukste stukjes vond ik de bust met de tropische dieren (Jonah Hill die een Latino nadoet) en de reactie van Jenko als blijkt dat de Schmidt de dochter van de Captain neukt (en dat de Captain Schmidt gehighfived heeft om hem ermee te feliciteren!).

avatar van Jan met de pet
Film begint geweldig maar zakt dan toch wat weg, stuk minder dan deel 1...........3,0