22 Jump Street (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Channing Tatum, Jonah Hill en Ice Cube

Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het footballteam en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel het beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.

avatar van Roger Thornhill
Meer van hetzelfde, maar toch ook weer grappig, met opnieuw (of nog steeds?) verbazing mijnerzijds over hoe grappig Channing Tatum blijkt te kunnen zijn en hoe goed zijn chemie met Jonah Hill is. De incidentele sentimentele scènes over hun "bromance" pasten er eigenlijk niet bij; als ze serieus bedoeld waren proberen ze de relatie tussen Tatum en Hill een gewicht te geven dat een komedie als deze totaal niet rechtvaardigt, en indien als parodie bedoeld waren ze te oppervlakkig om als zodanig herkenbaar te zijn. Gelukkig waren die scènes few and far between en bleef het komische tempo er verder goed in. De eindcredits-sekwens was hilarisch (bij de brandweerfilm : "Bro's before hose"!).

Afgelopen week nog eens bekeken. Heb hem toen ook in de bioscoop gezien, en is bij herziening nog steeds grappig.

Het is een mooi vervolg op het eerste deel, met hetzelfde scenario, de film is zelfbewust als vervolg en dat maakt de film leuker. Hill en Tatum hebben een goeie chemie, en de bijrollen (Ice Cube, Peter Stormare) zijn prima gecast. De grappen zijn over het algemeen geslaagd en er zit nog prima actie in ook. Desondanks het veel op het eerste deel lijkt vind ik deze toch een stuk leuker. Zitten weinig minpunten aan, kijkt prima weg, en er valt weer een hoop te lachen. Er zijn weinig vervolgen die er zo goed weg komen met het herkauwen van de eerste film, en het zelfs overtreffen, 4,0!

avatar van Alathir
Zopas 21 Jump Street herzien en nu dan het vervolg. 22 Jump Street was beter in mijn herinnering. Nu ik ze beiden vlak na elkaar heb gezien, heb ik toch gemerkt dat ik de tweede film beduidend minder grappig vond.

Tatum en Hill doen het goed maar het script is gewoon zwakker. De moppen zijn veel flauwer. Het is misschien wat vreemd maar als Ice Cube de film volgens mij al naar een hoger niveau tilt dan scheelt er al wel iets aan de fundamenten. Leuke film dat wel al reikt deze maar tot aan de enkels van het eerste deel.

avatar van notoirefilmhater
Het eerste deel was net aan voldoende (3,0*), maar deze is echt te zwak. Hetzelfde concept opnieuw werkt vermoeiend en hoewel deze film maar 3 minuten langer duurt dan zijn voorganger, lijkt de film voor je gevoel wel een 3 kwartier langer te duren. Bijna 2 uur is ook veel te lang voor zulke komedies natuurlijk. Eerste helft ging nog wel.

Was mijn eerste filmervaring met Channing Tatum, waarvan ik altijd dacht dat dat een soort parfum- en modemerk was, maar dat blijkt dus een acteur te zijn.