22 Jump Street (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Channing Tatum, Jonah Hill en Ice Cube

Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het footballteam en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel het beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.

avatar van clockwork72
Deel 1 was geniaal, deze word waarschijnlijk net zo grappig

avatar van catdog
Trailer is weer erg leuk. Gelukkig hebben ze maar een beperkt aantal grappen in de trailer gedaan.

avatar van Awasiku
"22" sla ik over ,. ik vond "21" nogal geforceerd ondanks Jonah en Tatum .

avatar van HALVE TAMME.
Deel 1 vind/vond ik echt hilarisch,dus laat deel 2 maar komen.

avatar van tattoobob
HALVE TAMME. schreef:
Deel 1 vind/vond ik echt hilarisch,dus laat deel 2 maar komen.
ik ga met je mee!

avatar van freek_93
Deze regisseurs hebben tot nu toe alleen nog maar films met hele fijne humor gemaakt. Laat maar komen dus!

avatar van Seam
Ah nice, deze keer in college setting. Gaat ongetwijfeld een fantastische komedie worden.

avatar van Timmy757
Deel 1 was leuk, nu wel mijn twijfels, trailer is niet veel soeps....

avatar van j0enne
Ik ga elke keer gewoon weer stuk als ik dat stukje van Wolverine op televisie zie en dan Tatum met z'n 'My Name is Jeff'.

avatar van Naomi Watts
Dat stuk is idd tamelijk briljant en aleen daarom al verwacht ik dat deze veel geestiger zal zijn als zijn voorganger. En college plus Spring Break werkt veel beter natuurlijk

avatar van Rvdz
Ik ga morgen en ik heb er zin in . Al is het wel jammer dat Larson niet terug is.

avatar van Seam
Naomi Watts schreef:
Spring Break Forever

avatar van wwelover
Net als deel één erg leuk. De humor is goed en de chemie tussen Jonah en Channing is aanstekelijk. Het feit dat ze continue sequals belachelijk maken is een leuke toevoeging. Cliché is het vaak wel, maar dat maakt de film niet minder leuk (voor mij in ieder geval). Ook weer strak gefilmd en goed geëdit. Zal er niks inhoudelijks over zeggen maar de aftiteling zijn ook zeker de moeite waard.

avatar van cordiacovens
22 Jump Street is grootser, gekker en grappiger dan zijn voorganger. Dit komt mede door de grote mate van zefbewustheid van de makers en de acteurs van de film. Het idee om sequels voor gek te zetten binnen deze context werkt fantastisch en daarnaast is de film ook gewoon erg goed geschreven en dan zit het natuurlijk wel goed wanneer je daarbij zoveel komisch talent voor de camera hebt staan. Maar waar het om draait bij de komedie is natuurlijk of de film grappig is, en 22 Jump Street is de grappigste film van dit jaar tot nu toe. Een herhalingsoefening is het inderdaad, maar het werkt nu eindelijk een keer voor een film in plaats van tegen de film. Een must-see voor deze zomer. En blijf ook zitten tijdens de after-credits, ook hier is goed over nagedacht.

’22 Jump Street’ Review | Filmtakers

avatar van Day-V
Rvdz schreef:
Diplo

avatar van YAH87
Bill Hader (o.a. S.N.L., Pineapple Express en Superbad) was ook even te zien.

avatar van YAH87
Met 22 Jump Street komt het regisseursduo Philip Lord en Christopher Miller met een zalig vervolg op 21 Jump Street (2012) en is hun tweede voltreffer na The Lego Movie die eerder dit jaar werd uitgebracht. De film is enorm bewust van wat het is en steekt hier optimaal de draak mee. Geen enkele kans wordt hierbij onbenut gelaten waardoor er prachtige zelfreferenties plaatsvinden naar onder meer de vorige en huidige film en zelfs Ice Cube. In dit deel wordt de bromance tussen de personages van Jonah Hill en Channing Tatum ("Tat-yum" voor Danny McBride) verder en dieper verkent, wat wederom voor bijzonder hilarische scènes opleveren. De grapdichtheid ligt ook in dit deel vrij hoog waarbij Hill en Tatum weer uitstekende komische prestaties leveren en hebben beide heren overduidelijk de grootste lol bij het maken van de film. Het verhaal bevat een aantal verrassende twists (arme Captain Dickson) en verveelt niet gedurende de totale speeltijd. Verder is er een leuke hommage naar een oude Engelse komiek en zijn de cameo’s gedurende de credits ook zeer vermakelijk. 22 Jump Street is een garantie voor een aanslag op de lachspieren en is tot op heden de leukste komedie van het jaar.

Day-V schreef:
Diplo

Richard Grieco uit de serie 21 Jump Street was ook te zien.

avatar van brawljeff
Rvdz schreef:
Ook Dave Franco (broertje van James Franco) had een cameo

avatar van Rvdz
Thanks iedereen. Ik ben er ook vrij zeker van dat Patton Oswalt die docent was die een heel gesprek met Tatum aanging.

avatar van soom
Wat een geweldige, geweldige film. Dik aangezet, machtig mooie mannetjes, kneitergekke situaties en wat een dingetjes zitten er aan de aftiteling vast. Hilarisch. Ja, het is een aaneenschakel van herhaling na herhaling, maar het oogt desondanks superfris. Alsof je de wind voor de tweede keer langs je heen voelt gaan die je al gevoeld hebt. Prettig, top entertainment waar je door weggeblazen wordt. Van onder tot boven. Leuker dan dit wordt het nooit meer.

avatar van Shinobi
"Do the same thing, everyone is happy."

Van de week had ik het eerste deel met gemengde gevoelens gezien en vandaag dus het vervolg in de bios meegepakt. Helaas is het niet helemaal geworden wat ik ervan verwacht had.

In feite is '22 Jump Street' niet meer dan een herhalingsoefening; de beide heren gaan wederom undercover, moeten de dealer en de drugs zien te vinden enz. Alleen zijn de rollen ditmaal omgedraaid, waardoor Jenko de populaire gast mag uithangen en logischerwijs valt Schmidt in de rol van de loser. Het is eigenlijk weinig opzienbarend, toch blijft het redelijk vermakelijk door de - blijvende - onderlinge chemie die Channing Tatum en Jonah Hill delen.

Het is te merken dat de film zelfbewust is en de draak steekt met alle dingen die bij een sequel komen kijken. Het resulteert zich in grootser opgezette actiescènes die lekker wegkijken en wat leuke wendingen met o.a. Ice Cube die flink door het lint mag gaan. Jammer genoeg kent het maar een aantal van zulke grappige momenten en verzandt het geheel voor mij weer in een hoop langdradige onzin.

Al met al een lichte verbetering t.o.v. het eerste deel, maar nog steeds niet goed genoeg voor een voldoende. Wel even blijven zitten bij de eindcredits waarin de aankomende delen op een dolkomische manier aangekondigd worden.

Dikke 2,5 sterren.

avatar van El ralpho
We Jump Street, and we 'bout to jump in yo ass.

Na enorm enthousiast geraakt te zijn geraakt door het eerste deel, maar zo snel mogelijk deel 2 gaan zien, en deze is mij wederom niet tegen gevallen. Tatum en Hill zijn hier opnieuw een magisch duo samen, die vele lachers op hun hand weten te krijgen. Het vervolg is eigenlijk van eenzelfde niveau als zijn voorganger in het totaal gezien, al is de eerste helft hier iets sterker, en de finale hier iets minder sterk dan in het eerste deel.

Dit komt eigenlijk met name omdat de film een beetje te langdradig wordt in zijn finale, en ook gewoon minder grappig wordt. De nadruk komt hier meer op de actie te liggen en het wordt allemaal net iets te groot gebracht dan de film goed zou doen. Sommige scene's duren ook te lang, zoals een vecht scené tussen Mercedes en Schmidt die eigenlijk gewoon veel meer ingekort had mogen worden. Dit is het enige nadeel wat ik kon ontdekken ten opzichte van zijn voorganger, want wat hier juist weer positiever is, is het eerste deel van de film. Het percentage geniale grappen ligt hier nog net een tandje hoger, en de zelfspot met betrekking tot sequels die hier neergezet wordt, is erg goed gedaan. Dit had de productie gemakkelijk tegen kunnen werken, maar dat is hier dus niet het geval.

Als ik dit vervolg in zijn geheel ga beoordelen kom ik op dezelfde beoordeling uit als die ik zijn voorganger gegeven heb. Sommige mensen storen zich wellicht aan het feit dat er weinig vernieuwing te zien is hier, maar anderzijds is het ook nooit verkeerd om meer van iets te zien wat voorheen ook gewerkt heeft, mits dit trucje niet te vaak herhaald gaat worden. Nu vond ik het in dit deel dit echter nog geen punt, en heb ik weer een komedie kunnen zien waarbij ik wederom een aantal keren hartelijk heb kunnen lachen. Aanrader!

avatar van Timmy757
Niet geheel verwacht, maar deeltje 2 doet absoluut niet onder voor zijn voorganger. Kostelijk hersenloos vermaak.

Erg leuke film, prima mee vermaakt gisteren in de bioscoop. Ondanks de overeenkomsten met het eerste deel, verveelt deze film niet. Fijne wegkijker!

avatar van mrklm
De chemie tussen Jonah Hill en Tatum Channing spat van het scherm in deze hilarische, bij vlagen briljante maar vooral pretentieloze actiekomedie waarbij je met regelmaat van je stoel zou kunnen vallen van het lachen. Het verhaal is simpel: hetzelfde als in 21 Jump Street, maar dan in College - omdat Hill en Channing natuurlijk te oud zijn voor High School. En nee, dit is niet mijn interpretatie, dit zijn de [haast] leterlijk woorden van baas Ice Cube, wanneer hij Hill en Channing op hun missie stuurt.

Jonah laat weer eens zien dat hij sinds Superbad tot de top van de komische acteurs behoort. Maar Tatum Channing lijkt zich hier werkelijk bevrijd te hebben van zijn rol als mooi-boy. In 21 Jump Street leek hij nogal eens moeite te hebben om zichzelf voor schut te zetten, maar hier lijkt hij er juist van te genieten. Hij is dan ook de reden waarom deze film nog beter is dan zijn voorganger.
Van onderbroekenlol is hier geen sprake, hoewel Hill en Channing natuurlijk wel weer in de typische college-hectiek terecht komen. Maar het scenario weet elke situatie een unieke twist te geven, wat resulteert in verrassende, hilarische dialogen. Onmogelijk om een hoogtepunt te noemen, maar het moge duidelijk dat er niks is met pretentieloze actiekomedies, zolang ze zichzelf maar niet al te serieus nemen en er sprake is van enige originaliteit. 22 Jump Street heeft dit alles ten overvloede.

avatar van mrklm
brawljeff schreef:
Ook Dave Franco (broertje van James Franco) had een cameo

En Richard Grieco [uit de oorspronkelijke serie] verschijnt als Booker!

avatar van Al DeNiro
Undercover scene in begin is hilarisch (my name is jeeeef ). Daarna veel van hetzelfde, maar nog altijd lachen.

avatar van m1701
weer hilarisch!!!!
Zelfde als deel 1, maar dat is helemaal niet erg.
En ik gok dat er nog vele delen zullen volgen.

Het stukje met het laserlampje was echt geniaal!!!!