22 Jump Street (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Channing Tatum, Jonah Hill en Ice Cube

Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het footballteam en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel het beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.

avatar van wwelover
Net als deel één erg leuk. De humor is goed en de chemie tussen Jonah en Channing is aanstekelijk. Het feit dat ze continue sequals belachelijk maken is een leuke toevoeging. Cliché is het vaak wel, maar dat maakt de film niet minder leuk (voor mij in ieder geval). Ook weer strak gefilmd en goed geëdit. Zal er niks inhoudelijks over zeggen maar de aftiteling zijn ook zeker de moeite waard.

avatar van cordiacovens
22 Jump Street is grootser, gekker en grappiger dan zijn voorganger. Dit komt mede door de grote mate van zefbewustheid van de makers en de acteurs van de film. Het idee om sequels voor gek te zetten binnen deze context werkt fantastisch en daarnaast is de film ook gewoon erg goed geschreven en dan zit het natuurlijk wel goed wanneer je daarbij zoveel komisch talent voor de camera hebt staan. Maar waar het om draait bij de komedie is natuurlijk of de film grappig is, en 22 Jump Street is de grappigste film van dit jaar tot nu toe. Een herhalingsoefening is het inderdaad, maar het werkt nu eindelijk een keer voor een film in plaats van tegen de film. Een must-see voor deze zomer. En blijf ook zitten tijdens de after-credits, ook hier is goed over nagedacht.

’22 Jump Street’ Review | Filmtakers

avatar van YAH87
Met 22 Jump Street komt het regisseursduo Philip Lord en Christopher Miller met een zalig vervolg op 21 Jump Street (2012) en is hun tweede voltreffer na The Lego Movie die eerder dit jaar werd uitgebracht. De film is enorm bewust van wat het is en steekt hier optimaal de draak mee. Geen enkele kans wordt hierbij onbenut gelaten waardoor er prachtige zelfreferenties plaatsvinden naar onder meer de vorige en huidige film en zelfs Ice Cube. In dit deel wordt de bromance tussen de personages van Jonah Hill en Channing Tatum ("Tat-yum" voor Danny McBride) verder en dieper verkent, wat wederom voor bijzonder hilarische scènes opleveren. De grapdichtheid ligt ook in dit deel vrij hoog waarbij Hill en Tatum weer uitstekende komische prestaties leveren en hebben beide heren overduidelijk de grootste lol bij het maken van de film. Het verhaal bevat een aantal verrassende twists (arme Captain Dickson) en verveelt niet gedurende de totale speeltijd. Verder is er een leuke hommage naar een oude Engelse komiek en zijn de cameo’s gedurende de credits ook zeer vermakelijk. 22 Jump Street is een garantie voor een aanslag op de lachspieren en is tot op heden de leukste komedie van het jaar.

avatar van Shinobi
"Do the same thing, everyone is happy."

Van de week had ik het eerste deel met gemengde gevoelens gezien en vandaag dus het vervolg in de bios meegepakt. Helaas is het niet helemaal geworden wat ik ervan verwacht had.

In feite is '22 Jump Street' niet meer dan een herhalingsoefening; de beide heren gaan wederom undercover, moeten de dealer en de drugs zien te vinden enz. Alleen zijn de rollen ditmaal omgedraaid, waardoor Jenko de populaire gast mag uithangen en logischerwijs valt Schmidt in de rol van de loser. Het is eigenlijk weinig opzienbarend, toch blijft het redelijk vermakelijk door de - blijvende - onderlinge chemie die Channing Tatum en Jonah Hill delen.

Het is te merken dat de film zelfbewust is en de draak steekt met alle dingen die bij een sequel komen kijken. Het resulteert zich in grootser opgezette actiescènes die lekker wegkijken en wat leuke wendingen met o.a. Ice Cube die flink door het lint mag gaan. Jammer genoeg kent het maar een aantal van zulke grappige momenten en verzandt het geheel voor mij weer in een hoop langdradige onzin.

Al met al een lichte verbetering t.o.v. het eerste deel, maar nog steeds niet goed genoeg voor een voldoende. Wel even blijven zitten bij de eindcredits waarin de aankomende delen op een dolkomische manier aangekondigd worden.

Dikke 2,5 sterren.

avatar van El ralpho
We Jump Street, and we 'bout to jump in yo ass.

Na enorm enthousiast geraakt te zijn geraakt door het eerste deel, maar zo snel mogelijk deel 2 gaan zien, en deze is mij wederom niet tegen gevallen. Tatum en Hill zijn hier opnieuw een magisch duo samen, die vele lachers op hun hand weten te krijgen. Het vervolg is eigenlijk van eenzelfde niveau als zijn voorganger in het totaal gezien, al is de eerste helft hier iets sterker, en de finale hier iets minder sterk dan in het eerste deel.

Dit komt eigenlijk met name omdat de film een beetje te langdradig wordt in zijn finale, en ook gewoon minder grappig wordt. De nadruk komt hier meer op de actie te liggen en het wordt allemaal net iets te groot gebracht dan de film goed zou doen. Sommige scene's duren ook te lang, zoals een vecht scené tussen Mercedes en Schmidt die eigenlijk gewoon veel meer ingekort had mogen worden. Dit is het enige nadeel wat ik kon ontdekken ten opzichte van zijn voorganger, want wat hier juist weer positiever is, is het eerste deel van de film. Het percentage geniale grappen ligt hier nog net een tandje hoger, en de zelfspot met betrekking tot sequels die hier neergezet wordt, is erg goed gedaan. Dit had de productie gemakkelijk tegen kunnen werken, maar dat is hier dus niet het geval.

Als ik dit vervolg in zijn geheel ga beoordelen kom ik op dezelfde beoordeling uit als die ik zijn voorganger gegeven heb. Sommige mensen storen zich wellicht aan het feit dat er weinig vernieuwing te zien is hier, maar anderzijds is het ook nooit verkeerd om meer van iets te zien wat voorheen ook gewerkt heeft, mits dit trucje niet te vaak herhaald gaat worden. Nu vond ik het in dit deel dit echter nog geen punt, en heb ik weer een komedie kunnen zien waarbij ik wederom een aantal keren hartelijk heb kunnen lachen. Aanrader!

avatar van mrklm
De chemie tussen Jonah Hill en Tatum Channing spat van het scherm in deze hilarische, bij vlagen briljante maar vooral pretentieloze actiekomedie waarbij je met regelmaat van je stoel zou kunnen vallen van het lachen. Het verhaal is simpel: hetzelfde als in 21 Jump Street, maar dan in College - omdat Hill en Channing natuurlijk te oud zijn voor High School. En nee, dit is niet mijn interpretatie, dit zijn de [haast] leterlijk woorden van baas Ice Cube, wanneer hij Hill en Channing op hun missie stuurt.

Jonah laat weer eens zien dat hij sinds Superbad tot de top van de komische acteurs behoort. Maar Tatum Channing lijkt zich hier werkelijk bevrijd te hebben van zijn rol als mooi-boy. In 21 Jump Street leek hij nogal eens moeite te hebben om zichzelf voor schut te zetten, maar hier lijkt hij er juist van te genieten. Hij is dan ook de reden waarom deze film nog beter is dan zijn voorganger.
Van onderbroekenlol is hier geen sprake, hoewel Hill en Channing natuurlijk wel weer in de typische college-hectiek terecht komen. Maar het scenario weet elke situatie een unieke twist te geven, wat resulteert in verrassende, hilarische dialogen. Onmogelijk om een hoogtepunt te noemen, maar het moge duidelijk dat er niks is met pretentieloze actiekomedies, zolang ze zichzelf maar niet al te serieus nemen en er sprake is van enige originaliteit. 22 Jump Street heeft dit alles ten overvloede.

avatar van Aric
Een goede al zij het soms ietwat puberale komedie. Gelukkig zit er ook humor veel die wel heel erg hard tegen de vierde wand leunt en dat kan ik altijd wel waarderen. Om de overige humor kon ik ook wel hard lachen zoals wanneer Schmidt er achter komt dat het meisje waarmee hij de hele nacht "films heeft gekeken" de dochter van z'n baas is. De twee hoofdrolspelers doen het allesbehalve slecht en de bromantiek spat van het scherm. De aftiteling is ook geweldig .

avatar van rep_robert
22 Jump Street is allesbehalve een gemakzuchtig vervolg en misschien zelfs nog beter. De makers spelen ontzettend goed in op het feit dat ze weten dat ze met een sequel te maken hebben. De film wordt hierdoor nog meliger en dankzij de onderlinge chemie van Tatum en Hill is het bijna 100 minuten smullen geblazen. De zelfspot spat er continu vanaf en de vele jokes met de bromance werken hierdoor ook erg goed.

De film kent wel een middenstuk waarin de humor een beetje wegtrekt, maar richting het einde wordt dit weer helemaal goed gemaakt. De rol van Ice Cube valt in dit vervolg ook beter te waarderen, wat zelfs een paar geniale momenten oplevert! Maar ook enkele bijrollen vallen prima te pruimen, waar vooral de overburen van het koppel de show mogen stelen.

avatar van sandero16
Vrijdag gezien in de bioscoop, en ik moet zeggen dat ik heb genoten.

De grappen waren harstikke leuk, maar het verhaal was wel erg simpel.

De chemie tussen de 2 hoofdpersonen vond ik super. Daardoor kwamen de grappen ook leuk over. De film vond ik op het eind wat te langdradig.

Niet beter, maar ook niet minder dan deel 1.

3,5 *

avatar van JeroenFR08
Wat een verschrikkelijke film. Zat met gekromde tenen in de bios. Maar goed dat mijn kaartje gratis was, wat poeh zeg. Dat was een zware avond.

Ten eerste is het verhaal flinterdun, behoeft geen verdere uitleg denk ik.
Heb me weer zitten ergeren aan Jonah Hill, die ik gewoon totaal niet grappig vind. Dan ook nog de niet grappige en niet sterk acterende Channing Tatum en dan heb je een 'gouden' koppel.

Tja wat K*T film zeg..

avatar van John Lee Hooker
Mooi samenspel van Tatum en Hill die wederom een onheilspellend avontuur tegemoet gaan. De meeste situaties zijn lastig in te schatten en veel grappen krijgen extra uitdieping. Eigenlijk vind ik Tatum nog steeds beter passen in een romantische komedie of dingen als Step-Up maar door Jonah Hill wordt er als het ware een bruikbaar contrast op tafel gelegd. Ze moeten samenwerken om de opdracht van hun baas Ice Cube te voltooien en dit resulteert vaak in komische beslissingen. Na het einde volgt nog één van de meest spectaculairste credits ooit. Tof gedaan, moet toch een heel werk zijn geweest.

avatar van JDSsmetje
Matige komedie. Sommige grappen werken, anderen zijn een stuk te voorspelbaar. Jonah Hill blijft een toffe acteur, en Ice Cube speelt een erg grappig personage. Naar het einde toe wordt er teveel gefocust op een 'spannende' actievolle ontknoping van het dunne oninteressante verhaaltje en is er te weinig aandacht voor humor. Verder was de focus op de 'ontroerende' chemie tussen de twee hoofdpersonages behoorlijk irritant. Hatelijk als dit soort popcornfilmpjes serieuze melige momenten proberen inlassen, werkt echt bijna nooit. Enfin, niet verrassend en nogal standaard allemaal, maar wel een paar grappige momenten.

Leuk.

Goed vervolg op 21. De film is zich bewust van sequelclichés en gaat daar ook nadrukkelijk mee om. Alleen vond ik niet alles even grappig, naar het einde toe zakte het zelfs een klein beetje in. Misschien had het net allemaal iets korter gekund, al is 100 minuten nu ook weer niet overdreven voor een filmpje als dit.

Hill en Tatum dragen de film, waarbij ik mij blijf verbazen over het komisch talent van Tatum. Hij heeft dan ook wel een dankbare rol én een goede aandragen in Hill, dan nog doet hij het met verve. Best genoeg komische scenes ook, altijd blij dat ik trailers van dit soort films vooraf probeer te mijden.

Verhaaltje is een beetje flets maar dat boeit weinig, enige wat ik minder vond was het bromance/relatie analogietje dat veel te lang werd uitgerokken. Een grap waar de rek iets te snel uit was. Deze film moet het meer hebben van kleinere, individuele grapjes.

De beste momenten zitten trouwens nog wel achteraan, die 23-42 Jump Street trailertjes waren geniaal, vooral die met Seth Rogen. Beste stuk van de film zelfs, deed me wat denken aan de trailers vooraf bij Tropic Thunder.

Aardig vermaak dus. Herinner me 21 als iets grappiger, misschien ook wel omdat de verrassing er hier wat af is, maar verder genoeg leuks.

avatar van Flat Eric
Ik heb deel 1 niet gezien dus ik ging heel open naar de bios.
Ik kon het prima volgen. Het was een aardige comedy met een paar leuke grappen erin verwerkt.
Het was een prima tussendoortje, niet meer en niet minder, hij zal me niet bijblijven. De aftiteling was inderdaad leuk bedacht, nu hoef ik eventuele vervolgfilms niet meer te zien.

avatar van Sergio Leone
Redelijk.

Maar 21 is wel een stukje beter. 22 legt de nadruk op zelfspot en dat is zowel positief als negatief. Positief, want er zijn veel te veel films en acteurs die zichzelf serieus nemen wanneer dat niet past. Negatief, want de nadruk ligt er wel héél erg op en na het 20e mopje over het budget van een sequel of wat dan ook, begint alles wel aan te slepen.

Hoe dan ook, de positieve punten blijven behouden en misschien nog wel de trekpleister is de tandem Jonah Hill - Channing Tatum. Hill vind ik altijd wel een beetje te schreeuwerig, maar Tatum blijkt toch wel zijn ding gevonden te hebben. Als drama-acteur is hij abominabel, maar komische films lijken zijn dada. Ik hoop dat hij dat zelf ook een beetje doorheeft.

Verder ligt de grappenconcentratie wat lager dan 21. Ook het plotje dat knak hetzelfde is, verveelt - de zelfspot verhelpt dat, maar legt er na een tijdje extra nadruk op. Het is spijtig dat daar de balans wat naar de verkeerde kant overhelt.
Cameo's worden hier wat gemist - al is dat logisch. Dave Franco passeert nog wel, maar ondanks een redelijke scène zie ik die liever niet in films opduiken.

avatar van Daniël44
Ik vond de eerste al goed, maar deze nog beter. De verhouding tussen actie en komedie was heel goed. Ik heb veel hard op gelachen in de bioscoop. Ben benieuwd of er nog een vervolg komt. 22 Jump Street is een zeer geslaagde film.

avatar van Macmanus
Leuk tweede deel.

Neemt zichzelf lekker in de zeik. Daar hou ik wel van. Duo is weer leuk. Trip scene was weer lachen. Enige waar ze gelukkig wel zelf de draak mee steken maar toch wel uitkomt is dat het allemaal net wat minder fris is. Eerste deel was wat onverwachts en daardoor frisser. Nu wist je al een beetje wat ging komen en dat kwam ook. Paar leuk stukken met wat dipjes hier en daar. Toch heb ik vaak genoeg in een deuk gelegen.

Vooral Hill heeft een fijne komische timing. Goed team dit. Gezien de aftiteling zal een 3de deel eigenlijk niet echt meer kunnen. Lijkt me een verstandige keus ook. Kunnen beter iets nieuws maken met dit regie duo.

3 sterren.

avatar van voskat
Ik moet het eerste deel nog zien, maar daar is bij deze wat meer haast bij gekomen. Want dit was één van de leukere komedies van de laatste tijd. Het homo-gehalte ligt er lekker dik bovenop (wat opeens heel wat minder kuis klinkt dan ik bedoelde) en daar worden genoeg leuke grappen uit gepeurd, maar ook het gevecht tussen Jonah Hill en die blonde was een hoogtepunt. Verder nog wat leuke verwijzingen naar andere films en jezuschristus die Maya.. oef.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vermakelijk vervolg, maar ook erg rommelig, langdradig en eentonig. Op zich verpakken ze het iets anders, maar feitelijk zien we gewoon nog eens deel 1 in een iets ander sausje. Deel 1 was aardig, maar ook verder middelmatig. 22 Jump Street duurt me gewoon wat te lang, zoiets zie ik liever in 85 minuten ipv 100-110 minuten, al vond ik de aftiteling met alle potentiële vervolgfilms wel erg geestig. Het duo Hill en Tatum speelt wederom wel leuk samen, zit best chemie tussen die 2 in, al haalt het het nooit bij de oude duo films van vroeger a la Lethal Weapon. De mix tussen actie en humor is best redelijk verdeeld, al had het dus allemaal wel korter gemogen. Stiekem vind ik de voorganger toch leuker.

avatar van Richard_Voorhees
Hill en Tatum proberen het kunstje van de eerste film weer opnieuw en helaas maar met gedeeltelijk succes. Het verhaal van de eerste film leende zich niet direct tot een sequel en dat is met name in de eerste helft van de film te merken. Ik vond het verhaal in de eerste helft gewoon niet lekker lopen. Veel van de grappen die voorbij kwamen leken op saaie aftreksels van de grappen uit de eerste film.
De tweede helft van de film vond ik dan weer een stuk vermakelijker, met wat meer actie en een aantal leuke komische scenes (zo vind ik de scene in het restaurant met Hill en zijn ouders, enz. wel classic).
Alles bij elkaar is het nog een aardig vlot filmpje dat makkelijk wegkijkt. Geinig voor een keer.

avatar van Brabants
Dit sequel wat inspiratie put uit de televisieserie -21 Jump Street- eind jaren tachtig vorige eeuw is zoals verwacht weinig vernieuwend. Wat hier wederom aan de basis van het succes staat, is toch wel de chemie tussen Channing Tatum en Jonah Hill. De film staat wederom bol van de authentieke grappen, maar toch blijf je lachen en vliegen de 100 minuten aan vermaak zo voorbij.

avatar van Kondoro0614
22 Jump Street

Channing Tatum en Jonah Hill kunnen lekker acteren (Na mijn mening). Waar ik Channing Tatum toch echt heb leren kennen in de Step Up (?) film ken ik Jonah Hill wat minder. Tja, en Ice Cube, dat is opzich een geval apart, al deed ie het toch nog wel goed!

Ik had hoge verwachtingen van 22 Jump Street, maar helaas.. Deze film wist me toch op sommige momenten te vervelen (Vooral in het begin.), 21 Jump Street (2012) wist mijn aandacht de hele film wel vast te houden.. Maar goed gelukkig komt 22 Jump Street dan toch weer terug met zijn droge en soms flauwe grappen wat ik erg leuk vind, dus dat maakte het weer een groot stuk goed bij mij.

De twee jongens gaan "Back to School", waar het toch weer in de verkeerde richting op gaat. Dat Ice Cube de "vader" is van het meisje waar Schmidt mee aan het daten was vond ik toch een geweldig stuk vooral het stuk dat hij het hele buffet kapot trapt.. En Tatum dan helemaal wild word in het kantoor!. Maar bij deze film kun je toch ook erg zien hoe belangenrijk vriendschap is. Wat toch nog wel erg aanbod kwam naar mijn mening. Tatum ging naar een ene "Zook" als ik het goed heb, en dan stond Hill er alleen voor (Even).

Al om al, ik vond de film op zich best geslaagd. Toch vond ik deel 1 beter. En daar zat ik op een 3.5*, maar na deze film gezien vind ik die toch een 4.0* waard en deze de 3.5*, waren dat soms ook hints in de film voor een 23 Jump Street? We zullen zien ! Mocht het zo zijn, laat hem dan maar komen!

avatar van john mcclane 2
gewoon weer uiterst effectief gemaakte komedie.
De 2 hoofdrol spelers hebben er lol in ,en in het echte leven zijn Hill, en Tatum ook echte maten.

daar gaat deze film ook veel over: vriendschap.
Maar wat mij vooral erg leuk gedaan was de zelfspot. Al vanaf de eerste scene's
door middel van verwijzingen,en knipogen.
dit werkt niet al tijd,,maar hier was het zo leuk gedaan.
ice cube in zijn ice cube,,,,, en zijn vrouw straight outta compton, ect,ect,
leuke film. deel 3: ja zeker!

avatar van tattoobob
Minder als het eerste...de chemie tussen de hoofdrolspelers was dik in orde en vooral de grappen tussen beide waren net zoals het eerste deel weer geslaagd.
Ik vond alleen de personages er omheen wat tegenvallen en het verhaal vond ik ook wat te eenvoudig.Ice Cube speelde ook leuk en heb ik flink om moeten lachen.
Camera was goed...actie dingen vond ik ook wat minder.
Wederom een leuk tweede deel maar het leverd wel wat in in vergelijking tot het eerste deel.

avatar van Spetie
Best een leuk vervolg, dat het niveau van het eerste deel zo’n beetje weet te evenaren.

Het begin en het einde zijn wel duidelijk het leukst. Tussendoor zakt het niveau en vooral ook de humor wel wat in, maar gelukkig ook nooit zover, dat het echt vervelend wordt. Tatum en Hill vormen inmiddels wel een leuk ingespeeld duo en hebben een prima chemie met elkaar.

Het verhaal stelt niet teveel voor, maar werkt goed als kapstok voor de grappen. Het is hier en daar wat herhalend, maar door de zelfspot van dit vervolg, weet men dat probleem goed te omzeilen. Het einde is trouwens echt heel leuk en vooral de aftiteling, waarbij alle mogelijke vervolgen de revue passeren.

23 Jump Street zal ongetwijfeld ook nog wel volgen en als het weer van dit niveau is, vind ik dat geen enkel probleem.

avatar van jumpstylemovie
Minstens zo leuk als de eerste, misschien wel beter. Ze wisten precies wat ze deden en wat het publiek wilde zien. Als die referenties naar het filmbudget en het eerste deel waren erg slim. Had ik niet verwacht na het slechte begin van de film, maar daarna verteld Ice Cube ook doodleuk aan de heren dat ze moeten kappen met wat ze doen en weer hetzelfde moeten doen als in deel 1. Precies wat ik wilde.

Heb er erg om kunnen lachen. De eindcredits zijn briljant.

avatar van filmkul
Leuke frisse actie komedie. Net als deel 1 is de chemie tussen Hill en Tatum prima. Het verhaal is bijzaak en dient als basis voor veel leuke en een aantal hilarische grappen. Hier en daar ook een dikke knipoog naar de Bad Boys films. Visueel ziet er ook goed uit met een paar goeie toegpaste technieken. Prima vermaak. 3.5/4.0

avatar van james_cameron
De rek is er nu al uit bij dit tweede deel. De chemie tussen Jonah Hill en Channing Tatum is ditmaal een stuk minder en de hele film is gewoonweg niet zo leuk en vindingrijk als het eerste deel. Gelukkig zijn er hier en daar wel wat geslaagde grappen en de grotere rol van Ice Cube pakt goed uit. Verder is het allemaal behoorlijk fantasieloos en geforceerd. De eindcredits zijn overigens wel behoorlijk geniaal.

avatar van Elineloves
Ik heb 21 jump street gezien, maar herinner me er vrijwel niets van, behalve ergernis en vervelende personages. Jonah Hill is typisch een acteur die ik niet uit kan staan, ik verdraag hem erg slecht. Toch wilde mijn wederhelft deze film graag zien.

Helaas begon het al niet grappig, met de inktvis. Was dit de "humor" die telkens terug zou komen? Ja. Want na dik een half uur en twintig cliché grappen, wist ik dat ik niet hoefde te hopen op meer. Een wattenstaafje op een broodje, en daar een grap over maken om vervolgens veel te lang uit te rekken...thanks but no thanks. Het is gewoon niet zo grappig. Met name Jonah slaat regelmatig de plank mis. Ik vind Channing ook niks voor deze rol. De enige keer dat ik een klein beetje om hem moest lachen, was tijdens zijn "ass and titties" trip dansje.

Verder is de voorspelbaarheid en het gebrek aan chemie om te huilen. Misschien is het gewoonweg niet mijn humor, of het is echt behoorlijk niet-grappig, maar als zelfs mijn (fanboy) vriend al snel doorheeft dat dit 'm niet gaat worden, dan denk ik dat het grotendeels aan de film zelf te wijten is.

Jammer.

P.s: Als ik voor elke "dude" en "bro" een kwartje kreeg, zou ik de komende twee jaar niet hoeven werken.

Grappige momenten worden afgewisseld met voorspelbare en zelfs mierzoete scenes met een moralistisch randje. De verplichte levensles die de hoofdrolspelers weer moeten leren is vermoeiend en de speelduur is te lang. Het is allemaal weer zo braaf en volgens het boekje, eigenlijk is alleen het eerste half uur de moeite waard bij dit soort films.