Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

21 Jump Street (2012)

Komedie / Actie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met Jonah Hill, Channing Tatum en Ice Cube

Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) besluiten dat het tijd is om hun puberjaren achter zich te laten. Ze besluiten dan ook om zich bij de politie in het geheime "Jump Street"-team in te lijven. Hun eerste opdracht bestaat er in om undercover de middelbare school te infiltreren. Gelukkig zien ze er nog jong en hip uit, maar al heel snel riskeren Schmidt en Jenko hun leven met een onderzoek naar een gewelddadige en gevaarlijke drugshandel. Bovendien merken ze dat op school niets meer hetzelfde is als "in hun tijd". Sterker nog; nooit of te nimmer hadden ze gedacht dat de onzekerheden van een puber en al de problemen die daarbij horen een serieuze confrontatie zou betekenen...

• dinsdag om 22:55 uur op TV (Veronica)

De scene waarbij Jonah Hill en Channing Tatum High zijn is geweldig

Vermakelijke komedie met veel geslaagde grappen met bovendien een goede wisselwerking tussen beide hoofdrolspelers. Richting het einde kakt de film wat in en het einde is veel te braaf (uiteraard).

avatar van oemoemenoe
Prima samenwerking tussen beide hoofdrolspelers. Leuke film.

Leuke komedie met vele geslaagde grappen.
Al is het dan niet mijn favoriete genre, toch heb ik me wel vermaakt met deze prent.
Channing Tatum bewijst ook dat hij alle genres aankan.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geslaagde grappen.

Deze remake van de beroemde serie is vermakelijk. En dan niet zo zeer dankzij de verplichte en voorspelbare cameo van de twee originele hoofdrolspelers, maar vooral vanwege de goede chemie tussen Tatum en Hill en de vele geslaagde grappen.

Goed.

avatar van anne J
Vandaag de serie (seizoen 2) weer eens in de speler gestopt tegen het avondeten en maar gelijk 'even' vier afleveringen (half) gekeken tijdens het koken, eten, opruimen, etc. Wel grappig, lang niet gezien.
Zat me af te vragen of ik deze film nou wel of niet moet gaan kijken. Is het een goeie parodie op de serie? Of is het zwaar oppervlakkig?

Heeft vrijwel niets met de serie te maken eigenlijk.

avatar van baasbas17
nadat ik in de bus op weg naar london eerst pitch perfect moest zien was dit een welkome verfrisser daarna. ik vindt dt genre geniaal en heb dan ook volop genoten van deze film. overigens oook leuk als je de serie niet ketn (zoals ik)

avatar van Masqada
Prima film, zaten zeker grappige momenten in, kan hem wel aanraden.
Geen moment verveeld, maar ook niet aldoor grappig oid, gewoon degelijk.

avatar van Moviestar1979
Bij 21 Jump Street moeten we uiteraard meteen denken aan de populaire jaren '80 TV-serie.
Echter is deze film alleen maar gebaseerd hierop, en heeft een paar leuke verwijzingen.
Een voorbeeld is o.a. Johnny Depp die in deze film een heel kleine rol heeft.

Het verhaal begint met Schmidt en Jenko op de middelbare school.
Beiden hebben een verschillend karakter, maar worden later elkaars beste vrienden.
Ze besluiten om samen naar de politieschool te gaan.
Tot hun grote telleurstelling worden ze alleen maar aangesteld als parkwachters.
Nadat ze geblunderd hebben tijdens een arrestatie, moeten ze deelnemen aan een undercoverproject genaamd: 21 Jump Street.
De opdracht is om een gevaarlijke drug op te sporen en vervolgens uit te vinden wie de leverancier is.

21 Jump Street is een succesvolle komedie uit 2012.
Ik heb in tijden niet zo hard meer gelachen, en mag een absolute aanrader worden genoemd.

3,5 *

avatar van Fryce
Moet af en toe best lachen. Leuk dat de oude gasten nog even langs komen!

avatar van soom
Glee. Fucking Glee.

Hahaha, die vond ik grappig. Natuurlijk omdat ik Glee geweldig vind, mede dankzij vooral (rust zacht) Cory Monteith en Lea Michele alias Finn en Rachel. Maar ermee de draak steken vind ik hoe dan ook wél grappig.. Net als dat ik spoof films (zoals Vampires Suck) wel kan waarderen, maar tegelijkertijd Twilight nog steeds geweldig vind.

Jonah Hill (Het maakt idd echt verschil of je nu een paar kilootjes meer of minder weegt uiteraard) is altijd geweldig, Channing Tatum is nog steeds een lekker ding, Brie Larson is weer maf, Dave Franco is inderdaad erg cool, en tja, die ene cameo ergens aan het einde is het toppunt van geweldigheid. Had het echt niet zien aankomen..

21 Jump Street rockt, is knetter gek en kent dus enkele heerlijke momenten die heerlijk en machtig werken.

4.5* Voor deze supercoole film. Ik ken de serie niet, maar deze film is alvast helemaal je van het.

avatar van Leviex
Geniale film. Toen ik deze voor het eerst zag ging ik echt stuk van het lachen, kreeg er buikpijn van.

avatar van macrobody
Een komedie die nergens echt grappig is tenzij je het woord "dick" erg leuk vind. Ik vrees dat ik eerst die drugs moet gebruiken om deze film leuk te vinden.

avatar van freek_93
22 Jump Street in de maak. Dit eerste deel was geweldig. Hopelijk kunnen ze er wat van maken. Kan bijna alleen maar tegenvallen.

avatar van Rodriguez
Uitstekende komedie. Heb me er goed mee vermaakt en zo hoort het.

avatar van krizl
brol !

Deze film is veel leuker dan ik had verwacht! Haha geniaal

avatar van dalma
voor mij is hij tegengevallen. flauwe humor. heb hem zelfs niet uitgekeken.

avatar van Captain Pervert
21 Jump Street is een film die werkelijk alle schijn tegen heeft en dan zeer verrassend uit de hoek komt. Twee sullige agenten die zich onder scholieren mengen voor een undercover opdracht. Vreselijk. Maar vanaf minuut 1 weet de film te verbazen door de ene snedige dialoog na de andere en dat zakt geen moment in.

Natuurlijk gaat er met de opdracht het nodige mis, wat al begint als de sullige agent de undercoverrol krijgt toebedeeld van 'jock' en de stoere kerel belandt tussen de nerds. Die ietwat flauwe mixup is de drijfveer voor het grootste deel van de hilariteit in de film maar de echte sterren zijn de schrijvers van de dialogen waarbij je soms niet kunt stoppen met lachen. Sommige dingen die gezegd worden zijn echt te idioot voor woorden. De drugs-scènes zijn ook erg grappig, met name hoe de verschillende stadia van de drugs worden getoond en betiteld. De cameo op het laatst is een heerlijk staaltje zelfspot en een mooie kers op het toetje.

Hill en Tatum zijn een gaaf stel en hebben duidelijk chemie en volop lol in het maken van de film. Ik ben erg blij dat er een vervolg komt.

4,5 sterren

avatar van schram101
Vermakelijk. Maar vooral in de tweede helft, wanneer de film toch weer verzandt in de cliché's, wordt het almaar minder. De cast is aardig, vooral Hill is leuk (al heb ik een lichte afkeer jegens Tatum) en daarnaast hebben we nog een leuke cameo aan het eind van de film.

De eerste helft kent een aantal prima grappen, zo was de opening met de Eminem soundtrack al geestig en is de chemie tussen de hoofdrolspelers best geslaagd. De identiteitsverwisseling is ook een leuk gegeven wat best goed werkt.

avatar van Macmanus
Leuke film.

Eigenlijk doet het vrijwel alles goed wat je goed moet doen met een film als deze. Verhaal vlot laten verlopen, veel sketch achtige scenes in je film stoppen waardoor het vlot blijft en je genoeg ruimte hebt voor grappen, en weinig tijd besteden aan randzaken. Ken de serie ook amper, alleen dat Depp erin zat dus de eind grap ging gelukkig niet aan me voorbij (erg leuk gedaan) Gelukkig fucken te makers ook met het recyclen van the 80s series getuigen het deel met Nick Offerman. Dat waardeer ik wel. De cliches vormen vooral de grote lijnen van het verhaal, kon ik goed mee leven, maar daar tussen zitten er genoeg leuke grappen in (niks explodeerd, de verschillende fases van de drugs) Duo Tatum en Hill is ook erg leuk. Merkt dat ze wat ruimte hadden voor improvisatie. Dat komt komedies vaak ten goede.

3.5 sterren, zin in 22.

avatar van mikey
Een kans gepakt: straight outtah compton met ice cube! Dat verdient een extra half sterretje.

Begint erg leuk maar film wordt genekt door de laatste akte.

avatar van Richard_Voorhees
Het eerste gedeelte is inderdaad wel leuker, vooral wanneer de mannen achter het "generatieverschil" tussen de huidige High School jeugd en die van hun tijd komen. Dit zorgt voor een aantal lachwekkende scenes.
Tjah, het is een beetje zo'n 13 in een dozijn High School komedie, maar hier en daar nog best geinig. Lekker filmpje om even de hersenen bij op nul te zetten.

avatar van mikey
Those kids are gleed

avatar van moviemafketel
Ik heb Tatum altijd een slecht acteur gevonden en ook hier past hij totaal niet thuis. Het begin was nog wel veelbelovend, maar naarmate de film vorderde werden de grappen steeds minder leuk en de de verhaallijn wat ongeloofwaardig. Ik keek vroeger altijd naar de serie en vond de cameo van Depp dus ook geslaagd. Benieuwd of 22 Jump Street iets meer inhoud heeft en iets leukere grappen.

Meesterlijke film heb me heel de film kapot gelache

avatar van Maximee92
Film gekeken omdat ik van de week 22 jump street ga kijken. Sprak me in eerste instantie niet echt aan.

Leuk filmpje, vooral het eerste uur erg vermakelijk, daarna zakte mijn aandacht een beetje weg. Heb op een paar keer na ook niet echt gelachen.

avatar van El ralpho
Leuker dan verwacht!

Eigenlijk had ik nooit zin om deze film een kans te geven. Een film met Channing Tatum.. naah laat maar zitten. Maar laat nou net hij samen met Jonah Hill het absolute hoogtepunt van deze film vormen! Dus ben ik maar wat blij dat ik in de bios steeds doodgegooid werd met de trailer van 22 jump street waardoor ik toch nieuwsgierig werd naar alle commotie rondom deze titels.

Tatum is namelijk oprecht grappig, evenals Hill en samen zorgen zij voor de zeldzame komedie ervaring die naar mijn mening maar weinig te vinden is. Namelijk een Komedie waarbij ik een aantal keren echt oprecht heb moeten lachen. 21 Jump Street doet er goed aan niet te veel aandacht aan het verhaal te willen besteden en niet voortdurend de focus te willen leggen op het grappig te willen zijn, maar door zich te richten op Tatum en Hill en de chemie die deze twee hier samen hebben. De latere momenten worden wel wat actievoller, maar zelf stoor ik mij er niet aan en wat mij betreft zijn deze twee genres dan ook goed te combineren.

Hoewel 109 minuten vrij lang zijn voor een film binnen dit genre, vond ik het een nuttige invulling van deze 109 minuten geweest. Natuurlijk is niet alles koek en ei en zitten de verplichte elementen van een romance en een morele les ook hier weer in verwerkt (het blijven per slot van rekening toch Amerikanen) maar als je hier doorheen kijkt blijft er een alleraardigst filmpje over die in zijn geheel zeker de moeite waard is. Hierdoor wil ik nu ook zo snel mogelijk het tweede deel gaan bekijken. Hiervan geven de eerste recensies als nadeel aan dat de film eigenlijk precies hetzelfde doet als zijn voorganger. In mijn optiek wordt dat in dit geval alleen maar toegejuicht als het van ditzelfde niveau is. Never change a winning team! Ik zit dus binnenkort in de zaal bij een..jawel weer een film met Channing Tatum. Wie had dat ooit gedacht?

avatar van ILDIB
Vermakelijke onzin maar verders niks bijzonder maar prima te kijken.