Red 2 (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Dean Parisot
met Bruce Willis, John Malkovich en Mary-Louise Parker

Frank Moses en zijn team van voormalige CIA-agenten zullen hun krachten wederom moeten bundelen om toerend door Europa hun vijanden uit te schakelen. Frank en de andere agenten zijn op zoek naar een massavernietigingswapen. Maar allereerst moeten ze de man die het wapen heeft ontworpen, bevrijden uit een psychiatrische inrichting...

avatar van DonOswaldo
Jolly good movie! Fijne sequel die net als zijn voorganger een lekkere over-the-top actierit biedt. Characters blijven leuk en naast de al geweldige cast terug te zien zijn er nog wat positieve toevoegingen daaraan bijgekomen.

avatar van Robertdeniro
Heerlijk vermaak, Helen Mirren met een verbluffend optreden, Bruce Willis onderkoeld en leuk, Anthony Hopkins als ouderwetse 'crook' ... Veel humor en actie, absoluut een topper in zijn genre.

Afgeraffelde film waar veel meer in had gezeten.

Er zitten zveel personages, locaties en ontwikkelingen in de film dat er gewoon geen tijd is om welk aspect dan ook goed uit te werken.

De cast is op papier geweldig, maar eigenlijk zijn alleen Malkovich en Mirren hier echt leuk. De chemie en de leuke dialogen ontbreken grotendeels, en bijna alles staat in dienst van het steeds maar voortdenderende plot.

Dat plot is op zich wel OK, maar weinig verrassend, en de briljante spionagie-praktijken of actiescenes die bijv. wel in Mission Impossible zitten zijn hier ver te zoeken.

Dus: te druk, te veel, daardoor te gehaast, en niet leuk genoeg

avatar van apolicum
Damn Mary-Louise Parker zeg, hoe slecht kan iemand acteren?

avatar van Piratje
Met Willis is er altijd een vleugje humor in de lucht.
Misschien wat minder actie en verhaal. Toch raast het verhaal tussen de auto's door.
Toch heerlijk al je deze film op zichzelf bekijkt en niet dadelijk als vervolg.
Geen seconde verveeld. Ook al zijn er geforceerde scenes die niet hoeven.

Ik herzie mijn score en ga naar 3'5*

avatar van jippie2010
Zelfde tempo als deel één, maar kon niet iets extra's brengen.
Hoeft ook niet, gezien de humor en actie, en weer de leuke rol van Malkovitch.
De laatste explosie zag er gelikt uit.
Een goed vervolg, maar niet zo sterk als deel één. *3,5

drukke onsamenhangen de film, erg matig met zulke kanonnen erin!!!!

avatar van Phantasm
Prima vermaak met genoeg tempo en aktie.

avatar van GGG
GGG
Waardeloos! Krijgt alleen punten voor john en Hellen. Snel vergeten deze...

Leuk vervolg op de eerste film, meer actie ook, maar ook over the top actie.
Maar ja, het is een komedie en dan moet je dat erbij nemen...
De cast werd aangevuld met enkele grote namen waaronder Anthony Hopkins en Catherine Zeta-Jones en vooral deze laatste is een 'mooie' aanwinst.
Aanvankelijk was ik al bij het begin van de eerste film nogal argwanend dat deze cast in een komedie speelde, het zijn immers stuk voor stuk acteurs voor het serieuzere genre, maar toch doen ze het goed en heb ik me wel vermaakt met deze films.
Voor mij mag er gerust een Red 3 komen.

avatar van sinterklaas
Heerlijk vervolg!

Nadat ik in 2010 erg heb genoten van RED (je had het wel kunnen zien als een concurrent van The Expendables) kon ik deel 2 ook zeker niet laten schieten, en deze lijkt nog wel een stuk verder te gaan en werkt gewoonweg weer aan alle kanten. Nieuwe missie, nieuwe kansen, en een paar nieuwe acteurs. Wel erg jammer dat Morgan Freeman niet meedeed.

Bruce Willis is ook weer helemaal terug als Frank Moses, die dit keer nu echt eens een keer van zijn pensioen wil genieten en een rustig leven lijden met zijn vrouw Sarah Ross. Hij moet echter toch weer in actie komen wanneer Boggs (weer erg leuk neergezet door Malkovich) op het toneel verschijnt. Nu is hij zijn vrouw en Boggs valselijk vermeld op een deelnemerlijst van een zeer geheime operatie en Moses en Boggs zijn erin geluist. Ohja, even een overbodige scene Boggs leek in het begin al meteen het loodje te leggen met die autoexplosie maar bleek toch nog te leven. Moses word ook al snel gearresteerd en ondervraagt, maar dat is nog niet het ergste. Het bureau word met machinegeweren bestookt en iedereen, inclusief overhoorders worden overhoop geschoten door een leger onder de leiding van Jack Horton (erg leuk neergezet door McDonaugh), die in Frank een geweten ziet en daarom ook nog zijn vrouw heeft ontvoerd en dreigt te martelen als Frank niet bekend, en voor hij het weet staan ze ook nog eens op een hitlist van de MI6. Tijd om toch maar weer in actie te komen.

En ik moet zeggen, nu is het echt gewoonweg van het begin tot het eind genieten, van de knotsgekke droge momenten en ook de veelbelovende nieuwe acteurs. Anthony Hopkins is hierin echt behoorlijk leuk als intellectueel Bailey, die door al zijn wijsheid voor gek verklaard is en in het gekkenhuis is beland, en dan Byung-Hun Lee als Han, wat was het toch een enorme verrassing om hem hierin te zien als een huurmoordenaar van de Triads, zeker na zijn iewat softe rolletjes in de GI: Joe films. Hij steelt hier werkelijk aan alle kanten de show en gaat hierin ook net zo lekker tekeer als in de films als A Bittersweet Life en I Saw the Devil. Vooral die scene in de supermarkt waarin hij met alle macht een hele politiecorps in elkaar beukt, en die minigun-scene waren onvergetelijk en toverde echt een dikke glimlach op mijn gezicht. Net zoals alle andere actie-scene's en achtervolgingen die hier lekker over de top, knotsgek en stijlvol worden neergezet en gemonteerd. Ook leuk om te zien dat de dolgedraaide Han inene toch de good-guy is, en de zeer getalenteerde Bailey een gewetenloze psychopaat. Alleen dan een stuk onderhuidser, subtieler en vooral met een hoop vriendelijkheid, maar ondertussen wil hij wel een massavernietiging veroorzaken met een kernbom. Ook de locaties (dit keer buiten Amerika) zijn hier sfeervol neergezet waarbij het James Bond gehalte ook meteen te voelen is. Ook Catherina Zeta-Jones was opnieuw weer erg leuk aanwezig als de oude maar goude sluipschutster, en Moses en Boggs zijn het inmiddels al gewend om "voor de grap" door haar beschoten te worden.

Gewoon weer erg genoten van dit deel dat gewoon weer aan alle kanten lekker werkt en erin gaat als koek. Gewoonweg weer een prestatie die aan alle kanten bejubeld is en ook lekker creatief is opgevoerd met die leuke stripjes in de begintiteling de overgang-scenes (wanneer de crew bijvoorbeeld van Parijs naar Moskou gaat) ipv de ansichkaarten uit deel 1. En ook heeft Red 2 weer een degelijke epiloog.

Inderdaad: laat deel 3 maar komen.

4,0* (leunt misschien zelfs tegen een 4,5* aan)

avatar van DragQueen
Vermakelijk vervolg, die van hetzelfde niveau is als zijn voorganger. Dezelfde cast keert weer terug, en een goede toevoeging in de persoon van Hopkins. Verder brengen Malkovich, Mirren en Willis hun rollen weer op een leuke wijze. Het verhaal is degelijk uitgevoerd, en de actie is spectaculair genoeg om te entertainen. 3 Sterren.

avatar van lars-pixar
Opmerkelijk om te zien dat een vervolg, dat gemaakt is door een andere regisseur even leuk is als het eerste deel. De cast blijft geweldig en er zitten weer bekende gezichten in uit het vorige deel Bruce Willis, John Malkovich, Mary Louise Parker en Helen Mirren, wat het weer compleet maakt!
Maar er zit ook een nieuw gezicht in (éénmaalig) en dat is Anthony Hopkins die iedereen natuurlijk wel kent als een goeie acteur. Qua actie valt er natuurlijk weer niks op aan te merken en wordt dan ook met een rap tempo en snelle bewegingen neer gezet!
Verrassende elementen heeft het naar mij idee niet echt, maar het gaat er dan ook voornamelijk om dat het vermakelijk is en daar slaagt de film in!

avatar van Sanderkeuh
Beter dan de eerste.

En dat is vooral dankzij de bijrollen.
Neal McDonough, een verrassend scherpe Anthony Hopkins en niet te vergeten Byung-hun Lee, die zonder twijfel voor de beste scènes zorgt.
Voor Bruce Willis is dit een routinerol maar hij lijkt er gelukkig meer zin in te hebben dan in Die Hard 5.
Het plot is simpel, de humor flauw, maar door het vlotte tempo en de actie kijkt het best lekker weg.

Leuk vermaak.

avatar van DjFrankie
Yep beter als de eerste, over the top action met een knipoog.
Kijkt vlot weg.

Dominootje
Leuk vervolg, maar kon toch niet tippen aan het eerste deel.
Verhaallijn was wat minder/bekender.

avatar van Spetie
Een redelijk acceptabel vervolg en ongeveer van hetzelfde niveau als het eerste deel.

Van de hoofdcast is Malkovich nog altijd het leukste personage, al iets hij hier wel iets minder op dreef dan in het eerste deel. Willis straalt niet veel bijzonders uit, maar het zijn de bijrollen die soms wel goed ingevuld worden. Vooral Hopkins is lekker op dreef en zorgt voor de nodige humor. Daarnaast is Byung-hun Lee een aardige toevoeging en duidelijk ook iemand die gemakkelijk overtuigt in de actiescènes. Ook de afwisseling in locaties zorgt af en toe voor een frisse wind en in combinatie met het hoge tempo slaat de verveling in ieder geval nooit toe.

Maar verder wordt het ook nooit echt heel goed. Spanning is er niet en de humor is soms wat schaars. Dat komt ook doordat de dialogen vaak wat achterblijven. Verder is het hoge tempo er ook euvel aan dat de zaken soms wel snel afgewikkeld worden, maar van uitdieping of finesse in de afwerking is nooit sprake. Wat resteert is een middenmoter, waarin de oude knarren nog een keer plezier kunnen hebben, die best onderhoudend is, maar goed of echt leuk wordt het eigenlijk zelden tot nooit.

avatar van mnrk
Where did you get the bodies?.....From my freezer.

Deze 2e RED film van Dean Parisot is gewoon leuk om naar te kijken...

Het verhaal wordt weer leuk gebracht en de combinatie van humor en actie is in orde en past helemaal bij deze film...

Maar het zijn de acteurs in deze film die toch de doorslag geven, Bruce Willis en John Malkovich zijn echt een heerlijk duo in dit 2e deel en worden goed bijgestaan door Helen Mirren , Anthony Hopkins
en Byung-hun Lee...

avatar van qwertzu
Heerlijk, net als deel 1 een lekkere actie knaller met de nodige humor!
Lekker over the top en erg goed geacteerd!

avatar van Roger Thornhill
Het begin is weer ontzettend leuk, maar al spoedig vliegen we van stad naar stad en van set piece naar set piece, met een halfwassen plot en veel te weinig aandacht voor de personages terwijl de leuke momenten van de film toch juist vooral de dialogen tussen de verbaasde Willis en de uitzinnige Malkovich zijn. "about as entertaining as a prostate exam" volgens DVDVerdict – zóver zou ik niet willen gaan, maar dat ik over een week al niet meer zal weten waar deze film precies over ging en wat de MacGuffin nou ook al weer was, dat stemt mij toch droef.

erik1677
ja! wel leuk! Maar zo goed als het eerste deel vind ik het nergens eigenlijk.
En waar dat nu precies aan ligt? Zou het misschien wezen dat ik al zoveel van zulke actie-comedies heb gezien?
Hmmm, dat kon wel eens zo zijn.
Nergens is deze film slecht of zo, maar het voelt wel een beetje aan als of alles op de automatische piloot is gegaan.
Wel leuk voor een zondag avondje hersenloos vermaak.

avatar van Triple G
Na herzien van deel 1 heb ik die toch iets op moeten waarderen. De sequel geeft me echter hetzelfde gevoel als de eerste keer deel 1 zien, zo lijkt. Bij vlagen leuk en met hier en daar strakke actie. De film moet het wat mij betreft van momenten hebben. Want vooral het geheel heeft veel te veel flauwe/zwakke dialogen/one liners. Dat had best een stuk scherper gekund. Malkovich en Hopkins doen het hier overigens niet slecht. Misschien nog een keer kijken?

avatar van Gang_Star
Net als deel 1 is deze film een leuke aaneenschakeling van goede actie en doeltreffende humor. De rollen worden weer prima vertolkt, en vooral John Malkovich is weer heerlijk op dreef.

avatar van Toontje G
Actie van begin tot het eind. Verwacht geen acteer prestaties van de bovenste plank, ingewikkelde plots of iets dergelijks maar gewoon, blik op oneindig en geniet van al het geweld.

Redelijke film waarin het clubje geheim agenten ditmaal een geheim massavernietigingswapen op het spoor komen. De uitwerking van de personages (gepensioneerde CIA-agenten) is hier beter ten opzichte van het eerste deel, en dat levert een net wat betere film op. Voor de rest is deze actie-comedie meer van hetzelfde.

juhnzun
Rec 1 vond een zeer goeie vertoning
heeft echter een tijdje geduurd voordat ik het ( aandurfde ) om Rec 1 tebekijken
omdat ik vreesde dat het over bovennatuurlijke dreiging ging Gruwelijke hekel aan dat soort films...
Gelukkig zat ik er naast ...
Ene bleek Rec 1 een der beste Zombie films ooit tezijn !!

Volgoede hoop ik schakelde dus op dit tweede deel ....
mijn linkerhand zit in het verband en de dvd ligt in duizend stukjes in de prullebak

juhnzun schreef:
Rec 1 vond een zeer goeie vertoning
Gelukkig zat ik er naast ...
Ene bleek Rec 1 een der beste Zombie films ooit tezijn !!

Rec en Red................beetje in de war?

avatar van Decec
Een goede actie/komedie/misdaad/thriller film...
Leuk verhaal...
Leuk acteerwerk...
Bekende acteurs Bruce Willis en John Malkovich...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Heerlijke film op een regenachtige dag zoals vandaag. Acteerwerk was goed en de verhaallijn zat ook best oke in elkaar.

Nog meer over de top dan deel 1 en daardoor een stuk leuker. De verhaallijn is enkel een excuus om een groot aantal kolderieke scènes aan elkaar te rijgen. De cast is in topvorm. Het plezier straalt er vanaf. Vooral de optredens van John Malkovich en Helen Mirren én de karakterontwikkeling van Mary-Louise Parker zijn hilarisch. Zoals papaEd hiervoor schrijft een heerlijke film om een verregende middag of avond door te komen.