Red 2 (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Dean Parisot
met Bruce Willis, John Malkovich en Mary-Louise Parker

Frank Moses en zijn team van voormalige CIA-agenten zullen hun krachten wederom moeten bundelen om toerend door Europa hun vijanden uit te schakelen. Frank en de andere agenten zijn op zoek naar een massavernietigingswapen. Maar allereerst moeten ze de man die het wapen heeft ontworpen, bevrijden uit een psychiatrische inrichting...

Vanaf 1 augustus in de bioscoop (eOne)

avatar van HALVE TAMME.
Geduld is een schone zaak,ik ben benieuwd.

avatar van sinterklaas
Vanaf 1 Augustus in de bioscoop. (eOne)

avatar van tattoobob
Deel een was een geslaagd filmpje....ben benieuwd!

avatar van eppo349
Grappige trailer en de muziek van AC/DC eronder doet goed z'n werk!

avatar van kuiponok
Nice trailer, nu maar hopen dat de film inherent hieraan is...

avatar van Artemis
Gelijkwaardig aan het eerste deel zover ik het nog weet. Als je Red leuk vond dan zal Red2 je zeker niet teleurstellen. Zelfde concept met goeie humor en leuke actie het zou me niks verbazen als ze nog een deel zouden maken.

avatar van El ralpho
The best never rest

Zoals Artemis hierboven al duidelijk maakt is Red 2 gelijkwaardig aan zijn voorganger. Als je dit eerste deel gezien hebt weet je dan ook precies wat je van dit vervolg kunt verwachten, en als je enthousiast was over zijn voorganger zal je ook zeker warm weten te lopen voor dit tweede deel. Persoonlijk vond ik de eerste film niet meer dan een zesje waard, en ook bij dit vervolg is dit dus niet anders.

Het grootste nadeel van dit vervolg zit hem (net als in de oorspronkelijke Red) niet in het script, het verhaal of een tekort aan actie scene's (deze zijn er namelijk meer dan genoeg) maar zit hem met name in de casting van Mary-Louise Parker als Sarah waarbij alleen haar aanwezigheid al voldoende is om de film van een 7 of wellicht zelfs van een 7,5 naar een 6 te laten gaan. Deze casting is voor mij dan ook een enorm raadsel, omdat het personage van Mary-Louise Parker op een ongelofelijk irritante manier bijna de gehele film nogal..prominent aanwezig is. Haar personage trekt de hele film naar zich toe en dit is geenszins op een positieve manier. Ze haalt de vaart er enorm uit met haar bemoeizuchtige gedrag door overal een onderdeel van te willen zijn en leidt daardoor veelvuldig je aandacht van de overige acteurs af. Scene's waarin het irritante mens niet voorkomt zijn dan ook een verademing, maar helaas zijn dit er niet al te veel. Daarnaast weet ik niet hoe deze actrice normaal speelt, maar als het ook maar enigszins raakvlakken heeft met het personage wat ze hier neerzet snap ik niet hoe ze überhaupt ooit heeft weten door te breken in Hollywood. Voor haar looks hadden de makers het ook niet hoeven te doen, want deze actrice lijkt wel meerdere keren door een vrachtwagen overreden te zijn. Ik kan dan ook honderden alternatieven kunnen bedenken die beter hadden uitgepakt dan dit ondermaatse geval. Natuurlijk is deze mening persoonlijk en als jij je in het eerste deel niet aan deze actrice stoorde zal dat ook hier niet het geval zijn, maar mij valt het echter enorm op dat er niet meer kritieken over haar rol in het eerste deel te horen waren.

Ik besteed veel aandacht aan dit voor mij enorme minpunt omdat het eigenlijk de kijkervaring net zoals bij het eerste deel voor mij behoorlijk verpestte. Bruce Willis, John Malkovich, Byung-hun Lee, Catherine Zeta-Jones, Anthony Hopkins en met name Helen Mirren zetten hier allemaal erg leuke rollen neer die Mary-Louise Parker verpest door constant overal tussendoor te willen komen, en omdat ze hier gewoon erg irritant acteert. Het vervolg heeft vanwege de overige cast, die wél goed werk levert nog steeds een voldoende, maar dit had gewoon veel hoger kunnen zijn. Ook de verschillende explosieve actie scene's maken het geheel gelukkig alsnog vermakelijk. Zo is een specifieke scene's in een blauwe lotus met Helen Mirren en Byung-hun Lee zelfs ronduit spectaculair te noemen. De humor in dit vervolg werkt ook vrij goed, al werd hij na verloop van tijd soms een tikkeltje flauw. Een derde deel zou ook mij niks verbazen, maar ik sla deze toch echt over als Mary-Louise Parker hier wederom een rol in speelt. Jammer, want dit had zo veel meer dan een matig zesje kunnen zijn.

avatar van Kliko_Green
Nog een paar dagen! En dan zit ik in de zaal!
Deel 1 vond ik verrassend leuk.... en deel 2 vind ik nu al top gezien de aanvulling van de cast met oa Catherine Zeta-Jones en topper Anthony Hopkins.

Wordt vervolgd....

avatar van DiDa
Voor de mensen die naar Red 2 gaan (ik ga vrijdag)....Zit de trailer van Escape Plan voor de film?

avatar van John Lee Hooker
Deel 1 zag ik niet maar dit sequel zit in ieder geval vol actie en bevat enorm veel tempo. Lekker fresh met aparte figuren en vele redelijk bizarre omstandigheden. Het eerste halfuur was er wel van te spreken.

Maar toen bleek alles nonchalant te worden. Aanstellerige personages en onlogische alsmede overdreven handelingen (wanneer die meid op de uitkijk moet staan in haar Russische outfit kan ze zichzelf niet eens bedwingen om rondjes te draaien en als een grizzlybeer haar rug te krabben tegen de muur). Dat zijn van die onnodige toevoegingen. Ook bijvoorbeeld die uiterst gevaarlijke huurmoordenaar waar ze schrik voor hebben en die stoer geïntroduceert wordt met een bijpassend muziekje. Je gaat er veel van verwachten maar vervolgens verschijnt hij op de meest domme momenten en schiet hij vanuit een busje met een machinegeweer naar de overkant in een poging zijn tegenstander neer te maaien? Ik weet het. Het draait allemaal om de kick en 'over-the-top' activiteiten kun je hier wel verwachten maar zulke passages kan ik echt niet goed plaatsen. En als iemand een kill maakt gaan we direct door naar een volgende scène of wordt er een onverschillige opmerking gemaakt. Zo, dat was dat, what's next? Anthony Hopkins zei dat nog letterlijk nadat hij in een relatief lange scène iemand had omgelegd: Ok, let's go to Moscow (of een andere stad, ik weet niet meer precies welke) Jammer, want als de spelers overal zo gemakkelijk mee omgaan en voor elk zogenaamd probleem een eenvoudige oplossing tevoorschijn halen kan het me nog maar weinig schelen wat er allemaal plaatsvind.

Bruce Willis vond ik wel beter dan gepland en John Malkovich is weer grappig. Ook enkele achtervolgingen mochten er wezen met als hoogtepunt die blauwe sportwagen die 180 graden ronddraait, de vrouwelijke bijrijder in slowmotion met gestrekte armen haar pistolen afvuurt en er op de achtergrond nog een busje door de lucht vliegt.

Het wordt dan weer erg zwak afgerond met die Nachtschaduw die uiteraard nog ergens in het vliegtuig achter is gelaten en er nog een quasi-grappig gesprek aan vast wordt geplakt. Tegenvaller.

avatar van Al DeNiro
De oudjes + actie zijn weer goed, maar het hele nachtschaduw-verhaal was niet echt boeiend. Verder is de verassing er wel vanaf. Dus vermakelijk, maar minder dan vorige deel. Mocht er ooit een derde deel komen, dan wil ik Connory (was spion in James Bond) en Hackman (luisterde af in Conversation en Enemy of the State) wel zien, als ze nog mee kunnen met hun leeftijd. Eastwood, Pacino en DeNiro vind ik niet echt passen bij deze film.

avatar van jacobine_rodijk
Al DeNiro schreef:

Weet niet of 't je opgevallen is maar ie zijn al beide (jaren) met pensioen.

avatar van John Milton
Waar ik Red met een 7 beoordeelde, blijft het vervolg op een 5 steken. De film kwam vlak en ongeïnspireerd op mij over... Allemaal een beetje net niet. Byung-hun Lee is een mooie toevoeging maar ook ik irriteerde me aan Mary-Louise Parker...

Red heb ik zelfs een of twee keer herkeken, dat sla ik bij deze over. Een keer is genoeg.

avatar van Shinobi
"Please tell me that’s a stick of dynamite in your pocket."

Vanochtend in de bios gezien met enigszins lage verwachtingen, omdat ik het eerste deel niet al te boeiend vond. Maar gelukkig is dit vervolg wel stukken beter te noemen.

Van het (simpele) verhaal moet deze film het net zoals zijn voorganger wederom niet hebben, maar des te meer van de over-the-top actiescènes en daar zaten me toch wel wat goede scènes tussen, ook een paar leuke achtervolgingsscènes (het stukje met Han die zijn sportauto spint en Victoria die met gestrekte armen haar vuurwapens afvuurt was erg nice), shoot-outs en gevechten.

Bruce Willis doet zijn ding en John Malkovich komt weer grappig uit de hoek kijken, maar deze film moet het echt hebben van de bijrollen van: Byung-hun Lee, Catherine Zeta-Jones en Anthony Hopkins. Dit verhoogde het niveau t.o.v. het eerste deel. Met name van Lee genoot ik echt en hij gaf de meeste actiescènes een special touch, met name in de hand-to-hand combat scènes. Wat een geweldenaar is hij ook.

Een klein minpuntje vond ik wel de enigszins geforceerde humor op momenten, zeker als het personage van Mary-Louise Parker weer eens voor de zoveelste keer klunzig deed.

Al met al toch een geslaagd vervolg waar ik mij verrassend genoeg goed mee wist te vermaken.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van TrippelDee
superfilm

avatar van cordiacovens
Red 2 is een aangename film in al het cgi zomergeweld van de laatste weken

De film bouwt verder op een succesvol eerste deel En red 2 doet dit prima, de acteurs zijn weer erg goed in hun rol en het plezier spat ook van het scherm. De actie ziet er prima uit en er zitten zeker grappige momenten in.

Een aan te raden film voor tussendoor

avatar van Bakema NL
El ralpho schreef:
The best never rest

Kan die vrachtwagen dan ook even over het gros van de vrouwelijke wereldbevolking rijden.....want zo onaangenaam ziet ze er ook weer niet uit.

Verder kan ik me haar van het 1e deel niet herinneren als irritant....dus zal ik haar ook niet irritant hebben gevonden. Ik zag het eerste deel met mijn vriendin en we vonden het beiden een alleraardigst leuke film. Deel 2 zou prima zijn voor een avondje bioscoop samen......als de kids ondergebracht kunnen worden, hahaha.

Ben wel benieuwd naar dit 2e deel en eens zien of ik me ditmaal stoor aan genoemd personage.

avatar van El ralpho
Bakema NL schreef:

Dit heeft natuurlijk ook met persoonlijke mening te maken. Maar voor Hollywood-begrippen vind ik haar echter zwaar ondermaats. En dan heb ik het niet alleen over haar looks, maar ook zeker over haar acteer prestaties.

avatar van wwelover
Minder dan deel 1, maar nog steeds heel erg vermakelijk. Vooral Malkovich en Hopkins zijn geniaal. De kritiek op Mary-Louise Parker vind ik wel te begrijpen, want ze acteert wat matig. Het verhaal is ok, maar de actie is tof en de grappen zijn sterk. Ook een dikke pluim natuurlijk voor Helen Mirren, geniale vrouw.

Simpele film die me niet echt raakte, sterrenkast zonder echt te stralen. Actie is blachelijk slecht. Humor is wel leuk, maar zonde van mn kaartje

avatar van Music4ever
Vreselijk slechte film met een wederom tenenkrommende John Malkovich.
Acteerprestaties zijn echt belabberd, zelfs Anthony Hopkins kon niet overtuigen.
Hoewel dit soort films het niet van het verhaal moeten hebben, maken ze het hier wel heel bont.
Vanaf de eerste minuut heb je al geen feeling met de acteurs en het verhaal en helaas blijft dat ook zo. Af en toe kon er een lachje van af tijdens de film maar dikwijls was dat vooral vanwege de oninspirerende en ongeloofwaardige monologen.
Als regisseur moet je je toch doodschamen dit wanproduct uit te brengen.
Ook de toevoeging van dat het afspeelt in meerdere grote steden ontgaat me totaal.

Nee, dan kijk ik liever films als Expendables en The Last Stand.
Ook overdreven actiefilms maar zonder geforceerde monologen en lachwekkend verhaal.

avatar van rep_robert
Red 2 gaat net zoals deel 1 weer lekker over de top. De actie is bruut en ziet er goed uit. Dat het daarnaast compleet nergens meer op slaat doet de film wel veel goeds. Willis is erg leuk, net zoals Malkovich en onze jolly Hopkins zorgen ook voor een goede lach. Smaken verschillen hier erg betreft het acteren merk ik, maar mij heeft het weinig gestoord en vond ik het juist erg komisch.

Visueel is het allemaal erg fraai en de jumps naar de verschillende steden wordt leuk gedaan met de comic animaties. Wel verzandt de film iets teveel in oeverloos geknal en heen en weer gereis tussen de vele wereldsteden, op een gegeven moment slaan ze hier te veel in door.
Als geheel verder prima te doen en stiekem toch een erg leuke reeks dit.

avatar van rep_robert
Music4ever schreef:

Nee, dan kijk ik liever films als Expendables en The Last Stand.

Luisteren naar een emo Stallone is natuurlijk niet geforceerd he Dialogen in the Expendables zijn natuurlijk zo houterig als het maar kan. Daarnaast zit dat verhaal ook vol gaten, vooral EX2 maakt het bont. Als je een vergelijking maakt moet je het wel goed doen..