Red (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Robert Schwentke
met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich

'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaarsteam opduikt dat hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer bij elkaar in een ultieme poging te overleven.

avatar van Captain Proton
Begin was het wel saai. Het heeft wel tijd nodig om op gang te komen. Verhaal is simpel. Special effects prima. Veel explosies. Hoewel sommige scenes ik wel vraagtekens bij zet, zoals dat één kogel een raket kan laten ontploffen. Echt iets voor Mythbusters.

avatar van Shadowed
Vrij flauw.

Vond dit niet al te veel hebben, want veel meer dan een sterrencast en wat prima actiemomenten komt de film eigenlijk niet meer. De humor is vrij flauw en vrij saai en ik heb eigenlijk geen enkele keer moeten lachen, ondanks het prima verhaal.

Willis is wel leuk, maar Malkovich is toch wel diegene die er bovenuit steekt in zijn lol. Hij was de enige die wat komische momenten kon verzorgen, want voor de rest was er niet veel aan. De actie is vrij flauw en niet al te spannend maar het vermaakt.

Niet een al te beste film, maar hij kijkt uiteindelijk best prima weg en daarmee is alles ook weer zo'n beetje gezegd.

Het is het allemaal net niet.

avatar van dassenjas
Ben al niet zo weg van comedie, maar toch gekeken omdat hij op tv kwam. De actie was leuk, maar meer ook niet.

avatar van henderk
The Expendables