ad

Geregisseerd door: Robert Schwentke

Met onder meer: Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich

Releasedatum: 14 oktober 2010

Over Red

"Still armed. Still dangerous. Still got it."

'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaarsteam opduikt dat hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer bij elkaar in een ultieme poging te overleven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Begin was het wel saai. Het heeft wel tijd nodig om op gang te komen. Verhaal is simpel. Special effects prima. Veel explosies. Hoewel sommige scenes ik wel vraagtekens bij zet, zoals dat één kogel een raket kan laten ontploffen. Echt iets voor Mythbusters.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vrij flauw.

Vond dit niet al te veel hebben, want veel meer dan een sterrencast en wat prima actiemomenten komt de film eigenlijk niet meer. De humor is vrij flauw en vrij saai en ik heb eigenlijk geen enkele keer moeten lachen, ondanks het prima verhaal.

Willis is wel leuk, maar Malkovich is toch wel diegene die er bovenuit steekt in zijn lol. Hij was de enige die wat komische momenten kon verzorgen, want voor de rest was er niet veel aan. De actie is vrij flauw en niet al te spannend maar het vermaakt.

Niet een al te beste film, maar hij kijkt uiteindelijk best prima weg en daarmee is alles ook weer zo'n beetje gezegd.

avatar van neeknikker

neeknikker

Het is het allemaal net niet.

avatar van dassenjas

dassenjas

Ben al niet zo weg van comedie, maar toch gekeken omdat hij op tv kwam. De actie was leuk, maar meer ook niet.

avatar van henderk

henderk

The Expendables

The A-team

(heel) klein beetje schudden

TA DA > RED

(...die irritante postcarts)

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Heerlijke actie komedie film, alles met een korreltje zout nemen maar het aankijken meer dan waard.....3,5

avatar van Supernatural

Supernatural

Vanavond gezien.is best een leuke film.heb een paar keer zeker gelachen.niet een geweldige film maar zeker niet slecht.verders een leuke cast.een prima verhaal verders.wel goeie actie verders.en heb me prima vermaakt.

avatar van Don Homer

Don Homer

"I remember the Secret Service being tougher"

Vanavond herzien. Geweldig vermakelijke actiecomedy. Voormalig CIA agent Frank Moses (Willis) wordt in zijn rustige gepensioneerde leventje gestoord en moet vluchten voor zijn leven. Er volgt een doldwaas avontuur met zijn vrienden (en vijanden) uit het verleden die samen de R.E.D. vormen: Retired Extremely Dangerous!

De actie is van hoog niveau en de hele film zijn er grappige momenten. In tegenstelling tot de gemiddelde comedy wordt er goed geacteerd. John Malkovich blinkt daarbij uit als de paranoïde Marvin Boggs.

avatar van eempag

eempag

Wat een onzinnig gedrocht.

Actie comedy, misschien bedoeld in lijn met de Die hard films.

Helaas, als actie is het totaal over the top en dat kan nog, maar grappig is het gewoon helemaal nergens.

Wel heel veel grote namen alhoewel je Bruce Willis daar al jarenlang niet meer toe kunt rekenen.

Deze film haalt het nergens bij Die hard, zelfs niet bij Die Hard 10.

Nergens grappig, onzinnige actie en niet eens een matig verhaal, maar gewoon helemaal geen verhaal.

Hangt als los zand aan elkaar.

Maar snel vergeten dit gedrocht.

avatar van Kuzey Tekinoglu

Kuzey Tekinoglu

Hoog tempo en lekker vermakelijk. Stoorde mij verder niet aan het voorspelbare. Was een 3* geworden als het wat korter duurde. 120 minuten is gewoon te lang voor puur vermaak.

avatar van frans123

frans123

• 2096 berichten

Flauwe boel.....gelikt....beetje vermakelijk, maar halverwege smacht ja naar een echte film.

avatar van stratmans

stratmans

grappige onlogische film met veel goede aktie

avatar van mrklm

mrklm

Regie: Robert Schwentke

Black-ops agent Frank Moses [Bruce Willis] is RED (Retired, Extremely Dangerous), maar blijkt toch doelwit te zijn van een afrekening. Met zijn nietsvermoedende vriendin [Mary-Louise Parker] weet hij te vluchten en hij zoekt vervolgens contact met de RED-agenten waar hij vroeger mee werkte. Zij zijn de enigen die hem kunnen helpen te achterhalen wie het op hem gemunt heeft en zijn leven te redden. Een standaard actieplot fungeert als een aangenaam excuus om een keur aan gerenommeerde acteerveteranen de kans te geven om actieheld te spelen. Onder hen Ernest Borgnine, Morgan Freeman, Brian Cox, Richard Dreyfuss, maar Malkovich steelt de film als de extreem paranoïde Marvin. Gevolgt door het overbodige Red 2.