Red (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Robert Schwentke
met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich

'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaarsteam opduikt dat hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer bij elkaar in een ultieme poging te overleven.

avatar van Captain Proton
Begin was het wel saai. Het heeft wel tijd nodig om op gang te komen. Verhaal is simpel. Special effects prima. Veel explosies. Hoewel sommige scenes ik wel vraagtekens bij zet, zoals dat één kogel een raket kan laten ontploffen. Echt iets voor Mythbusters.

avatar van Shadowed
Vrij flauw.

Vond dit niet al te veel hebben, want veel meer dan een sterrencast en wat prima actiemomenten komt de film eigenlijk niet meer. De humor is vrij flauw en vrij saai en ik heb eigenlijk geen enkele keer moeten lachen, ondanks het prima verhaal.

Willis is wel leuk, maar Malkovich is toch wel diegene die er bovenuit steekt in zijn lol. Hij was de enige die wat komische momenten kon verzorgen, want voor de rest was er niet veel aan. De actie is vrij flauw en niet al te spannend maar het vermaakt.

Niet een al te beste film, maar hij kijkt uiteindelijk best prima weg en daarmee is alles ook weer zo'n beetje gezegd.

Het is het allemaal net niet.

avatar van dassenjas
Ben al niet zo weg van comedie, maar toch gekeken omdat hij op tv kwam. De actie was leuk, maar meer ook niet.

henderk
The Expendables
The A-team

(heel) klein beetje schudden

TA DA > RED

(...die irritante postcarts)

avatar van Jan met de pet
Heerlijke actie komedie film, alles met een korreltje zout nemen maar het aankijken meer dan waard.....3,5

Vanavond gezien.is best een leuke film.heb een paar keer zeker gelachen.niet een geweldige film maar zeker niet slecht.verders een leuke cast.een prima verhaal verders.wel goeie actie verders.en heb me prima vermaakt.

avatar van Don Homer
"I remember the Secret Service being tougher"

Vanavond herzien. Geweldig vermakelijke actiecomedy. Voormalig CIA agent Frank Moses (Willis) wordt in zijn rustige gepensioneerde leventje gestoord en moet vluchten voor zijn leven. Er volgt een doldwaas avontuur met zijn vrienden (en vijanden) uit het verleden die samen de R.E.D. vormen: Retired Extremely Dangerous!

De actie is van hoog niveau en de hele film zijn er grappige momenten. In tegenstelling tot de gemiddelde comedy wordt er goed geacteerd. John Malkovich blinkt daarbij uit als de paranoïde Marvin Boggs.

Wat een onzinnig gedrocht.
Actie comedy, misschien bedoeld in lijn met de Die hard films.
Helaas, als actie is het totaal over the top en dat kan nog, maar grappig is het gewoon helemaal nergens.
Wel heel veel grote namen alhoewel je Bruce Willis daar al jarenlang niet meer toe kunt rekenen.
Deze film haalt het nergens bij Die hard, zelfs niet bij Die Hard 10.
Nergens grappig, onzinnige actie en niet eens een matig verhaal, maar gewoon helemaal geen verhaal.
Hangt als los zand aan elkaar.
Maar snel vergeten dit gedrocht.

avatar van Kuzey Tekinoglu
Hoog tempo en lekker vermakelijk. Stoorde mij verder niet aan het voorspelbare. Was een 3* geworden als het wat korter duurde. 120 minuten is gewoon te lang voor puur vermaak.