Red (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Robert Schwentke
met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich

'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaarsteam opduikt dat hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer bij elkaar in een ultieme poging te overleven.

avatar van baspls
"Frank, I never thought I'd say this again. I'm getting the pig!"

Erg goede film.

Combinatie van een ijzersterke cast, goed verhaal, geniale humor, redelijke CGI, goede stunts en een paar erg goede dramatische scènes (die je bij comedy's niet snel verwacht).

Muziek was een beetje stereotype.

Morgen Freeman en Hellen Mirren waren hier erg goed (ook niet echt acteurs die je bij zo'n soort film verwacht). Ook Bruce Willis en anderen deden het erg goed.

Goede film.

avatar van jippie2010
Wat een heerlijke komedie!
Ik dacht dat deze film niets voor mij zou zijn,
maar ik ben blij dat ik Red bekeken heb.
Goed camerawerk, prima geacteerd, heerlijk tempo,
en wat leuk om Malkovitch eindelijk weer eens een goede rol te zien spelen.
En stiekem was ik erg gecharmeerd van Mary-Louise Parker... *4.0

Tarkus schreef:
Leuke film, met enkele goede actiescènes.
Maar een echte topper is deze film niet, de acteurs zijn niet echt de personen om in een komedie te schitteren.
Drama, actieprenten of thrillers ja, maar komedie is niet echt hun ding, en dat merk je al snel.
Het is eens leuk om deze film te bekijken, maar of je er veel van gaat onthouden, dat is nog maar de vraag.

Ook deze film is er eentje die me bij een tweede maal bekijken beter is bevallen dat de eerste keer.
Aanleiding voor de tweede kijkbeurt is het verschijnen van Red 2, en hoop dus dat die me ook goed gaat bevallen.
Dus toch wel een leuke film deze

avatar van Dominootje
Omdat hij op tv kwam, gekeken, en zeker niet teleurgesteld! Een goede film met leuke rollen voor de acteurs/actrices!

Heerlijke film. Heb de film nu al een paar maal gezien en geniet er nog steeds van. Een mooie cast en die dragen, met hun prestatie, mee aan het succes van de film.
Al zul je wel altijd en overal tegenstanders vinden.
Dat mag ook, gelukkig houden wij niet allemaal van hetzelfde genre. Het zou anders maar saai worden.

Actiekomedie met een topbezetting en daardoor hoge verwachtingen, maar na een sterk begin kukelt de film van lieverlee nogal in.

avatar van john mcclane 2
zojuist voor de 3e keer bekeken,de afgelopen 3 jaar.
blijft een goede actie/comedie.
benieuwd naar deel 2 ( morgen misschien)

avatar van Elokuva
Gister voor de tweede keer gekeken, ik had nog geen review geschreven dus dan nu maar.

Een heerlijke film vol met actie maar ook met vleugjes humor, iets dat aan de pretoogjes van Bruce Willis hangt... Vooral het begin is verrassend en zorgt voor een goede binnenkomer. Ik vind het script redelijk sterk waardoor het verhaal tot het einde toe spannend blijft.

Een regelrechte aanrader.

4.0 *

avatar van Daniël44
Erg goede film met een goede verhouding tussen actie en leuke humor. Alleen jammer dat Red 2 wat minder was. Maar deze film was echt geslaagd.

avatar van Capablanca
Redelijke comedie, maar de curve gaat naar het einde toe wel wat naar beneden.

avatar van dennis013
de absolute sterrencast kan het matige verhaal niet verbloemen.

avatar van martijn011
Herzien met het oog op het vervolg wat ik nog moet zien. Een aantal jaren geleden eens gezien, maar veel indruk had het niet gemaakt want ik wist hier niet veel meer van.
En na herziening kan ik zelfs concluderen dat dit behoorlijk ondermaats was. De sterrencast redt de film van een totale ondergang, want van het script moet de film het niet hebben.
Sterker nog, het script is compleet ruk. Verder mist de film een schurk van kaliber, die is echter in geen velden of wegen te bekennen.

John Malkovich en Helen Mirren zijn de acteurs die het meest van de film maken. Eerstgenoemde speelt een erg leuk personage, en de leukste scenes zijn dan ook met hem. Mirren speelt een rol die je niet van haar verwacht, daarom des te leuker.
Willis' romance was me echt een doorn in het oog, totaal onwaarschijnlijk en enorm storend. Hopelijk bevat het volgende deel meer humor, een beter script en een iets gemotiveerdere Willis.
Halfje verlaging.

avatar van Eraser2
Het begint me op te vallen dat een van mijn favoriete actiehelden (de heer Willis) de laatste jaren erg veel op de automatische (saaie, ongemotiveerde) piloot speelt. Ik vind dat toch erg jammer en dat doet toch enigszins afbreuk aan zijn reputatie bij mij.
Ook deze Red is het allemaal eigenlijk net niet. Dat ligt niet alleen aan Willis natuurlijk, want het script werkt ook maar moeilijk mee, maar waar ik vroeger altijd erg enthousiast was als ik wist dat hij ergens in speelde heb ik dat nu totaal niet meer eigenlijk.
Zonde

Echt een goeie, vermakelijke film. Een beetje actie in een humoristisch jasje. Ik begrijp de negatieve commentaren hier niet zo goed.

Bij vlagen best vermakelijk maar als geheel is het het toch net niet.

Erg suf begin, om te laten zien dat zijn leven als gepensioneerde net zo suf is. Echter dan komt de scene van het 'hightech huurmoordenaarsteam' wat een mooie actiefilm beloofd - maar wordt een drama-komedie met matige actiescènes. Heb het tot de helft weten vol te houden.

Dick2008
Toch weer minder leuk als gedacht. Lange film en de humor is toch maar weinig voor actiekomedie. En erg veel actie zit er ook niet in. 2.0

avatar van Vdk_Movie
Flinke teleurstelling. Slap verhaal, en niet verrassend. Echt zo'n basic filmpje.

1.5 alleen voor Bruce Willis, Richard Dreyfuss en Morgan Freeman die er nog wat van proberen te maken.

Rare combo.

Het is bijna een subgenre geworden. De olijke oude ventjes die zich jonger gedragen dan ze eigenlijk zijn. In allerlei genres kom je ze tegen, zelfs het DC universum kon er blijkbaar niet aan ontsnappen. Maar zoals de meeste DC films wil het fanboygehalte niet echt vollopen (ondanks toch een tweede deel).

Malkovich is het enige echt grappige personage, Mirren het meest verrassende. Willis en vooral Freeman zijn iets te makkelijk. Zeker Freeman zie je telkens weer opduiken in die hippe oudjes films. Een acteur die nooit echt slecht acteert, maar eerder irriteert door z'n immer veilige en flauwe keuzes qua personages.

Schwentke komt toch ook een vette armlengte tekort. Je ziet hem veel kopiëren uit andere films, maar hij mist panache en timing, waardoor het nogal lauw aanvoelt. Maar dat gezegd zijnde vind ik het als film wel makkelijker te behappen dat het meeste Marvel werk, al is het maar omdat er hier geen expliciete superhelden inzitten.

avatar van Timothyvdmeer
herzien en blijft uitertst vermakelijk. Zeker de rol van Malkovich.

puur amusement en ontspanning in een soepele actiecomedie,oude sterren die nog schitteren,voor herhaling vatbaar....................

avatar van Daan258
Nog is herzien en ik vind het niet meer dan een aardig vermakelijk actie/comedy filmpje.
Moet wel zeggen dat ik de film wat overgewaardeerd vind.
Actie zat weer snor, lekker tempo, goed acteerwerk en leuke cast alleen het verhaal vond ik een beetje rommelig halverwege de film.
Deel 2 nog niet gezien dus die ga ik binnenkort ook is even bekijken.
Al met al gewoon vermakelijk .

avatar van horizons
Leuk. Maar het was nog leuker geweest als ze het overdreven momentum van de actie bij de containers hele film hadden doorgetrokken.

avatar van IH88
“Old man my ass!”

Leuk. Bruce Willis, Helen Mirren, Morgan Freeman en John Malkovich die als oude geheimagenten een samenzwering moeten zien te ontrafelen, dat kan niet mis gaan. Het is schitterend om deze oude rotten samen te zien werken en vooral Mirren en Malkovich zijn geweldig op dreef.

Ze zorgen voor de humor en alles wat uit hun mond komt is raak. De actiescènes zien er goed uit en acteurs als Parker, Urban en Cox dragen ook hun steentje bij. Het plezier straalt van de film af en als het dan ook nog actievol en spannend is, heb je een heerlijke filmavond.

Hoe een topcast (ik heb getinte over Willis en dan meisje) een flutfilm niet kan redden. . . . Hij was op zijn best onderhoudend.

avatar van Duke Nukem
Leuke film die met een eenvoudig gegeven toch weet te vermaken dankzij de degelijkheid waarmee hij is gemaakt, de actie en natuurlijk de nodige humor. De oude rotten in het vak laten zien dat ze nog van wanten weten. Ook de jonge dame in het gezelschap doet het goed, het is grappig om te zien hoe snel ze aan het geheim agentenleventje gewoon raakt!

avatar van W.V.
Dit is dus een prima combinatie tussen comedy en een spionage thriller, ouwe rotten in het vak nemen zichzelf niet al te serieus en dat pakt in deze film heel goed uit, heerlijk de schmierende rollen van Freeman en Dreyfus, maar de show wordt toch gestolen door Malkovich, geweldige rol van hem, Malkovich is dan ook een acteur die je in veel karakters kwijt kunt, hij maakt er vaak iets bijzonders van. De cast stuwt elkaar naar goede acteerprestaties en dan zie je dat je in een film over spionnen maar weinig special effects nodig hebt, die er zijn worden mooi in beeld gebracht, vooral die waar een pistoolkogel een granaat laat ontploffen..
Red is zeker een film die ik vaker ga zien.

avatar van SSeagal
Leuk ontspannen actiefilmpje gemixt met de nodige lekkere humor. Prima mee vermaakt, vooral Malkovich blijft geniaal in zijn rol. *** 1/5