Red 2 (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Dean Parisot
met Bruce Willis, John Malkovich en Mary-Louise Parker

Frank Moses en zijn team van voormalige CIA-agenten zullen hun krachten wederom moeten bundelen om toerend door Europa hun vijanden uit te schakelen. Frank en de andere agenten zijn op zoek naar een massavernietigingswapen. Maar allereerst moeten ze de man die het wapen heeft ontworpen, bevrijden uit een psychiatrische inrichting...

avatar van john mcclane 2
ja,deze actie/film vervolg mocht er wezen,het personage van malkovich is er een,komisch,appart.
de rest van de cast mocht er wezen.
actie scene's in orde,paar leuke oneliners .leuk vervolg.
vermakelijk.

avatar van K. V.
Alweer een tijdje geleden dat 'k het eerste deel had gezien, maar het tweede deel vond 'k ook wel te pruimen. Genoeg actie, explosies en kogels in dit deel. Natuurlijk alles wat grootser, maar dat is wel typisch sequels.
Tevens opnieuw een topcast, al was het toch vooral Bruce Willis en John Malkovich die er het meeste uitsprongen.
Niet de meest memorabele film, maar puur popcornvertier.

avatar van oemoemenoe
Een lekker wegkijkende actiefilm met een vleugje flauwe humor. Over de verhaallijn moet je het natuurlijk nooit heben bij een dergelijke film. Onzinnig en flinterdun. Maar de cast is goed. Hopkins blijft voor mij een persoonlijke favoriet. Ruime voldoende voor dit werk. Prima achtervolgingsscene . De spanning en humor blijft tot het einde aanwezig door het goede acteren van deze toppers.

avatar van Daniël44
Zeker geen slechte film met goede actie en humor. Toch vond ik de eerste Red film een stuk leuker. Er had denk ik nog wat meer uitgehaald kunnen worden...

avatar van panax
leuke aktiefilm,met veel vaart
en minder stunts dan het eerste deel vond ik
maar wel okee
malkovich is top maar de de rest ook .

avatar van Rodger
Vond het ook geen verkeerde film, alleen een beetje een vreemd einde.. maar toch..
3**

avatar van martijn011
Leuk vervolg op een matig eerste deel.
Wat me in het voorgaande deel tegenviel, kwam hier wat beter uit de verf. De badguy is een stuk dreigender, de romance tussen Willis en Parker was nu niet ergerlijk, de humor was beter en er was iets meer aandacht besteed aan het verhaal.

Toch bekruipt me het gevoel dat hier veel meer uit te halen valt dan er tot nu toe uitgehaald is. Stuk voor stuk topacteurs, die allen een leuk en verschillend personage spelen. Alleen het personage van Mary-Louise Parker krijgt wat diepgang, maar verder blijft het allemaal wat vlak.
Iets meer karakterontwikkeling zou de reeks goed doen, want dat er nog een derde film komt lijkt me wel waarschijnlijk.

avatar van Fryce
Best aardig, maar zeker niet meer dan dat.

avatar van Futs
Wanneer deel 3? Leuke film...aardig wat (overdreven) actie met een flinke dosis humor. Enige nadeel...Mary Louise Parker moet van de botox afblijven. Ze ziet er te jong uit voor een 50 jarige...haar mond staat te strak.

Het is allemaal net niet met deze film. Zeker de humor komt niet goed uit de verf en het verhaal is slap en voorspelbaar, waarbij de dialogen ook matig zijn. Met de cast is natuurlijk niets mis, maar de karakters zijn erg matig uitgewerkt en de humor, vaak onderonsjes, slaat vaak de plank mis. Malkovich maakt het nog enigszins de moeite waard, maar dat komt puur door hem; niet zijn slecht geschreven karakter.

Schreef ik bij deel 1, eigenlijk gaat hier hetzelfde op. Extra minpuntje is de rol van Parker, die af en toe grappig is maar toch met name irritant is.

avatar van Sergio Leone
Slecht.

Net zoals deel 1 slaagt ook deze film erin om bijna 2 uur lang ergerlijk te zijn. Het plotje kabbelt zich logischerwijze gezapig verder, terwijl echtelijk geneuzel elk grappig bedoeld stukje eindigt. Heel erg vermoeiend.

Bruce Willis en Mary-Louise Parker zijn dan ook de zwakke schakels in deze cast. Zeker Parker (of haar personage, zo je wil) is van het irritantste dat ik ooit op mijn scherm heb zien verschijnen. John Malkovich, die zo af en toe wat verloren loopt, is de enige die voor schwung zorgt. Hij maakt het draaglijk.

Verder heel veel lawaai, ontploffingen langs alle kanten, naast de vaste cast duiken er nog een aantal bekende koppen op, maar niemand zorgt voor kwaliteit. Regisseur Dean Parisot maakt er een zootje van en op Malkovich na slaagt niets of niemand erin dit enigszins te verhelpen.

avatar van Redlop
Verrassend leuk. Tussen alle grote sterren was het Helen Mirren die de show stal.

3,5 *

avatar van Noodless
Net zoals bij de eerste film heerst hier het gevoel van oké, niet slecht....maar morgen al vergeten. Gemiddelde film, meer kan ik er niet van maken. 6/10

avatar van keimpeS
Kijkt lekker weg, over de top actie en een leuke storyline. Bij soms tijden erg overdreven, maar is ook gebaseerd op een DC comic, dus dan kan je dat verwachten.

Dick2008
Als jongen had je klapperpistooltjes en ging naar je naar de kermis en dan lekker in botsautootjes tegen elkaar aan knallen, zo zou ik de film omschrijven.
Mary-Louise Parker is wel knap maar ze heeft een irritant piepstemmetje.
Beter dan de eerste film. De stunts zijn goed. Alleen de actie is erg over the top. En ik vind de humor niet goed werken. 3.0

Beter dan deel 1.

En da's eigenlijk voornamelijk te danken aan de cast. Gelukkig hebben ze Freeman laten vallen, Hopkins is een veel fijnere bad guy en Byung-hun Lee is een coole toevoeging, al wordt hij zoals vaak als Aziaat in Amerikaanse films niet ten volle benut.

Verder veel van hetzelfde. Licht over the top verhaaltje, veel onzin, veel actie en vooral veel oudjes die de wereld moeten redden. Al viel dat deze keer nog wel mee, zonder Freeman. Op de een of andere manier maakte dat de film toch iets jonger en vrolijker.

Daarnaast valt er niet zo heel veel meer te zeggen over deze Red 2. Gewoon een herhaling van zetten, zolang er maar genoeg tijd tussen zit zullen mensen die deel 1 ook wel konden pruimen hier aardig weg mee kunnen, de rest doet beter niet al te veel moeite.

avatar van PEN15
Ik vond het fenomenaal van start gaan. Zag je die snoekduik van Bruce W...ik bedoel..je had die stuntman van Bruce Willis moeten zien vliegen!! Dat beloofde wat voor de rest van de film. Toch begon het me rap de zoveelste doorsnee actiefilm te lijken en ging het met de minuut steeds minder boeien. Ook de bijdragen van Cato en Hannibal Lecter konden daar niets meer aan veranderen. Leuk voor een éne keer. Meer valt er niet over te zeggen.

avatar van Timothyvdmeer
stukken minder dan deel 1 maar de rol van Malkovich is wederom hilarisch.
Ook de rol van Hellen Mirren is erg goed ingevuld.

heeft zijn leuke momenten maar de verassing is er wel vanaf.

avatar van des1
Het is bijna knap om binnen de beperkte bandbreedte van pief-paf-poef en wat actie toch een verhaaltje te gaan zitten breien. Triest dat een Mary-Louise Parker in dit soort kulfilms haar geld moet verdienen. De infantilisering van de samenleving.

avatar van ErikP
Nou, blijkbaar ligt het aan mij. Maar ik vind de humor heel erg flauw en laat dat nu het cruciale ingrediënt van deze film zijn. Een cast is een droom, de film een nachtmerrie. Maar gelukkig voor de makers ben ik een roepende in de woestijn en wordt mijn mening wordt door slechts weinigen gedeeld.

Bantavoer
Typisch Bruce Willis. Rustig, maar wel onderhoudend. Een goede actiefilm met een prima cast (vooral Catherina Zeta Jones).. Special effects zijn goed verzorgd. Verhaallijn is ook prima. Heb deze film in één keer uitgekeken.

avatar van horizons
Inwisselbaar met deel 1 maar dat maakt niet veel uit. Hopkins zet leukste rol neer, duidelijke meerwaarde.

avatar van larsk0
Lekker over de top, niet al te serieus nemen. Gewelddadig maar ook luchtig vanwege een goede dosis humor die goed tot zijn recht komt door een stel top acteurs die duidelijk plezier hadden in dit tweede deel. Vond je de eerste film leuk? Is deze film een aanrader...

avatar van IH88
“Wine is wine. I want to buy American air defense protocols.”
“Why is it terrorists never appreciate Burgundy?”

Bijna net zo leuk als het eerste deel. Willis en Parker zijn weer goed op dreef en Zeta-Jones, Hopkins en Lee zijn sterke toevoegingen. Maar het zijn Mirren en Malkovich die weer de show stelen en hebben een aantal geweldige momenten. Leuke humor, prima actiescènes en een groep "oudjes" die er duidelijk zin in hebben, RED 2 doet veel goed. Het verhaal stelt niet zo heel veel voor en het heeft soms iets weg van één grote klucht, maar vermakelijk is het wel.

avatar van ILDIB
Leuke actie prima malkovich maar tis allemaal wat blij. .

avatar van Daan258
Aardig tussendoortje.

Echt fan van het eerste deel was ik niet maar uit verveling toch dit 2e deel opgezet.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik me nog misschien net iets meer vermaakt heb met dit deel dan het vorige.
De cast is natuurlijk sowieso een pluspunt en heel gaaf dat ze Anthony Hopkins hebben toegevoegd aan de cast wat er zeker voor zorgt dat de film gelijk een stuk stijgt.
Het verhaal is dan wel rete simpel maar het wist me allemaal best te vermaken. Gelukkig hier en daar wat leuke actie scene's maar dit had van mij wel wat meer gemogen. Wat ik toch wel heb bij deze 2e films is dat zowel de humor als actie net niet geslaagd vind. Er zijn zeker goede momenten maar toch denk ik dat het allemaal leuker had kunnen zijn.

5,5/10

avatar van SSeagal
Zoals het meestal gaat met een vervolg, er wordt meer uit de kast getrokken om er een spektakel van te maken. En dat is aardig gelukt. Klein half sterretje beter dan de eerste film, wederom weer lekkere actie en droge humor. 4*

avatar van Shadowed
Minder.

Waarbij het eerste deel al niet al te best was is dit deel ook gewoon saai. Het eerste deel vermaakte nog wel, maar dat was hier nog een stukje minder te zoeken. Naast dat alles ligt de film me in het algemeen ook niet erg, dus als er een deel 3 komt sla ik die waarschijnlijk over.

Niet al te beste actie, hier en daar is het wel leuk maar in het algemeen blijft het braaf en valt het wat tegen. De sterrencast is ook vrij flauw. Zo veel sterren, maar zo weinig charme. Dat heb ik tot nu toe nog maar zelden gezien in dit soort films.

Ook Malkovich weet de boel niet boven water te houden, dit was niet een al te geslaagd vervolgdeel. De actiereeks ligt me denk ik ook niet heel erg.