Bad Santa (2003)

Alternatieve titel: Badder Santa

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Misdaad
91 minuten / 98 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Terry Zwigoff
met Billy Bob Thornton, Lauren Graham en Bernie Mac

Willie is een oplichter en dief in hart en nieren. Elk jaar vormt hij samen met de lilliputter Marcus een dubieus duo met slechte bedoelingen. Ze maken een road trip langs verschillende warenhuizen waar ze verkleed als de Kerstman en één van zijn elfen hun opwachting maken. Maar in plaats van kerstsfeer te verspreiden, gebruiken ze hun vermomming om de warenhuizen te bestelen. Deze strategie wordt bemoeilijkt wanneer een 8-jarige ze de echte betekenis van het Kerstfeest leert.

Dat ventje is de master!

markpennings
Fuck zeg wat een kerstfilm, heeft fucking niks te maken met kerst. Die funking kleine dwerg is wel grappig, de kerst man is een fucking alcoholist die niet van de drank kan afblijven.
Ik waardeer deze film met 2.5 fucking sterren.

donnie B.
Heb de unrated version gekeken, Badder Santa, helemaal top! Man man, wat wordt er veel gevloekt in deze film! Geen wonder dat ie voor 16 jaar en ouder is... En die dwerg is ECHT grappig!

die dwerg roelt idd!

MWX
is niet een van de meest commerciele sets. om deze film in de bioscoop uit te brengen in Nederland want deze film is al volop te verkrijgen bij de goed import shops en het ilegale circuit. al vanaf juni of jully was deze film al volop te verkrijgen. want opzich is dat ook best jammer want deze film verdient veel better

Ja, slechte film echt slecht er zat geen verhaal in er werd gevloekt, gesekst en gestolen meer niet waar was het verhaal :S

1,5 punt !

markpennings
Inderdaad in deze film wordt alleen maar gevloekt

avatar van dope
markpennings schreef:

Inderdaad in deze film wordt alleen maar gevloekt

Is toch geweldig? Kun je eens wat anders kijken op 1e kerstdag na het diner. Merry fu**ing Christmas!!!

Dit is echt de slechtste kerst film allertijden.
Als ik hiervoor naar de bioscoop was geweest had ik me geld moeten terug eisen.

Van mij krijgt deze film een 0,5 gezien ik geen 0 kan kiezen.

vond dit ook drama film had hem al heel lang geleden gezien dacht de kersthit van dit jaar maar wat een drama.

avatar van danuz
Lijkt me een heerlijk fucking goddamn grappig filmpje!

spawnmighty
haha hij is ech grappig

In Nederland draait de ongecensureerde versie, op de poster te zien als 'Badder Santa'. Deze versie duurt 7 minuten langer dan de gecensureerde versie.

avatar van kjertn
Wel heel veel gevloek maar voor een "alcoholist" had ik ook niet anders verwacht.

Dit vond ik echt de slechste film die ik heb gezien.
Er zat niks leuks in, sorry voor diegene die hem wel leuk vinden.
Voor mij was dit echt een flop...

Hahahaha ja deze humor ligt me wel ! Geen film om met oma of kinderen te kijken ! Een aanrader dus.....

avatar van GFM
GFM
Een van de beste comedies die ik de laatste tijd heb gekeken....... 4*

Er waren maar twee echt leuke momenten in de film:

1. Als Santa een vrouw van achteren neemt in het paskamertje en zegt: "Ik zorg ervoor dat je een week niet kunt poepen!".

2. Als Santa zo dronken is dat hij alle opgezette rendieren molt in de winkel.

Verder een flauwe, nooit overtuigende komedie..... 2,5*

AHWA
Lauren Graham Deze wil ik ook wel zien denk ik.

FX
Een van de leukere comedies van de laatste tijd. Heerlijk weer eens wat grovere humor in plaats van al die zoetsappige shit in het genre van Scary Movie en American Pie.
Thornton is echt een fantastische Bad Santa (I beat the shit out of some kids today, but it was for a purpose ), maar het meest hilarisch is de lilliputter._O_
Na een goed uur is de meeste lol er echter wel vanaf, 3,5*.

avatar van Paco Delavega
Vreemd dat Tony Cox niet op de poster staat en Bernie Mac wel....

hilarische film 4*

wat een budfilm zeg, dat is toch geen humor meer

avatar van mikoz
deze film lijkt me echt hilarisch

avatar van chucknorris
absolute kraker.

boort elk opkomend kerstgevoel volledig de grond in, top.

"More booze, more bullshit, more butt-fucking
Sure, the 3 B's"

ronald73 schreef:

wat een budfilm zeg, dat is toch geen humor meer

Dit is juist wel humor, zeker als je een hekel hebt aan kerst(films) zoals ik. Billy bob Thornton is echt als Bad Santa, ik zou niet weten wie die rol beter had kunnen spelen.

Ik moest er even inkomen, maar daarna heb ik heel wat afgelachen. Erg leuke rollen en veel, heel veel lompe, maar niet echt kinderachtig platte humor.

avatar van Quentin
Lekker sarcastische film, Thorton is erg cool. 4,0* (en dat voor een kerstfilm )

Leuke vermakelijke film, niet iets bijzonders ofzo maar paar grappige stukken.

Verhaal issuper maar beslist niet voor mensen met een kerstgedacht