American Wedding (2003)

Alternatieve titel: American Pie: The Wedding

Verenigde Staten / Duitsland
96 minuten / 103 minuten (unrated version)

geregisseerd door Jesse Dylan
met Jason Biggs, Alyson Hannigan en Seann William Scott

In dit derde deel uit de American Pie-reeks vraagt Jim Michelle ten huwelijk. De families van beiden komen samen voor de aanstaande bruiloft. Terwijl Jim er alles aan doet om een goede indruk te maken op de ouders van Michelle, doen Finch en Stifler hun best om indruk te maken op haar jongere zus.

weer een leuk vervolg. heb weer in een deuk gelegen van het lachen. weer zulke flauwe grappen. maar dat maakt de film ook juist zo leuk.

Weer een heel leuk vervolg. Het eerste deel blijft nog steeds het leukste, twee was erg leuk, maar meer van hetzelfde, en dit deel vond ik eigenlijk weer bijna net zo goed als het eerste deel. Geweldige humor weer.

avatar van wu-tang
marcjeb schreef:
ik vind de dance scene met stifler ook vet !!! echt jammer dat dit de laatste american pie was !!
ja ind de laatste american pie , die andere delen zijn echt bagger en dragen alleen de naam !!!

Koektrommel
Mooi en leuk einde van de American Pie reeks... -1 voor de leipo die heeft verzonnen spin-offs te gaan maken

deze was echt leuk! ik vind american pie 1,2,3,4 de leukste, 5 en 6 vond ik maar niks

avatar van Lennon
Stuk minder dan zijn 2 voorgangers

Wel aardige humor, maar ook erg langdradige en echt domme humor de scene met de 2 strippers, gaaaaaaaap

Stiffler is wel leuk in deze film, waar ik m eerder wat irritant vond. Zijn acteerwerk doet me we HEEL erg denken aan Jim Carrey.

Als je deel 1 en 2 hebt gezien is dit leuk om ook te kijken, maar verder is het een beetje een niemandalletje

avatar van k3nshi
Leuk vervolg op deel twee!

avatar van JustMike
evht een leuke film

hetzelfde punt waard als deel 1 en 2, na deze zal het wel een stuk minder worden (als ik het goed herinner)... Zoals k3nshi als zei leuk vervolg op deel 1 en 2, in deze film zitten wel wat grappige stukken tussen maar ook een hoop mindere.

avatar van dave
Dit derde deel heeft veel aan charme en sfeer moeten inboeten. Waar een verhaal in de eerste twee delen ver te zoeken was, wordt hier plots wel een onderwerp voorgeschoteld. Alles draait om de trouw en de vrij clichématige problemen die daarmee gepaard kunnen gaan. De losse sfeer is verdwenen en veel situaties komen wat geforceerd over. Denk aan de typische, kenmerkende gênante momenten. Deze zijn hier soms erg vergezocht.

Ik moet zeggen dat het eerste half uur me echt tegen stak. De film weet na verloop van tijd wel zijn ritme te vinden en zelfs wat vervlogen ambiance op te rakelen, maar die eerste minuten oogt het allemaal wat vreemd. Geen enkele grap lijkt te werken, niemand heeft wat interessants te zeggen en op de koop toe komt Stifler allesbehalve overtuigend over. Zelfs zijn stemgeluid is veranderd.

Later wordt gelukkig veel goedgemaakt en valt er zowaar een heleboel te lachen. De schuine humor dringt zich op en weet het publiek mee te lokken. Goddank, want anders was dit op een absolute flop uitgedraaid.

Ondanks een paar spijtige details zoals het op de achtergrond schuiven van Kevin en het feit dat sommige scènes écht te lang zijn, blijft de film wel amusant. Maar het is echter meer dan duidelijk dat dit het allerlaatste deel had moeten zijn. De grappen moeten ooit eens op raken en om aan de voorgangers te kunnen tippen moet er heel wat gesleuteld worden aan het concept. Jammer dat niemand hier ook maar iets om gaf en de serie tot de allerlaatste melkdruppel is uitgeknepen.

3,00 (2,75)

avatar van Minority_Check
ik vond dit de leukste deel tot nu toe
vooral omdat stifler er veeel vaker in voor komt
de situaties waren ook veel leuker

(verwijderd)
Elke chemie ontbreekt in deze film, we begrijpen echt van ons leven niet meer waarom mensen nog met die verschrikkelijke stiffler omgaan, haha meneer is verschrikkelijk irritant dus dan vindt het publiek het fantastisch (wat ook echt zo blijkt te zijn, god mag weten waarom want uiteindelijk komt 't altijd goed met onze gevederde (nou ja geverde, ik had gewoon zin in dat bijvoegelijk naamwoord) vriend wel goed)), het is vanaf minuut één al duidelijk dat er geen echte problemen zijn, en elke grap is gewoon een variant op de eerste komedie. Puberhumor is eigenlijk een te groot woord voor deze film. Ik had na deze film het gevoel alsof ik op een bamboestok had gekouwd, en dan overdrijf ik nog geen eens!

avatar van AjaxRulezzz
Geweldige komedie! Ik moest me echt rotlachen. Redelijk verhaal, goede acteerprestaties en heel erg grappig Ik heb al zin om de rest ook te bekijken.

avatar van The Almighty
Mooie komedie met leuke grappen.

pumpking
Deze opvolger kan het niveau van de eerste film halen en er zitten toch wel wat geinige momenten in zoals de hondenscène. Genoeg lachplezier.

avatar van AGE-411
wo 16 juni om 20.50 op 2BE

Is nog steeds een geweldige komedie, al begint het al wat minder te worden dan deel 1 & 2, sommige acties blijven erg lachwekkend.

4'

avatar van Minotaures
Blijft toch jammer dat Oz hier niet meespeelt.

dominion
het stukje dat de stiffmeister een drol gaat eten was geniaal

avatar van Amercianpie
GEwelDigE eerste drie films van de AP reeks,
jammer dat het hierna bergafwaarts gaat met de kwaliteit v/d films

avatar van brabusRUS
Beter dan deel 2

Deze vond ik echt geweldig. Beter dan deel 2, en misschien zelfs beter dan deel 1. Dus deel 1 binnenkort weer even kijken. Sinds het begin van de AP reeks, was Stifler mijn favoriete personage. Vooral in deze film heeft Stifler een grote rol. Ik heb werkelijk krom gelegen van een aantal scènes, zoals Gay bar. Maar ook de rest van de crew deed het super. En vooral Eugene Levy is goed op dreef.

De perfecte afsluiter van de AP reeks. Jammer dat ze er niet nog een paar hadden gemaakt met de oude crew.

avatar van Jerry1981
Dat dit al weer 8 jaar geleden is.... Heb hem toen in de bios gezien en lag helemaal in een deuk. Mooi einde van de reeks (de spin off reeks die erop volgde niet meetellend).

Eén van de betere American Pie films

avatar van Minotaures
''Here's a thought: Grow a sack, fill it with some balls, magically sprout a dick, shove it up your arse and start f*cking yourself like, 'Yeah, baby!'.''

Het laatste hoofdstuk van de geweldige American Pie trilogie. Natuurlijk gaat het verder met andere personages in andere studie jaren, maar de eerste 3 blijven het beste.

Ik heb me weer laten vermaken door alle idiote situatie's die hier ontstaan. Zelfs tijdens een trouwerij weten de jongens het niet netjes en soepel te houden. Er gaat werkelijk van alles mis, van een compleet uit de hand lopende diner tot wel schaamharen aan je taart.
Er zijn genoeg nieuwe personages bijgekomen, waaronder de ouders en zusje van Michelle. Je zou denken dat het ook zulke 'geeks' zijn, integendeel. Het zijn juist sjieke mensen, Michelle's zusje (Cadence) is ook een hele mooie meisje. Een ware aanleiding om een laddercompetitie te starten tussen Stifler en Finch, elkaar's vijanden in elk deel. Er zijn ook helaas wat trouwe personages weg, waaronder Oz en Victoria, helaas zonder uitleg of wat dan ook. Zelfs hun naam werd niet genoemd. Had het liever gezien als een compleet groepje, aangezien dit het laatste deel is waar de meeste aan meedoen. Gelukkig duikt Jim's vader (Levy) in elk deel op en probeert, hoe gênant het ook is, z'n zoon te helpen met elk probleem door z'n eigen wilde verhalen en ervaring bij te brengen. Duidelijk één van American Pie's beste personage.

Er zijn genoeg leuke omstandigheden en uit de hand gelopen situatie waar je met droge en hilarische momenten wordt verrast. Het vrijgezellenfeest met 2 bloedmooie strippers, voorbereidingen voor het feest met Stifler, de homobar, het etentje en andere momenten waar vele bij elkaar komen om het te vieren. Alleen vond ik dat er teveel tijd en film werd gestoken aan momenten voor de bruiloft en niet tijdens. Het zou leuk zijn geweest als tijdens de bruiloft het ook af en toe mis gaat. Daar mocht wat meer tijd in worden gestoken.

Verhaal is lekker afsluitend, sfeer is prima, genoeg hilarische momenten en nog steeds hetzelfde, toffe personages.

De eerste 3 American Pie films blijven heerlijke, verfrissende zomer-gevoel films met topless dames, wilde feestjes, vakantiehuisje naast een meer, wie-de-beste-is-concurrentie en natuurlijk bier... heel veel bier.

NightSpirit
Stukken minder dan de eerste 2. Vooral het personage van Stiffler is veel te overdreven neergezet voor deze film. Er zitten heus wel hilarische momenten in, maar de reeks had ook heel goed zonder dit deel gekund.

avatar van VincentL
Beter dan deel 2, wat ik echt bagger vond, maar zeker nog niet zo goed als deel 1, wat een echte klapper was.

avatar van Tommy De Vito
Beste van de 3 !

avatar van Hollywood007
Ik hou wel van de American Pie films, al vindt ik 1 toch de beste. 3 is dan weer beter dan 2. Ideale film om eens goed te ontspannen.

avatar van Daan258
Gister weer deel 2 en 3 gekeken en het blijven geweldige films
American pie 1 ,2 en 3 blijven gewoon de beste american pie's.

avatar van mnrk
Deze 3e American Pie film zit ook weer boordevol geweldige stukken humor en geweldige situatie's....

Wederom is de cast geweldig en compleet, en gebeurt er de gehele film wel iets...

De delen die hierna zijn uitgebacht zijn niet te vergelijken met de "originele" AP films..gelukkig gaat er volgend jaar weer een nieuw deel komen met de complete cast
American Reunion (2012)