American Wedding (2003)

Alternatieve titel: American Pie: The Wedding

Verenigde Staten / Duitsland
96 minuten / 103 minuten (unrated version)

geregisseerd door Jesse Dylan
met Jason Biggs, Alyson Hannigan en Seann William Scott

In dit derde deel uit de American Pie-reeks vraagt Jim Michelle ten huwelijk. De families van beiden komen samen voor de aanstaande bruiloft. Terwijl Jim er alles aan doet om een goede indruk te maken op de ouders van Michelle, doen Finch en Stifler hun best om indruk te maken op haar jongere zus.

Kan iemand mij vertellen waarom Tara Reid, Mena Suvari, Natasha Lyonne, Shannon Elisabeth en Chris Klein er niet meer inspelen?! De helft van de hoofdrolspelers zijn eruit gehaald!!! Waar slaat nou weer op? Vroegen ze te veel geld ofzo!!!

movie-freak schreef:

Vroegen ze te veel geld ofzo!!!

Dikke kans dat ze het een baggerscript vonden, of een slechte carrièremove. En dat ze dus heel veel geld vroegen.
Maar jij zat er echt op te wachten, begrijp ik?

Nee zat er niet op te wachten: deel 1 vond ik erg leuk, deel 2 vond ik saai. Maar vind het stom want ze horen er met ze allen in te zitten. Maar volgens mij draait die in Amerika niet zo goed. Legally Blonde 2 zal het in Nederland wel gaan winnen van American Wedding.

compleet overbodig en uitermate zwak slot (hopelijk!)

American Pie I en II hadden beide met 10 minuten extra deze film kunnen voorkomen.

Paar leuke grappen en one-liners, maar voornamelijk voorspelbare, standaard grappen. (homo's, honden (guess what happens...), bruidstaart etc. etc.)

1,5* is meer dan genoeg.

Jordy (admin)
Zag dat de reviews in Amerika best goed waren, wordt geregeld de beste van de drie genoemd... ben weer erg benieuwd, bijna jammer dat ik op vakantie ben

Ik vond American Pie 1 zo goed omdat het over eens stel onzekere pubers ging en het speelde op een highschool af. Maar het werd in deel 2 te serieus waardoor het zijn charme verloor. Ik verwacht daarom van deel 3 niet veels goed dus het kan alleen maar meevallen.

Dit was wel een leuke film, maar anders als de eerste twee Pie's. Inderdaad miste ik een hoop acteurs uit de eerste twee films (waar is lieve Oz toch gebleven!?) en weer andere acteurs hadden een onbeduidende rol en hadden daardoor ook beter weg kunnen blijven (Thomas Ian Nicholas als Kevin bijvoorbeeld). Oh ja, en ze hadden Stifler (Stifmeister!!) niet zo braaf moeten maken. Dat was echt een schok! Ook miste ik de typerend schokkende uitsprakken van Michelle (Alyson Hannigan). Maar, buiten dat, wat American Pie: The Wedding best vermakelijk. Een gemiddelde komedie.

De Heilige Trilogie is eindelijk voltooid

Zelfs ik moet toegeven dat we de bodily fluids-grappen inmiddels wel gezien hebben, maar ik heb wéér erg genoten. Het aantal grappen per vierkante meter is iets minder groot dan in deel twee, maar hierdoor is de film, als deel één, weer wat "menselijker". Blijf het geweldig knap vinden hoe deze films, tussen alle beschamende humor, geloofwaardige personages neer blijven zetten waar je als kijker écht om geeft. De momenten tussen Jim en z'n vader blijven hartverwarmend, en bij een lief glimlachende Alyson Hannigan kun je mij sowieso altijd al wegdragen...

3,5 *

weer enorm grappig. Ik heb een aantal keer echt in een deuk gelegen. Nu vind ik de American Pie serie zowiezo erg leuk maar een vervolg is toch altijd afwachten. Het is absoluut geen teleurstelling geworden.

avatar van bioscoopzaal
Waarom trouwens die vreemde alternatieve titel? American Wedding is toch duidelijk genoeg?

avatar van Yekezzez
In Engeland werd overal reclame gemaakt onder de tweede titel (American Pie: The Wedding) Ik weet niet onder welke noemer de film hier uitkomt. Als dit gewoon American Wedding is vind ik dat de tweede titel weg mag.

Zo vind je dat?

avatar van Yekezzez
Jazeker, ik wel.

Dit lijkt mijn net als de 2 vorige delen gewoon een hele vette film om lekker meej te lachen die je zekers wel meerdere keren kan kijken !

avatar van aSMoDeuS
Een 4 is echt debiel hoog (sorry )! Een 3 ook al iets, maar een 2,5 vind ik net te weinig.
Dus toch maar 3*

Een redelijk vervolg met enkele echt smerige momenten er in. Best grappig.
Niet zo goed als de eerdere delen. Vooral in de 2e helft zakte hij een beetje in.

Moet het volgende nou wel of niet tussen spoiler dingen? Noob - I know!

Wat een erg leuke scene was:
Danswedstrijd van de Stiffmeister met die gaylord... Leuke muziekmix en een paar grappige moves.

En natuurlijk 2 heeeeele geile topless dames. Dat is altijd goed voor extra punten!

toch maar voor de zekerheid, hoop dat ik het goed heb gedaan...

De film begon heel erg matig, ik liep me vooral te ergeren aan stiffler.
De grappen waren voor mij soms ook te banaal. Gelukkig werdt de film wel beter en betrapte ik mezelf er ook op een lach.
Helaas was er ook nog het oversentimentele einde wat de film verpest.
2,5*.

Jordy (admin)
gezeur over spelfouten verwijderd, dat doe je maar op taalweb.nl ofzo

Wat ik tot nu toe heb gezien en heb gehoord wordt dit de beste van alle 3 ik kan niet w88

verheug je er niet teveel op...

Na deel 1 wat nog een beetje orgineel was ging het langzaam maar zeker berg afwaarts met de pie films American Wedding heeft een stuk of 5 goede grappen (als je er van onderbroekenlol houdt) die veel al door Steve Stifler (Seann William Scott) zijn optreden worden gemaakt. 5 grappen is een beetje mager voor mijn dus voor mijn een magere 6 dus 3*.

Ik vond m zeker wel cool, leuker dan deel 2

4 sterren

WB
Wat een goeie film zeg! Vanmiddag meteen bij de première geweest en ik heb me echt krom gelachen!
Stiffler speelt weer voortreffelijk, en de grappen en scènes zijn net zo hilarisch als in het 1e en 2e deel! Echt weer een feel-good-movie!
In dit verhaal staat het trouwen centraal, maar steelt de 'Stiffmeister' de show Echt een must see!

Errug leuke scène:
Als Stiffler de ring uit de stront haalt, en dan de drol in zijn mond steekt, om zo de situatie die gaande is te redden...
Deze gehele filmreeks krijgt van mij 5 Sterren!

Normaal verwacht je hoe meer delen , hoe slechter de film is,maar ik vond American Wedding wel even goed als die overige delen.
Als je een American Pie fan bent moet je dit zeker niet missen !!:):)
3.5 sterren!!!

avatar van bioscoopzaal
Volledig mislukt derde deel, die zijn twee (overigens uiterst geslaagde) voorgangers geen eer aandoet.

Alle grote grappen gaan compleet de mist in (en zijn op sommige momenten ronduit beledigend), de ooit zo herkenbare personages zijn herleid tot karikaturen en vooral Stifler, die in dit deel veel meer screentime heeft, is echt niet meer om aan te zien. Het enige wat hij doet is een beetje dwaas rondlopen en de boel verzieken (ook voor het publiek). Tot overmaat van ramp is zijn kenmerkende grove humor deze keer niet meer dan wat slap, nietszeggend gelul. Vreselijk. Gedurende de hele film heb ik denk ik vijf keer gegniffeld en één keer gelachen. Je zou toch meer verwachten van een film die zichzelf onder de noemer 'komedie' plaatst.

Ook de vlakke regie, de middelmatige soundtrack (alle flavour-of-the-month tienerbands komen in revue voorbij) en de ronduit belachelijke plotwendingen dragen niks bij tot de genietbaarheid van de film maken van American Wedding een prulwerk om gauw te vergeten. Ik kreeg er zelfs een slecht humeur van.

absoluut geen aanrader, 1.5 sterren

WB
Ach ja, zo zie je maar dat er van elke film, hoe goed ze ook zijn, tegenstanders zijn!

avatar van bioscoopzaal
Je hoeft echt niet te doen alsof American Wedding elke vorm van kritiek overstijgd, want in tegenstelling tot de vorige twee delen is dit wel degelijk een stap terug in zowel humor, originalteit als charme. En dat is bijzonder jammer, vooral omdat het gegeven heel wat potentiëel had.

Een orgie van gemiste kansen, zeg maar.

WB
Okee, orginaliteit ist misschien niet, maar met alle respect, dat is niet een reden om de film gelijk omlaag te brengen!
Is Reservoir Dogs orgineel? Nope, want 'gansters' met schijt aan de overheid heb ik eerder gezien! Is Black Hawk Down orgineel? Nope, want oorlogsfilms hadden we al in de jaren '60 (Kelly's Heroes), dus aan orginaliteit kan et niet liggen!
Ik zat met mensen in de bios die constant zaten te lachen, en ik kon af en toe ook gewoon niet ophouden! Dus ik ben niet de enige die et een goeie film vond!
Waarschijnlijk heb jij te hoog gegrepen bij deze film, en viel ie gewoon tegen naar je verwachtingen! Het zij zo...
Maar zoals men zegt: Een mening is een mening, en daar kan nix aan gedaan worden!
Even goeie vrienden?

En elke vorm van kritiek overstijgt ie niet, maar dit soort films kijken zo lekker weg, vol humor, en een geinig verhaal! Echt een Feel-Good-Movie!

avatar van Phooze
WB schreef:

Ik ben toch wel zo blij dat dat niet waar is. Stel je voor zeg, dat je je hele leven lang met dezelfde mening zal rond moet blijven lopen...

avatar van bioscoopzaal
Hey WB, even goede vrienden hoor, de discussie is zeker niet persoonlijk bedoeld

Ik wil maar zeggen dat American Wedding bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat is geschoten, niet alleen het de film aan originaliteit ontbreekt, maar ook omwille van de ronduit beschamende en beledigende humor ten koste van homo's, vrouwen en oude mensen in het algemeen. Om nou te zeggen dat ik er een goed gevoel bij kreeg: nee! Daar komt nog bij dat de grappen niet grappig waren en de personages niet meer sympatiek zijn.

En dat is iets waar de eerste twee films in geen geval om werden aangevallen.

En nu heb ik er wel genoeg woorden aan vuilgemaakt

Vanavond maar eens kijken dan... Vond deel I & II echt super lachen, dus dat komt met deze ook wel goed denk ik!