Under Siege (1992)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Andrew Davis
met Steven Seagal, Tommy Lee Jones en Erika Eleniak

Een Amerikaans gevechtschip dat op het punt staat om buiten gebruik genomen te worden wordt gekaapt door een groep terroristen. Gelukkig is de scheepskok Casey Ryback een voormalig Navy SEAL. Hij gaat eigenhandig het gevecht aan met de terroristen.

idd, jammer van seagal. verder zijn de invloeden en gelijkenissen met die hard wel erg duidelijk.

dan heb ik toch wel de meeste minpunten gehad. de actie was goed en mooi in beeld gebracht. jones en busey waren ook erg op dreef. al met al heel vermakelijk. 3 sterren.

avatar van sinterklaas
Echt weer seagal vermaak haalt weer leuke truukjes uit en die schurken zijn ook best grappig vooral die tommy lee jones als cartoongek.

Een vermakelijke actie film. Tommy Lee Jones en Gary Bussy acteren prima als geflipte figuren. Steven Seagal speelt in beetje houterig in deze film maar doet het verder niet slecht wat normaal gebruikelijk is in zijn films. Erika Eleniak had men beter uit de film kunnen laten want die voegt m.u.v. de taart scene niet veel toe.

avatar van Sportingerke
Erika vind ik trouwens niet echt een knap ding; haar wenkbrauw(en) staan mij niet aan. Dus zeker als Juli '89- babe komt ze wat mij betreft te kort om de film van vrouwelijk schoon te voorzien.

Wat de film betreft: flauw verhaaltje, leuke actie en al evenveel onrealisme als in alle andere "one hero conquers it all"- films.
Zo had Seagal verschillende keren kunnen sterven als de slechteriken niet steeds nog wat zouden doorleuteren over het gezamenlijk verleden of andere anekdotes. Hierdoor slaagt de held er natuurlijk steeds opnieuw in de slechterik te ontwapenen waardoor de held ineens de bovenhand neemt.
Daarom volgende boodschap aan alle slechteriken: van zodra je de mogelijkheid hebt de hollywoodheld af te schieten: SCHIET HEM DOOR DE OGEN EN VERLIES GEEN TIJD .

Toch een beetje van genoten...

avatar van Ajax&Litmanen1
1 van de weinige Seagal films die ik kan waarderen. Het verhaal is gewoon stoer met een kok die de gijzeling moet oplossen. Er zat veel geweld in en de actiemomenten waren ook zeker voldoende. Deze film heb ik vaak gekeken vroeger, prima om je een avondje mee te vermaken. Zelfs Seagal viel me reuze mee.

avatar van Lennert
Geniale actiefilm met een fantastische cast en een wijd scala aan weergaloze explosies, shootouts en handgevechten. Seagal schiet duikboten aan gort, duwt Tommy Lee Jones' oog in, slaat een mes in zijn hoofd en smijt hem door een computerscherm heen, blaast Gary Busey op, slaat zijn superieuren, gooit met messen, schiet er op los, blaast keukens op, weet alles van bommen maken, blaast helicopters op, overleeft haken in zijn rug en messneden op zijn hoofd en is de enige van de hele cast die kan genieten van een naakte Erika Eleniak EN kookt als de beste.

Over the top, maar gaaf acteerwerk, humor en actie. Ik ben serieus verbaasd dat Seagal in zulke gave films heeft gespeeld. Ik was al onder de indruk van Nico/Above The Law, maar deze film overtrof alle verwachtingen die ik ooit van zijn films zou hebben.

Topwerk.

Voor de zuurpruimen: ja, deze film is achterlijk onlogisch, Seagal heeft twee gezichtsuitdrukkingen en is het concept sinds Die Hard al achterhaald. Ik kijk dit soort films echter puur voor het vermaak en de ongeloofwaardigheid. Vanuit die context is Under Siege een van de beste films ooit en zal ik hem ook zo beoordelen.

Briljant!

avatar van Spetie
Dit blijft gewoon een lekker wegkijkfilmpje. De film kwam afgelopen zaterdag weer eens langs en toen heb ik op de eerste tien minuten na toch maar weer eens gekeken. Het was immers al vijf jaar geleden dat ik de film voor het laatst zag.Het is een lekkere no nonsens film, met een voorspelbaar verhaal en aardige actie. Seagal is lekker op dreef en vooral Tommy Lee Jones is goed bezig in zijn rol van bad guy. Prima onderhoudend actievermaak dus, met Erika Eleniak als "slagroom op de taart". De drie sterren blijven mooi staan.

avatar van eddyeddy
Inmiddels is steven vergane glorie, in deze film ging het nog soepeltjes. Geen slechte film, kijkt lekker weg en verveeld geen moment.

avatar van Minotaures
''Get my pies out of the oven!''

Lekkere actiefilm.

Zulke simpele en actievolle verhalen vind ik altijd leuk. Net The Rock. De locatie waarin het uitgevochten wordt is meer dan een oud gebouw of een woonwijk, gewoon een 2de WO slagschip.

De confrontatie met Lee Jones (tevens een grappig en een psychopaat als leider) vond ik wel slap en dat messengevecht erg lomp. Het verder afhandelen van de overgebleven terroristen was ook niet iets om met onervaren bemanning te doen, dus Seagal's hulpbemanning had niet al te veel toe te voegen (alleen het opblazen van een duikboot waren ze wel handig in).

Goede actiescènes, genoeg wapens en meer dan zat terroristen om op te knallen... en niet te vergeten Seagal's gezichtsuitdrukkingen.

Eén van Seagal's leukste rollen en film.

avatar van Lange Darm
Uit een tijd dat Seagal niet direct in aanbiedingenbak verdween.
Grappen en grollen en gewrichten mollen *3

avatar van El  Loco
Steven Seagal op zijn best!!

Dat de meeste zeggen dat hij geen reet kan acteren, kan mij geen moer schelen. De actie die hij serveert is keer op keer geweldig. Elke scène zit boordevol actie en dat is toch duidelijk de essentie van een actiefilm.

Under Siege speelt zich af op een gevechtschip dat gekaapt wordt. De kok van dienst, Casey Ryback gaat de confrontatie aan met de terroristen. Steven Seagal schittert in zijn rol als kok. Iedereen denkt maar: He’s just a cook. Ryback is niet zomaar een kok, maar een moordende kok. Ook Tommy Lee Jones doet het erg goed als gestoorde psychopaat.

Heerlijke actiefilm en Seagal’s beste 4.5*

avatar van thunderball
Hoewel een van zijn bekendste en waarschijnlijk de meest ambitieuze blijft ook dit een standaard Seagal werkje.
Dus vermakelijk, maar nergens echt geweldig.
Feitelijk was dit zoveelste variant op het veel betere Die Hard:
held moet het opnemen in afgebakende omgeving tegen overmacht aan schurken.

Seagal acteert voor zijn doen acceptabel, Busey en vooral Jones zijn weer ontzettend aan het schmieren en Eleniaks rol is er met de haren bij gesleept.
Verder zitten er weinig vechtscene's in, Seagal staat hier te vaak slechts met wapens te schieten.
Ondanks de wat hogerstaande production value blijft het allemaal erg gemiddeld.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van martijn011
Pure nostalgie voor mij zijn de films van Steven Seagal. Vroeger maakte hij nog wel leuke filmpjes, in tegenstelling tot vandaag de dag. Z'n nieuwste films kijk ik niet eens meer, maar films als 'Under Siege' zijn nog prima te behappen en ik durf wel te stellen dat dit één van z'n betere is.

Het verhaal is standaard, maar toch wel vermakelijk. Vaak gezien en ontelbare keren herhaald, maar met Seagal, ondanks z'n beroerde acteerwerk, is het genieten geblazen met geknok en geknal.
Tommy Lee Jones heeft ook een aardig rolletje waardoor het na herziening weer naar een voldoende gaat.
Prima vermaak!

avatar van Arneaux
In mijn opinie de enige film met Seagal die wél te verteren is. Ook vanwege een bijna hilarische Tommy Lee Jones.

Niet dat ik het nu ineens een goede film vind, maar wel een topper in het genre "waar heb je een plot voor nodig als je ook kan schoppen en schieten".
Het zegt wel wat dat mijn enige herinnering aan deze film Erika Eleniak in een taart is..

Leuke film om eens per 10 jaar te herzien als 'ie toevallig op TV is zoals nu.

avatar van jeroentjuhhhhh
Met gemak één van z'n beste films. Vooral dankzij Seagal himself (uiteraard), maar in dit geval zijn ook zeker Lee Jones en Busey het vernoemen waard. Vooral laatstgenoemde is uitermate geschikt in z'n rol. Vind Tommy Lee Jones nogal vervelend, maar tegelijkertijd is het wel lekker 'vrij' en maf geacteerd. Film ademt één en al nineties uit en dat is genieten geblazen. Rijk aan actie en met één van de grootste bazen uit het genre in z'n hoogtijdagen. Seagal ownt

avatar van Metalfist
Get my pies out of the oven!

Ik ben nooit echt zo'n Steven Seagal fan geweest. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo enorm veel van de man heb gezien maar Under Siege was een titel die me wel bekend was. Naar mijn herinnering was de film echter niet al te degelijk maar nu ik de laatste tijd bezig ben met een actiehelden collectie aan te leggen dacht ik bij mezelf dat ik Seagal nog eens een kans moet geven.

En tot mijn grote verbazing was dit eigenlijk vrij leuk. Komt vooral omdat hier op zich een degelijk verhaal achter zit met een kok/ex Navy Seal die eventjes op zijn eentje een heel leger aan bad-guys een kopje kleiner gaat maken. Op zich een niet zo bijzonder origineel concept maar Under Siege voelt op geen enkel moment aan als een kopie en weet zich vrij goed staande te houden. Alleen zonde dat de film uiteindelijk een beetje de mist ingaat betreffende de climax. Nu verwachtte ik toch nog sowieso een confrontatie tussen onze chef en Krill (de film maakt zich er maar wat simpel vanaf door Krill te laten omkomen met de duikboot) maar ook de climax met Stranix stelt een tikkeltje teleur. Al maakt de droge manier waarop die aan zijn einde komt nog wel wat goed. De plotlijn met Baywatch ster Erika Eleniak voelt trouwens ook wel enorm geforceerd aan en komt werkelijk geen enkele moment tot zijn recht.

Veel bekend volk dat hier eigenlijk komt opdraven. Seagal is op zich vrij goed te doen en bijlange na niet zo vervelend zoals hij in mijn herinnering was. Zijn vechtstijl blijft er nogal slecht uitzien (dat messengevecht met Stranix is niet om aan te zien) maar in ieder geval een vermakelijke rol. Het is echter de bij wijlen overacterende Tommy Lee Jones die de show weet te stelen in de vorm van een hilarische bad-guy. Ook Gary Busey draagt hier zijn steentje tot bij door een paar geweldige quotes te spuien. Zoals hierboven gezegd is de bijrol voor Erika Eleniak niet veel waard maar je kunt onmogelijk slecht gezind zijn dat ze hierin meespeelt want wat voor een knappe vrouw was me dat toch. Leuk ook dat zij effectief Playmate Miss July '89 was, net zoals haar personage. In de bijrollen zijn onder andere nog Damian Chapa te ontdekken (al staat zijn personage er echt als een zak aardappelen bij) en is Colm Meaney altijd een genoegen om naar te kijken.

Aangenaam verrast door deze Seagal film. Als actieheld moet hij overduidelijk nog groeien (ik ben toch meer naar Schwarzie, Lundgren en Van Damme aan het neigen) maar dit doet hij op zich nog vrij degelijk. Under Siege is een vermakelijke film voor de rest en het spelletje 'spot de bekende acteur' is altijd wel fijn om te doen.

avatar van Sergio Leone
Niet al te best.

Under Siege begint nochtans vrij goed: de situatie wordt vlotjes geschetst en de badguys van dienst lijken amusant te verzekeren. En Under Siege doet ook niets verkeerd: alles wordt standaard afgewerkt, maar daar zit het probleem juist. Het is wat zoutloos, alles wat gebeurt is wat je had verwacht, waardoor het na een dik half uur langzaam doodbloedt.

De cast is evenwel dik in orde. Steven Seagel vind ik altijd wel een leuk. Zijn kracht zit niet zozeer in zijn gevechtstrucs of oneliners, dan wel in zijn narcistische uitstraling. Hij lijkt zo iemand die na een werkdag voor de spiegel met zichzelf speelt.
Daarnaast is ook Tommy Lee Jones erg genietbaar als hippie en kan ook Gary Busey wel bekoren. Miss July 89 daarentegen leidt vooral af door haar één wenkbrauw.

Actie is er genoeg aanwezig, de Die Hard-opzet blijkt dus prima recycleerbaar. Alleen spijtig dat alles er sterk gedateerd uitziet. De soundtrack verzacht de pijn nog wel een beetje.

avatar van FlickyMartin
Another cold day in Hell.

Deze Pearl Harbor film van Andrew Davis bevat ex marinier en voormalig kok Casey Ryback, gespeeld door Steven Seagal als de kok van gevechtsschip USS Missouri.
Na een incident met zijn eigen werkgevers wist hij opgesloten en ontsnapt te zijn binnen minder dan een uur, hij moet hij ervoor zorgen dat het schip niet compleet word overgenomen door gijzelaars, met een goed doordacht plan en Tommy Lee Jones als de badguy zal deze kok samen met een blonde playmate het complete schip moeten redden van de ondergang, terwijl het Pentagon in spanning meeluistert.

Zoals Stallone en Schwarznegger een ruimte binnen lopen en iedereen overhoop schieten schakelt Seagal zijn vijanden met veel meer klasse uit, op zeer subtiele wijze schakelt hij ze om de beurt uit, dit is naar mijn mening veel interessanter en realistischer.
Helaas breekt Seagal weinig armen in deze film maar zien we wel een paar creatieve scene's met keukenmessen, magnetrons en natuurlijk geweren.

Niet zo goed als Marked for Death, maar wel een prima actiefilm.

avatar van RuudC
De tijd dat Steven Seagal nog een baas was. Als kind kon ik Under Siege erg waarderen en dat is gelukkig niet veranderd. inmiddels irriteer ik me flink aan de rol van Erika Eleniak. Niet alleen een lelijk mens, maar krijsende dames die een paar tellen later met een semi-stoere blik de wapens pakken, zullen me nooit overtuigen. Enkel en alleen een slap excuus om wat tieten in de film te gooien.

Verder klopt eigenlijk alles. Er is een tof verhaal. Dat niet alleen, het decor is fenomenaal. Het is dan niet altijd de USS Missouri die we zien, maar voornamelijk de USS Alabama, maar dat zal de meeste mensen een zorg wezen. Het is een ronduit indrukwekkend schip en een fantastische locatie om terroristen hun slag te laten slaan. Het verhaal is daarbij een stuk veelzijdiger dan je van een actiefilm mag verwachten. Gary Busey speelt een van zijn beste rollen en Tommy Lee Jones doet het prima. Zonder al teveel patriottistische bombarie vecht Seagal zich een weg naar de eindbaas. De slechterikken blijken uiteindelijk niet zo badass te zijn als ze leken, maar het doet weinig af aan het spektakel. Under Siege is een lekker vlotte actiefilm met een aantal heel toffe scenes. Zeker wanneer de kannonnen in actie komen en de duikboot aan gort schieten of Tommy Lee Jones' oog ingedrukt wordt en vervolgens met zijn kop door een beeldscherm gaat zijn erg sterk.

avatar van rcuppen79
Sterke actiefilm van Steven Seagal, die toendertijd best goede films maakte.

Het plot is niet bijster origineel en kan het beste omschreven worden als “Die Hard op een boot”. De suspense uit Die Hard is hier echter vervangen door de vechtkunsten van Seagal. Wanneer je de film niet al te serieus neemt, is ze uiterst vermakelijk.

Met een budget van 35 miljoen dollar was Under Siege veruit de duurste film van Seagal, die tot dan toe vooral in goedkopere actiefilms te zien was. Dat budget valt ook goed terug te zien in deze film, die bol staat van de spectaculaire actie. Regisseur Andrew Davis, die eerder met Seagal samenwerkte in diens debuut Above The Law, brengt het allemaal gelikt in beeld.

Steven Seagal is hier in topvorm en hoewel hij nooit een goede acteur zal zijn, laat hij hier ook meer zijn vuisten spreken. Tommy Lee Jones en Gary Busey spelen uiterst vermakelijke schurkenrollen en voormalig Baywatch-babe en Playboy Playmate Erika Elaniak zorgt voor het vrouwelijke schoon. Prima actiefilm!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
Iets minder dan het vervolg, alhoewel de cast hier toch veel goed maakt. Ik heb wel het gevoel dat deze film uit de 80's komt, ondanks de release in 1992. Nogal gedateerd dus. Bovendien leent het schip zich niet echt goed tot de film en breekt de lage snelheid van het schip (in verhouding met de trein uit deel 2) het tempo van de film. Niet slecht, zeker niet voor een Seagalfilm, maar er zijn er beter.

Uit de tijd dat Seagal nog films maakte die je in de bioscoop kon zien. Het verhaal is een soort Die Hard op een boot, de bekende actiefilm werd 4 jaar eerder gemaakt. Alleen is Under Siege een wat goedkopere versie ervan. Maar zelfs dan is het toch een leuke film met een cast die veel goedmaakt. Verder veel clichés en weinig memorabele scènes, maar er is voldoende actie en oneliners om hier van te kunnen genieten.

avatar van Kondoro0614
Under Siege

Zeker erg vermaakt met deze Seagal film! Ik kan dit soort films vaak waarderen en geniet dan ook veel van Seagal die even iedereen in elkaar mept, zo'n dikke gevecht's schip en noem zo maar op. Helaas wat jammer is aan deze film is dat hij op sommige momenten erg voorspelbaar is.. Kijk maar naar de soep, toen die vent erin zat te tuffen... Maar goed, gelukkig verziekt het niet de hele film en daar ben ik blij genoeg mee!

Steven Seagal speelt natuurlijk een hele leuke rol. Acteren is de beste meneer nou niet 100% in maar vechten kan die wel! Tommy Lee Jones speelt ook een hele leuk rol! Ik vond hem ook wel goed acteren. Beetje psychopathisch maar dat maakt niet uit haha..

Het verhaal stelt natuurlijk niet heel voor. Het is natuurlijk van hak op de tak en Seagal zorgt er wel voor dat iedereen even op de grond ligt hahah! Het concept is wel erg vet en ik vond het erg leuk om deze te volgen. Heb me ook weinig verveeld! En natuurlijk zag je de twee mooie bergen van Erika Eleniak ook nog even langs vliegen. Altijd mooi!

Ben niet zo'n fan van Seagal in doorgaans zeer oppervlakkige, rechttoe rechtaan aciefilms. Vind
deze verreweg zijn beste, maar dan vooral dankzij het heerlijk smeuiige acteerwerk van Busey
en Tommy Lee Jones.

avatar van Vinokourov
Whoeha, een actiefilm met Steven Seagal die op een gekaapt oorlogsschip en er voor moet zorgen dat het niet gierend uit de hand loopt met kernkoppen en al dat soort ongein. Ondanks alle halve stompzinnigheden en ridicule dialogen is dit vermakelijk om te zien! Busey met een passende schurkenbakkes en Tommy Lee Jones als lunatic zijn perfect gecast en zorgen voor een film die nergens weet te vervelen. Dan is er ook nog vrouwelijk schoon in de persoon van Miss July 1989 die Seagal ondersteunt in zijn heldhaftige strijd.

Afijn, de actie ziet er prima uit en wat wel fijn is van die jaren '90-films zijn de explosies die gewoon echt zijn en niet met cgi in elkaar gedraaid zijn. De climax viel wel een tikkeltje tegen, maar soit. Voor wat onpretentieus vermaak en genoeg lol is dit een uitermate geschikte film!

avatar van Richard_Voorhees
Echt veel hoger dan 2,5 sterren kan ik niet komen.
Steven Seagal kan alles in deze actiefilm.
Er zitten wel een aantal mooie, emotieloze scenes in die ik als liefhebber van troep wel kan waarderen.
Tommy Lee Jones speelde ook wel lekker over-the-top.
Die stomme panfluit soundtrack werd wel behoorlijk overgebruikt. Verder irritant dat mensen met kogelvrije vesten direct dood neervallen.
Het kan veel slechter, maar een hoogvlieger kan ik deze ook niet noemen.

avatar van mrklm
Hoe vermakelijk films als “Nico”, “Hard To Kill” en “Out For Justice” ook zijn, het zijn gewoon goed gemaakte popcornfilms. Je zou kunnen zeggen dat Seagal op zijn best is in films waarin hij maar een paar minuten in beeld is en om het leven komt, want “Critical Decision” en “Machete” zijn inderdaad allebei prima films. Maar voor mij is er één film die dat niveau ontstijgt en dat is “Under Siege”. Dat is voor een groot deel te denken aan een uitstekende cast waardoor de schurkenrollen ijzersterk zijn bezet. Gary Busey, Tommy Lee Jones en Colm Meany tillen deze film naar een hoger niveau dan je van Seagal gewend bent. Bovendien is daar een uitstekend scenario van de hand van J.F. Lawton dat Seagals kwaliteiten uitbuit en zijn tekortkomingen als acteur verhuld. Dit is de enige film waarin Seagal echt ontspannen overkomt en zelfs een paar geslaagde one-liners voor zijn conto mag nemen!

In “Under Siege” speelt Seagal de rol van Casey Ryback, de scheepskok op de USS Missouri, een slagschip dat opereerde in WO II en in de Golfoorlog en op bevel van president Bush op het punt staat om te worden ontmanteld. Maar de verbitterde commandant Krill [Gary Busey] gebruikt een verrassingsfeestje voor kapitein Adams [Patrick O’Neal] om een aantal handlangers, waaronder de levensgevaarlijke William Strannix [Tommy Lee Jones] aan boord te halen die het schip kapen en dreigen de op het schip opgeslagen kernwapens te gebruiken. Ze weten de volledige bemanning op te sluiten, behalve Ryback die is opgesloten in een koelruimte na een handgemeneen met Krill en Playmate Jordan Tate [Erika Eleniak, de voorganger van Pamela Anderson in Baywatch], die verstopt zat in de taart die voor het verrassingsfeest was besteld. Dit ‘unlikely duo’ neemt het op tegen de mannen van Krill en Strannix in een race tegen de klok.

Een intelligent scenario kom je niet vaak tegen in actiefilms, maar hier heb je zo’n uitzondering die de regel bevestigt. Er is op toegezien dat elke mogelijke ongeloofwaardigheid in het verhaal is weggepoetst. Zo wil de kapitein aanvankelijk helemaal geen feestje, maar laat hij zich toch overhalen omdat hij zijn bemanning niet teleur wil stellen en omdat hij alle reden heeft om die bemanning te vertrouwen. Bovendien benadrukt hij dat de bewaking van het schip gehandhaafd blijft. Dat Krill geen idee heeft dat Ryback eigenlijk een ex-Navy-Seal is, komt omdat hij zijn status is kwijtgeraakt als gevolg van insubordinatie, waardoor hij alleen maar de laagste baantjes in de marine kan aannemen. De kapitein heeft hem als scheepskok aangesteld als blijk van respect en waardering en bewaarde Caseys dossier op een geheime plek. Seagal verkleed als scheepskok is bijna net zo hilarisch als Gary Busey in vrouwenkleding. Tommy Lee Jones heeft het heerlijk naar zijn zin als de duivelse Strannix, de ultieme combinatie van de intelligente psychopaat en hij is een formidabele tegenstander. De onvermijdelijke slotconfrontatie tussen Strannix en Ryback is het hoogtepunt van de film, die een bijzonder aangename combinatie is van spanning, actie en humor en daarmee het beste bewijs is dat Steven Seagal wel degelijk kan schitteren, als het materiaal maar aansluit op zijn talenten en niet teveel vraagt van zijn acteercapaciteiten.

Een van de betere films van/met Steven Seagal waarin zijn eigen grootheidsprojectie en ridicule monologen grotendeels achterwege blijven. De film is vermakelijk in een constant tempo geschoten en, hoewel een van de vele Die Hard copy's, het aanzien best wel waard. In mijn studietijd kwam deze film uit en heb hem toen met veel plezier bekeken.

Het plot is simpel, niet al te uniek, waarbij dit keer geen kantoorgebouw werd gekozen maar een marineschip waar een anti-held de wereld redt. De film is mooi op film gezet volgens een deugdelijk scenario met een maar leuke namen die ze wisten te strikken voor de film, zoals Tommy Lee Jones en Gary Busey in goede bijrollen. Het rockmuziekje af en toe deed de film ook goed.

Film verdient een voldoende. zit degelijk in elkaar.

avatar van des1
Steven Seagal's beste film. Beetje een 'dufus story' en 'over the top', maar wel lekkr actie en plenty spanning. Erna ging het bergafwaarts met lullo Seagal. Las trouwens dat die zich wellicht moet verdedigen binnenkort in de rechtszaal tegen vrouwen die hij bepoteld en meer zou hebben.

avatar van jippie2010
Volgens velen de beste Seagal-film. Ik zie Seagal als een cultheld, maar voor mij heeft hij die status niet. Dat dit dan zijn beste film zou moeten zijn zegt meer over het feit dat de rest van zijn werk nog matiger is dan deze film. Het kan mij niet bekoren. *2.5

avatar van mjk87
Gedateerd, wat ik overigens niet negatief bedoel. Maar de look, de intro, het wat hardere geweld: het voelt heel erg 1980-1995 aan, toen er veel meer van dit soort actiefilms kwam. Maar dit is zeker geen Die Hard. Seagal is als acteur te weinig getalenteerd en heeft wel een zekere uitstraling dat hij zichzelf geweldig vindt, maar die uitstraling past totaal niet bij zijn rol. En de actie is soms wel wat harder maar echt knallen doet het nergens. Het is al met al een wat tam beestje. Voor een luie zaterdagmiddag prima, maar dat is het dan ook. Wel een leuke rol van Tommy Lee Jones. 2,5*.