Under Siege (1992)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Andrew Davis
met Steven Seagal, Tommy Lee Jones en Erika Eleniak

Een Amerikaans gevechtschip dat op het punt staat om buiten gebruik genomen te worden wordt gekaapt door een groep terroristen. Gelukkig is de scheepskok Casey Ryback een voormalig Navy SEAL. Hij gaat eigenhandig het gevecht aan met de terroristen.

avatar van Jordy
Deze "Die Hard op een Boot" is de minst slechte Seagal film. Seagal is niet al te irritant (hij heeft z'n neger-imitatie uit de vorige films achter zich gelaten), de film ziet er redelijk mooi uit, heeft wat grappige momenten, en heeft een leuk rolletje voor Baywatch-ster Erika Eleniak. 3 sterren.

Seagal z'n oude films (Nico, Hard to Kill) zijn de betere. Deze viel ook nog wel mee, maar hierna werd het echt helemaal niks.

neo (crew)
goed geregiseerd door davis

vic
Segal kan niet acteren. Zal het ook nooit kunnen. Hij moet stoppen met slechte films te maken. Nico was zijn enige goede vond ik en dat was genoeg. Hij had toen moeten stoppen

avatar van Jordy
okee ik vond z'n oude film (toen ik 10 was) ook goed, maar als ik er aan terug denk waren die films echt net zo slecht als bijvoorbeeld EXIT WOUNDS enzo, krijgen ook net zulke lage cijfers op imdb

durf het echt niet aan om die oude films nog eens te kijken

avatar van Knoei
Steven Seagal, altijd goed!

goede actie film!

Steven Seagal is oké en deze film ook. 3 sterren.

avatar van Ralfke
Aardige actiefilm van Seagal. Niet bij nadenken en kijken.

altijd al een zwak gehad voor Erika Eleniak, de "taart"scene dan ook vaak terug gespoeld!!

FisherKing
terug gespoeld!!
Je zit zeker nog niet in het DVD tijdperk ,hans

avatar van Goodfella
Hoe heet 'terugspoelen' bij een dvd dan eigenlijk?

uhm die optie is geschrapt of anders rewind

[/quote] Je zit zeker nog niet in het DVD tijdperk ,hans [/quote]

die film is al 80 jaar oud, en toen zat ik inderdaad nog niet in het DVD tijdperk.

avatar van BoordAppel
Ik denk in nog geen een tijdperk.

wie, jij niet

Ik niet en jij ook nie.

zeker wel, tijdperk van de video2000 hahaha

avatar van BoordAppel
Volges mij heb je mn grap niet helemaal begrepen . Maar dat maakt nie uit, hij was toch nie leuk, en met elk bericht wordt ie minder.

o, ok

Goede Film
een van de betere Films van Steven.
3,5 sterren

Diesel
Best goed vermaak

2.5/5.0

Net iets vermakelijker dan de usual Segeal crap, maar het blijft gewoon heel erg mager. 2*

idd, jammer van seagal. verder zijn de invloeden en gelijkenissen met die hard wel erg duidelijk.

dan heb ik toch wel de meeste minpunten gehad. de actie was goed en mooi in beeld gebracht. jones en busey waren ook erg op dreef. al met al heel vermakelijk. 3 sterren.

martinbroertjes
Goede film met een goede Steven Seagal. Vond deel 2 alleen wel beter.

avatar van SSeagal
Goede actieprent, zeer vermakelijk. Seagal doet waar hij goed in is, al had hij wel een goede vechtscene erbij mogen krijgen, zijn martial arts komen niet echt naar voren in deze film. Voor de 1 een pluspunt, voor de ander een minpunt, ***

SSeagal schreef:

Dat vind ik dus altijd zo jammer. Als hij echt zo goed is in zijn sport, waarom zitten er dan niet meer kick ass vechtscenes in ala Enter the Dragon of CTHD? Dat is toch veel mooier om naar te kijken dan een zooi mensen die elkaar afschieten. Hetzelfde verhaaltje geld bij van Damme, die maakt ook alleen maar pang pang filmpjes.

avatar van SSeagal
BoordAppel schreef:

Nou, dat valt ook wel weer mee, Out for justice, Out for a kill, Marked for death, Under siege 2, Nico, zijn toch wel films waar zijn martial arts praktijken duidelijk en vaak naar voren komen. Vergeet ik er 1? Nou, fire down below bevat ook aardig wat vechtscene's. Maar als je Out for a kill checkt dat zul je kwa martial arts zwaar tevreden zijn, in deze film is Seagal bijna constant aan het vechten in zijn stijl, echt een aanrader dus!!!

Derkje
Een van Stevens beste films.

avatar van U-96
Toch wel een goede Seagal-film. Gelukkig kwam deze gisteravond op BBC, dus geen onderbrekingen, waardoor je als kijker in de aktie blijft zitten. Het verhaal vond ik niet zo sterk...Een militair die zijn bevelen niet opvolgt is toch wel erg link.... Het schip kwam trouwens uit de Tweede Wereldoorlog. Toch vraag ik me af waarom men in 1989/1992 nou nog duikboten gebruikt; het zag er tevens wel mooi uit.
De vechtscenes vond ik niet zo sterk als in Seagal's andere films, maar toch blijft zo'n film vermakelijk, en dat vind ik belangrijk.

*3.5*