Under Siege (1992)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Andrew Davis
met Steven Seagal, Tommy Lee Jones en Erika Eleniak

Een Amerikaans gevechtschip dat op het punt staat om buiten gebruik genomen te worden wordt gekaapt door een groep terroristen. Gelukkig is de scheepskok Casey Ryback een voormalig Navy SEAL. Hij gaat eigenhandig het gevecht aan met de terroristen.

avatar van sinterklaas
Echt weer seagal vermaak haalt weer leuke truukjes uit en die schurken zijn ook best grappig vooral die tommy lee jones als cartoongek.

avatar van brielen
Prachtige heldenrol van Steven Seagal als bikkelharde 'kok'... 5

avatar van Roodkapje
Een no-nonsens actiefilmpje. Veel geschiet waarbij onze held natuurlijk niet geraakt word, veel betekenisloze on-liners die eigenlijk grappig moeten zijn. Dialogen die de naam niet waard zijn. Een mooie dame, een oorlogsboot, een duikbootje, enkele ontploffingen en we hebben under siege.

Slotsom: bekijken als je effe wat harde totaal onrealistische actie wilt.

djelle
Gisteren toch maar weer een paar stukjes bekeken tussen het zappen door (was alwéér op TV). Een van de leukste scenes is ongetwijfeld het moment dat Seagal doodleuk aan het bellen is met de nationale krijgsmacht, midden in een vuurgevecht. "Sounds like you didn't obeyed my orders too well" Zalige onzin...

avatar van 606
erg gave seagal film hij is the best
mooie actie en vechtkunst

4 sterren

kArIzMa_TuRk
ik gaf deel 1 en 2 een 3*..
want Seagal deed het uitstekend goed

basketballerke
Seagal's films zijn meestal slap qua verhaal. Maar sommige dingen die hij dan zegt tegen de schurken en vechtscenes zijn wel leuk om te zien. Deze geef ik 3,5 sterren.

avatar van sherena
mooie film, goede acties. ruige one liners (die horen in een Seagal film ) What you see is what you get!!
it's not a job, it's an adventure!!!

Aardige film.

Heel erg ongeloofwaardig allemaal. 30 man die een compleet slagschip met getrainde marinebemannning overnemen. Van de zotten. Het "eindgevecht" was echter wel erg goed! Niet te lang, niet clichematig.

vroeger vond i kdat een selchte film maar ik heb hem laatst herbekeken (doe dat veel) en nu vind ik hem goed

avatar van mikeh
vind dit ook een leuke film, niet omdat het verhaal zo goed is. maar je kan hem keer op keer blijve kijke.
geef hem 3,5 ster

een van de beter Segal films 3,5 *

avatar van Kricky
Als ik zo kijk naar alle seagal films kijk dan valt het mij op dat deze film de enige is die 3 sterren gekregen heeft. meestal haalt hij met zin films maar 2 sterren of 1(zoals bij belly of the beast).4 of 5 sterren zou hij nooit bereiken

maar dit vind ik de beste seagal film. Ook een leuke rol voor Tommy Lee Jones

avatar van 606
606 schreef:
erg gave seagal film hij is the best
mooie actie en vechtkunst

4 sterren

deze film is echt gewoon top tommy is top seagl is te gek

en een erg leuk verhaal.

op naar een vette 3

5 sterren

avatar van Leland Palmer
Steengoede actiefilm van Andrew Davis met een goede prestatie van Steven Seagal! Under Siege zit bomvol actie en spanning en boeit vanaf minuut 1. Ook Tommy Lee Jones zet een goede acteerprestatie neer.
Wat mij betreft een van de beste Seagal films samen met Marked for Death!

* * * * *

Dit is een jakkes-film zoals er zovelen gemaakt zijn met Seagal. Ongeloofwaardige stunts, acteerprestaties van het niveau van een 4-jarige en een verhaal dat vol gaten zit. Zelfs 0.5 ster is er teveel aan.

avatar van ILDIB
Ongeveer de enige film van seagal die de moeite waard is (naast zijn sterfrol in airforce one meen ik). Oke acteren kan ie niet maar deze film is niets mis mee.. Leve Erika

avatar van Leland Palmer
[quote]ILDIB schreef:
(naast zijn sterfrol in airforce one meen ik)

Critical Decision

avatar van bvonk
niet echt bijzonder maar toch wel leuk om een keertje te zien om het allemaal op een vliegdekschip afspeeld. under siege II hadden ze nooit moeten maken.
3.0

avatar van SSeagal
Under siege II nooit moeten maken? Die is veel beter dan deze, al is het alleen al vanwege de vele hand to hand gevechten die in deze prent teveel achterwege blijven.

avatar van bvonk
under diege vond ik leuk omdat er veel leger in zat. II speeld zich af rondom een trein met zoals jij al zegt veel hand to hand gevechten die je standaard ziet in Seagal films. dus van mij is Under Siege 1 en 2 compleet verschillend en had 2 net zo goed een andere naam kunnen hebben.

avatar van centurion81
Lekker hersenloos geweld met een flinterdun verhaal en er is veel minder te ergeren dan in de meese Seagalfilms.

Zowaar een voldoende! 3*

avatar van WB
WB
papaEd schreef:
een van de beter Segal films 3,5 *

De beste zelfs. Hij heeft veel gedrochten gemaakt, maar beide Under Siege films van hem zijn goed te doen! Deze was in ieder geval erg sterk!

Enigma
bvonk schreef:
3.0

Vliegdekschip

avatar van bvonk
@Enigma je hebt helemaal gelijk! was voor mij even geleden dat ik deze film had gezien maar wist nog wel dat er een helicopter op het schip lande dus daarom dacht ik aan heel vliegdekschip maar na het weer zien van de film zag ik dat het een gevechtschip was.

sorry.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Under siege 2 vind ik persoonlijk beter dan under siege 1.
Under siege 1 nu 3maal bekeken en is zeker geen slechte film maar het 2de deel komt met meer actie en vermaak.!
4 wel verdiende sterren.

Deze film is gewoon een van de beste films door seagel ooit gemaakt. (naar mijn eigen mening). De vlotte ruige actie, spannende sfeer, en weer de goede knok / schietgevechten.
Het acteerwerk van Steven Seagel is matig tot goed, maar toch een perfecte acteur voor dit soort films.
De eerste keer dat ik deze film zag was ik volgens mij 8 jaar.
Een paar weken weer herzien op dvd en nog steeds super.

4 sterren voor een uiterst vermakelijke film in zijn genre!

avatar van DragQueen
Een van seagal's huzarenstukjes. een prent met een goede heldenrol voor seagal. leuke bijrollen van jones en busey. en een verteerbaar verhaal met de nodige aktie en spanning. het schip maakt een perfecte set voor de film. ik stem de film op 3,5 sterren. seagal komt af en toe leuk uit de hoek, en deelt lekker wat klappen uit.