Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 (2012)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Bill Condon
met Kristen Stewart, Robert Pattinson en Taylor Lautner

Na de geboorte van Renesmee, geniet Bella (nu vampier) optimaal van haar nieuwe leven en capaciteiten. Echter, de vampier Irina ziet in Renesmee onterecht een 'onsterfelijk kind'. Ze gaat met haar beweringen naar de Volturi die uiteindelijk besluiten om haar te vernietigen. In een poging om te overleven verzamelen de Cullens verklaringen van andere vampiersclans om zo te bewijzen aan de Volturi dat hun kind niet onsterfelijk is.

avatar van roeman
Onze dochter is nu 12 en kan niet wachten om samen met mij naar het laatste deel te gaan, oh kwelling. Maar ja dat heb ik wel over voor onze dochter en per slot heb ik alle delen gezien dan ook maar de laatste, gelukkig wel de laatste....

avatar van roeman
Nou dat beloofd tenminste een beter episode te worden als al die hiervoor,als je de trailer mag geloven. Wow, wat een actie, wat een mooie plaatjes, wat een special effects. Ben voor het eerst onder de indruk van Twilight.

avatar van TomaskeX
De nieuwe poster ziet er geweldig uit!
Jammer dat het het laatste deel is, maar het wordt wel epic! =D

avatar van EW101
Een ding dat ik me al afvraag over de poster is : hoe rent die kerel aan de linkerkant?

avatar van qwertzu
ben benieuwd!

avatar van Flipman
Heeft nu meer weg van een of andere familie komedie, met die poster.

disneystore
Het lijkt net alsof ze lopend poseren? Ofja, "lijken"?
Ik heb niet per sé iets tegen Twilight films, vond de vorige nog best entertainend. Die heeft trouwens zeven keer zijn eigen budget gehaald in het box office, niet min. Ik ben nogal sceptisch ja, maar ga hier wel voor naar de cinema denk ik.

Prachtige poster!

TomaskeX schreef:

Natuurlijk zij we allemaal zeer benieuwd! De trailer zag er al fantastisch uit! er is geen enkele rede om aan te nemen dat dit een slechte film wordt, de vorige films waren namelijk toppers net zoals de boeken.
Als je er niet naar uitkijkt, kom dan niet op de pagina. er zijn hier namelijk veel mensen die hier zeer terecht wel naar uitkijken

Waarom mogen mensen die niet naar deze film uitkijken niet op deze pagina komen? Dat je fan bent is wel duidelijk... sterker nog, elke film waarin Kristen Stewart of Daniel Radcliffe in meespeelt geef je ogenschijnlijk 5 sterren, waarmee je criterium daarvoor lijkt te liggen bij de acteurs i.p.v. de films. Het kan natuurlijk ook toeval zijn. Hoe dan ook, een film als "Intouchables" geef je 0,5 ster want die vind je "Ooooh... Oooh zo saaaai"... is natuurlijk je goed recht, maar er is toch ook niemand die vraagt om maar niet op die film te stemmen als je hem zo slecht vindt?

Overigens is de voorverkoop voor de premièrenacht bij de meeste Pathé theaters al begonnen... dit ter info voor de echte die-hard fans (en dan bedoel ik dus niet de Die Hard films )

avatar van TomaskeX
NIET elke film waarin ze meespelen geef ik automatisch een 5, alleen de films die echt zo goed zijn dat ze een dikke 5 verdienen. Intouchables vond ik ook echt verschrikkelijk slecht. Je mag een lage beoordeling geven, maar daarom nog niet de film blijven afkraken.

LeMarquis schreef:

avatar van Flipman
TomaskeX schreef:
Oh, maar blijven OPHEMELEN mag wel? Lekkere standaarden heb jij.

avatar van Ayres
EW101 schreef:

haha, inderdaad! Mijn gok is dat hij een Russische volksdans doet om zijn spieren te ontspannen...

avatar van Minotaures
Flipman schreef:
Heeft nu meer weg van een of andere familie komedie, met die poster.

dat wel.

avatar van badfans69
Nu al een stem, lijkt me raar

disneystore
Is niet raar, komt wel vaker voor. Alleen hebben ze de film nog niet gezien.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Stemmen en persoonlijke aanval verwijderd.

avatar van TomaskeX
De eerste reviews na de wereldpremière in L.A zijn enorm positief over de film. Dit was niet altijd het geval bij de vorige Twilight films. Zo te horen een waardige en perfecte afsluiter van de reeks. Eindelijk kan ik morgen de film gaan bekijken!

Hier is alvast één recensie, ik heb er nog geen negatieve gevonden:
'Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 review' ? Hypable

avatar van ibendb
Het beste vervolg.

Vanavond ben ik naar de Twilight-marathon geweest. Ik ga ieder jaar gewoon om eens zo'n event mee te maken. Dit jaar hebben we enkel tickets gekocht voor de laatste twee films. Eerst was er het oersaaie Part 1, dus ik had ook lage verwachtingen voor Part 2. Maar gelukkig viel het mee.

De eerste helft verliep erg moeizaam en weer op niveau van P1. Maar dan: Het eindgevecht! Ik zat er echt met open mond naar te kijken. Ik was stomverbaasd, dit had ik nooit aan zien komen! Er zaten een paar erg leuke kills in. Bv. Carlisle, Jasper en Jane. Alleen het einde stond me niet aan. Die twist verpeste alles! Ik kwam met een onvoldaan gevoel naar buiten. Toch nog een 3* voor het gevecht.

avatar van voskat
Net terug van de Twilight marathon in de Pathé.

Mwah, matig slot van een redelijke filmreeks. Zoals ibendb hierboven al zegt is het gevecht op het einde hetgene wat de boel de moeite waard maakt. Voor de rest kabbelt het een beetje rond in een veilig cirkeltje, zonder veel persoonlijk drama.

Er worden ook een hele berg nieuwe personages met de haren bij gesleept, maar die zijn stuk voor stuk inhoudsloze beeldvulling (hoewel je de belachelijk opgeblazen lippen van die blonde botox bimbo eigenlijk onmogelijk inhoudsloos kunt noemen ).

avatar van TomaskeX
Ben naar de middernacht double bill geweest. W-OW.

De film begint en de eerste momenten vliegen voorbij. De film ging echt supersnel. Je verveelde je dan ook geen moment. Terwijl de andere films nog een voet in de realiteit hielden, doet deze dat ongeveer niet meer. De film is echt raar, in de meest positieve zin van het woord.

De nieuwe personages waren erg interessant, vooral Zafrina vond ik een nieuw heel leuk personage. Het verhaal met de Denali's is ook erg goed in beeld gebracht. Net zoals de andere films zitten hier trouwens prachtige loctaties in.

De strijd op het einde. De ene shock na de andere. Dit was heel onverwacht en dus echt een grote shock. De twist vind ik persoonlijk geweldig, deze heeft me zo verrast!

De filmreeks krijgt een waardig einde met dit deel, zoals de poster zegt: The Epic Finale that will live forever.

De spectaculairste en zeker weten de spannendste uit de reeks. Deze ga je meerdere keren willen zien, ik denk zeker de mensen die het boek niet gelezen hebben. Vandaag ga ik zeker nog eens kijken! Kristen doet het weer geweldig, nu ze een vampier is is het allemaal nog een tikkeltje beter

Dus de film zeker gaan zien, je zal zeker niet teleurgesteld zijn!

disneystore
Amai, wordt benieuwd. Straks zien, de nieuwe Twilight. De hype is ondertussen redelijk dood, hopelijk geen hoog aantal 12 jarige meisjes die rap naar 't toilet moeten bij het zien van een weerwolf of vampier in bloot bovenlijf, hopelijk kan de film me wel verassen.

avatar van ibendb
Dat zul je wel zijn, denk ik. En die twaalfjarigen gaan er denk ik niet zijn, maar wel een bende gillende meisjes van 18. Zo was gisterenavond alleszins ht geval. Belachelijk.

avatar van TwilightFAN
Ik ga morgenavond met me zusje er naartoe ik heb er zin in:D

Dinsdag op woensdag nacht de film gezien in de bioscoop. Ik vond dit de beste van de saga.
Heerlijk, meer actie! Wat minder romantiek, maar dat geeft niet. Was wel even in shock tijdens het gevecht op het eind!
Einde hebben ze ook erg mooi gedaan.

avatar van Rozekoek
In Film > Nieuws > Overnachten in Twilight locatie's.. het moet niet gekker worden:

Ik weet dat de Twilight gekte geen einde kent en soms word ik er ook gek van, maar gister las ik toch wel een heel apart artikel. Je kan namelijk in verschillende accommodatie's uit de film overnachten. Blijkbaar hebben sommige lui hun woningen omgetoverd tot typische, uit Twilight herkenbare slaapplekken. Hier is het artikel: Vacations for vampires: How to holiday like Twilight's Edward and Bella - Mail Online - Travel Chatter: The hottest holiday gossip - travelchatter.dailymail.co.uk.
Je kan dus de volgende drie settings terug vinden :

- Bella's suite
- Edward en Bella's honeymoon...
- Bella's huis

Nou, ik weet in ieder geval waar ik op mijn huwelijksreis naar toe ga, want dat paleis is INSANE!

Fantastisch spectaculair laatste deel van de saga, absoluut niet voorspelbaar, maar wel met prachtige effecten en fraai acteerwerk. Veel stunts maar ook nog wel wat romantische scenes, wel jammer dat 'ze elkaar al hebben' maar het verhaal blijft boeiend!

disneystore
Mee gesleurd naar Paranormal Activity 4 oeps, mijn eerdere reactie geldt dus voor morgenavond.

Wow, wat een episch slot.

Zag dit niet aankomen. Vanaf begin tot eind op puntje van m'n stoel.

Een hele andere twilight dan de vorige, ook voor de haters is dit gewoon een spectaculaire
Film.

avatar van mayhond1
IK ben naar de film gegaan en ik raad hem aan iedereen aan deze film is echt geweldig het einde is zenuwslopend want het is een ander einde dan in het boek. Het is super

HET EINDE IS GEWELDIG
IK WAS GEWOON AAN HET HUIVEREN TOEN IK HET ZAG ZO HEFTIG IS HET