The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 (2012)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Bill Condon
met Kristen Stewart, Robert Pattinson en Taylor Lautner

Na de geboorte van Renesmee, geniet Bella (nu vampier) optimaal van haar nieuwe leven en capaciteiten. Echter, de vampier Irina ziet in Renesmee onterecht een 'onsterfelijk kind'. Ze gaat met haar beweringen naar de Volturi die uiteindelijk besluiten om haar te vernietigen. In een poging om te overleven verzamelen de Cullens verklaringen van andere vampiersclans om zo te bewijzen aan de Volturi dat hun kind niet onsterfelijk is.

TomaskeX schreef:
Belachelijk dat de film voor een razzie genomineerd is. Natuurlijk kunnen deze prijzen niet serieus genomen worden, aangezien deze prijzen duidelijk op vooroordelen gebaseerd zijn.

Nou, om je even te corrigeren, het waren er absoluut meer dan 1 Het lijkt mij sterk dat een film wordt genomineerd voor pittig veel razzies op louter vooroordelen.

avatar van Flipman
TomaskeX schreef:
Ja, want afgezien van hen houdt IEDEREEN van deze serie, hè? Maar natuurlijk...

Denk je dat ik het altijd eens ben met Razzie en/of Academy Award nominaties? Of welke prestigieuze filmprijs dan ook? Nou, Razzies meestal wel maar mijn favorieten krijgen soms ook niet de aandacht waarvan ik vind dat ze die verdienen. So be it. Zolang IK de kwaliteit er maar van inzie.

avatar van qwertzu
TomaskeX schreef:

Tomaske, kijk ook ik ben weg van deze films, maar om nou te zeggen dat het hoogstandjes in de filmwereld zijn....nee!
Het zijn geen van allen oscar waardige films, voor de doelgroep zijn ze erg leuk (en ook voor veel oudere vrouwen onder wie mezelf 39jr. ), zie het gewoon als leuk vermaak, lekker zwijmelen en genieten van de love story van Edward en Bella, want net als de boeken (die ik al heel vaak gelzen heb) zijn het geen hoogstaande epische meesterwerkjes. begrijp me goed, vind het prima dat jij ervan geniet, vooral blijven doen doe ik ook, maar maak er niet meer van dan het is, want eigenlijk maak je jezelf een ietsie belachelijk. Ze zijn ontzettend leuk gemaakt, mooie effecten leuk verhaaltje maar om nou te zeggen dat de acteurs fenomenaal acteren en dat het verhaal een cinematografisch hoogstandje is...nee Daar is de film gewoon niet sterk genoeg voor en het acteer werk al helemaal niet, over 10 jaar heeft niemand het hier nog over, en kijk maar eens in de film top 250 daar staan een heleboel oude films in die nu nog steeds geweldig zijn.
Ben het met je eens dat sommige mensen stelselmatig alleen maar bezig zijn deze films af te kraken, niet terecht, want zo slecht zijn ze echt niet, gewoon laten gaan, want hoe fanatieker jij wordt hoe meer mensen de films afkraken, al was het maar omdat jij zo fel reageerd!

Well said!

avatar van TomaskeX
Flipman schreef:
Ja, want afgezien van hen houdt IEDEREEN van deze serie, hè? Maar natuurlijk...

Dat zeg ik niet, ik zeg gewoon dat aangezien elke film al voor een razzie genomineerd wordt het een beetje belachelijk is, van zo'n slecht kwaliteit zijn de films echt niet hoor. Ik bedoel bvb, genomineerd in worst cast? Komaan, Kristen Stewart en Robert Pattinson zijn echt goede acteurs.

avatar van Elineloves
Dat is jouw mening. Ik vind Kristen geen goede actrice. Kwestie van smaak.

avatar van sashaexposed
Deze film in de bioscoop gezien en vind het jammer dat het de laatste film is van de reeks twilight een 5.0

Kan er echt niets aan doen, maar wat een goede filmreeks.

En ja, ik heb een ontzettende crush op Kristen en vind haar hele mimiek erg goed (ik ben waarschijnlijk dus een 1%er).

Erg goed eind voor de reeks, en die flashback was dan voorspelbaar, wel ontzettend goed uitgevoerd.

avatar van witboek
Ik kom er eerlijk voor uit. Dit vind ik goed. Niet subliem, maar het mag er zeker wezen. Onderwerpen zoals, liefde en voor elkaar opkomen enzo dat vind ik mooi.

Deze films moesten het vooral hebben van de actrice Kristen Stewart. Zij heeft een speciale uitstraling en die bevalt me zeer.

avatar van 606
Sorry voor alle negatieve mensen, ik heb genoten van deze film, vele malen beter dan het vorige deel.
Mooie sfeer, mooie gevechten en goed verhaal.

3,5 ster

avatar van james_cameron
Slotstuk van de kitscherige romantische vampierensaga; wederom houdt het niet bepaald over. Gelukkig wel wat beter dan het voorgaande deel, dat compleet vastliep in onbenulligheden. Ditmaal hebben we in ieder geval nog een spectaculaire climax, die het laatste half uur draaglijk maakt. Afgezien daarvan een lange (hele lange) opbouw, met de gebruikelijke betekenisvolle blikken en pretentieuze prietpraat, ondersteund door stroperige muziek en gehuld in een gouden gloed. Michael Sheen is overigens wel weer top als de voornaamste bad guy.

avatar van Picker
Prima te kijken, inderdaad stukken beter dan het GTST-achtige vorige deel.

avatar van Spetie
Het vijfde en gelukkig ook laatste deel uit de Twilight Saga weet de vervelende nasmaak van het ongelofelijk zwakke vierde deel niet helemaal weg te spoelen, maar is gelukkig wel een stuk beter, al levert dat nog steeds geen goede film op.

De eerste helft is in ieder geval al interessanter dan de gehele voorgaande film, al worden er wel wat teveel nieuwe personages geintroduceerd. Het blijft uiteindelijk vooral wachten op de confrontatie met de Volturi, die er ook komt. Dat gevecht is uiteindelijk wel de moeite waard en is zowel visueel, als qua setting erg leuk om te zien.

Wel is het natuurlijk een erg gemakkelijke en vooral ook zwakke keuze, om als twist het eindgevecht slechts als toekomstbeeld te laten zien, waardoor er uiteindelijk bijna niets gebeurd is. Als geheel is het echter een stuk vermakelijker dan zijn voorganger. Meer actie, iets beter acteerwerk, wat leukere personages en visueel ook net wat beter. Maar het blijft in zijn geheel toch wel een uitermate zwakke reeks.

304 stemmen | gemiddelde 3,24............................ Lol!

Deed 'em na 50 mins weer uit. 1,5 sterren omdat Kristen er leuker uitzag.

avatar van Freakshow79
Twilight en Breaking dawn part 2 zijn voor mij de beste twee uit de reeks.

Na drie zeer zwakke delen was ik toch verrast over het slot van deze serie.
Minder kwijlmoment dan de rest en een Kirsten Stewart die duidelijk wat losser acteerde dan voorgaande. Of ze er zin in had dit af te sluiten

Persoonlijk vond ik het eind gevecht wel gaaf en de twist op het einde met Alice vond ik juist wel leuk gevonden, ik zag hem in ieder geval niet aankomen.

3.5 ster

avatar van tal1b
Gave film met eindelijk een gevecht leuk in beeld gebracht

Kort en krachtig, geweldig verhaal/plot, goed geacteerd, goede actie, mooie special effects, etc etc.... 5.0

avatar van tal1b
Gave film met eindelijk een gevecht leuk in beeld gebracht

avatar van roeman
Razzie 2012

Tja feit blijft dat hij veel bezoekers heeft gehad.

disneystore
Ik las in Humo onlangs een interview met John Wilson (drijfkracht achter de befaamde en beruchte awards), hij zei dat, als hij zelf de prijzen kon uitdelen, Twilight uiteraard geen Razzie verdiend. Hij had een punt. Twilight als volwassen man een 0,5 geven is hetzelfde als de Samson & Gert film een 0,5 geven. MANNEN haten Twilight, omdat het datgene is waarover hun vrouwen, "girlfriends", dochters en soms zelfs collega's het enige is waarover ze praten, daardoor ontwikkel je een soort haat. Of omdat het, buiten het feit dat je er door de bovengenoemden al door plat gebombardeerd wordt, nog eens constant in de media komt. En dan, dan is het niet eens een goede film? Of ja, niet zo goed toch... Niet goed genoeg om hoger dan 1 ster aan te geven toch...? Grappig feit: als je naar de laatste pagina van recensie's/persoonlijke meningen van Twilight (eerste film) gaat kijken zie je soms wel eens 3,5* of 4* onderaan een mening staat. Grappig genoeg blijft daar van de effectieve stem alleen nog maar 3* of 2,5* over. In sommige (extreme) gevallen alleen nog maar 1*

avatar van duffs
zou het slotstuk moeten zijn maar geeft op het laatst toch aanzet voor een nieuw vervolg weet het niet vond deze toch niet zo goed als deel 1 en 2 deel 3 en 4 heb ik geen goed ordeel over ook al vond ik deel 4 met de geborte van de baby leuk gevonden buiten het feit dat er veel tiener gezeik inzit kon ik toch aan de andere kant wel weer genieten van de vampier en wolven akties niet slech net geen voldoende voor mij

Laatste film in de reeks die toch weer een heel stuk beter is.
Verhaal is er goed en erg spannend en ook onverwacht op het einde.
Het gevecht op het einde is toch wel een van de betere stukken uit heel de reeks.

avatar van HALVE TAMME.
Eens met mijn bovenbuurman.

avatar van Ayres
Nikateen88 schreef:
304 stemmen | gemiddelde 3,24............................ Lol!

Deed 'em na 50 mins weer uit. 1,5 sterren omdat Kristen er leuker uitzag.

1tip: kijk het eind!

avatar van mnrk
Bell, come on. Dracula 1 and 2 are creepy!

Een waardige afsluiter van de Twilight reeks....

Het verhaal is deze keer vlotter als het vorige deel waardoor alles prima weg kijkt, ook is wederom de setting in orde...

De gehele cast is ook weer van de partij en blijft gewoon prima in deze reeks...

Het eindgevecht in de sneeuw ziet er prima uit en zit vol met prima actie scenes...

disneystore
De Razzie's hadden dan toch gelijk, Twilight: Breaking Dawn pt. 2 is dé slechtste film van 2012. En ik die dacht dat het de hype was die zo gehaat werd, vrij naïef allemaal.

Wat valt hier allemaal over te zeggen? Ah, Taylor Lautner zijn sixpack, die hij ergens in het begin van de film niet erg nonchalant showt aan de vader van Bella, om dan in een wolf te veranderen. Even nadenken. De sex scène tussen Edward en Bella? Voetjes die vrolijk over elkaar wrijven, geniale facial "klaarkom" feautures van Rob Pattinson en Kristen Stewart... hmm... Was dat het? Nee! Ook Emmett laat hier vaak genoeg zijn spierbundel zien, en uh.. genoeg sidekick "cuties" om uit te kiezen als crush. Maar eigenlijk heeft deze film verder geen enkel, maar dan ook geen enkel doel. Je zou op zich nog kunnen zeggen dat het "de epische finale" is, het laatste gevecht tussen de Volturi, zeg maar gerust de Regering van Vampiers, en het opstandige trio. Een soort rellen zeg maar, want ho ho ho, want zijn ze met dat kind over de schreef gegaan. Blijkt niet dat het daar echt om gaat. Want uiteindelijk bekijk je een gevecht van, hoeveel, zo'n 30 minuten om er dan achter te komen dat het een visioen is. Hoe lossen we dat op? "We laten het hierbij." Ja. Allemaal goed en wel natuurlijk. Maar dan heb ik juist een hele film (van twee uur lang) voor niets gezien. Letterlijk niets. Want vinden al die vampiers uit pakweg Egypte, Brazilë en Ierland het nu echt niet erg dat ze helemaal naar een afgelegen dorpje in Washington zijn afgereisd voor... niets? Hopelijk niet, want dan zouden er wel eens échte rellen kunnen uitbreken daar. Voor een film met een budget van 120 miljoen ben ik ook letterlijk onder indruk van het slechte gebruik van CGI. Of het slechte gebruik van montage, special effects, en zowat alles in het algemeen. De intro zei op zich al genoeg. En hoewel de vorige Twilight films al bij al best meevallen was dit echt hét wangedrocht van 2012. Het acteerwerk trok letterlijk op niks, werd er eigenlijk wel geacteerd? Uiteindelijk hadden Pattinson en Stewart beiden zo weinig tekst dat je je eigenlijk afvraagt naar wat je de voorbije 2 uur hebt gekeken. De scènes waren stuk voor stuk zo ontzettend dom dat het amper serieus te nemen viel. Bella die in een strakke, blauwe jurk en hoge hakken een puma aanviel. Ja, d'uh, super gevonden. Om nog iets positief te zeggen, het keek wel weg.

De aftiteling zegt dan ook al genoeg, alsof je juist een aflevering The O.C, of Degrassi hebt gekeken.

avatar van Elineloves
Fanboys en fangirls, vergeef me. Ik zal om vergeving en genade gaan smeken in de kerk, als ik klaar ben met dit stukje.

Goed. Laat ik beginnen met vertellen dat ik niet de grootste Twilight fan ever ben (JOH!), om het maar even zacht uit te drukken. Ik ben iemand die, vooral de laatste films, vanaf de eerste minuut tot de laatste gigantisch af kan kraken. Gewoon, omdat ik niet kan stoppen met dingen benoemen die in mijn ogen slecht zijn.

Nu hoor ik je denken: Mens, waarom kijk je dan? Goede vraag. MENS, WAAROM KIJK JE EIGENLIJK? Nou, omdat ik Eline ben, en Eline doet dat soort dingen. Zelfkwelling. De eerste vier heb ik overleefd zonder al te veel psychische schade, dus dat laatste deel moet en zal ook gekeken worden, ookal weet ik dat het twee uur van mijn leven worden waarin mijn tenen van begin tot einde krom zullen staan.

Iemand vroeg mij of ik soms keek voor de romantiek in de film. Nou. Nee? Want laten we even eerlijk zijn. Romantisch? Ik vind mijn oogballen uitschrapen met een kaasschaaf romantischer dan Twilight. Maargoed. Laat ik me eens richten tot de film zelf. Wel zo gezellig.

Bella, Bella, Bella. Meisje toch. Net toen ik dacht dat je niet irritanter, ongeloofwaardiger en lachwekkender kon worden, bewees je het tegendeel. Het lijkt alsof je in deze film nóg slechter bent gaan acteren, iets wat ik dus al een oscar an sich waard vind, ik had het niet mogelijk geacht. Is het dan echt allemaal negatief, is alles slecht aan Kristen? JA. Nee, grapje. Niet álles. Ze ziet er, voor zover ik me kan herinneren van vorige films, iets ''knapper'' uit, voor zover dat mogelijk is. Of, even terug te komen op het eerder getypte, het acteerwerk van haar is zo beroerd dat het overheerst en haar fysieke onappetijtelijkheid op de tweede plek zet.

Maar gelukkig is er ook iets positiefs voor/over haar te melden. Ze is niet de enige die acteert alsof ze een grote aubergine in haar derrière heeft, ze zijn allemaal van bedroevend slecht niveau. Zet de complete cast van GTST in die setting neer, geef ze het ''''script''''' (hahahaha ) van Twilight, en je krijgt een beter resultaat dan dit,.

MAAR EUWWWW MAH GAWWWWD, wat is Jacob toch een lekker dingggg! Na maar liefst 20 minuten trekt hij zijn shirt (EN ZIJN BROEK, DUBBEL EUWW MAAH GAWWD) uit. Waarom duurde dat zo lang? Beseffen ze dan niet dat er miljoenen verliefde tienermeisjes maandenlang hebben gewacht op dat moment? Wat een sadistische hufters zijn dat toch, die makers van deze film!

Op dat punt dacht ik dacht het toch niet meer erger kon. Maar hè, het is TWILIGHT. Tuurlijk kan het erger. Plots was ze daar. *Trommelgeroffel* Maggie Grace. Wie? MAGGIE GRACE. Laat ik haar nou vreselijk irritant vinden. Vorige week heb ik nog met mijn vriend gejuicht toen ze neer werd geschoten in Lost, nu verscheen ze weer op mijn beeld. Blijkbaar had ik verdringen dat zij ook in het vorige deel zat.

Nee. Het gebrek aan verhaal, de moeilijke blikken en verschrikkelijke dialogen, de cast waarvan werkelijk niemand ook maar enig plezier lijkt te hebben in wat ze doen (alsof ze daadwerkelijk ook allemaal overleden zijn, volkomen zielloos) en het trage, vreselijk slaapverwekkende tempo van de film hebben alle levenslust uit me gezogen. (Ik kom nu dicht in de buurt van een willekeurig Twilight actrice, help!)

Dus. Even checken of mijn verzekering de therapie gaat vergoeden, anders moet ik meneer Condon, Stephenie Meyer en iedereen die aan dit gedrocht heeft meegewerkt gaan aanklagen.

Toch ga ik dit stuk afsluiten met iets positiefs, zo ben ik dan wel weer. Mackenzie Foy is prachtig meisje om te zien, als de kleine Resmeewhatshername. Kun je nagaan, zo goed heb ik opgelet. Resmenee? Renesmee? Zoiets ja.

BBC
Hahaha fijne recensie Eline!

avatar van Marc PB
veel romance natuurlijk zoals verwacht altijd leuk voor de vrouwtjes ik ben meer voor de actie en dat sprak mij wel aan, de effecten waren nou niet het beste van allemaal maar genieten heb ik wel gedaan. dakota fanning die haar rol goed weg legt weinig woorden maar het brengt een lach op mij gezicht als ik haar zie. 3,5