• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.513 films
  • 12.241 series
  • 34.027 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.139 gebruikers
  • 9.379.668 stemmen
Avatar
 
banner banner

Django Unchained (2012)

Western / Actie | 165 minuten
4,01 5.217 stemmen

Genre: Western / Actie

Speelduur: 165 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

IMDb beoordeling: 8,5 (1.860.713)

Gesproken taal: Engels, Frans en Duits

Releasedatum: 17 januari 2013

Plot Django Unchained

"Life, liberty, and the pursuit of vengeance."

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Django Freeman

Dr. King Schultz

Calvin J. Candie

Broomhilda von Shaft

Butch Pooch / Ace Speck

Mr. Stonesipher

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van weaselweasel

weaselweasel

  • 268 berichten
  • 372 stemmen

Aardig filmpje, maar met afstand Tarantino's minste scenario tot nu toe.

Ik vond 'm ondermaats voor Tarantino-begrippen. Ik miste over het algemeen spitsvondigheid, vond 'm qua vertelling erg rommelig en ongebalanceerd en blij vlagen zelfs slepend en saai. Het einde biedt eveneens weinig verrassingen.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Heb de film nogmaals gezien , twee keer in drie dagen , en hij blijft fantastisch . ik durf het ' M-woord ' bij een film van Tarantino niet te gebruiken , ben namelijk geen liefhebber van Tarantino . Eerlijk is eerlijk ; Django Unchained (2012) is een absoluut geslaagde film die dicht in de buurt komt van Mmmeesterlijk geslaagde films .

Django Unchained (2012) = instant classic , ben zwaar onder de indruk ...


avatar van timburton

timburton

  • 1296 berichten
  • 632 stemmen

mcdaktari schreef:

Tarantino die moest eigenlijk hier een groep mensen komen halen die zijn films in het vervolg vele malen beter zouden kunnen maken, want ideeen genoeg, hoe het wel moet.

Hoewel ik de film nog niet heb kunnen zien en hem waarschijnlijk erg goed ga vinden, zijn dit soort argumenten natuurlijk te slecht voor woorden. Een voetbalploeg kun je ook slecht vinden, ondanks het feit dat je waarschijnlijk nooit van je leven ook maar beter zou kunnen voetballen dan de slechtste speler van de ploeg. Een film mag je dus ook gewoon kritisch benaderen, al had je het zelf niet beter kunnen doen. Door zo'n normale manier van analyseren te gaan bekritiseren, ben je erg kinderachtig bezig.


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

Is die screener de enige en juiste versie? Want ik ze het niet echt deze nieuwe Tarantino.

Een uitmuntend typisch eerste Waltz- uurtje vervaagd tot een goede Leonardi Di Caprio Show

en eindigt in een belachelijk en filmafbrekende Samuel L Jackson-trash.

Dat Tarantino de nadruk wilt leggen op de misbruiken van, of juist de draak wilt steken met slavernij ok, maar soms voelt het gewoon zeer oncomfortabel aan dat niggergoede, en verga ik van plaatsvervangende schaamte. Wat moeten alle zwarten in de wereld nu denken als ze deze film zien?Zeer confronterend, ook al kan ik tegen veel.

En de muziek slaat volledig de bal mis dit maal.

3*. Minste Tarantino met voorsprong ooit, dat staat vast.

(En dat bloed, hoe er mee op man!)


avatar van rugbyer10

rugbyer10

  • 27 berichten
  • 90 stemmen

weer een echte tarantino, lekker wat blood op de juiste momenten, lekker aangedikt.
Toch nog een afknapper, dat laatste moment dat de held wegloopt na het opblazen van het huis, dat domme neger loopje, echt niet uit die tijd maar van nu, ook nu triest en zielig laat staan toen.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Ceeda7 schreef:

Dat Tarantino de nadruk wilt leggen op de misbruiken van, of juist de draak wilt steken met slavernij ok, maar soms voelt het gewoon zeer oncomfortabel aan dat niggergoede, en verga ik van plaatsvervangende schaamte.

Wat bedoel je? Jij denkt dat ze destijds spraken van Afro Americans?


avatar van Wernertje

Wernertje

  • 326 berichten
  • 224 stemmen

tattoobob schreef:

(quote)

Sorry maar de screener die op het net staat is niet goed genoeg om een stem uit te kunnen brengen!!!! ...

Dat jij zo films wil kijken zegt al genoeg....ik heb niets tegen pindakazen maar neem of wacht in ieder geval tot er een retail is!!!!!

Dit begrijp ik niet geheel? Hoezo zou ik geen stem kunnen uitbrengen?

Nu wil ik niet al te veel ingaan op het apparatuur grafische kaart en geluid etc. Maar de dvdscreener versie die ik heb gezien was van een zeer goed niveau. Beeld wat zeker niet onder doet voor dvd en geluid wat ook niet onder doet dan het geluid van een dvd.

Uiteraard zal de beleving op blueray en bios stukken beter zijn, maar ik denk niet dat mijn stem veel invloed zal hebben als ik deze film op blueray of in de bios had gezien.


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2567 stemmen

De screener die jij hebt bekeken is duidelijk geen retail kwaliteit en het geluid ook niet.

Daar valt niet over te discusseren,ik ben erg op de hoogte valt er te pindajazen valt!

Het beeld was zeker niet heel slecht maar ook zeker geen goede kwaliteit, niet goed genoeg om een goed oordeel te vellen!!!


avatar van Wernertje

Wernertje

  • 326 berichten
  • 224 stemmen

Ik begrijp de ophef niet zo heel goed telkens over de dvdscreeners etc, ik neem aan dat jij wel op de hoogte bent van wat de huidige techniek tegenwoordig allemaal kan en zoals ik al eerder aangaf met een goed beeldscherm, grafische en geluid kaart is er veel mogelijk. Als ik mijn oude dvd films bekijk via mijn normale dvd speler is het beeld en geluid ook minder, maar speel ik deze af in mijn blueray speler met een upscaling naar 1080 is het geluid en beeld ook beter.

Met apparatuur dat minder van kwaliteit is zul je dus altijd beeld en geluidsverlies hebben in tegenstelling tot apparatuur van zeer hoge kwaliteit.

Maar op zich vindt het gewoon in het algemeen raar dat men vindt dat men een film niet goed kan beoordelen als deze niet op blueray of bios gekeken wordt. Feitelijk zou het betekenen dat straks over een aantal jaren wanneer deze film op tv uitgezonden wordt en er mensen een mening over deze film geven die hem op tv hebben gekeken (zonder hd en suround) dus gewoon geen mening kunnen en mogen geven omdat tijdens het kijken van de film niet het onderste uit de kan wordt gehaald op het gebied van beeld en geluid.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

tattoobob schreef:

De screener die jij hebt bekeken is duidelijk geen retail kwaliteit en het geluid ook niet.

Daar valt niet over te discusseren,ik ben erg op de hoogte valt er te pindajazen valt!

Het beeld was zeker niet heel slecht maar ook zeker geen goede kwaliteit, niet goed genoeg om een goed oordeel te vellen!!!

Man, waar hebben het over. Veel films waar men hier op gestemd heeft, heeft men ooit jaren geleden op een pan & scan VHS gezien. Op een kut-tv. Natuurlijk kun je een film het best in de bios zien, daar niet van.

In ieder geval worden die screeners ook gebruikt door professionele recensenten die er een stukje over schrijven.


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2567 stemmen

Je weet toch waar ik het over heb,waarom vraag je het dan!!!

Ik kijk mijn films altijd in best mogelijke kwaliteit dus ik weet niet waar jij het over heb,en ik geef alleen maar MIJN mening...klaar doei doei

Jullie hoeven het echt niet met mij eens te zijn hoor,ik zeg alleen maar wat ik vind!!


avatar van madmax1

madmax1

  • 2216 berichten
  • 711 stemmen

@tattoobob

Ik ga al 30 jaar niet meer na de bioscoop.

Ik denk dat je helemaal niet weet hoe het werkt

Inmiddels heb ik deze gezien en doet niet onder voor een originele dvd.

Django Unchained (2012) HQ AC3 DD5.1 (Externe Ned Eng Subs)


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2567 stemmen

Wie heeft het hier over de bios!!!

Sorry als jij dit de zelfde kwaliteit vind als dvd retail,zou ik maar eens een afspraakje maken bij de pearle!!!


avatar van Wernertje

Wernertje

  • 326 berichten
  • 224 stemmen

tattoobob Is een beetje op zijn piemel getrapt omdat een aantal mensen zijn mening niet delen en het niet met hem eens zijn.

Je roept wel dat je alleen je mening geeft, maar feitelijk probeer je mensen er van te overtuigen dat je alleen een film goed kunt beoordelen als je deze op, zoals jij beschrijft retail of bios kijkt.

Het verhaal, de acteerprestaties, het decor veranderd echt niet als je een film op blueray of bios kijkt.


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2567 stemmen

Hahahah ik heb het niet een keer over de bios gehad kerel!!!!

En inderdaad ik geef mijn mening,ik vraag niet aan jouw of je het met mij eens wil zijn...

Jij gaat er toch over door,ik beleef duidelijk verschil in kwaliteit zeker als je op een grote tv kijkt van minimaal 40 inch(wat bijna iedereen heeft),mijn standaarden liggen waarschijnlijk hoger dan die van jullie!

Maar ieder z,n ding NOGMAALS,ik respecteer jullie mening.

Dit is mijn laatste bericht over dit onderwerp tis wel duidelijk zo toch?voor jullie en voor mij!


avatar van madmax1

madmax1

  • 2216 berichten
  • 711 stemmen

Nee helemaal niet duidelijk als je een slechte dvd heb heb je ook een slechte retail

Je moet een TC niet verwisselen met een TS , voorlopig hoef ik niet naar Pearl ik

weet waar ik het over heb .


avatar van Wernertje

Wernertje

  • 326 berichten
  • 224 stemmen

Inderdaad je hebt geen enkele keer de bios genoemd en daar wil ik mijn excuses ook best voor aanbieden, zo ben ik nu ook wel weer.

Ik zal ook het laatste over dit onderwerp zeggen, simpel weg omdat ik altijd het laatste woord wil hebben.

Ik blijf er bij dat een film op blueray of bios kijken met een goed geluidsysteem meer impact heeft en het film kijken misschien plezieriger maakt. Het kijken van een film op een 127 cm tv is altijd indrukwekkender dan wanneer je het kijkt op een 81 cm tv.

Maar in de afgelopen 30 jaar heb ik films op tv (zelfs zwart wit tv) vhs, dvd, blueray en bios gezien. En films die ik vroeger op tv, vhs en dvd heb gezien en ik waardeloos vond, vindt ik nu nog steeds waardeloos als ik ze zie in hd of op blueray.

En ik stel vaak ook hoge eisen aan mijn geluids- installatie en tv, en ik mag van mezelf wel zeggen dat ik zeer hoogwaardig apparatuur heb. Maar ik kijk vaak gewoon bij een film naar de inhoud, verhaal, effect en acteerprestaties en geef mijn mening vaak puur daar op. En de scherpte en geluid is voor mij prettig maar absoluut niet van belang in mijn stem gedrag.

En als je elke film gaat bestuderen en gaat letten op de scherpte, kleur, geluid en helemaal wanneer je dit met zeer hoogwaardige apparatuur doet dan is het optellen en aftrekken van punten en dan kun je genieten en aangeven dat zelfs de grootste B film dik in orde is.


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

Wouter schreef:
(quote)

Wat bedoel je? Jij denkt dat ze destijds spraken van Afro Americans?


Neen, maar ik heb eerder het gevoel dat Tarantino op 1of andere (ludieke, coole ?)manier het taboe rond het woord "nigger" probeert te doorbreken in Django. Door het continu te gebruiken begint het wel tegen te steken.
Misschien enkel mijn gevoel uiteraard.


avatar van scumfrog

scumfrog

  • 222 berichten
  • 2494 stemmen

Gewoon een heerlijke film met prachtige karikaturen. QT heeft het nog. Er zijn vele meningen over de wijze waarop QT de slavernij vertaald in deze film. Naar mijn mening maakt QT duidelijk hoe bizar de situatie destijds was en geeft de overwinning in de film uiteindelijk aan de slaven.

Dat lijkt mij een ''statement''.


avatar van ralfsjam

ralfsjam

  • 2144 berichten
  • 1345 stemmen

Quentin Tarantino flikt het gewoon weer. 165 minuten aan genot. Humor, Leuk verhaal, actie en bloed vol in de overdrijf! Eerste 45 minuten is eigenlijk comedie. Veel gelachen om de Duitser en zijn manier van uitleggen. Midden stuk waren de bekende dialogen tussen verschillende personen met hier en daar een schot. Einde ... ? gewoon, een grand finale! Een echte Tarantino... En deze is om te lachen... Snap ook niet dat hij als western en Actie bestempeld wordt, terwijl Humor de boventoon is... Maar goed, dat zie ik wel vaker....

gewoon een 4.5 ***


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7318 berichten
  • 0 stemmen

timburton schreef:

(quote)
Hoewel ik de film nog niet heb kunnen zien en hem waarschijnlijk erg goed ga vinden, zijn dit soort argumenten natuurlijk te slecht voor woorden. Een voetbalploeg kun je ook slecht vinden, ondanks het feit dat je waarschijnlijk nooit van je leven ook maar beter zou kunnen voetballen dan de slechtste speler van de ploeg. Een film mag je dus ook gewoon kritisch benaderen, al had je het zelf niet beter kunnen doen. Door zo'n normale manier van analyseren te gaan bekritiseren, ben je erg kinderachtig bezig.

Het is gewoon zo Hollands als het maar kan om altijd maar overal over door blijven zeuren, als dat is wat je bedoeld, oke idd dat schijnt er hier bij te horen.

Nou vooruit weer in de aanval jongens!!!


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Tja, is alles wat de beste man in beeld brengt een referentie aan een andere film? Als die aan Django had refereren, had ie dan niet beter rode hoodies kunnen gebruiken? Ik zie er geen referentie in.

Daarom gebruik ik ook het voorzichtige woord 'lijkt'. Deze soort lynchmobs/clans ziiten in talloze films...

Maar omdat T de film maakte naar aanleiding van een paper over Corbucci, lijkt 't me niet vergezocht. En ik ben van mening dat T vrijwel alles haalt uit andere films (iig het basisidee), bewust dan wel on(der)bewust.


avatar van Arnhemmer

Arnhemmer

  • 629 berichten
  • 345 stemmen

Ceeda7 schreef:

Wat moeten alle zwarten in de wereld nu denken als ze deze film zien?Zeer confronterend, ook al kan ik tegen veel.

Moet de vraag niet zijn: "Wat moeten alle blanken in de wereld nu denken als ze deze film zien?" Enig gevoel van schaamte lijkt mij daarbij wel op zijn plaats, want zijn onze (blanke) voorvaderen niet debet aan de ellende van deze mensen? Alleen Nederland al was verantwoordelijk voor de verscheping van 5% van alle slaven uit Afrika naar Amerika.


avatar van DBTim

DBTim

  • 854 berichten
  • 1151 stemmen

weaselweasel schreef:

Aardig filmpje, maar met afstand Tarantino's minste scenario tot nu toe.

Ik vond 'm ondermaats voor Tarantino-begrippen. Ik miste over het algemeen spitsvondigheid, vond 'm qua vertelling erg rommelig en ongebalanceerd en blij vlagen zelfs slepend en saai. Het einde biedt eveneens weinig verrassingen.

Mee eens!

Verder kreeg ik hetzelfde gevoel als dat ik kreeg bij Jackie Brown. Het wist me gewoon niet écht te boeien.. En dan is 165 minuten een lange zit


avatar van Schumann

Schumann

  • 14 berichten
  • 0 stemmen

Arnhemmer schreef:

(quote)
Moet de vraag niet zijn: "Wat moeten alle blanken in de wereld nu denken als ze deze film zien?" Enig gevoel van schaamte lijkt mij daarbij wel op zijn plaats, want zijn onze (blanke) voorvaderen niet debet aan de ellende van deze mensen? Alleen Nederland al was verantwoordelijk voor de verscheping van 5% van alle slaven uit Afrika naar Amerika.

Al zou natuurlijk een film van nota bene Tarantino niet noodzakelijk moeten zijn om tot dit besef te komen. Ik kan moeilijk geloven dat Django Unchained een dergelijk educatief effect zou hebben.


avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

  • 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Hier valt niet zo veel over te zeggen. Alleen dat het gewoon een 100% Tarantino is, met veel onzin, bloed en wat zwarte humor.

Ik heb me in ieder geval geen moment verveeld.

Lekker gestoord Western filmpje.


avatar van Arnhemmer

Arnhemmer

  • 629 berichten
  • 345 stemmen

Schumann schreef:

Al zou natuurlijk een film van nota bene Tarantino niet noodzakelijk moeten zijn om tot dit besef te komen.

Mee eens. Dat zou de treurigheid ten top zijn.


avatar van weberanja

weberanja

  • 279 berichten
  • 378 stemmen

Zo wat heb ik genoten van de film! Wat een prachtacteurs. Heerlijke QT film, kan niet wachten op de volgende! 5 Sterren.


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4355 berichten
  • 4515 stemmen

In plaats van een gewone recensie een Review Battle samen met regisseur Martin Koolhoven over Tarantino's nieuwste film, Django Unchained.

Voor de video, klik hier


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Voor de video, klik hier

Leuk Daja. Leuker dan alles wat ik hier vooralsnog lees, maar 't is wel 1-0 voor Wouter in het argumenteren Ga volgende week zelf eens kijken, veel slechter dan Inglourious Basterds kan het toch niet zijn.