Django Unchained (2012)

Western / Actie

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

avatar van jacobine_rodijk
De huidige werktitel van Tarantino's western project is "Django Unchained."

avatar van HarmJanStegenga
Inmiddels ook bevestigd dat Christoph Waltz een hoofdrol speelt.

avatar van HarmJanStegenga
... en een (dé) hoofdrol voor Will Smith in Tarantino's nieuwste? Ben benieuwd; klik.

Op IMDb staat nu dat de film The Angel, The Bad and the Wise gaat heten. Waar ze dat vandaan halen.

avatar van Metalfist
Het lijkt me ineens allemaal zo snel te gaan, niet echt van Tarantino's gewoonte.

avatar van Jessen0wnt
Er staat ook dat ze in mei, nu dus, al beginnen met filmen. Echter duurt het nog tot 2013, dus snel vind ik niet het goede woord

Jessen0wnt schreef:

Fall = herfst.

Comments:
Filming begins in Fall 2011
Status Updated:
1 May 2011

Verkeerd gelezen

avatar van jacobine_rodijk
Kon de 168-pagina tellende verleiding niet weerstaan en toch maar 't script gelezen.

Zijn minst-geweldadige film sinds Jackie Brown, maar wordt in volle tuigen goedgemaakt met een zéér controversiële, haast racistische toon gedurende 't hele verhaal. Mocht 't 1-op-1 van pagina naar scherm vertaald gaan worden zal er flink wat heisa ontstaan bij de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap, een overweldigend, overdadig, schandalig gebruik van de "N" woord en elke mogelijke variant erop.

De hoofdrol van de zwarte slaaf Django balanceerd 't één en ander wel weer, inclusief een paar heer-lij-ke wraakmomenten tijdens zijn zoektocht naar Broomhilda, maar in hoeverre dat een goedmakertje voor 't donkere publiek zal zijn gaat nog blijken. Smith zal wel een 180 doen qua imago mocht hij deze rol aannemen.

Dr. Schultz, Django's (hilarische) mentor, of hij nou wel of niet gecast wordt in de rol, is overduidelijk wel met Christoph Waltz in gedachten geschreven (hij komt nota bene zelfs uit Dusseldorf).

Mensen die de dialogen uit IB konden waarderen zullen hier bij hun trekken komen, genoeg ellenlange uitwisselingen tussen eigenaardige typetjes die enkel rondom een tafel zitten. Maar er mocht wel wat teruggeremd worden, zonder de mogelijkheid van film- en andere popreferenties gezien de 1800 tijdperk werden de gesprekken wel iets té doorzichtig uitgerekt.

2012 zal 't zeggen, maar zie dit wel in mijn top 10 eindigen, eind volgend jaar.

avatar van schram101
In Film > Nieuws > Django Unchained:

Waar eerder al bekend werd dat Tarantino's nieuwe prent een western wordt, verteld dit gerucht dat Gaga meedoet.

Quentin Tarantino wil Lady GaGa in één van zijn nieuwe films hebben. De twee leerden elkaar kennen toen hij haar zijn gele 'Pussy Wagon' uit de film Kill Bill uitleende voor de videoclip van het nummer Telephone.

"Het is geen geheim dat Quentin Gaga al een tijdje op het oog heeft voor een rol in een van zijn films," aldus een bron in de Britse krant The Mirror. "Nu beiden in Cannes zijn, wil Tarantino haar graag laten zien wat hij als filmmaker in zijn mars heeft."

Om haar te paaien heeft de Tarantino de extravagante zangeres voorgesteld aan zijn Hollywood-relaties. Zo liet hij haar kennismaken met het acteurskoppel Brad Pitt en Angelina Jolie, van wie Gaga naar eigen zeggen al lange tijd fan is. Het stel kwam naar het optreden van GaGa in Cannes, de openingsact van het filmfestival. "Gaga heeft Angelina altijd al een sterke, inspirerende vrouw gevonden," aldus de bron.

Starlounge op MSN Entertainment - starlounge.celebs.nl.msn.com

Zingen kan ze, maar kan ze ook acteren?

avatar van fappie
Hmm.. las het net ook van Django Unchained. Wel een beetje een aparte titel, maar goed. Hoop echter niet dat Gaga meedoet.

Nomak
schram101 schreef:
Zingen kan ze

Vind je?

Maar goed, dit wordt dus een western met Will Smith en Lady Gaga. Tjonge, dit zou weleens een misbaksel kunnen worden. Maarja, het is Tarantino dus het MM-publiek zal er wel weer hoge sterren tegenaan gooien.

avatar van yeyo
Geen zorgen hoor, Lady Gaga komt er sowieso niet in. Tarantino heeft altijd veel praatjes rond ongewone casting, maar als het er op aankomt, kiest hij toch braaf voor gevestigde namen. Misschien maar goed ook, stel je voor, Lady Gaga in een western.. djeezes.

Ik word al zenuwachtig van Will Smith....

avatar van Drs. DAJA
Ik in eerste instantie ook, maar ik troost me met de gedachte dat Wild, Wild West wel weer een heel toffe western was en Smith daarin prima.

avatar van wimnoot
Ik zou (na Samuel L Jackson) geen gekleurde acteur weten die Tarantino's dialogen beter kan verwezelijken. Eddy Murphy? Martin Lawrence? Een van de Wayans? Ik denk het niet....

Vind ik allemaal beter. Maar op zich zijn Tarantino's rollen doorgaans niet de allermoeilijkste. Moet Smith kunnen.

avatar van wimnoot
Als hij maar cool is......

Ja, dat heeft ie ook niet aan zijn kont hangen...

avatar van wimnoot
Smith heeft in rollen als I Robot en I Am Legend bewezen dat hij een actie held is, en met zijn rollen in Persuit Of Happiness en Ali heeft hij laten zien dat hij geweldig kan acteren.

Verder is het allemaal nog een beetje voorbarig. Toen de eerste verhalen over Inglourious Basterds naar buiten kwamen zou de halve cast van The Expendables mee doen, wat later dus onzin bleek.

avatar van Drs. DAJA
Dat hij kan acteren kan ik in meegaan maar Will Smith heeft de laatste jaren wel een uitstraling waar ik niet van gecharmeerd ben. En ik vraag me af of die gespeeld is...

avatar van wimnoot
Ik begrijp wat je bedoelt maar die brave uitstraling kan hij juist van afkomen in een Tarantinofilm, de "fucks" en de "Nigga's" zullen je wel weer om de oren vliegen.

wimnoot schreef:

Vond hem in I Robot nogal charismaloos en Ali zag ik niet, mede omdat ik Smith in de trailer al slecht vond spelen.

avatar van Stephan
Wouter schreef:
...
Ali zag ik niet, mede omdat ik Smith in de trailer al slecht vond spelen.

Mede... Hoofdreden is dat het een Mann film is?

Dat was een andere zwaarwegende reden, ja. Tel daarbij op dat ik niet zo dol ben op (met name Amerikaanse) biopics en het wordt een wel heel onaantrekkelijk plaatje.

wimnoot schreef:

Freeman misschien, maar die is wel erg oud geworden. Denzel Washington eigenlijk ook...

avatar van The One Ring
Don Cheadle is ook een uitstekende zwarte acteur. Terrence Howard wellicht. Ik vind Will Smith ook een van de minder aansprekende sterren van nu. Het helpt ook niet mee dat hij nooit in interessante films opduikt.

avatar van Jessen0wnt
Wat is er zo erg met Smith? Met Tarantino's regie en vooral dialogen komen acteurs altijd heel anders over dan bij andere films, ik zie het wel leuk worden

avatar van fappie
Smith komt denk ik iets te braaf over voor films van Tarantino. Vind hem niet het type voor een Tarantino-film, mja...Die Djimon Hounsou dan? Van Blood Diamond onder andere..goede acteur.