Django Unchained (2012)

Western / Actie

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

avatar van Jessen0wnt
Smith heeft wel een goede haat-blik, past naar mijn idee prima bij een slaaf-rol.

Acteren is natuurlijk meer dan dat. Zelfs in een film van Tarantino.

Hij kan beter deze gozer nemen! www.dumpert.nl - Had je een probleem? - bit.ly

avatar van jacobine_rodijk
Gerucht gaat nu rond dat DiCaprio mogelijk de rol van Calvin Candie (de eigenaar van 'Candyland') gaat opnemen.

Bron.

Nomak
Idris Elba is natuurlijk een uitstekend acteur. Een stuk beter dan Will Smith.

avatar van wimnoot
Er gaan zoals gewoonlijk bij een nieuwe QT weer genoeg namen in het rond. Jamie Foxx vind ik ook een topper! Erg goed in Ali, Ray en Collateral.

avatar van The One Ring
Oei, ik vind Jamie Foxx juist een afgrijselijke acteur.

GuyB
Hmm. Goede acteur in 'Collateral', maar ziet er dan ook een stadspietje uit. Zie hem niet direct met een cowboyhoed aan.

avatar van Drs. DAJA
Die zet je ook op. Ik zie hem liever in de rol dan Smith.

Nomak
Een zwarte acteur, dan ben je als regisseur natuurlijk veilig als je voor iemand als Will Smith, Denzel Washington of Jamie Foxx kiest. Daar komt de grote massa wel op af.

In plaats van eens te kiezen voor mensen als Michael Kenneth Williams, Idris Elba, Eamonn Walker of Lance Reddick. Iets minder bekend maar zeker niet minder kwaliteit, integendeel zelfs.

avatar van Nicholas123
Nee joh, gewoon Michael Jai White nemen.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

avatar van Drs. DAJA
Nomak schreef:

Want met Christoph Waltz koos hij voor Inglourious Basterds ook al zo'n grote naam...

Nomak
Neen, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen maar dat er telkens in dezelfde vijver wordt gevist als men een zwarte acteur zoekt voor een belangrijke rol in een Hollywoodfilm. Ik had gehoopt dat Tarantino het anders zou aanpakken. Daarom was ik ook blij toen ik het gerucht hoorde dat Idris Elba de rol zou krijgen.

avatar van wimnoot
We kunnen ook Downing jr weer schminken.

avatar van yeyo
Om Spike Lee nog 'ns extra op stang te jagen zeker.

avatar van Stu-Pot
Nomak schreef:

Omar Little, Stringer Bell en als laatste Danniels? Voeg Wood Harris (Avon Barksdale) daar ook maar aan toe.

avatar van The One Ring
yeyo schreef:
Om Spike Lee nog 'ns extra op stang te jagen zeker.

Het zou pas echt een stunt zijn als Spike Lee zelf gevraagd wordt voor de rol en hem dan ook nog aanneemt ook

Idris Elba lijkt me overigens ook een sterke keuze.

avatar van jacobine_rodijk
't Lijkt definitef Jamie Foxx te gaan worden. Weet het zo niet, had Django toch 'langer' ingeschat, om die vreemde balans tussen Dr. Schultz (Waltz) te accentueren voor een meer komische effect.

In Film > Nieuws > Django Unchained:

Django Unchained (2012) - IMDb Is Tarantino's nieuwe project. Verwacht wordt dat de film 25 december 2012 uitkomt. Het betreft hier een western, een film die deze markante regisseur altijd al heeft willen maken. Alleen noemt hij het zelf een "southener" omdat het verhaal zich in het zuiden van Amerika afspeelt. Tot nu toe zijn drie namen vrijwel zeker , Leonardo DiCaprio, Christoph Waltz en (integenstelling van wat er op IMDB staat) Jamie Foxx die de rol van Django op zich gaat nemen.

Plot: Django (Jamie Foxx) is een bevrijde slaaf, die, onder leiding van een Duitse premiejager Dr Schultz(Christoph Waltz) zelf een bad-ass premiejager wordt. Nadat hij voor geld een paar slechterikken te pekken heeft genomen, helpt schultz hem om zijn vrouw, die nog steeds slaaf is, te vinden en te bevrijden van de slechte plantage baas Calvin Candie (Leonardo DiCaprio).

Jamie Foxx Confirmed for DJANGO UNCHAINED - collider.com

Leonardo DiCaprio, Idris Elba, Chris Tucker, Jamie Foxx Linked to DJANGO UNCHAINED. - collider.com

avatar van Metalfist
Ik had liever Elba of Harry Lennix gezien in plaats van Jamie Foxx. Ook dat Waltz terug meedoet vindt ik nogal teleurstellend want het gaat enorm moeilijk zijn om de prestatie uit Inglorious Basters te toppen, laat staan te overtreffen. DiCaprio wordt ik ook al niet warm of koud van maar sowieso dat ik het resultaat wel zal gaan zien

avatar van wimnoot
Ik zie Waltz juist heel erg zitten als Dr Schultz, is waarschijnlijk een ontzettend bijdehante meedogenloze schurk van een vent. Ik vind het ook niet meer dan logisch na zijn prestatie in IB. DiCaprio heb ik altijd al een topper gevonden en het werd tijd dat hij in een QT mag mee spelen. Over Foxx ben ik niet zo zeker maar dat zal wel over gaan naarmate de film dichterbij komt.

avatar van Salto
Wat altijd terugkomt in een QT-film is dat er altijd acteurs meedoen die in zijn vorige films ook hebben gespeeld. Kijk maar;
- in Pulp fiction spelen Harvey Keitel en Tim Roth rollen, die hadden in Reservoir Dogs de hoofdrollen;
- in Jackie Brown speelde Samuel L. Jackson die weer in Pulp fiction speelde;
- in Kill Bill speelde Uma Thurman die ook in Pulp Fiction speelde;
- in Inglourious basterds denken veel mensen dat er geen oude QT-acteurs aan meededen, maar zelfs in deze film hadden Samuel L. jackson en Harvey Keitel een rol. Ook al is deze zee klein te noemen. Namelijk een voice-over die verder niet gecredit is. Volgens mij als ze over de telefoon onderhandelen over Landa's vrijlating hoor je Keitel.
- en nu dan weer Christoph Waltz in Django Unchained. Ook Samuel L. Jackson is van de partij als slaaf van dicaprio.

Het ws me altijd opgevallen in zijn films

Heeft iemand het script gelezen of in bezit ?

avatar van schram101
Ik zie Foxx wel zitten eigenlijk. Hoewel Will Smith ook wel weer eens een grote rol mag spelen.

Verder is zijn Waltz en DiCaprio uitstekend uiteraard.

avatar van Kisje
wimnoot schreef:

Ja inderdaad, had ergens gelezen dat Dicaprio bij IB niet kon meedoen, omdat hij andere verplichtingen had, en nu er eigenlijk op stond om toch eens mee te doen in een QT-project . Ben erg benieuwd!!

avatar van Nicolage Rico
Salto schreef:

Er zijn een hoop dingen die terugkomen in QT-films.

puckb96
Eindelijk....

Tarantino's ode aan de spaghetti western komt eraan.

Kanisz
Helaas duurt het nog veel te lang. Vanavond Once upon a time in the west gekeken, en de gedachten gingen toen via Sergio Leone --> Quentin Tarantino --> deze western. De cast spreekt me in ieder geval aan! Hopelijk zet Christoph Waltz net zo'n schitterende en hilarische rol neer als in Inglourious Basterds