• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.244 series
  • 34.030 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.140 gebruikers
  • 9.379.695 stemmen
Avatar
 
banner banner

Django Unchained (2012)

Western / Actie | 165 minuten
4,01 5.217 stemmen

Genre: Western / Actie

Speelduur: 165 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

IMDb beoordeling: 8,5 (1.860.713)

Gesproken taal: Engels, Frans en Duits

Releasedatum: 17 januari 2013

Plot Django Unchained

"Life, liberty, and the pursuit of vengeance."

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Django Freeman

Dr. King Schultz

Calvin J. Candie

Broomhilda von Shaft

Butch Pooch / Ace Speck

Mr. Stonesipher

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

Drs. DAJA schreef:

In plaats van een gewone recensie een Review Battle samen met regisseur Martin Koolhoven over Tarantino's nieuwste film, Django Unchained.

Voor de video, klik hier

Wel opletten voor spoilers mensen

Ik vond Leonardo wel degelijk spelen, het is eens een andere rol dat we van hem gewoon zijn. Dit verhoogt alleen maar m'n appreciatie voor deze acteur. Verder ga ik akkoord met gezegde dingen,

het is compleet overbodig, maar ik heb me soms wel vermaakt.

Ik vind het helemaal geen 1-0 voor Martin, maar hij kan idd makkelijk op de woorden komen in een discussie over de film. Misschien wel makkelijker om de mening van de pro te verdedigen, aangezien je altijd Tarantino's talentvolle (maar veel betere) regieverleden kan aanhalen.

Qua mening lig ik precies tussen jullie 2.


avatar van martijn011

martijn011

  • 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Leuk filmpje Dennis, ik hoop alleen dat ik het niet met je eens wordt..


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ceeda7 schreef:

Ik vind het helemaal geen 1-0 voor Wouter, maar hij kan idd makkelijk op de woorden komen in een discussie over de film. Misschien wel makkelijker om de mening van de pro te verdedigen, aangezien je altijd Tarantino's talentvolle (maar veel betere) regieverleden kan aanhalen.

Dat heb je wel mooi gezegd, maar de onderbouwing is wat zorgvuldiger. Dennis is iets emotioneler, maar dat is voor een buitenstaander moeilijker te volgen (invoelbaar).


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Probleem blijft ook het gebrek aan nuance, wat wouter wel had gelukkig. Zal vast genoeg op aan te merken zijn maar je kan ook door draven. Bovendien is Tarantino sinds Kill Bill bezig met verschillende trash subgenres in een modern jasje te kijken en logica is daar geen plot element. Voorlopig (let wel, heb de film nog niet gezien) lijkt het me een kwestie van open deuren intrappen. Al kan het zijn dat QT het afgezien daarvan wel erg bont maakt.


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

Ook helemaal mee eens Mochizuki en Naomi Watts. De ontgoocheling overbrengen naar je publiek op een serene en onderbouwde manier, daar kan je misschien ook meer mensen mee treffen.

Wat wel opvalt is dat Martin en misschien wel velen een boontje hebben voor Tarantino, omdat hij doet wat hij wil (lees:omdat hij mag doen wat hij wil), en het vaak goed uitdraait. Het feit wat Dennis aankaart, dat niemand hem zegt: "Zeg Quentin, dat kan wel beter", is ook zeker terecht.

Net omtrent bovenvermeld feit zijn de regisseurs wel altijd een beetje jaloers op T, nl. dat T altijd een aantal vrijheidsgraden meer heeft, waardoor hij zijn fantasie (helaas hier op nadelige wijze zoals hier bij Django) op hol kan laten slaan.

Ik vergelijk niet graag, maar bij z'n vorige film IB was alles (volgens mij dan) zorgvuldig verteld. Perfecte tijdsindeling, noodzakelijke gebeurtenissen en karakters gecombineerd met fantastische dialogen. Dat maakt ook het verschil in stemgedrag van Dennis over IB en Django net zo typerend. Ook volgens mij had IB een geniaal, gek spannend én ludiek slot, volledig T z'n stijl.

Bij Django was dat toch effe onder de stoel kruipen van schaamte hoor.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Wat QT meeheeft is dat hij dat wel zelf heeft afgedwongen. Daar teert hij nog op. Ik ga er ook nog steeds heen - al ben ik al een tijd niet meer overtuigd.


avatar van Fortune

Fortune

  • 4317 berichten
  • 2774 stemmen

Drs. DAJA schreef:

In plaats van een gewone recensie een Review Battle samen met regisseur Martin Koolhoven over Tarantino's nieuwste film, Django Unchained.

Voor de video, klik hier

Stemt Martin Koolhoven ook daadwerkelijk op MM? Zo ja wat is zijn naam hier, ben benieuwd naar zijn stemmen.

En waarom hebben jullie het over spaghettiwesterns op het einde want vond er veel te weinig van terug om dit een hommage of moderne pulp van spaghettiwestern te noemen.

Hoewel ik het niet eens ben met jouw mening Dennis dat dit complete bocht is vind ik dit wel een geinige manier van reviewen.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Fortune schreef:

Stemt Martin Koolhoven ook daadwerkelijk op MM? Zo ja wat is zijn naam hier, ben benieuwd naar zijn stemmen.

Wouter (ik neem dan dat dat zo algemeen bekend is dat dit niet meer onder de privacy wetgeving valt - anders haalt een mod het wel weer weg)


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wouter is zijn schuilnaam?

Maar het was wel bekend ja. Al wist ik het nooit helemaal zeker.


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

En waarom hebben jullie het over spaghettiwesterns op het einde want vond er veel te weinig van terug om dit een hommage of moderne pulp van spaghettiwestern te noemen.

Heel veel referenties of ideeen uit spaghettiwesterns hoor. En dezelfde amoraliteit. Verder veel muziek op de soundtrack van westerns (en aanverwanten).


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Ceeda7 schreef:

Het feit wat Dennis aankaart, dat niemand hem zegt: "Zeg Quentin, dat kan wel beter", is ook zeker terecht.

Wat een onzin , beter dan dit kan hij echt niet ! Je kunt aan het resultaat duidelijk zien dat QT zijn uiterste best heeft gedaan , geen enkele valse noot . QT heeft zijn ziel gelegd in dit project en dat is ook te zien , want deze film heeft inderdaad een ziel .

" The film was shot in 130 days. This was Quentin Tarantino's longest shooting schedule for a singular film. "

Django Unchained (2012) - Trivia - IMDb

130 dagen is echt erg VEEL !


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Ik verhoog mijn stem naar vijf sterren . Deze film heeft onwijs veel geniale scenes , bijvoorbeeld wanneer Django voor het eerst zijn vrouw weerziet , kippenvel moment , moest meerdere malen aan Keoma (1976) denken ! Dit is een absoluut meesterwerk , beter dan de meeste spaghettiwesterns ( Italiaanse westerns ) : beter dan Il Grande Silenzio (1968) , Keoma (1976) , La resa dei conti (1966) en minstens zo goed als de beste westerns van Sergio Leone !

***** / ***** , amazing masterpiece where American western meets spaghetti western !


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

xgogax schreef:

" The film was shot in 130 days. This was Quentin Tarantino's longest shooting schedule for a singular film. "

130 dagen is echt erg VEEL !

Dan heeft hij er 130 te weinig tijd gehad om deftig zijn script te editen.

xgogax schreef:

... en minstens zo goed als de beste westerns van Sergio Leone !

Geen commentaar.

Maar nog een geluk dat er goede mondelinge en grappige scènes inzetten in het eerste deel idd, vooral Waltz en DiCaprio konden mij bekoren. Foxx en Jackson tja,die moeten cool doen zeker?


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Ceeda7 schreef:

(quote)

Dan heeft hij er 130 te weinig tijd gehad om deftig zijn script te editen.

Geen idee , moet je aan z'n nieuwe editor vragen . Zijn vaste editor is namelijk twee jaar geleden overleden .

Heb het gevoel dat deze film te ' zwart ' ( letterlijk ) is voor sommige mensen . Daar had ik vroeger ook veel last van en kon ik ' neger-films ' ( o.a. van Spike Lee ) nauwelijks waarderen ( voelde me er zeer ongemakkelijk bij , maar gelukkig ( voor mij mens zijnde ) is dat nu voorbij ) ...


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

beter dan Il Grande Silenzio (1968) , Keoma (1976) , La resa dei conti (1966) en minstens zo goed als de beste westerns van Sergio Leone

Maak 't nou een beetje! Fijn dat je zo enthousiast bent, maar je bent nu echt door aan het draven! Beter dan Corbucci en even goed als Leone???? Tuurlijk niet.

Heb het gevoel dat deze film te ' zwart ' ( letterlijk ) is voor sommige mensen

??? Denk 't niet?

Ik vind je reacties vandaag echt vreemd. Tarantino was nooit goed genoeg, en nu is ie opeens THE man.


avatar van Nightowl 1810

Nightowl 1810

  • 9 berichten
  • 92 stemmen

Grandioos, briljante. Deze film is puur genieten!!! 5 sterren!


avatar van MantA1952

MantA1952

  • 50 berichten
  • 302 stemmen

De beste Western van de afgelopen 10 jaar!


avatar van Nightowl 1810

Nightowl 1810

  • 9 berichten
  • 92 stemmen

Candie Fitzwilly!


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Maak 't nou een beetje! Fijn dat je zo enthousiast bent, maar je bent nu echt door aan het draven! Beter dan Corbucci en even goed als Leone???? Tuurlijk niet.

(quote)

??? Denk 't niet?

Ik vind je reacties vandaag echt vreemd. Tarantino was nooit goed genoeg, en nu is ie opeens THE man.

Ik snap heel erg goed dat je mijn reacties vreemd vindt , ik ben van mening dat ik me ook een beetje raar gedrag , maar ik ben bloed serieus . Ik ben gewoon über enthousiast over wat ik gezien heb en het laat me niet meer los .

Ben geen liefhebber van ‘ the body of work ‘ van QT , maar ik beoordeel een film altijd op z’n uitwerking . Ik ben eerlijk tegen mezelf en wanneer ik een extreem goede film tegenkom , maakt het mij echt niet uit wie ‘m gemaakt heeft .

Ach ja , dit is mij laatste bericht bij deze film , heb het gevoel dat het anders vervelend wordt …( de aanstellerij ) ...


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

OK! Ik zal mijn mond verder houden.


avatar van ¿?ImAmused?¿

¿?ImAmused?¿

  • 163 berichten
  • 965 stemmen

Erg vermakelijke film dit,hij duurde 165 minuten waarvan ik me geen moment verveeld heb.

Al was iets meer actie leuk geweest .Ook kent de film een aantal briljante scenes met als voorbeeld het Candy huis waar DiCaprio even doorflipt.

2,5 uur aan plezier.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Ceeda7 schreef:

Het feit wat Dennis aankaart, dat niemand hem zegt: "Zeg Quentin, dat kan wel beter", is ook zeker terecht. !

Dacht dat ik dat aankaartte. Niet?


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

xgogax schreef:

(quote)
Wat een onzin , beter dan dit kan hij echt niet ! Je kunt aan het resultaat duidelijk zien dat QT zijn uiterste best heeft gedaan , geen enkele valse noot . QT heeft zijn ziel gelegd in dit project en dat is ook te zien , want deze film heeft inderdaad een ziel .

" The film was shot in 130 days. This was Quentin Tarantino's longest shooting schedule for a singular film. "

Django Unchained (2012) - Trivia - IMDb

130 dagen is echt erg VEEL !

Idioot veel zelfs. Net als de genoemde 100 miljoen euro. Onbegrijpelijk.


avatar van cordiacovens

cordiacovens

  • 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Geen enkel budget is te hoog als er uiteindelijk winst wordt gemaakt toch?


avatar van pierrrke

pierrrke

  • 394 berichten
  • 1468 stemmen

Maar misschien krijg je ook een zeer mooi werkje af met veel minder geld, kijk maar naar IB dat is iets van 70 miljoen. Of kill bill dat was nog eens de helft daarvan.En dat zijn prachtige films toch Dan zou de winst nog hoger kunnen zijn.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

cordiacovens schreef:

Geen enkel budget is te hoog als er uiteindelijk winst wordt gemaakt toch?

In die zin heb je gelijk. Maar toen ik de film had gezien had ik het idee dat het een relatief goedkope film was.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ghostman schreef:

Ach ja , dit is mij laatste bericht bij deze film , heb het gevoel dat het anders vervelend wordt …( de aanstellerij ) ...

Kom op nou, als er niets mooiers is is het een gebruiker die passioneel is over een film en dat vol enthousiasme toont.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Word trouwens behoorlijk gek van het moviemeterwoord 'werkje'.


avatar van cordiacovens

cordiacovens

  • 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Ja, de productie verliep niet helemaal op rolletjes en QT wilde alles 'echt' doen dus voor sneeuw moest de productie verplaatst worden naar een plaats met sneeuw enzovoort..dat loopt op en Ik denk niet dat meneer Weinstein nee gaat zeggen tegen eisen van Tarantino dus dan hoeft QT ook niet zo op de centjes te letten. Ik vind QT geniaal maar ik ben het met je eens dat hij misshien net iets teveel wordt opgehemeld door zijn omgeving.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Kom op nou, als er niets mooiers is is het een gebruiker die passioneel is over een film en dat vol enthousiasme toont.

Maar het ziet er wel uit wel vreemd als de laatste twee stemmen van de persoon dit zijn;

Django Unchained: 5 sterren

Inglorious Basterds: 0,5 ster

Dan ligt de kwalificatie aanstellerij heel dicht op de loer.