• 8.555.902 stemmen

Geregisseerd door: Nicholas Jarecki

Met onder meer: Richard Gere, Brit Marling en Tim Roth

Releasedatum: 21 februari 2013

Plot Arbitrage

"Power is the best alibi."

Robert Miller (Gere) is een hefboomfondsmagnaat die diep in de problemen zit. Hij wil wanhopig zijn handelsimperium aan een grote bank verkopen voordat zijn frauduleuze zaakjes aan het licht komen. Maar door een onverwachte en bloedige fout wordt hij gedwongen hulp te zoeken in de meest onwaarschijnlijke hoek.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Gavin Briar

Jeffrey Greenberg

avatar van Ziegler

Ziegler

Nog eens gekeken via Netflix. Prima film. Weinig op aan te merken.

avatar van frans123

frans123

AmazingPP schreef:

Net voor € 3,79 gekocht bij de Action!

Nou de moeite wel waard

avatar van frans123

frans123

bjerik76 schreef:

mooi drama, alleen het eind had wel iets beter afgerond kunnen worden.

Het ene gat van een probleem word met het andere gat van een probleem gevuld, en zo zakt de zakenman steeds verder weg.

het " pats boem" zwart scherm aan het eind van zn speech vond ik ongepast, alsof de tape ineens vol was, of de stroom werd afgesloten.

anders had ik zelfs nog een half puntje hoger gegeven.

Bjork maakte het dan wel weer goed.

Er was niks meer aan het verhaal toe te voegen....voor de buitenwereld applaus en van zijn familie een emmer stront.......over en uit.Wat had je meer willen zien dan??

avatar van PCTERN

PCTERN

Aardige kat en muis film over een rijke stinkerd (Gere) die de grenzen van de ethiek opzoekt om zijn positie te beschermen als er een ongeluk gebeurt waarbij zijn minnares overlijdt. Waarbij ook een politieman op hem jaagt.

Verhaallijnen zijn mooi in elkaar gevlochten en het geheel is goed naar te kijken.

Verder een doorsnee film

avatar van IH88

IH88

“What you did is way beyond the money.”

Een film die zich afspeelt in de rijke kringen van New York. Robert Miller lijkt een sympathieke familieman, maar achter die façade gaat een wereld van fraude en overspel schuil. Prima rol van Richard Gere, die een ijzersterke indruk maakt (vooral de scene met zijn dochter in het park).

De regisseur kiest er eerst voor om het subplot rond de minnares uit te werken. Een wat jammerlijke keuze, want pas als Arbitrage zich focust op het fraude verhaal komt de film echt tot leven, en wordt het spannend. Onder andere Sarandon, Roth, Marling en Parker spelen hun rol prima. Het einde is uiteindelijk wat voorspelbaar, maar ik vond het wel passend. Want de impact die Miller’s handelingen op zijn familie heeft (en het respect dat hij verliest) is interessanter dan hem gewoonweg de gevangenis in te zien gaan. Hij verliest alles, maar hoeft niet de cel in. Een prima einde.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Eigenlijk een standaard opgezet verhaal met weinig nieuws onder de zon. Hebzucht is een grote drijfveer, in de meeste gevallen gaat dat zelf boven het gezin en dierbaren.

Het verhaal is netjes uitgewerkt in een aardig script. Dat wordt goed vertolkt door een prima cast en de regie en soundtrack vullen het geheel aan tot een volwaardig eindproduct.

Eigenlijk is alles prima op orde en zou ik normaal zo een 3.5 sterren weggeven. Maar dat lukt mij niet bij deze prent, ik ben niet omvergeblazen o.i.d.. Het is vernieuwend en werd het verhaal niet ingezogen. Het miste op een of andere manier kracht. Drama/thriller staat er bij genre, allebeide net niet goed genoeg voor minimaal een 7 in mijn ogen.

Prima voor een keer om met een leeg hoofd te aanschouwen, maar zeker niet verbijsterend.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1924 stemmen

Ik heb ervan genoten,goede film met een goed acterende Richard gere.het einde van de film was abrupt maar eigenlijk ook logisch want het verhaal was klaar.....de reactie van zijn dochter sprak boekdelen.het is wat mij betreft niet drank maakt meer kapot dan je lief is,maar GELD...... 3.5 stars.

avatar van stratmans

stratmans

aangename film over een rijkaard

avatar van missl

missl

Prima verhaal over een rijke ondernemer die wat verkeerde stappen zet en dit moet zien op te lossen.

avatar van Donnie Vallermee

Donnie Vallermee

Film over... dingen.

Bepaalde...... dingen.

avatar van FlorisV

FlorisV

Moet de film nog zien maar zat alvast beetje te zappen en ik hoorde op 21:12 Grimes, Symphonia IX van het volgens mij vrij briljante album Visions. Niet een heel bekende artiest en toevallig een favoriet dus dat deed me zeker deugd!

avatar van james_cameron

james_cameron

Spannende, goedgemaakte thriller met Richard Gere op dreef als wanhopige zakenman die in een race tegen de klok zijn bedrijf aan een grote bank probeert te verkopen voordat zijn frauduleuze handelen aan het licht komt. Script, cast en vormgeving zijn eersteklas; daarnaast is de jachtige, nachtmerrie-achtige sfeer van het hele gebeuren knap getroffen. Regisseur Nicholas Jarecki is de broer van documentairemaker Andrew Jarecki, bekend van Capturing The Friedmans en The Jinx.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Een film waarin je eigenlijk precies weet wat je kan verwachten wanneer Richard Gere de hoofdrol heeft.

Geweldig acteerwerk, waardoor je sympathie krijgt voor een "slecht" mens en zijn acties gaat begrijpen als je door zijn ogen kijkt. Constant hopende dat, door zijn volgende stap, hij alles weer recht breidt, hoe slecht dat eigenlijk ook is.

Richard Gere speelt altijd geloofwaardig en heeft in elke rol die hij speelt iets mysterieus over zich wat je in de film zuigt. Een zelfde iets wat Michael Douglas ook heeft.

Hoe "slecht" hun personages ook zijn, er is nooit volledige afkeer tegen ze. Daarom zijn ze wat mij betreft uitermate geschikt voor dit genre.

Hoewel deze film meer drama was dan thriller en er daardoor ook weinig plotwendingen in zaten, zat er echt ruim voldoende spanning in.

Met de goede cast er omheen is dit echt een prima film!