• 10.548 nieuwsartikelen
  • 8.964.218 stemmen

Jack the Giant Slayer (2013)

Fantasy / Avontuur | 114 minuten

Releasedatum: 21 maart 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Jack the Giant Slayer

"Prepare for a giant adventure"

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

avatar van rep_robert

rep_robert

Ik heb me eerlijk gezegd ook meer dan prima vermaakt met Jack the Giant Slayer. Ja, het verhaal en de personages zijn flinterdun. Maar er wordt ook niet meer van gemaakt dan dat het is. De film dendert recht op z'n doel af en weet hierin flink te vermaken. Geen onnodige zijplotjes, geen gedoe met karakter uitdieping. Gewoon rechttoe, rechtaan en geen pogingen tot onnodige diepgang dat een blockbuster niet nodig heeft.

Ik was ook blij dat de film doorging op het moment dat het allemaal afgelopen leek, anders zou de film wel heel erg als een sof eindigen en was ik lager uitgekomen. Nu krijgen we nog een extra half uur waarin de reuzen Cloister bestormen. Een mooi moment om lekker flink uit te pakken met actie en special effects. Misschien niet de mooiste, maar het werkt wel.

Dankzij dit gegeven vergeef ik het Singer dat het gedoe met die kroon wel erg suf is en dat ze daardoor wel makkelijk een einde kunnen forceren.

Ruim 3,0*

avatar van rep_robert

rep_robert

Shinobi schreef:

Al vind ik het wel jammer dat de film zich meer op kleine kinderen richt, ik had het liever wat bloederiger en gewelddadiger gezien zoals het recentelijke Hansel and Gretel: Witch Hunters (2013). Maar desondanks kent de film zo zijn momenten.

Nadat ik Oz: The Great and Powerful heb gezien ben ik allang blij dat ik wat dooien heb mogen zien vallen Ik vond het wel acceptabel.

avatar van baspls

baspls

Nu ineens wel positieve reviews? Een gemiddelde van 3,13????

Dat snap ik niet helemaal maar ja. Ga deze film nog steeds niet kijken omdat het mij gewoon totaal niets lijkt. En die reuzen dan...

avatar van sierrra

sierrra

Wat valt er aan te snappen. Mensen die de film ten minste gezien hebben kunnen hem waarderen. Beetje lopen piepen zonder de film ook maar gezien te hebben slaat kant nog wal. Grow up!

avatar van Romana

Romana

Gisteren naar de film gaan kijken. Ik miste een beetje samenhang, er wordt wel wat van de hak op de tak gesprongen. Het verhaal is gemakkelijk te volgen, maar sleept je niet echt mee. Reuzen zijn leuk en het acteerwerk niet zo slecht, al zijn sommige scènes wel heel erg gespeeld. Heb veel gelezen over de laatste 45 minuten, maar ook die vond ik niet echt spectaculair. Mooi prentje om zonder al te veel nadenken eens te bezien.

Geef hem een drie omwille van de reuzen, en leuk voor kids, maar verwacht er als volwassene niet te veel van.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

baspls schreef:

Nu ineens wel positieve reviews? Een gemiddelde van 3,13????

Dat jij oude disneyfilms geweldig vind, betekent nog niet dat andere films ruk zijn.

avatar van baspls

baspls

TheLionKingFan schreef:

Dat zeg ik ook niet. Ik hou ook van andere films heb bijna alle Fantasy en/of SF's uit de 80's gezien en vind heel veel echte classics geweldig. Zo ook van Disney. Moderne films vind ik vaak niet zo bijzonder alleen Lord of The Rings is erg goed.

avatar van beavis

beavis

visueel ambitieus, maar verhaal technisch toch een heel simpele sprookjes hervertelling. degelijk, maar mist echte betovering

avatar van yugioh

yugioh

baspls schreef:

Nu ineens wel positieve reviews? Een gemiddelde van 3,13????

Wat een slap gelul zeg, ben wel blij dat je begrijpt dat de film over reuzen gaat !!!!!!

Al met al een geweldige film, puur vermaak. De actie dondert van het scherm. Daar is de film voor bedoelt...zeker gaan zien in 3D.

avatar van The Beast

The Beast

Topfilm hoor!

Ik ging naar deze film met een hoge verwachting en kwam alsnog verrast terug.

Het verhaal was goed, einde brilliant, Graphics waren prima, reuzen zagen er goed uit, ook geen last gehad van nep lijkende 3D effecten.

Het acteerwerk was ook prima, enige wat beter gedaan had kunnen worden waren sommige pakken, zagen er een beetje raar uit zoals de generaal van de koning, en de koning zelf.

maar ik heb genoten, beste verfilmde sprookje dat ik heb gezien tot nu toe.

avatar van m1701

m1701

Goeie film.

Denk je dat de film is afgelopen, komt er nog een heel mooi stuk achteraan )

Acteerwerk was wel aardig, maar het visuele maakte deze film tot een erg

mooie film

avatar van RipCurl

RipCurl

Op zich wel aardig als er niets beters draait, maar dan vooral door de 3D en de (redelijke) CGI. Niet een film die ik nog een keer zou kijken.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Toch een stuk minder dan ik had gehoopt. Gebaseerd op de trailer had ik gedacht dat Jack the Giant Slayer zichzelf niet zo serieus zou nemen en met veel over-de-top actie en komedie het verhaal zou vertellen. Helaas is de benadering van Bryan Singer veel te rechttoe rechtaan en wordt het flitterdunne verhaaltje op erg clichématige wijze verteld. Af en toe een wat komisch moment en met een schmierende Stanley Tucci en droge vertolking van Ewan McGregor lijkt wordt het soms best geinig. Maar Jack the Giant Slayer mist over het algemeen dit soort elementen.

Vooral de karakters en vertolkingen zijn over het algemeen erg saai. Jack is uiteindelijk maar een wat karig hoofdkarakter en zijn liefje is helemaal inwisselbaar (ondanks dat Tomlinson erg aangenaam voor het oog is). Maar nog erger is wellicht Ian McShane met een erg suffe rol. Alles wat dan ook rond dit drietal gebeurde was dan ook volkomen oninteressant. Boeiender zijn de grote reuzen, maar die krijgen maar bar weinig persoonlijkheden mee. Enkel Nighy (en John Kassir als zijn tweede hoofd) krijgt wat ruimte, maar er wordt uiteindelijk maar verdacht weinig met deze reuzen gedaan. Leukste momenten zitten sowieso in de trailer, daarmee heb je het beste van de film wel gezien. En dat was jammer, want uit dit materiaal was best wat te halen en had ook wel gedacht dat Bryan Singer daar een geschikte man voor was. Helaas heeft zijn nieuwste film nergens dat X-Men of Usual Suspects- gevoel. Het zat wat dat betreft meer op het niveau van Superman Returns. Jammer.

2,5 sterren.

avatar van Noodless

Noodless

Gewoon een absolute aanrader voor liefhebbbers van het genre.

Overdonderend spektakel met magnifieke beelden, schitterende effecten, prachtige reuzen en een vleugje droge humor. De film heeft een vlot tempo waarin je geen minuut weet te vervelen.

Ook het acteerwerk vond ik best oké. Alleen Ian McShane vond ik beduidend minder dan zijn medespelers. Het slot is trouwens perfect. Ik zou geen ander passend einde kunnen bedenken.

Pure klasse op gebied van entertainment ! 9/10 Ik heb genoten.

avatar van Number23

Number23

Tegenvallend.

Ik moet zeggen dat ik wel zin had in dit filmpje. Heb het altijd een leuk sprookje gevonden en met de special effects van tegenwoordig zou er iets geinigs van gemaakt kunnen worden. Gooi er wat goede, ervaren acteurs tegenaan (McGregor, Tucci) en je hebt een leuk avondje vermaak.

Niet voor mij dus.

Het verhaal wordt veel te snel verteld, problemen worden soms wel heel gemakzuchtig opgelost en er mocht blijkbaar geen een spatje bloed in de film. Ik heb me meer lopen ergeren aan de film dan dat ik erdoor vermaakt werd. Jammer.

avatar van LaNadine

LaNadine

Aangenaam verrast door deze film. Er zat veel spanning in, werd nergens saai. Ook ik ben blij dat de film nog een half uurtje doorging, dit had ik niet verwacht. Voor hetzelfde geld waren ze daar gestopt en hadden ze een deel 2 erbij gemaakt.
Een kritiekpuntje: ik vond Jack niet helemaal passen, te gladjes en modern voor de tijd waarin de film zich afspeelt.

avatar van Reinbo

Reinbo

Degelijk maar vlak vermaak. Kijkt lekker weg en is zo weer vergeten.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20119 berichten

De reusjes zien er lelijk uit, zeg. Dan houdt het eigenlijk al op.

avatar van tattoobob

tattoobob

hmmm ....ik denk dat ik deze in 3d ga checken!!

avatar van balosa

balosa

niet super vernieuwend maar goed vermaakt met deze film hoor, toch een van de betere films die de laatste tijd zijn uitgekomen vind ikzelf

avatar van GGG

GGG

Mooie film die nergens verveelde! Top voor een leuk en spannend avondje...

avatar van vranque

vranque

Heerlijke fantasy. Prachtig gemaakt. Zo zie je ze niet veel meer. Poster is zeer doeltreffend. Knap want het wordt volledig waargemaakt.

avatar van CyberTech

CyberTech

Mooie film. Je komt als kijker niet bedrogen uit als je de trailer een keer gezien hebt.

avatar van ken1976

ken1976

Tja , ik had hier wederom veel van verwacht maar viel me toch wel weer tegen.

Qua special effects niets te klagen. Ik vond vooral de reuzen echt mooi gemaakt.

Het verhaal was aardig maar ik had toch wat hardere aktie verwacht. Een beetje meer a la Hansel en Gretchen ... Het was allemaal te braaf gefilmd , waardoor het in mijn ogen ook voor jeugdige kijkers te behappen is.

Toch wel een voldoende omdat ik me toch wel heb vermaakt en op sommige momenten werd weggeblazen....... .3,0 sterren!!!

avatar van Yugnav

Yugnav

Leuk om een keer gezien te hebben. Maar de film blijft iets teveel hangen tussen een kinder film en een donker sprookje. Had het dus liever allemaal iets donkerder en serieuzer gezien. Ook de final battle had wel iets uitgebreider gemogen van mij.

avatar van -P-

-P-

Gave film. Ontzettend mooi gemaakt en een genot om naar te kijken.

Je moet natuurlijk wel van het genre houden en wat fantasie hebben anders ben je gauw klaar.

Heerlijke turn of youre brain movie.

avatar van Re73

Re73

Samen met me dochtertje gekeken, beide hebben ons prima vermaakt leuke en mooi gemaakte fantasy van het sprooke sjakie en de bonestaak

avatar van schumacher

schumacher

Echt een topfilm vond ik het niet maar hij was wel leuk om naar te kijken, keek lekker weg, ging vlot vooruit ook. Goeie film maar om echt toptop te vinden had het nog ietsje meer moeten zijn.

Wel dikke aanrader, moet je zeker eens gezien hebben.

avatar van Dominootje

Dominootje

Alleen voor de accenten al! Geweldig! *zwijmel*

Knap in elkaar gezet, nog wat soft op sommige momenten.. Maar het is dan ook wel op de jongere gericht (lijkt me.)

Onderhond

• 11932 stemmen

Wat een draak!

Nooit een Singer van geweest, maar hij is diep gevallen als je dit ziet. Echte derderangs Hollywood film die geen seconde weet te overtuigen en hoe langer hoe ridiculer wordt.

CG is pijnpunt 1. Het ziet er gewoon écht niet uit. Plastiek alsof het 10 jaar geleden gemaakt is, esthetisch een doorn in het oog en niks nul visie. Lelijke, domme reuzen, lelijke plant, lelijk alles eigenlijk. Eindscene is er ook al eentje zonder enige fut, en dat voor een humans vs giant battle. Hoe krijg je het in elkaar gedraaid.

Acteerwerk is ondermaats, maar het zijn vooral de bedroevende pogingen tot humor die het veel erger maken dan het al was. Oerlompe one-liners, zonder enige timing of overtuiging gebracht. En als er dan al eens leuke acteurs in rondlopen (Marsden, Bremner) delven ze veel te snel het onderspit.

Veel positiefs valt er niet over te zeggen. duurt ook nog eens veel te lang, maar dat geldt natuurlijk voor elke film die geen seconde weet te overtuigen en/of te entertainen. Dacht na vijf minuten dat ik per ongeluk toch de versie van The Asylum gedownload had, Singer kan de volgende keer maar beter wat anders proberen.