• 10.549 nieuwsartikelen
  • 8.964.225 stemmen

Jack the Giant Slayer (2013)

Fantasy / Avontuur | 114 minuten

Releasedatum: 21 maart 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Jack the Giant Slayer

"Prepare for a giant adventure"

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

Bij Bryan Singer:

Bryan Singer is bezig met filmen:

Jack the Giant Killer (2012) - IMDb

A modern day fairy tale in which the long-standing peace between men and giants is threatened, as a young farmer leads an expedition into the giants' kingdom in hopes of rescuing a kidnapped princess.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

En dat is een remake van Jack the Giant Killer (1962). Al zijn er vele versies van.

avatar van Brix

Brix

• 19230 berichten

Dat ziet er niet verkeerd uit

jarno1975 (moderator series)

Nieuwe film van Singer Kan wel eens iets moois worden!

avatar van schram101

schram101

• 2005 stemmen

Hehe, lijkt me wel komisch.

Hopelijk neemt de film zich niet te serieus, de hoofdpersoon ziet er uit als een kneus en lijkt me niet echt serieus te nemen.

avatar van jipt

jipt

Tof laat maar komen, soort King Kong.

avatar van jipt

jipt

Meneer Bungel schreef:

Japie en de Bonenstaak is een welbekend verhaal. Niks remake, gewoon verfilming van een klassiek verhaal.

avatar van disneystore

disneystore

Ziet er echt wel leuk uit! 2012 is sowieso het jaar van de fantasy/avontuur films.

avatar van MadBear

MadBear

Komt helaas pas in 2013 uit. Warner Bros. heeft de film uitgesteld naar maart 2013.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

YouTube - Shadow of the Colossus GamePlay

Doet me hier een beetje aan denken (Shadow of the Colossus)

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

jipt schreef:

Gelijk heb je!

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Jack and the Giant Killer is niet hetzelfde verhaal als Jack and the Beanstalk eigenlijk. Ik weet helaas niet precies wat de connecties zijn, maar of het karakter Jack ook echt hetzelfde persoon moet voorstellen in beide verhalen is volgens mij alleen maar speculatie. Jack the Giant Killer lijkt zelfs al ouder te zijn (ik kan het mis hebben). Dus inderdaad is dit een verfilming van een klassiek verhaal, aan de andere kant zou het net zo goed zo kunnen zijn dat Singer juist een fan was van die oude film.

Heb in elk geval al iemand horen zeggen dat ze dachten dat dit net zo zou zijn als Snow White and the Huntsman, om een simpel verhaal geforceerd groter en meer episch te maken, maar Jack and the Giant Killer is van zichzelf al een best bruut en rijk verhaal. Zou jammer zijn als deze twee films als vergelijking naast elkaar worden gezet.

Al weet ik deze dingen ook alleen maar omdat ik erover heb gelezen, het verhaal zelf lees ik nog wel een keer Ben in ieder geval nieuwsgierig.

Jack is nogal een gebruikelijke naam in oude sprookjes en verzen. In de comicserie Fables zit een karakter dat Jack heet die ook daadwerkelijk al deze dingen heeft meegemaakt. Is een aanrader voor wie er in geïnteresseerd is.

Edit: Eh, heb net de trailer gekeken en inderdaad kan ik nu de eerdere reacties begrijpen, dit is inderdaad een combinatie van de twee Jack verhalen. En het ziet er nogal belachelijk uit.. Jammer, vind Singer nochtans een best goede regisseur

kappeuter (crew films)

De film krijgt nu pas een release in 2013.

In Nederland: 21 maart 2013

avatar van Seifer

Seifer

Dacht even dat Ewan McGregor, Jack ging spelen. Maar het is natuurlijk een kinderfilm, dus uiteraard is de hoofdrol dan voor een jonger iemand.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Eentje om naar uit te kijken.

jarno1975 (moderator series)

Nu nog een nieuwe poster

Edit: Die is er dus ook

avatar van Brix

Brix

• 19230 berichten

De titel van de oude poster klopt inderdaad niet meer.

avatar van Frenetic

Frenetic

trailer ziet er goed uit, kijk er naar uit

avatar van Thorongil

Thorongil

Wordt denk ik beter dan al die andere live-action sprookjes, Snow White and The Wuntsman, Alice In Wonderland etc. Nieuwe trailer intrigeert me, CGI ziet er ook beter uit dan 1e trailer.

avatar van sofripa

sofripa

Fingers crossed. De trailer van Snow white was ook cool maar bleek een lege huls. Dat Singer regiseert geeft wel vertrouwen.

Bryan Singer over deze banner

Sorry for these crappy airbrushed images. They do the film no justice. I'm proud of the film & our great test scores.

avatar van Tolkienfan

Tolkienfan

de trailer ziet er super uit!

avatar van Justinvdk

Justinvdk

• 1971 stemmen

Trailer ziet er goed uit. Dit lijkt me wel wat.

avatar van mrwhite

mrwhite

The asylum doet ook weer mee Jack the Giant Killer (2013)

jarno1975 (moderator series)

Nieuwe poster en nog een.