• 10.547 nieuwsartikelen
  • 8.964.193 stemmen

Jack the Giant Slayer (2013)

Fantasy / Avontuur | 114 minuten

Releasedatum: 21 maart 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Jack the Giant Slayer

"Prepare for a giant adventure"

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

avatar van Thorongil

Thorongil

Vandaag nog eens herzien. Van al de recente live-action sprookjes films de laatste jaren, steekt deze er toch boven uit. Kleurrijk, vette actie op het eind, leuk koppel, mooie sets en locaties, Reuzen zagen er ook echt mooi uit.

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Dit is zo'n film die je even de kans moet geven. Het is geen typische full blown actie/fantasy film bijvoorbeeld. De opbouw is redelijk traag te noemen en mede hierdoor had ik moeite om door te zetten met kijken (het hele verhaal sprak me ook niet aan). Maar beetje bij beetje komt er meer vaart en actie in het verhaal en dan is 't allemaal best wel vermakelijk. Tot op zekere hoogte (pun intended ).

6/10 (IMDB)

avatar van Ricardos

Ricardos

Mijn zoontje vond de film helemaal geweldig. Van begin tot eind zat hij er helemaal in. En eigenlijk is het ook gewoon een prachtige avonturen film. Een sprookje dat prachtig verfilmd is. Petje af.

avatar van SturyNijmegen

SturyNijmegen

Gelachen om deze film, leuk en vol met avontuur, acties en vermaak.

Het 2e hoofd, hahaha

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Vond dit toch wel een zeer leuke film. Effecten (CGI) zien er zeer goed uit. Geeft me gans de speelduur geboeit. Gevecht met reuzen was ook zeer goed.

Theunissen

Vroeger als kind zijnde vond ik films uit het genre Fantasy / Avontuur altijd wel leuk om te zien, maar nu vele jaren later behoort dit genre toch wel tot één van mijn minst favoriete genres (daar valt ook Romantiek en Animatie onder) want ook deze Fantasy / Avontuur film vond ik maar saai, flauw, langdradig, traag en vooral kinderachtig. Dat laatste (kinderen) is natuurlijk ook de doelgroep voor deze film en die zullen er ongetwijfeld van smullen.

Ondanks dat het verhaal me niet echt kon bekoren (was nog wel redelijk vermakelijk), moet ik wel zeggen dat het er visueel (o.a. de effecten zoals de geanimeerde reuzen) allemaal aardig uitzag en dat het einde er wel wezen mocht (het gevecht met de reuzen, welke ook veel actie bevat). De cast doet het verdienstelijk en bevat ook een paar bekende acteurs zoals Ewan McGregor en Stanley Tucci (zorgde ook voor een beetje humor). De mannelijke hoofdrolspeler Nicholas Hoult (in de rol van Jack) kon me eigenlijk niet echt bekoren (ik vond hem maar een saaie piet) en hetzelfde geldt voor de vrouwelijke hoofdrolspeler Eleanor Tomlinson (in de rol van Isabelle de dochter van de koning), die er wel qua uiterlijk wezen mocht.

Niet meer dan leuk om eens gezien te hebben (eigenlijk ook weer niet ) en dit is ook een film welke ik weer snel vergeten zal zijn, wat in mijn geval ook niet erg is.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Dit soort films kan ik altijd wel waarderen. Ik heb me eigen daarom dan ook geen

seconde verveeld tijdens de bezichtiging van Jack the Giant Slayer (2013).

Prima acteurs & aardig acteerwerk gekoppeld aan zeer mooie scenes. Ik ben een

tevreden filmkijker, tot en met.

Drieënhalve ster van mijn kant.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Redelijk.

Los van de eerste 10 – 15 minuten is dit een aardige tussendoor. Vrij pretentieloos allemaal, ligt de focus op plezier. Niet dat alles daardoor ook effectief plezierig is, maar de luchtige toon en het vlotte tempo zorgen er toch voor dat dit makkelijk te behappen is.

De cast doet het daarbovenop nog eens redelijk tot goed. Nicholas Hoult en dat vrouwtje zijn een plat en naïef stelletje zoals het hoort; de bijrollen zijn in deze film belangrijker en daar hebben de makers dan ook wijselijk (sub)toppers voor gecast. Ze hebben uiteraard niet al te veel mogelijkheden om écht te acteren, maar ik vind het toch plezant om bijvoorbeeld Ewan McGregor in zo’n rol te zien. Bill Nighy’s voice acting is trouwens een genot, heerlijke intonatie en vilein stemgeluid heeft die vent.

(De wereld ronddom) Cloister vormt een behoorlijke setting. Het sprookjessfeertje is zeker in orde. De reuzen zijn in hun design te menselijk en hun CGI is echt lelijk. Dat geldt trouwens voor alle CGI in de film (die intro bijvoorbeeld..). Echt erg vind ik het allemaal niet, daarvoor is deze film te zelfbewust.

Geweldige film! Door het einde kreeg ik het gevoel dat er een 2e van uit komt.. Zal dat zo zijn? Met een beetje fantasie, dat de bonen gevonden worden en dat het anno 2015/2016 in een flink drukke stad gaat gebeuren? Voor deze film zeg ik.. 4 van de 5 sterren

avatar van silastie

silastie

Prachtig visueel weergeven sprookje dat (met een beetje gevoel voor fantasy) ook volwassenen moet kunnen bekoren. Mij in ieder geval wel, heb me geen seconde verveelt.

avatar van Capablanca

Capablanca

Geestig, onderhoudend, met veel verve gemaakt. Ook de special effects waren in orde. Normaal gesproken niet mijn genre, maar deze heb ik met veel plezier gekeken.

avatar van Glacius

Glacius

Wat een lelijke cg zeg...

avatar van soom

soom

Ik houd ervan. Het lekkere sfeertje, het mooie gedoe.. Bryan Singer kan het wel. Dat had ik niet verwacht. Nicholas Hoult en Elinor Tomlinson helpen hem heel goed. Evenals mr Shane, mr McGregor en de rest toch ook wel. Er zit een jongensachtige glans over dit alles. Het ademt iets kwajongensachtigs uit. Waarschijnlijk is Nicholas hier het meest verantwoordelijk voor. Er zit iets in hem wat nogal boefjesachtig is. Hij heeft iets wat hem gewoon een bepaald gevoel geeft. Dat draagt hij uit in alle films die hij maakt. Ook in Warm Bodies ervoer ik dat wel een beetje. Aan de randjes wat sprookjesachtig, levert Jack the Giant Slayer precies dat wat het belooft. Lekkere actie met wat sprookjeselementen. Lekker ja.

avatar van Capablanca

Capablanca

Glacius schreef:

Wat een lelijke cg zeg...

wat is een cg in vredesnaam?

avatar van Glacius

Glacius

Cgi - computer generated imagery, computer graphics.

avatar van Rico120

Rico120

deze film is gewoon te gek en hartstikke gaaf

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Deze film is op de eerste plaats gewoon lelijk. De CGI werkt niet echt, de cinematografie is niet mooi en de kostumering is meer carnaval. Het verhaal is een bekend sprookje en daarom zal eerder gemikt zijn op een zeer jong publiek ipv een gezinsfilm. Andere sprookjes zijn op dat vlak toch beter vertaald in live action al blijft het een moeilijke oefening. Jack the Giant Slayer is niet boeiend, pas bij de aanval door de reuzen tussen de mensen kon de film mijn aandacht wat trekken. Onbegrijpelijk dat deze film komt van de man die ooit The Usual Suspects heeft geregisseerd. En met de cinematograaf van Drive.

avatar van missl

missl

Een lelijk sprookje over reuzen, een bonenstaak, de liefde en een koning. Het is het gewoon allemaal net niet. Niet spannend, veel te voorspelbaar en heel lelijk gemaakt.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

• 1997 stemmen

Net als Hansel And Gretel heeft Jaak En De Bonenstaak ook zijn eigen film gekregen met die zelfde twist dat uiteindelijk zijn eigen verhaal leid.

De film is erg knap aangekleed. De film vond ik juist erg goed begonnen met de vader dat het verhaal voorleest, en dat we dan die leuke animatie doorheen eventjes krijgen.

Ook de reuzen waren erg goed geanimeerd, en ik denk wel dat het voor de kleinere kijkers eng genoeg zal overkomen. Visueel in zijn geheel is de film erg sterk en dan heb ik het over de gevechten met de reuzen, de boon die jack in de mond van de reus werpt op het eind, en de bonen die groeien.

De cast was nog goed op dreef ( vooral Hoult, en McGregor ) Zelfs Warwick Davis kwam er in opduiken, en John (the cryptkeeper) kassir, en Ewan Bremmer als een van de reuzen.

De humor was nog best redelijk, maar vooral gericht op de jongere kijker.

Best een leuke film maar ik was toch nog aan het wachten op dat ene beetje meer.

Toch een dikke 3,0

avatar van Onslaught

Onslaught

Wel een aardige film.

avatar van dennis1979

dennis1979

Pfff dit viel mij niet mee. Sprookje wordt helder verteld maar graphics kunnen mij mij niet bekoren. Met een budget van bijna $200.000.000,- mag je wel iets meer verwachten.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

Redelijk. Sommige scenes zijn echt niet best. Maar leuk om eens gezien te hebben

avatar van Perry Meer

Perry Meer

nice very nice

avatar van De filosoof

De filosoof

• 2006 berichten

Erg leuk. Qua verhaal en aankleding misschien bepaald geen bijzondere film, maar de film slaagde er bijna in om me weer een kleine jongen te laten voelen die zich door het avontuur kon laten meeslepen.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Leuke film.

Het duurt even tot de film echt op gang komt, maar het is het waard. CGI zag er gelikt uit en de acteurs spelen zeer overtuigend. Toch is het na 15 jaar nog lastig om Hoult los te zien van zijn personage uit About a Boy (2002), waardoor hij enigszins als een sulletje overkwam.

Qua verhaal is het allemaal niet bijster boeiend, maar het acteerwerk, de humor en het audiovisuele aspect compenseren hier makkelijk voor.

avatar van marximaal

marximaal

Leuke film heb mij prima vermaakt

avatar van W.V.

W.V.

De zoveelste sprookjes verfilming van de afgelopen jaren, niet de beste. Ook niet de slechtste, er wordt een leuke draai aan het verhaal gegeven waardoor het een fantasy actiefilm wordt. Actie is er in ruime mate aanwezig, ook de nodige humor en voorspelbaarheid, maar dat laatste mag je verwachten bij een actie film en stoort niet. Het acteren was standaard voor het actie genre met duidelijke scheidingen tussen goed en slecht, al vond ik het jammer dat Tucci weinig gelegenheid kreeg om iets van zijn slechterik rol te maken, was nu een beetje standaard, terwijl hij wel een acteur is die iets flamboyants aan een dergelijke rol kan geven. Waar ik me aan stoorde was de gebrekkige special effects, we zijn natuurlijk in de afgelopen 20 jaar behoorlijk verwend op dat gebied, vooral de reuzen in deze film vond ik bijzonder matig en dat heeft bij mij de waardering heel erg onderuit gehaald.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Was benieuwd naar deze film. Verhalen vroeger als kind verslonden. Heb op puntje van bank gezeten. Goede acteurs, verhaal en special effects. Niet helemaal, zoals ik 'm als sprookje kende, maar goed. Wel genoeg spanning en sensatie.

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Niet echt een bijzondere productie dit, die voor zijn behoorlijke budget vrijwel achterloopt met de effecten. Hoult was best leuk gevonden voor zijn rol, evenals McGregor, dus aan acteerwerk geen gebrek. Het verhaal zelf en de effecten wel.

De reuzen zien er niet heel slecht uit, maar toch wat houterig voor het budget. Qua actie is het ook vaak wat saai en voorspelbaar. Geen echt spektakel waarmee je geboeid naar het scherm zit te kijken. Dat is vooral waar de film aan ontbreekt.

Wel een leuk verhaal, maar matig uitgewerkt. Een film waar veel meer in had gezeten, je hebt een redelijke cast, een redelijk veelbelovend verhaal, en dat had beter uitgewerkt moeten worden. De film was vrij saai zo.

avatar van nadrin

nadrin