• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.540 stemmen

Jack the Giant Slayer (2013)

Fantasy / Avontuur | 114 minuten

Releasedatum: 21 maart 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Jack the Giant Slayer

"Prepare for a giant adventure"

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Leuke fantasy/avonturenfilm. Het aloude sprookje in een nieuwe jas erg leuk bedacht en uitgevoerd. Verveelt geen moment, hoewel er wel wat puntjes zijn dat je denkt, "hoe kan dit".

avatar van roeman

roeman

Ontzettend leuke film, heeft geen pretentie om de Oscar te halen, maar doet precies wat zo'n soort films hoort te doen, vermaken. En we hebben ons 115 min uitstekend vermaakt. Mooie beelden, aardige grapjes, lelijke reuzen en een mooie prinses en een knappe held.

En de plotgaten en de foutjes vergeten we maar snel want we hebben ons Vermaakt met een hoofdletter V, zonder hoofdbrekers of moeilijke ingewikkelde dialogen, of plottwisten die je nog tot 3 weken na het kijken je wenkbrauwen laat optrekken. Gewoon een goede kijk op een avontuurlijk sprookje.

3.5* heeft de film echt wel verdient.

We hebben van deze film genoten! Het is een sprookje, je moet het allemaal niet te serieus nemen. Heel mooi gemaakt, deze moet je gezien hebben.

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens geprobeerd en het was een leuke familiefilm. 'k had niet echt verwachtingen bij deze film, maar hij keek wel leuk weg. Het bekende verhaal, maar toch weer iets anders.

Wel heel wat bekend volk in deze film en deden het niet slecht.

Verder zag het er wel goed uit.

Tja uitstekend kijkvoer als je niet te veel wil nadenken.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Aardig. Ziet er prima uit en vermaakt wel stabiel maar stijgt haast nergens uit tot een hoger niveau, de oninteressante personages en de ook niet al te interessante uitwerking van het verhaal komen dit niet ten goede. Uiteindelijk wel een avontuurtje waar ik in mee kon gaan en me mee kon vermaken, maar het moet toch beter kunnen voor een sprookje waar ik vroeger érg van genoot. Het kon epischer, leuker, inventiever, maar helaas.

Kleine 3,5*

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Vermakelijk, maar meer niet. Het duurt even voor de film op gang komt door een nogal lange introductie, die feitelijk geheel overbodig is. De personages zijn zo cliché en nog dunner dan bordkarton dat je je kan afvragen waarom ze zulk een introductie nodig hadden. Maar langzaamaan komt dan steeds meer tempo in de film en wordt de vermakelijkheidsfactor steeds hoger. De keurige verdeling in drie akten werkt ook wel mee, en het einde van de film dat zich na 80 minuten al ineens laat aandienen (zo voelt het wel althans) is best verfrissend, al weet je dat er nog vanalles komen gaat.

De actie ziet er verder netjes verzorgd uit zonder te ver over the top te gaan of kapotgemaakt door een hypermontage (leest u mee, Michael Bay?). Hoult is een redelijke protagonist met een nogal sullig hoofd en Tomlinson is het snoepje van de film, al is ze jonger dan ze lijkt overigens. De rollen worden sowieso alle aardig ingevuld met een hoofdrol voor dat kapsel van McGregor en de Pruissische snor van de generaal. Je merkt dat ze het zelf ook niet allemaal even serieus nemen (al is dat laatste shot wel een aardige wending nog). 3,0.

Tarkus

De film is duidelijk een 3D product, maar in tegenstelling tot vorige films die ik al heb gezien die voor 3D waren gemaakt zijn de beelden in 2D ook prachtig. De 3D effecten zijn niet storend, je ziet wel wanneer er echt gebruik van is gemaakt.

Trouwens de beelden zijn echt overweldigend mooi, en er is blijkbaar ook een budget over gebleven voor een redelijk scenario.

De cast is ook goed, en Ian McShane lijkt nu toch echt wel goed bezig met een tweede carrière, na het Deadwood-succes. Terwijl de man in het begin van zijn carrière enkel opdraafde in minuscule bijrollen of flops van formaat.

Ik ben dus best tevreden over deze fantasy-prent. In alle opzichten.

avatar van Zeriel

Zeriel

In het begin dacht ik, dit wordt niks. Want de animatie ziet er bedroevend slecht niet afgerond uit, maar dit blijkt alleen in de openingsscene te zijn.

Daarna is het gewoon een hele aardige film, met goede personages en goede vormgeving. De bijrol van Gollem als hoofd nummer 2 was wel een beetje irritant.

avatar van Rodger

Rodger

Wel een leuke film, wat ik niet verwacht had.

Mooie special effects,. En leuk gemaakt,met humor, actie, en romantiek in een verhaal.

3.0..

avatar van PsychoDonkey

PsychoDonkey

Leuke film, vooral als je je volume lekker hard hebt staan.

avatar van Karl van H.

Karl van H.

• 2097 stemmen

Gisteravond wou ik deze film nog 2,5* geven - het is immers een niet onaardige avonturenfilm voor een loos avondje, niet meer en niet minder -, maar omdat ik er vandaag achter kwam dat ik alles aan deze film vergeten was (ik moest me zelfs heel diep afvragen of ik gisteravond überhaupt wel een film had gekeken), gaat er een halfje vanaf. Trouwens, wat zonde van dat laatste halfuur dat ze eraan geplakt hadden, want het was duidelijk dat de film voor die grote veldslag eigenlijk al afgelopen was.

avatar van Leno

Leno

Slechte film waar eigenlijk niets positiefs over te melden valt. Het verhaal is bekend, prima, maar zeer mager uitgewerkt. De karakters zijn eveneens erg slecht uitgewerkt en totaal niet boeiend. De special effects zien er slecht uit en waardoor de reuzen voor geen enkele spanning zorgen en de humor, voornamelijk voortkomend uit de vervelende rol van Hoult, werkt niet.

avatar van qwertzu

qwertzu

Erg leuk filmpje!

fijne avonturen film om samen met de kinderen te kijken!

Prachtige reuzen, zo mooi gedaan!

Aanrader

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Erg leuke actie film. Verveelt totaal niet. Gewoon kijken met verstand op nul. Best goede special effects. Kijken dus.

avatar van JGDB

JGDB

Niet voor mij weg gelegd

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Prettige film, met goeie humor ook

avatar van Geeeeesje

Geeeeesje

Erg leuke film, vooral de special effects zijn mooi. Verstand op nul en kijken maar.

avatar van xel

xel

Ik wil deze al een tijd zien maar mijn vrouw en dochter vonden het maar niks, nu moesten ze wel en ze vonden hem misschien wel leuker dan ik

avatar van Phoenix

Phoenix

Viel me nog alles mee, dit fantasy-avontuur dat me bij voorbaat rampzalig leek. James Marsden, eeeeh... ik bedoel Nicholas Hoult speelt de titelheld vrij droog en naturel en in tegenstelling tot vele vond ik de giants er nog wel aardig uit zien. Net als de wereld in de wolken, best fraai gedaan.

Bill Nighy is ook weer een meerwaarde, die stem herken je uit duizenden - "Here comes the thunder!" - en toch geeft hij wat extra cachet aan z'n CGI-reus. Dat gaat trouwens totaal niet op voor de andere Britse rasacteurs die in deze film rondlopen. Ewen Bremner, Eddie Marsan, Ewan McGregor... je hebt er eigenlijk niets aan in een film als deze. Ook het talent van Stanley Tucci wordt schandalig misbruikt.

Het verraste me trouwens dat die Engelsen er mee weg dachten te kunnen komen dat het sprookje in hun land gesitueerd was, maar kennelijk is Jaak en de Bonenstaak helemaal niet van Andersen of Grimm. Zo leer je zelfs nog wat nieuws door die verder totaal nutteloze toevoeging.

Anyway, niet heel best, maar op een druilerige dag als vandaag kon ik deze nog verrassend goed hebben. 2,5* lijkt me mooi.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

allemaal leuk en aardig,als je de special fx weg haalt is het een behoorlijk leeg verhaal.

je kunt je er mee vermaken,maar in mijn ogen is het bubblegum : ff lekker daarna is de smaak weg en vergeet je wat je gezien hebt

avatar van Balotelli

Balotelli

Ik begrijp niet waarom deze film geflopt is. Leuke actie en avontuur en de reuzen waren dik in orde en erg mooi en luguber in beeld gebracht. Kleurrijke film.

Maar 90% van het hersenloze popcornpubliek heeft natuurlijk liever explosies, blote billen en spastische momenten van Shia Leboef als in een Michael Bay-film.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

was niet echt onder de indruk,lees hier veel goede berichten,maar kan me er niet echt in vinden.

helemaal als je weet dat singer de regisseur was,valt het tegen.die man heeft meer in zijn mars.

de CGI was mooi,en leuk bedacht,maar het verhaal(ook al is die op een legendarisch sprookje gebaseerd) stelt weinig voor.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Prima sprookje, fantasy film. Trucages zien er prima uit, humor is leuk. Gewoon een leuke film.

avatar van Decec

Stanley Tucci....

Mooi gemaakte fantasie...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Heerlijk genoten...

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Vermakelijk en luchtig avonturenfilmpje, maar ook niet meer dan dat. Maar dat was ook niet de bedoeling denk ik om het meer dan dat te laten zijn. Special effects zijn heel goed, alsook de CGI van de reuzen. Acteerprestaties zijn niet slecht, maar niemand blinkt echt uit en het verhaal is eigenlijk te belachelijk voor woorden maar erg vermakelijk en leuk.

avatar van Dennissssss

Dennissssss

De reuzen zagen er echt goed uit! Heel soms was alleen de verhouding niet helemaal juist, maar over het algemeen ben ik enthousiast over de special effects en dat gebeurd niet vaak! Verder is het maar een dertien in een dozijn filmp. Het verhaal is niet zo sterk er had meer in gezeten. Maar toch nog ruim voldoende.

scorsese

Goeie film waarin een jongen per ongeluk een zaadje plant waardoor er een brug tussen twee werelden ontstaat. Gebaseerd op het bekende sprookje. Een onderhoudend verhaal, mede door de flinke vaart. Vol avontuur, actie en spanning. Ook flink wat spektakel ondersteunt door goeie special effects (zoals de reuzen die er mooi uitzien).

avatar van frolunda

frolunda

Leuke,wat ouderwetse (in de goede zin van het woord) avonturen film met enkele goede bijrollen,en die reuzen zagen er inderdaad fantastisch uit.

avatar van movieminder

movieminder

Goede film met leuk vermaak moet ik zeggen.

Het verhaal loopt lekker en kijkt lekker weg.

De beelden zijn ook erg leuk maar wat was de dts HD-Master audio goed zeg! Deze is echt van een serieus goed niveau. Erg leuk met die stampende en grommende reuzen.

Echt een van de betere films om eens je home cinema te testen.

avatar van Antonev

Antonev

Leuk sprookje in een modern jasje. Het zag er allemaal prachtig uit en de acteurs zitten aardig in hun rol. Toch vond ik het geheel ietwat mager, kan alleen niet precies de vinger op de zere plek leggen. Het miste net dat beetje om het de gehele speeltijd echt boeiend te houden.

Ben de laatse tijd veel sprookjes verfilmingen aan het kijken, maar wat mij betreft haalt niets het bij Maleficent.