ad
  • 8.090.941 stemmen

Jack the Giant Slayer (2013)

Fantasy / Avontuur | 114 minuten
3,10 1.051 stemmen

Genre: Fantasy / Avontuur

Alternatieve titel: Jack the Giant Killer

Geregisseerd door: Bryan Singer

Met onder meer: Ewan McGregor, Nicholas Hoult en Stanley Tucci

Releasedatum: 27 februari 2013

Over Jack the Giant Slayer

"Prepare for a giant adventure"

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van anoniempje28

anoniempje28

Leuke film , al viel wel op de dat de reuzen steeds kleiner werden , veruit de grootste was de eerste die we zagen in de film , lopend door de natuur

avatar van Agent47

Agent47

Een simpele en ietwat warrige film. Maar ondanks dat wel ok voor een keer. Qua CGI was het redelijk.

avatar van Kondoro

Kondoro

Erg vermakelijke blockbuster die al een langere tijd op mijn kijklijstje stond. Nu die dan toch op Netflix verscheen heb ik hem gelijk maar aan geslingerd en het was veen vrij verrassende zit. Deze blockbuster doet het vrijwel uit het boekje: geen lastig verhaallijn en een speelduur waar je van kon genieten. De giganten zagen er leuk uit, en goed verzorgd. Ik vind films met zulke giganten altijd zeer vermakelijk.

“Why is it that people always scream before they die? Do they think it's gonna help them?”

De cast is leuk, Nicholas Hoult speelt zijn rol als Jack gewoon goed maar meer ook echt niet. Voor de rest kan ik de cast eigenlijk wel uit gaan spitten maar er is nergens een uitschieter. De film is zoals ik al zei leuk gedaan met een prima verhaal. Het verhaal gaat over reuzen in de wereld die boven worden gehouden nadat een koning ze daar naar toe had gestuurd en de weg naar aarde weg had gehaald. Ik ben de naam van deze koning even kwijt. Maar wanneer er weer een manier naar aarde word geopend komen de giganten terug en vallen aan.

Leuke actie zat er in verwerkt, ik ben wel fan van de riddertijd. Ach en zo heel veel is er niet over de film te vertellen aangezien hij vrij standaard is en maar weinig hoogtepunten beheert, jammer genoeg.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Ik heb vanmiddag deze vermakelijke visueel prima in orde 13 in een dozijn popcorn film samen met mijn kleinzoon herzien, We hebben ons beide prima geamuseerd, mijn kleinzoon vooral. Die zag de film voor de eerste keer. En ik verveel mijn sowieso nooit met dit soort pulp. Heerlijk onbezonnen kijkvoer met chippie en een frisje erbij. Top vermaak

avatar van Alathir

Alathir

Jack The Giant Slayer is een fantasyverhaal met de typische sprookjesachtige elementen en dus clichés. Het mogen dan wel clichés zijn ze werkten in deze film wat mij betreft. Ik ben een geoefend fantasylezer (boeken tot wel 1000 bladzijden) dus dan weet je dat ik dit soort films normaal goed zal kunnen aarden. Ik vind ook dat er overdreven wordt gereageerd op de CGI. De reuzen zijn misschien lelijk maar van knappe reuzen ga je minder snel bang worden. Dan moet je maar de GVR kijken, wat ik dan weer een draak van een film vond van Spielberg.

Ik heb de laatste tijd een aantal films gezien met Ewan McGreggor en hij is intussen uitgegroeid tot één van mijn favoriete acteurs. Ik zou bijna Star Wars een kans geven omwille van hem. Wel al een film of 3 over gezien maar nooit overtuigd geraakt om verder te kijken.

Terug naar deze film. Ik heb me dus goed vermaakt en zelfs gelachen. Zo'n kinderfilm is dit niet, er zit ook humor in voor volwassenen. Veel beter kon dit niet dus geef ik 4* door enkele originele elementen.

avatar van Grunn-in-en-verkoop

Grunn-in-en-verkoop

Leuke film, maar het is geen film die lang bij mij in geheugen blijft, of ik opnieuw en keer wil zien.