• 10.554 nieuwsartikelen
  • 8.964.608 stemmen

Jack the Giant Slayer (2013)

Fantasy / Avontuur | 114 minuten

Releasedatum: 21 maart 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Jack the Giant Slayer

"Prepare for a giant adventure"

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

kappeuter (crew films)

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Ben best benieuwd naar de film. Tot nu toe bevalt het sprookje-met-een-twist genre me wel, hoewel er nog niet echt iets geweldigs uit is gekomen. Maar met de enorme tegenvallende box-office van Jack (slechter dan John Carter vorig jaar) is dit waarschijnlijk ook niet de topper die ik zoek.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik verwacht meer van deze film dan van The Hobbit. Trailer vind ik heel goed.

avatar van Bauer

Bauer

2,2 op IMDb

avatar van Rvdz

Rvdz

Ik denk dat je Jack The Giant Killer van the Asylum bedoeld,deze heeft 6,6. Ik heb hier best zin in trouwens.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2018 stemmen

Lijkt me een coole film. Geinig met dat ventje uit "About a Boy". Ik herkende hem meteen Wel een heel andere rol dan toen, haha.

avatar van ibendb

ibendb

Die reuzen lijken net uit een videogame gelopen.

avatar van RuudC

RuudC

Inderdaad, een blik op die reus en ik heb al geen zin meer in deze film.

avatar van baspls

baspls

Wat is dat toch? Waarom maken ze tegenwoordig flauwe volwassen films van sprookjes die eigenlijk door Disney verfilmd zijn? Da slaat toch nergens op. En het CGI op de Poster is al zo slecht dat ik niet eens ga proberen deze film te kijken.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

baspls schreef:

avatar van MaNiAc E

MaNiAc E

Nou wat een waste of time! Vreselijk acteerwerk, slechte CGI en redelijk kinderachtig kwa opzet. Alle clichés komen voorbij kan niet zeggen dat dit echt op 1 of andere manier ook maar iets toevoegt.

avatar van AlineLawine

AlineLawine

Voor wie van fantasy-familiefilms houdt, is dit lang geen onaardig filmpje. Natuurlijk, het verhaal is ontzettend voorspelbaar, maar de film claimt dan ook niet een meesterlijk plot te hebben. Een fraai aangeklede (en dan heb ik het over decors en kostuums - inderdaad, de CGI liet hier en daar te wensen over), sprookjesachtige film die nergens echt verveelt, maar ook niet boven de clichés van het genre weet uit te stijgen.

Stanley Tucci en Ewan McGregor zetten leuke rollen neer, en ook nieuwkomer (voor mij althans; ik had haar nog nooit eerder gezien) Eleanor Tomlinson geeft een leuke vertolking van de - vaak hulpeloze - prinses. Helaas vind ik hoofdrolspeler Nicholas Hoult niet een bijzonder charismatisch persoon, en hij komt in deze film vaker over als een kluns dan als de held die hij zou moeten zijn. Desalniettemin een leuke film voor de liefhebbers van het genre.

avatar van jipt

jipt

Beetje jammer van de lelijke reuzen, ze hadden het beter Jack the CGI Slayer kunnen noemen. Maar verder best leuk vermaak. 3*

avatar van Draconian

Draconian

Net in Pathé gezien. Goede film alleen dat 3D blijf ik bagger vinden. Het is geen vlijmscherp beeld.

avatar van Honey Blossom

Honey Blossom

'Fee Fi Fo Fum.. ask not when the thunder comes!'

I really am a sucker for this kind of movies.

Jack the Giant Slayer is werkelijk een erg leuke (kinder)film. Ik heb me prima vermaakt. Het kind in mij luisterde aandachtig naar het verhaal: ‘Once upon a time..’ Ik glunderde bij het zien van de grote reuzen en zuchtte van het zien van de droomprins: Nicholas Hoult als Jack. I could eat him up! Wat een schatje.

Het verhaal bezit alle ingrediënten voor een avontuurlijk sprookjesachtige verhaal. De held: Jack, de prinses die gered moet worden, de reuzen, de koning, het verraad in het koningshuis etc. Dat Jack eerder overkomt als een kluns dan een held, vind ik leuk, omdat ik van zulke type jongens houd.

Er wordt veel humor gebruikt om het verhaal lekker luchtig te houden. Maar wat wordt het me toch spannend in de laatste drie kwartier! Er zijn veel plottwisten, die ik niet zag aankomen, en daarom hield het verhaal me ook geboeid.

Ewan McGregor is me toch echt dé man hier. Obi-Wan Kenobi did good.

De kers op de taart was de romantische kusscène, met een hele mooie achtergrond, die erg lief overkwam. Het 3D effect was niet geslaagd. De CGI kon beter.

Kleine 3,5*

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Sjakie en de bonenstaak, ik heb het altijd al iets merkwaardigs gevonden en nooit wist ik wat er precies mee bedoeld werd. Vroeger maakte mijn vader me zelfs wijs dat er een plant in mijn maag zal groeien als ik een druiven- of olijvenpit zou doorslikken. Inwendig bleek ik het mee te vallen maar zo'n tak naar de wolken vind ik nog steeds wel een leuke fantasie. Ze hebben het hier ook best tof uitgewerkt en de zaken raken gelukkig niet ontspoord. Ook is er niet veel misplaatste humor toegevoegd en krijgen we alles recht in het gezicht (boon valt in de mond en gaat door de slokdarm, oog springt eruit, etc) waarbij de 3D een leuke bijdrage heeft. Je kasteel verdedigen tegen reuzen is een uitdaging en het duurde niet erg lang maar het was redelijk spannend. Ik vond het wel jammer dat ze na al de inspanningen hun tegenstander uiteindelijk op eenvoudige wijze op de knieën krijgen (door middel van de goudkleurige kroon die een magische kracht heeft). Een eventueel vervolg zal ik in ieder geval welkom heten.

avatar van Rvdz

Rvdz

Het begin was niet bepaald geweldig (de GCI in het intro ),maar zodra ze de bonenstaak beklimmen wordt het al veel beter en vanaf de dood van Roderick wordt het helemaal geweldig met een van de beste eindes van de laatste tijd. Geweldige bijrollen van Bill Nighy,Stanley Tucci en Ewan Mcgregor en twee charmante hoofdrolspelers maken het geheel af.
3* voor het begin, 5* sterren voor de laatste 45 minuten. 4* sterren voor het geheel dus.

avatar van akira124

akira124

Draconian schreef:

Inderdaad, dat 3D moeten ze echt afschaffen. Veel wazige beelden, dit had ik ook al bij Promotheus.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Leuke film, slechte 3D. Beetje langdradig. 3.5.

avatar van Jack Sparrow

Jack Sparrow

Langdradig begin. Laatste half uur maakt veel goed. De aanval van de reuzen is briljant en ziet er fantastisch uit! Pure cult dat deel. Heerlijk! Hele film neemt zichzelf gelukkig niet serieus.

avatar van wimaroca

wimaroca

Een film die je in de bios moet kijken ,uiteraard in 3D

zeer mooi gemaakt,redelijk geacteerd,Die Jack vond ik wat matig.

Het natuur was schitterend ,die reuzen waren gewoon echt,natuurlijk zijn die echt

maar om 'm voor de tweede keer te bekijken,vraag ik me af

toch 3 sterren

avatar van Koike88

Koike88

Ik vond de het 3D nog wel meevallen bij deze film. Waar ik me vooral aan ergerde was de slechte CGI en het matige acteerwerk.

Dat het verhaal matig was wist ik van tevoren, maar dat het einde zo ontzettend werd afgeraffeld had ik niet verwacht.

Ik keek hier best naar uit, maar het bleek toch 3 keer niks te zijn.

avatar van wimaroca

wimaroca

akira124 schreef:

Je moet niet vergeten de bril op tezetten

avatar van Raffael77

Raffael77

Het beeld in de bios is groot en dat is alles. Is er al een full hd bios want eerder ga ik niet meer.

avatar van jipt

jipt

Jack Sparrow schreef:
Heeft niks met cult te maken, pure mainstream actiescène, zijn er al tig duizend van.

avatar van de kardinaal

de kardinaal

Zeer vermakelijk. Beter dan ik verwachtte na de kritieken.Dat de reuzen er niet echt uit zagen stoorde ik me niet aan omdat het puur pretentieloos vermaak is wat mij betreft. Toch een leuke nieuwe insteek van het oude sprookje en niet teveel helden gedoe.Is een keer wat anders.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Here comes the thunder." ... " !!!

Fantastische avonturen effecten film !!! Geweldig van genoten !

De film neemt zijn tijd om het verhaal te laten ontplooien !

Eenmaal de actie naar voren komt is het nog meer genieten ..., de actie scènes waren in mijn ogen

puur entertainment ! Heerlijke locaties voor deze film voor jong en oud !

avatar van Chaos Industry

Chaos Industry

Ik zeg heel eerlijk dat ik de relatief hoge cijfers hierbij niet erg begrijp.
Allereerst stoorde ik me aan de hak op de tak momenten (zie bijvoorbeeld wanneer ze boven op de bonenstaak aankomen, je naar het huis kijkt van de prinses en vervolgens je naar een scene gaat dat ze in de tunnel lopen onder het mom van 'oh daar was ze niet, dus we gaan verder'. Hebben ze daar gekeken? Geroepen? Sloeg nergens op en zo zaten er meer stukken in
Verder was het acteerwerk inderdaad zeer, maar dan ook zeer ondermaats.

Qua CGI stoorde ik me dan iets minder (al was het inderdaad matig, maar allicht stoorde ik me er minder aan door bovenstaande punten).

Maar waar ik me het meeste aan stoorde was de eindscene.
Eerst zie je de reuzen smijten met bomen, paarden en mensen uit elkaar rukken, kerkbel smijten alsof het niet is. En vervolgens krijgen een stuk of 10 reuzen een poort niet open tegen die kleine mensjes... serious? Ook de tweekoppige baas ging met zijn volle gewicht aan dat ding hangen (was overigens maar een paar stappen achter Jack, maar die poort ging ineens wel heel snel dicht... bullshit) en de mensjes trekken rustig die brug op.
En dan zijn ze er eenmaal door, blijken die gasten vrijwel net zo groot te zijn als de poort zelf... dan leek me een sprongetje en een klim niet zo gek bedacht niet waar? Nee, dat klopte van geen kant.
Ook een leuk stukje was dat je alle mensen uit alle macht aan dat touw zag trekken, de reuzen trekken terug, de mensjes zouden dus naar voren moeten vallen door de kracht oid, gebeurde ook, alleen viel het me op dat het touw slap hing.... En voor wie een beetje logisch nadenkt, dat hoort in dat geval natuurlijk niet, dan staat het touw strak.

Dit gezegd, dikke onvoldoende dus.

avatar van akira124

akira124

wimaroca schreef:

Je moet niet vergeten de bril op tezetten

Dat zal het probleem zijn geweest

avatar van Shinobi

Shinobi

Vanavond meegepakt in de bios en op zich wel een vermakelijke film te noemen.

Het verhaal is een leuke interpretatie op het welbekende sprookje van Sjakie en de Bonenstaak, toch wel één van de sprookjes die mij op de één of andere manier nog steeds intrigeert.
Al vind ik het wel jammer dat de film zich meer op kleine kinderen richt, ik had het liever wat bloederiger en gewelddadiger gezien zoals het recentelijke Hansel and Gretel: Witch Hunters (2013). Maar desondanks kent de film zo zijn momenten.

De film heeft wel een lange aanloop nodig heeft voor het echt los gaat. Ik had dan ook het gevoel alsof ik naar twee films zat te kijken, namelijk: het redden van de prinses zelf - toen dat gebeurd was dacht ik dat het was afgelopen - en het gedoe met de reuzen die de bonen plantten duidde op een sequel. Maar opeens bleek de film gewoon door te gaan met de reuzen die zich naar de aarde begeven.
Toen begon het voor mij pas interessant te worden en ging het qua actie zeker een paar versnellingen omhoog.

Qua CGI kon het op momenten wel beter, maar ik stoorde me er niet echt aan. Hetzelfde geldt ook voor het 3D.

Al met al toch wel een vermakelijk tussendoortje waar ik mij zeker niet mee verveeld heb.

3,0 Sterren.