Alex Cross (2012)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Rob Cohen
met Tyler Perry, Matthew Fox en Rachel Nichols

De rechercheur en psycholoog Alex Cross onderzoekt de gruwelijke moorden van de huurmoordenaar Michael Sullivan, bijgenaamd 'The Butcher'. Hij is een meesterbrein onder de seriemoordenaars en weet Cross steeds te omzeilen en hem tevens naar een ethisch breekpunt te brengen, zowel als agent als vader. Maar dan ontdekt Cross bewijsmateriaal dat naar het onvoorspelbare wijst, een openbaring die alles kan veranderen...

avatar van schram101
Zou wel eens een spannend filmpje kunnen worden. Komt op de lijst.

avatar van jarno1975
Trailer (Youtube HD)

Ook nog rollen voor Jean Reno en Edward Burns.

Lekker!

De trailer bevat weinig mysery, maar toch lijkt het vrij aardig. Vooral Fox is cool, Tyler Perry (wie?) dan weer wat minder, maar goed, een goede badguy is toch veel belangrijker..

avatar van sofripa
Lekkere trailer. Kan ook haast niet anders met ADHD regisseur Cohen. En best leuk om te zien hoe Perrry het in een geheel ander genre erafbrengt.

Meneer Bungel
Qua hoofdrolspeler een 'vervolg' op Kiss the Girls en Along Came a Spider als ik dit bekijk, klopt dat? -edit- In ieder geval allemaal gebaseerd op hetzelfde karakter uit de romans van James Patterson.

schram101 schreef:
Tyler Perry (wie?)
Nou, die: Tyler Perry. Lijkt me vreselijk als acteur, en als regisseur ook trouwens.

Vooral in Amerika zeer populair, Perry.

Meneer Bungel
Had Oprah daar niet wat mee te maken?

avatar van qwertzu
Hier ben ik wel heel benieuwd naar, heb alle boeken gelezen en vind ze echt geweldig!
De trailer ziet er ook goed uit!

jammer dat morgan Freeman niet in de huid kruipt van Alex Cross.
Dat is nog de echte Alex Cross. Kijk maar naar Kiss the Girls & A long came a Spider

avatar van tattoobob
Ben benieuwd!!

avatar van jacobine_rodijk
't Oorspronkelijke artikel (op Joblo) was natuurlijk geschreven vóór de rampzalige recensies en povere box office prestatie; verschrikkelijke site toch, dat FilmTotaal.

avatar van schram101
Oke, heb inderdaad wel vaker gehoord dat ik oud nieuws bracht (wat ik zelf vers van de pers van FT haalde)

Film Alex Cross was gisteren in de sneak.
Best een aardige film. Ook lekker spannend.
Ze beweren dat de echte Alex Cross (gespeeld door Morgan Freeman) Kiss the Girls A Long came a Spider overleden is. Heb bekeken op google, maar dat is niks van waar!! Maar de film is goed in elkaar gezet. En ook lekker spannend

avatar van @Noorderwijk
maluku2 schreef:
Film Alex Cross was gisteren in de sneak.
Best een aardige film. Ook lekker spannend.

5 * voor een best aardige film ?
Zo blijven de cijfers op moviemeter onbetrouwbaar..... Jammer.

gewoon goed niet meer .

Prima film, heel erg leuk kat en muis spel tussen Alex Cross en ''The Butcher'' Bij deze stukken kon ik de spanning zeker voelen en vond ik het ook echt een top film. Op andere momenten vond ik het net niet, vooral de overige personages waren slapjes in mijn ogen.

Maar toch een prima actie/thriller filmpje!

4/5

avatar van Elineloves
Ongelofelijk veel zin in! Fox vond ik -in de trailer- werkelijk schitterend. Ben benieuwd.

avatar van Chaos Industry
Zeer matige film helaas.
Toen ik de trailer zag dacht ik: Oh yeah! Dit word weer eens een lekker wegkijk filmpje van niveau.
Niets daarvan.
Het leek op een slappe CSI aflevering.
Vechten kon Tyler Perry blijkbaar niet, want scenes met hem erin waren waarschijnlijk om die reden behoorlijk vaag. Het meest stoorde me nog dat een gast als Fox die een zwaargewicht kickboxer K.O. mept weg geslagen word door een Tyler Perry... een agent die dik is en gewoon niet zo soepel meer is... Klopt simpelweg niet. Helaas.
Fox speelt een prima rol van psychopaat, ook het enige lichtpuntje vond ik zo.
McGinley leek ook helemaal niet in zijn rol te zitten.
En verder was de film gewoon erg rommelig. Moest overkomen als goed speurwerk soms, maar waar je als kijker no clue vandaan haalde waar dit op gebasseerd was.
Nee, hij keek prima weg en een prima Fox, tja... dan heb ik het wel gezegd.

avatar van xaid
Vanavond toevallig kiss the girls gekeken va morgan freeman . En daarin speel freeman ook een agent en psycholoog genaamd alex cross. Is dit een soort verbinding van die filn uit 1997 ?? Ik wist toevallig dat deze film uit ging komen dus ik kijk naar dit verhaal en zie dat deze alex cross ook een agent en psycholoog is ... noujah in iedergeval heb er zin in

De Alex Cross serie is een zeer populaire serie boeken van schrijver James Patterson. De forensisch psycholoog zit achter diverse seriemoordenaars aan en e deze komen in vervolg delen weer terug. De boeken zijn echt goed in het genre en schreeuwen qua stijl ook om verfilmt te worden. Kiss the girls en Along came a spider waren van redelijk tot goed niveau met Morgan Freeman in de hoofdrol. Een klacht die toen gehoord werd was dat Freeman, ondanks dat hij een uitmuntende acteur is, te oud was voor het personage. Idris Elba zou in mijn optiek perfect gecast zijn.

Deze Tyler Perry helpt deze toch al niét zo goed boekverfilming eigenhandig om zeep. Zonde want zo te zien was er voldoende budget om met de juiste mensen een knaller van een filmfranchise te rebooten.

avatar van eppy
Ik heb deze mogen aanschouwen in een sneak peak en het eerste wat er in mijn hoofd omging was, welke debiel heeft Tyler Perry gecast voor deze rol.
Mijn god ik ga nog liever naar een twilight marathon dan dit gedrogt nog een keer te moeten zien.
Kan iemand ons bevrijden van deze verschrikkelijke regiseur/akteur, de man bakt er op alle fronten niks van.
Probeerde hij iets te bereiken door deze rol aan te nemen, aangezien Morgan Freeman veel kritiek heeft gehad over Tyler's verschrikkelijke stereo-type films. En dat eerder als schadelijk dan helpend zijn voor de Afro-Amerikaanse samenleving.

Totaal niet mee eens de komedie/drama films van Perry vind ik meer dan redelijk en sommige best goed
Deze zijn redelijk
Why Did I Get Married Too? (2010)
Meet the Browns (2008)
Madea's Family Reunion (2006)

En deze goed

For Colored Girls (2010)
The Family That Preys (2008)

En deze erg goed
Daddy's Little Girls (2007)
Good Deeds (2012)

Als Alex cross film (kiss the girls en alonge came a spider) is deze film niet echt geslaagd daar mist het toch echt het verhaal, spanning en Freeman voor.

Als simpele actie/thriller als tussendoortje is hij redelijk te doen.

Redelijk teleurstellend, had er meer van verwacht.

2,5 ster.

avatar van tattoobob
Leuke wegkijker,niet te veel over nadenken gewoon lekker vermaak!!
Hier en daar kunnen we wat te mekkeren hebben,zoals altijd!!!
Hier en daar hed het wat beter gecast mogen worden,maar de killer vond ik een toffe rol en acteur..
Leuk om gezien te hebben maar niet hoogstaand....toch ben ik wel benieuwd naar het volgende deel!!!

Ik vond het ook een prima te kijken film...

avatar van Thampon
Ik kende de hoofdrol speler dus echt niet, en bij deze kwam hij ook niet overtuigend over.
Matthew Fox als Bad Guy was gewoon top ! Dus al bij een leuke wegkijker.

Een kat-en-muis spel tussen een psycho-analytische rechercheur en een buitengewoon sadistische moordenaar, dat ondanks zijn barbaarsheid, schietpartijen, wrede slaanpartijen, explosies, autobotsingen en knap bedachte maar onmogelijke plotwendingen, geen moment beklijfd. Zowel de humor als de (onnatuurlijke) dialogen overtuigen niet, de film mist psychologisch gewicht, de personages zijn in de kern ongelooflijk saai en het camerawerk is ondeugdelijk.