ad

Geregisseerd door: Rob Cohen

Met onder meer: Tyler Perry, Matthew Fox en Rachel Nichols

Releasedatum: 6 december 2012

Over Alex Cross

"Don't Ever Cross Alex Cross"

De rechercheur en psycholoog Alex Cross onderzoekt de gruwelijke moorden van de huurmoordenaar Michael Sullivan, bijgenaamd 'The Butcher'. Hij is een meesterbrein onder de seriemoordenaars en weet Cross steeds te omzeilen en hem tevens naar een ethisch breekpunt te brengen, zowel als agent als vader. Maar dan ontdekt Cross bewijsmateriaal dat naar het onvoorspelbare wijst, een openbaring die alles kan veranderen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Daramus Holiday

Vincent Dardis

avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

WEl lekkere wegkijker... Haalt het niet bij andere psycho-wants-revenge-on-cop genres, maar Fox zet toch echt een puike idioot neer.. Cross is compleet gemiscast, maar door het redelijke verhaal is het goed weg te kijken. Even niet letten op de neppe explosies.. Ik geloof dat Cohen ongeveer 1 vijfde van het budget had dat hij voor F and the Furious destijds had....

avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

choller schreef:

b film met b acteurs

Fox en Reno.... geen B-acteurs.... die dragen de film

avatar van Barry83

Barry83

Het verhaal vond ik goed, de juiste mix tussen actie, spanning en emotie. Dus eens een keer niet 2 uur alleen maar schieten of vechten. Alleen het einde vond ik helaas een beetje teleurstellend, daar had zeker meer ingezeten en dan was deze film zeker een topper geweest.

avatar van Angelo2

Angelo2

Door de negatieve reacties waren mijn verwachtingen laag maar hij was nog slechter dan ik had verwacht. Het verhaal wist me geen seconde te boeien en daar was het rommelige script en het slechte acteerwerk mede verantwoordelijk voor. Het monotone gebabbel van Alex Cross werd na een tijdje zelfs storend. Je hoop dan toch op een paar goede actie scenes maar die kwamen niet. De film kabbelde maar voort. Ook de badguy wist geen seconde te overtuigen en die laatste scene met Jean Reno was echt tenenkrommend slecht. Ook hij kon niets met dit script. Een 2,5

avatar van m1701

m1701

• 2086 stemmen

Eerste helft van de film was leuk en spannend

Maar het tweede deel werd erg saai.....

Jammer had meer in gezeten

Ps. Fox speelde wel zeer overtuigend!

avatar van ricone

ricone

goede actiefilm, maar ikwas niet kapot van het einde, en het vermoordden van de collega/liefje van tom werd wel heeel makkelijk afgedaan...., toch boeiend!

avatar van Re73

Re73

lekkere wegkijker

avatar van schumacher

schumacher

Leuk filmpje, kijkt lekker weg. Uiteraard bestaat er beter als deze maar zo kan je blijven vergelijken.

De film was oke en al dat ander maakt niet uit.

avatar van duffs

duffs

aardige film aardig geacteerd en een goeie rol van de moordenaar die ziek speelt als psychigopaat zit tegen een b film aan maar is daar toch net iets te goed voor alleen het verhaal is niet bijzonder te noemen vrouw wordt vermoord man neemt wraak maar heb me vermaakt zou hem een 5 half geven als het kon een 6 is teveel van het goede vandaar een 5 je

avatar van henkula

henkula

In de bios voor de pauze weg wezen, met zo'n vervelende hielenlikker als partner?

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Snoeiharde actie film, die blijft boeien al is het niet zo origineel etc.

Gewoon leuk om te kijken.

avatar van schram101

schram101

Alex Cross blijkt zo'n beetje precies wat de trailer al deed vermoedden. Een erg simpele cop-movie die, op Matthew Fox na, nergens bijzonder blijkt. Ondanks dat ik de eerdere films over Cross nooit heb gezien weet ik al wel dat Morgan Freeman een stuk beter moet zijn geweest in de hoofdrol. Tyler Perry is namelijk maar een matig acteur. Al is zijn collega Edward Burns nog slechter. Plot is ook niet altijd even boeiend al wordt het naar het einde toe al wat beter.

Gelukkig zorgt Fox en het verassende momente dat Cross' vrouw wordt doodgeschoten voor een minimale voldoende. Maar dikke kans dat die bij een herziening verder weg valt.

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Sterke rol van de bad guy, jammer dat deze en zijn relatie tot de hoofdrolspeler niet verder/beter werd uitgediept. Vond dit een beetje slordig verwerkt in de film net zoals hoe er over bepaalde gebeurtenissen werd heen gestapt en te makkelijk conclusies werden getrokken of relatief weinig/tot geen aanwijzingen.

Dat daargelaten, een redelijke misdaad film.

avatar van weberanja

weberanja

4 sterren voor Matthew Fox GEWELDIG!

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Standaard thrillertje, niks bijzonders.

Matt Fox doet wel uitstekend zijn best, positief!

**2.5

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

"Standaard" is inderdaad de smaak die overheerst. Het scheelt dat ik die verwachting had toen ik de film ben gaan kijken, dus hoewel de film nergens de middelmaat ontstijgt, stelde hij me ook niet teleur.

Matthew Fox is leuk (en best goed) om te zien als maniak, na hem 6 jaar in de rol van brave dokter te hebben gezien in Lost. Tyler Perry kende ik niet, maar vond ik een beetje houterig.

Wel maf om die twee te zien knokken. De dikke Perry van twee kubieke meter hield nog knap stand tegen een afgetrainde dude die binnen vijf seconden een kooivechter kapotslaat, maar goed, het is een film he.

2,5 sterren

avatar van cor1946

cor1946

Heerlijke actiefilm, daar hou ik van. Geen gezeik actie. Goeie kop voor een killer die Fox.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2035 stemmen

Te laag gewaardeerd naar mijn mening.Lekkere politiethriller met goede spanning. 3.5 voor mij.

avatar van skipy05

skipy05

Niet echt slecht film maar toch niet heel goed.

Verhaal was goed maar toch wel standaard.

Er had toch wel meer ingezeten zodat hij toch iets spannender zou worden.

Acteurs deden het wel goed.

avatar van laurel

Vreselijk glad en sentimenteel

1/5

avatar van djkoelkast

djkoelkast

Flinterdun nietzeggend verhaaltje, voorspelbaar, ongeloofwaardig, maar kom, het is een actiefilm. Verstand op 0 en kijken.

avatar van MrLee

MrLee

Fox tilde het nog een beetje naar niveau, voor de rest inderdaad flinterdun en voorspelbaar.

avatar van n8n

n8n

Had net zo goed een aflevering van een 13 in een dozijn politieserie kunnen zijn, met dat verschil dat dit ruim anderhalf uur duurt.

avatar van Toontje G

Toontje G

Niets bijzonders. Snel vergeten.

avatar van underground

underground

Krijg hem morgen binnen

Lijkt me wel een lekkere thriller aan het verhaal te zien

Trailer ziet er ook best goed uit vandaar ook maar even besteld

Hoop op een top verhaal met goed veel actie

avatar van maluku2

maluku2

De echte Alex Cross is nog altijd morgan Freeman Als je de films bekijkt van kiss the girls en a long came a spider

avatar van underground

underground

Geen moment verveeld tijdens de film,

Van begin tot het einde genoten

Dit is nu echt z'n film waar je van kan genieten !!

Een top verhaal dat echt boeiend is voor de kijker

Actie zat er genoeg in en natuurlijk de spanning die de hele film snijdend is

Heb hem bij mijn collectie toegevoegd

Mijn cijfer : **5.0**

Gwn een PERFECTE Actie/Thriller

avatar van kuiponok

kuiponok

Standaard matig verhaal met redelijk actie, maar meer ook niet.

avatar van Annemuisje82

Annemuisje82

Vond het een erg spannende film.

Vreemd om Matthew Fox als zo'n engerd te zien,

heel groot verschil met zijn rol in Lost.

Goeie acteur, super goed geacteerd in deze film.