The Hunger Games (2012)
Genre: Actie / Sciencefiction
Speelduur: 142 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Gary Ross
Met onder meer: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson en Liam Hemsworth
IMDb beoordeling:
7,2 (1.071.882)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 21 maart 2012
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Hunger Games
"May The Odds Be Ever In Your Favor."
In de nabije toekomst wordt Noord-Amerika geteisterd door droogte, brand en oorlog. Het wordt nu Panem genoemd, een land verdeeld in de 'Hoofdstad' en twaalf regio's. Elk jaar worden twee jonge deelnemers van elk district uitgeloot met het doel om in een competitie de andere deelnemers uit te schakelen. Het volk wordt gedwongen om deze 'wedstrijden' te kijken. Voor vermaak, maar ook ter intimidatie van de onderworpen districten. Katniss neemt vrijwillig de plaats in van haar zusje, die geselecteerd was om deel te nemen. Peeta, een man zonder enige gevechtsvaardigheden, zal haar vergezellen. Samen moeten ze het opnemen tegen veel sterkere en beter getrainde deelnemers...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,2 / 1071882)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Hunger Games (BoekMeter)
- The Hunger Games (MusicMeter)
- The Hunger Games (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Katniss Everdeen
Peeta Mellark
Gale Hawthorne
Haymitch Abernathy
Effie Trinket
Cinna
Caesar Flickerman
President Snow
Seneca Crane
Claudius Templesmith
Reviews & comments
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
IK heb deze film gezien, en ik ben er helemaal weg van!!
maar een ding heb ik niet begrepen, was de liefde tussen Katniss en Peeta in de arena nou nep en opgezet zodat ze allebei konden winnen en dat Peeta het medicijn kreeg of was het echt? kan iemand me dat vertellen?
Hoe meer sponsors hoe beter je kansen liggen. Het was dus voornamelijk opgezet door haar. Ook het briefje wat ze kreeg 'was dat nou een kus' verwijst ernaar, aangezien ze daarna romantischer kusten.
Daphny.
-
- 62 berichten
- 53 stemmen
Ben erg verbaasd zoveel negatieve reacties te lezen. 'Niet aangrijpend'. 'Te braaf'. Deze film is niet meer of minder braaf dan het boek waar het naar verfilmd is. Moet alles altijd een gorefest zijn? Misschien hadden sommige mensen aan de hand van de omschrijving verwacht dat de film zich zou focussen op het gevecht in de arena, en hadden ze een bloederige, slepende battle verwacht, maar dan ga je met totaal de verkeerde instelling naar The Hunger Games. Er word kritiek gegeven op het 'shaky cam' cameragebruik en dat je de gevechten niet goed ziet, maar voor mij was dit juist een pluspunt. Het versterkte het gevoel dat ik zelf in de arena zat. Alles is chaotisch, je blijft er niet bij staan kijken maar rent voor je leven en weet dus niet goed wat er gebeurt: wie is er dood, wie leeft er nog? Daarbij vind ik dat datgene wat je je in je hoofd voorstelt vaak veel meer indruk maakt dan wanneer je het expliciet in beeld zou brengen. Dat valt vaak tegen, dan word het een soort Saw, en daar draait de film niet om. Tot slot kan ik nog tot argument aanvoeren dat het bij de Hongerspelen ook de bedoeling is dat je moet survivallen in de bossen, zodat de Spelmakers een beetje met de tributen kunnen spelen voor ze doodgaan, het gaat niet alleen om vechten.
En over niet aangrijpend... ben ik de enige die dat stukje dat de tributen van hun startpunt afrennen en elkaar onmiddellijk beginnen af te slachten wél aangreep? Ik vond juist dat de ernstigheid van de hele situatie goed word overgebracht, het kwam beter op me over dan in het boek.
Wat ik opvallend vond is dat naar mijn mening de eerste helft aanzienlijk beter was dan de tweede. In de eerste helft vond ik het gewoon perfect verfilmd, de situatie in District 12, de waanzin van het Capitool, het dreigende gevoel van de naderende Hongerspelen ... de hele manier van filmen bracht het zo goed over, alsof je het zelf bent. Het moment waarop Katniss in de buis stapt die haar naar de arena zal brengen, de buis zich sluit en ze nog iets tegen Cinna zegt wat niet meer te horen is door het glas, gaf me kippenvel.
De tweede helft was wat meer cliché: het 'Romantische Moment', de 'Spannende Achtervolging'. Het sterke begin zakt hier een beetje in. Het is meer alsof er naar het einde toegehaast word. De mutilanten die in het boek de ogen en gelaatstrekken van de dode tributen hadden, waren hier gewoon reusachtige honden. Op dit punt had de film van mij wél nog iets verder mogen gaan, aangezien het in het boek zo angstaanjagend was. Misschien had het het niveau van de twee helften wat meer gelijk getrokken. Beetje jammer, maar de eerste helft maakt een hoop goed.
Ook van mij had het duidelijker mogen zijn dat de romance tussen Katniss en Peeta van Katniss' kant heel erg gespeeld is. In de grot vooral is dit verwarrend. Wel op het einde bij het interview is het vrij duidelijk dat Katniss erg nep doet, met haar geforceerde lach.
Leuke toevoegingen vond ik dat je een blik achter de schermen kreeg bij de Spelmakers, en de gesprekken met president Snow die ondertussen decadent door zijn rozentuin loopt. Die trouwens de perfecte president Snow is.
Wat me brengt bij de casting, waar ik erg enthousiast over ben. Jennifer Lawrence was de perfecte keuze. Ze is geknipt voor Katniss. Als ik naar haar keek, zag ik Katniss. Verder leek iedereen wel zo uit het boek de film in gewandeld, Effie was precies zoals ik me had voorgesteld, ik was meteen gecharmeerd van Peeta en dat is precies wat Peeta hoort te doen, mensen voor zich winnen met zijn natuurlijke charisma, ik moest een paar traantjes wegpinken bij de dood van Rue, van wie je wel moet houden. Over de acteur die Haymitch speelt had ik eerst zo mijn twijfels, maar vanaf de eerste scene waren die helemaal weg. Hij wist gelukkig de onverschilligheid en bitterheid van Haymitch perfect over te brengen. Later leek hij wel wat softer te worden, maar ach.
Hij bracht er zelfs wat humor in, wat de film goed kan gebruiken.
Lenny Kravitz bleek verrassend geschikt voor de rol van Cinna. Helaas krijg je wel een mindere band met hem dan in het boek, nog een kritiekpuntje dat ik vaak voorbij heb zien komen: geen goede opbouw van banden met de personages. Wat ook wel zo is, maar dit is toch logisch aangezien de film nu al iets van tweeënhalf uur duurde.
Wel vond ik het jammer dat Gale niet meer screentijd kreeg, zo werd het niet echt duidelijk hoe sterk zijn en Katniss' band is.
Alles bij elkaar heel positief, een paar minpuntjes maar daarop na hadden de boeken geen betere verfilming kunnen hebben.
yael84
-
- 5 berichten
- 261 stemmen
Na het boek met veel plezier gelezen te hebben ben ik vanmiddag naar de bioscoop geweest voor de film. Ik vind de film een prima aanvullig op het boek en heb er van genoten.
Veranderingen ten opzichte van het boek hebben mij niet gestoord, vaak was dat in de film juist leuk om te zien. (De spelmakers achter de schermen bv. )
Daphny.
-
- 62 berichten
- 53 stemmen
Dat het commercieel aantrekkelijker is wil nog niet zeggen dat dat hier de reden is? Wel een enorme zwart/wit visie wat mij betreft. Alsof geweld niet expliciet in beeld brengen automatisch een commercieel doel heeft
.
Ja inderdaad, om even een voorbeeld te noemen wat ik net al aanhaalde, de Saw-reeks brengt gore expliciet in beeld, en dat is juist met commerciele reden. Genoeg mensen die erop kicken. Ik geloof ook dat in het geval van The Hungergames deze keuze gemaakt is omdat de film niet draait om de shockfactor, ze willen gewoon een verhaal vertellen. En daarbij is expliciet getoond geweld en gore niet noodzakelijk.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2582 stemmen
Op zich een leuke popcorn film die ondanks de vrij lange speelduur weet te vermaken, maar door de verschillende stijlen en het nogal vage verhaal wat ik eignelijk helemaal niet zo bijzonder vond toch niet echt onderscheidend. Hoeft ook niet, maar door belovende woorden wel meer van verwacht. De film heeft te veel kwaliteit-verschille en het acteren is dramatisch (thank god the script) waardoor het af en toe moeilijk mee-avonturieren was. Zonde, maar zeker geen slechte film. 3 sterren
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3865 stemmen
Ja inderdaad, om even een voorbeeld te noemen wat ik net al aanhaalde, de Saw-reeks brengt gore expliciet in beeld, en dat is juist met commerciele reden. Genoeg mensen die erop kicken. Ik geloof ook dat in het geval van The Hungergames deze keuze gemaakt is omdat de film niet draait om de shockfactor, ze willen gewoon een verhaal vertellen. En daarbij is expliciet getoond geweld en gore niet noodzakelijk.
Helemaal eens met de eerste paar zinnen. Alleen niet met conclusie. Grote verschil is namelijk dat The Hunger Games een enorm populair boek is bij pubers. Die groep passeren door een film 16 of zelfs 18+ te maken zou natuurlijk oerdom zijn.
Kortom of het nodig was of niet is hier echt geen seconde de vraag geweest. Vraag is geweest hoe krijgen we al die boekenlezers in de bioscoop.
Nakkie13
-
- 970 berichten
- 265 stemmen
Ik ga waarschijnlijk herhalen wat meerdere mensen hebben gezegd.
- Supersterke hoofdrol van Lawrence ( Winter's Bone was ook al fantastisch )
- Shaky Cam werkt om de spanning en de sfeer van het boek over te brengen, op andere momenten staat het de actiescene's in de weg
- Kudo's voor het getrouw overbrengen van alle scene's van het boek en het nog steeds gritty te houden ondanks de pg13
- Einde was beetje gehaast, zo ook het begin
Ik had de bioscoop uit kunnen lopen zoals ik Avatar: The Last Airbender uit had kunnen lopen ( als ik die ooit was gaan kijken want dat kan ik niet aan, ik was genoeg gewaarschuwd ) maar ik was nog volledig content. Ze hebben The Hunger Games naar mijn mening zo goed mogelijk naar het grote doek gebracht en daar ben ik ze dankbaar voor. natuurlijk zijn er concessies gemaakt maar dat is nu eenmaal nodig. Gemiste kansen waren er zeker, maar het is niet anders.
Veel lof, een paar terughoudende klachten en een goed gevoel aan deze sterke verfilming.
Want we weten allemaal, als een franchise ook maar een keer wordt verpest, raakt niemand hem meer aan ( zie Legend of the Seeker ).
3.5
t3kn0b0y
-
- 32 berichten
- 497 stemmen
Pfff wat een flutfilm is dit zeg...
Na het zien van de trailer was ik redelijk enthousiast en had ik er zin in om naar deze film te gaan maar al na de eerste minuten weet je exact hoe de hele film gaat verlopen..
Ieder moment van de film hoop je dat je verrast wordt maar keer op keer gebeurt weer precies wat je verwacht.. geen enkel moment heeft deze film mij iets verrassends opgeleverd.
Maar ik denk dan ja er zijn genoeg films met zo'n slecht voorspelbaar verhaal maar die maken het vaak goed met spectaculaire actie en mooie special effect maar wederom zat er totaal geen actie in de film er gebeurt werkelijk niets en 3 bloeddorstige atletische honden worden afgeschut door simpelweg ergens op te klimmen.. Belachelijk..
Dan ook nog is die vreselijke personages in die film al die gekleurde nichten ik werd er helemaal gek van..
Voor mij een zware zware onvoldoende wat heeft dit mij teleurgesteld..
Daphny.
-
- 62 berichten
- 53 stemmen
Helemaal eens met de eerste paar zinnen. Alleen niet met conclusie. Grote verschil is namelijk dat The Hunger Games een enorm populair boek is bij pubers. Die groep passeren door een film 16 of zelfs 18+ te maken zou natuurlijk oerdom zijn.
Kortom of het nodig was of niet is hier echt geen seconde de vraag geweest. Vraag is geweest hoe krijgen we al die boekenlezers in de bioscoop.
Ja is natuurlijk zo, dat besef ik als fan van de boeken. De boeken zijn inderdaad Young Adult en er komen ook geen expliciete afslachtingen voor, dus gaan ze dat niet opeens in de films wel doen.
Masterbrain
-
- 409 berichten
- 1266 stemmen
Een tienerfilm zoals Percy Jackson , Harry Potter franchise etc , maar wat maakt daze film nou anders dan de andere Tienerfilms zat ik de denken na afloop van de film.Het heeft een middelmatig verhaal en voor de rest is het een film dat zich grotendeels afspeelt op een traingskamp en een slachtveld om voedsel voor de disctricten te winnen, maar wel heel realischtich gemaakt , zonder enige echte fictie zoals bij HP , en daarnaast heeft het een tienersliefde in de film zitten ,wat aan het einde een beetje wegzakt ,wanneer de meid tegen de jongen zegt ''we moeten alles vergeten'' en de jongen op zijn beurt zegt'' ik wil het niet vergeten'' , blijkt het dat de meid alles deed voor de show en de jongen een tortelduifje is , een beetje bizzare scene is dat , maar goed door de realisme dat in de film wordt gezien en de jong acteer talent rust 3.5 sterren op z'n plaats.
Hildee123
-
- 15 berichten
- 34 stemmen
Hoe meer sponsors hoe beter je kansen liggen. Het was dus voornamelijk opgezet door haar. Ook het briefje wat ze kreeg 'was dat nou een kus' verwijst ernaar, aangezien ze daarna romantischer kusten.
dankje:)
Jatoq
-
- 12 berichten
- 20 stemmen
Wil deze film zodra hij in de videotheek ligt toch wel even huren.
Maar er is een vraagje waar ik dus mee zit: Is dit niet gewoon in grote lijnen hetzelfde verhaal zoals in Condemned en Battle Royale al te zien is?
Vraag me namelijk af waarom dit zo speciaal is...
astonm
-
- 274 berichten
- 469 stemmen
Gewoon trieste mensen, en daarnaast echt onzin want het staat zo beschreven in het boek.
Foxface
-
- 5 berichten
- 10 stemmen
Gewoon trieste mensen, en daarnaast echt onzin want het staat zo beschreven in het boek.
Die quotes zijn toch niet normaal... die mensen horen echt achter de tralies thuis, sorry dat ik het zeg, maar je bent geen haar beter dan een inwoner van the Capitol als je een film beoordeelt op de huidskleur van een aantal personage, om even in de stijl van de film te blijven.
Vandaag trouwens de film voor de tweede keer gezien. De haast bleef vervelend, maar ik had veel minder moeite met het 'braafheidsgehalte'. Wel miste ik het einde van het boek (waarin Katniss bijna plastische chirurgie krijgt, niet wil dat Peeta bij haar wordt weggehaald en waar ze de Games moet terugkijken) heel erg. Daar had ik best een kwartier langer voor in de bioscoop willen zitten. Nog steeds 4*.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Tienerfilm die bijzonder goed uitpakt omdat het een cynische satirische onderlaag heeft. Ik hoop dat ze de hele trilogie zullen gaan verfilmen, want hier zit zeker meer materiaal in.
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
verrassende film tot 90 minuten, daarna struikelde hij naar het einde....
3.5
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
The Games That Play Us
Mijn 100ste bioscoopbezoek moest uitgaan naar een film die het ongetwijfeld waard was. En wat past er nou beter bij me dan een tienerfranchise? Na maanden van uitkijken en een spetterend openingsweekend kon ik 'The Hunger Games' dan eindelijk bezichtigen.
Het verhaal is buitengewoon intrigerend. Alle lof naar schrijfster Suzanne Collins die een prachtig, episch verhaal heeft bedacht. De thema's van het lot (waar je geboren wordt), het opofferen voor je geliefden en het spelen van een spelletje voor het publiek zijn sterk uitgewerkt. Denk jonge gladiatoren op televisie of Big Brother met een bloederige afloop. De satirische onderlaag van de film speelde zowel met de regels van vermaak als met onze verwachtingen. Hoeveel films benoemen nu werkelijk de climax als 'de finale'?
De cast is formidable. Jennifer Lawrence is perfect gecast en Elizabeth Banks was nauwelijks te herkennen. Extra kudos naar de art department en de special effects team die gelikte shots en een schitterende wereld neer zette. De enige die echt buiten de boot viel was Josh Hutcherson. Hoewel hij een redelijke acteur is was Peeta oninteressant en niet erg charmant. De chemie tussen Peeta en Katniss, die toch belangrijk is voor het verhaal, ontbrak volledig.
'The Hunger Games' wist me niet te bevangen a la franchises als 'Harry Potter' of 'Pirates', maar ach, 'Batman Begins' zal ongetwijfeld het slechtste deel zijn van Nolan's meesterwerk. Met andere woorden: ik kan nu al niet meer wachten tot 'Catching Fire' en het lezen van de boeken.
Een uitzonderlijk goed verteld verhaal, een sterke actrice en een lekkere actie maken dit wel een must-see. Al is het maar om te weten waar die hype nu over gaat.
RooieBloemkool
-
- 112 berichten
- 2478 stemmen
The Hunger Games is 'The Condemned' meets John Guidetti. Originele insteek van een 'Battle Royale' film waarbij op een uitgebreide manier kennis wordt gemaakt met de personages en de Spelen, maar ook een film die anderzijds bij vlagen afgeraffeld overkomt.
NERD
-
- 1720 berichten
- 1432 stemmen
Ik zou deze film omschrijven als Battle Royale voor de Twilight doelgroep. Ergerde me enorm aan dingen zoals midden in de games de tijd hebben om jezelf als rots en mos te beschilderen zonder daar de tools voor te hebben of überhaupt de tijd om midden op een rivier lekker een paar uurtjes je lichaam te beschilderen terwijl 6 andere koters je proberen te vermoorden. De hele film zit vol met dit soort onzin momenten.
Ik kan me ook absoluut niet inleven in het verhaal, want het gegeven dat een maatschap in zou stemmen met het random selecteren en elkaar laten vermoorden van/door kinderen gaat er bij mij meestal niet in. En al helemaal niet hoe het hier gepresenteerd wordt.
Verder niet boeiend geacteerd, geen interessante karakters of scenes en nogal wat domme/onhandige acties. 2 sterren omdat mijn problemen met de film vooral gericht zijn om de 2e helft.
biggy
-
- 33 berichten
- 43 stemmen
Gisteren toch maar gekeken, kom toch van een koude kermis thuis helaas. Het hele gebeuren kon me niet boeien, een tienerfilm zonder actie, personages die rare beslissingen maken en de spanning was ver te zoeken omdat alles zo voorspelbaar is. Een afgeraffeld einde doet daar nog een schep bovenop.
Wat Nerd hierboven al aangeeft, al die onzin momenten die er af en toe bij zitten.
En wat was Cato voor slappeling, de hele film wordt hij neergezet als de ultimate warrior, voor zover dat kan in een tienerfilm zonder actie maar vervolgens zie je er helemaal niks van.
Wat betreft de visuele aspecten vond ik het persoonlijk een drama, afgeraffelde cgi, kon me allemaal niet boeien, de arena waar de tributen hun entree maken was echt sfeerloos en van middelmatig tot slecht
Zoek je meer actie kijk dan 'The Condemned' en laat deze links liggen.
2 sterren voor de moeite.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
John Guidetti.
Opzwepend en scorend of irritant en tegen zichzelf vechtend? 
DiDiejj
-
- 18 berichten
- 29 stemmen
Wauw wat een mooie film, ik dacht in het begin dat het niet helemaal mijn stijl was, maar ik heb ademloos naar de film gekeken. Hij bleef constant spannend, goede acteurs en actrices ook, je werd mee gesleept door hun verhaal. met andere woorden aanrader.
Had wel een ander eind verwacht, nu bleef het nog een beetje open, Voor wie kiest ze.?
Number23
-
- 8638 berichten
- 5685 stemmen
Toch ietsjes anders dan de gemiddelde blockbuster en dat trekt de film boven de middenmoot. Ben niet bekend met het verhaal (lees ook nooit boeken, ze maken een eventuele verfilming alleen maar slechter), dus ik kan oprecht zeggen dat ik het als flink meeslepend heb ervaren. De film zit ook qua aankleding in de hoek waar de klappen juist niet vallen, vooral de inwoners van The Capitol(?) zien er fantastisch kleurrijk uit. Dus lage verwachtingen voor een film hebben wederom een positieve beoordeling opgeleverd.
Waar ik wel enigszins enthousiast over was, was de casting. Niet zozeer Lawrence, Sutherland en Hutcherson die al bewezen hebben dat dit soort rollen voor hun een makkie is, maar vooral het casten van Banks, Harrelson, Tucci en Bentley lieten me glunderen. Woody maakt veel meer van zijn rol dan verwacht, Bentley ziet er geweldig uit (wat een baard!
), Banks is lekker excentriek en Tucci is samen met partner in crime Jones heerlijk bezig als presentator/commentator. Wel zeer jammer van het gebrek aan chemie tussen de 2 jonge hoofdrolspelers.
Beter dan verwacht!!
olsenbanden
-
- 6 berichten
- 4 stemmen
Open minded, zonder voorkennis van het verhaal deze film gezien te hebben, vind ik the Hunger Games een geslaagde film.
Soms schijnbaar emotieloos of afgestompt en dan weer heel emotievol geacteerd, een wisselwerking welke je op het verkeerde been zet qua sympathie of disempathy voor bepaalde karakters.
Dit maakt het tot een zeer goed te verteren verhaal welke tot het eind je vasthoudt, prima!
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Tienerfilm? Absoluut niet dus. Precies omdat het eenmaal word vernoemd voelt iedereen hier zich verplicht de term "tienerfilm" aan te halen...
Thematiek hierachter is zeker even sterk als in "Battle Royal". Het is toch niet omdat er minder actie of bruut geweld in zit dat je het moet bestempelen als tienerfilm? Dan ben je in mijn ogen zelf een tiener en dus vaak actiegericht. (in de meeste negatieve posts worden deze elementen toch aangehaald als een negatief iets.)
Verwijzingen naar een film als "the condemned"... Ja dan ben je hier toch aan een zeer fout adres.
Snap ook niet dat mensen enkel op een trailer afgaan, die onwetendheid! Op het eerste zicht lijkt het inderdaad een actie volle tienerfilm... Tja als ik humor wil en naar een horror film kijk loopt het ook slecht af...
Buiten een paar foutjes hier en daar valt hier niet zoveel op aan te merken. Grote fout zoals het vaak niet afvuren van het kanon na het vallen van een slachtoffer wat blijkbaar niemand hier opviel. Die honden en die cuts naar naar haar oude vriend zijn overbodig en louter lachwekkend/stom... (lelijke poster ook)
Ik vond hem goed!
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Gisteren toch maar gekeken, kom toch van een koude kermis thuis helaas. Het hele gebeuren kon me niet boeien, een tienerfilm zonder actie, personages die rare beslissingen maken en de spanning was ver te zoeken omdat alles zo voorspelbaar is. Een afgeraffeld einde doet daar nog een schep bovenop.
Wat Nerd hierboven al aangeeft, al die onzin momenten die er af en toe bij zitten.
En wat was Cato voor slappeling, de hele film wordt hij neergezet als de ultimate warrior, voor zover dat kan in een tienerfilm zonder actie maar vervolgens zie je er helemaal niks van.
Wat betreft de visuele aspecten vond ik het persoonlijk een drama, afgeraffelde cgi, kon me allemaal niet boeien, de arena waar de tributen hun entree maken was echt sfeerloos en van middelmatig tot slecht
Zoek je meer actie kijk dan 'The Condemned' en laat deze links liggen.
2 sterren voor de moeite.
Over het "visuele aspect" praten en het enkel hebben over cgi (gevaarlijke uitvinding, legt duidelijk de aandacht waar het niet moet liggen), ja dan ben je hier toch aan het foute adres of pas je toch je criteria aan. Misschien maar beter bij de actiefilmpjes blijven
.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Hoe meer sponsors hoe beter je kansen liggen. Het was dus voornamelijk opgezet door haar. Ook het briefje wat ze kreeg 'was dat nou een kus' verwijst ernaar, aangezien ze daarna romantischer kusten.
Het was in haar ogen eerst opgezet maar voor hem was het echt (hij zegt dat toch als hij gewond in de grot ligt
. Op het einde moeten ze het gewoon dramatiseren naar het grote publiek toe, ook vooral om het accepteerbaar te laten overkomen. Denk wel dat ze verliefd zijn. Toch?
Veruca
-
- 250 berichten
- 141 stemmen
Bah, wat braaf, ik miste een beetje de essentie van het boek. De wreedheid van jonge mensen als ze gedwongen zijn te overleven, kwam alleen een beetje naar voren aan het einde bij Cato.
Het boek ademde deze wreedheid, ik had meer moordscènes willen zien.
Str00pwafel
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Viel me toch tegen, had er toch meer van verwacht. Het was gewoon net allemaal net niet, te braaf en te voorspelbaar.
Eigenlijk verliep alles zoals het moest en zat alles mee. Er waren niet echt grote verassingen en het einde had ik dan ook allang zien aankomen. Sommige stukken vond ik gewoon ook niet heel erg geloofwaardig, maar dat zal dan wel aan mee liggen. Het verhaal was wel goed en het acteerwerk was niet veel op aan te merken, maar toch overtuigde de film me niet. Vooral de vechtscenés vielen me erg tegen, er was vrijwel niks te zien en kreeg soms zelfs last van hoofdpijn door het snelle bewegen van de camera. E
Aardige film, maar er had veel meer ingezeten!
3,5/5
Pre- en sequels

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes
2023
68 reacties

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
2015
189 reacties

The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
2014
259 reacties

The Hunger Games: Catching Fire
2013
493 reacties
Gerelateerd nieuws

Fan van 'The Hunger Games'? Netflix verwijdert snel 'The Ballad of Songbirds and Snakes'

Jennifer Lawrence en Josh Hutcherson keren terug in 'Hunger Games'-franchise

Kopie van Japanse thriller 'Battle Royale'? Quentin Tarantino snapt succes 'The Hunger Games' niet

Jennifer Lawrence kijkt niet alleen positief terug op haar 'The Hunger Games'-doorbraak
Bekijk ook

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Fantasy / Avontuur, 2011
1.789 reacties

The Dark Knight Rises
Actie / Misdaad, 2012
3.380 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties
Gerelateerde tags
gebaseerd op boekrevolutiedystopievrouwelijke hoofdrolspelerbow and arrowgamearcherydeath matchfictional tv show death matchforced to kill gebaseerd op een jongvolwassen roman
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








