Cosmopolis (2012)

Frankrijk / Canada / Portugal / Italië

geregisseerd door David Cronenberg
met Robert Pattinson, Jay Baruchel en Paul Giamatti

Eric Packer is een 28-jarige ‘golden boy’ die wordt rondgereden door de straten van Manhattan. Eric is op weg naar de oude kapper van zijn vader, waar hij zijn haar wil laten knippen. Hij heeft zojuist, als één van de grootste zakenmannen van Wall Street, zijn totale vermogen ingezet op de daling van de Chinese yuan. Een verkeerde beslissing blijkt: terwijl de minuten wegtikken, stort zijn imperium langzaam in. Hij beseft dat hij daarmee zijn hele leven op het spel heeft gezet. Onderweg komt hij terecht in enkele bizarre situaties en verliest hij, overweldigd door de gebeurtenissen, langzaam zijn greep op de realiteit.

avatar van xgogax
Als de film net zo goed is als ik denk dat hij is , afgaande op de trailer , verwacht ik hem binnenkort in mijn top10 !

avatar van Macmanus
jacobine_rodijk schreef:
Phew...Maakte me bijna zorgen dat je dit keer geen Mann-referentie wist weg te werken in je bericht.

Ghehe.

Maar erg benieuwd. Maak me totaal niet druk om Pattinson. Even cashen met Twillight en nu bezig met een "echte" carrière. Kan vast wel wat.

avatar van jipt
Teaser doet mij deugt, kan niet wachten.

jeroentjuhhhhh schreef:
Nee...hij is nu compléét de weg kwijt. Robert Pattinson Zie niet hoe dit de oude Cronenberg weer moet zijn.

Ik zie er toch ook duidelijk invloeden van zijn oudere werk in. En Pattinson zegt mij gelukkig helemaal niks. ooit een Twillight film gezien en die direct weer vergeten. Maar ik zie hem prima in de rol van verveelde jonge miljardair.

avatar van Nicolage Rico
Gave teaser zeg... Jammer van Pattinson, dat haalt de glans er toch wel een beetje af.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ha, glans .. ironisch.

avatar van sinterklaas
Bleeeh Pattinson.

avatar van Crook
Woeh! Cronenberg is back on track!! Hier kijk ik al sinds eXistenZ naar uit Hopen dat dit een kaskraker wordt, dan laat hij die saaie shit als History of Violence hopelijk achterwege, en krijgen we weer een hele reeks lekkere body-horror shit! Can't wait!

avatar van jarno1975
Premiere op het Cannes film festival!

Na de teaser, nu de Trailer (Youtube HD)

sinterklaas schreef:
Bleeeh Pattinson.

Lijkt me juist prima gecast als verveelde miljoenair.

avatar van xgogax
De films ziet er wel fenomenaal uit, wat een magistrale digitale fotografie (Arri Alexa) zeg! Ik hoop echter wel dat de film ‘trager’ en minder ‘bombastisch’ is dan de trailer.

avatar van Nicholas
Pattinson is de enige uit die hele Twilightshit waarin ik nog iets van acteertalent zie.

xgogax schreef:

Cronenberg inschattende zal dat wel het geval zijn.

Nicholas schreef:

En Kristen Stewart, EN Dakota Fanning, EN de HELE rest van de cast,...

avatar van TomaskeX
Rob was geweldig in Twilight, en in al zijn andere films, dus zal hij het hier ook geweldig doen

Haha we hebben hier een fanboy volgens mij

TomaskeX schreef:
Maar natuurlijk, zo heb ik één keer tegen iemand die ik ontmoette m'n middelvinger opgestoken en deze vervolgens op z'n bek geslagen toen ik klein was en dus, automatisch, gedraag ik me tegenwoordig nog steeds zo naar iedereen die ik tegenkom .

Crook schreef:
Haha we hebben hier een fanboy volgens mij

Eigenlijk wel, niets mis mee trouwens

Reinbo
Vind het juist leuk dat als die Twillight fans nu eens kennis gaan maken met de wereld van Cronenberg. Erg benieuwd naar de reacties (en de film natuurlijk)

avatar van Crook
Hahahaha ja dat zal wel ff schrikken worden als de film een beetje in zijn oude traditie is

avatar van Flipman
Zit jij te denken aan 'pareltjes' als Shivers en The Brood, Crook ?

avatar van Crook
Jup, maar ook (en vooral) aan het wat latere eXistenZ, Videodrome en the Fly.. hoop wel dat t daar weer een beetje op af gaat

avatar van Flipman
Aan het genre te zien niet, maar al die 'bizarre situaties'? Hoop doet leven!

Morgen naar de avant première in Kinepolis Oostende!

avatar van jeroentjuhhhhh
Flipman schreef:
Aan het genre te zien niet, maar al die 'bizarre situaties'? Hoop doet leven!
Z'n betere films waren nooit echt op een genre vast te pinnen. Hopelijk is dat hier ook zo!

Reinbo schreef:

En daar bedoel je mee dat Cronenberg's films beter zijn dan die van Twilight?

avatar van sinterklaas
Dat dacht ik wel denk. Diarree-Twilight!

TomaskeX schreef:

En daar bedoel je mee dat Cronenberg's films beter zijn dan die van Twilight?

Laten we het erop houden dat de films van Cronenberg van een compleet andere orde zijn.

Maar het leuke is dat de Twilight fans zich vanwege hun held zeer tolerant zullen opstellen en zich daarom open stellen voor de bizarre cinema van Cronenberg. Zo kweekt met filmliefhebbers.

Verder ken ik de hele Pattinson niet, dus ik heb ook niks op hem tegen. Op basis van de trailer lijkt hij mij prima gecast.