Cosmopolis (2012)

Frankrijk / Canada / Portugal / Italië

geregisseerd door David Cronenberg
met Robert Pattinson, Jay Baruchel en Paul Giamatti

Eric Packer is een 28-jarige ‘golden boy’ die wordt rondgereden door de straten van Manhattan. Eric is op weg naar de oude kapper van zijn vader, waar hij zijn haar wil laten knippen. Hij heeft zojuist, als één van de grootste zakenmannen van Wall Street, zijn totale vermogen ingezet op de daling van de Chinese yuan. Een verkeerde beslissing blijkt: terwijl de minuten wegtikken, stort zijn imperium langzaam in. Hij beseft dat hij daarmee zijn hele leven op het spel heeft gezet. Onderweg komt hij terecht in enkele bizarre situaties en verliest hij, overweldigd door de gebeurtenissen, langzaam zijn greep op de realiteit.

avatar van xgogax
Bij David Cronenberg:

Farrell, Cotillard to star in Cronenberg's Cosmopolis

"The thriller follows a multimillionaire on a 24-hour odyssey across Manhattan. Farrell will play the asset manager who loses all his wealth over the course of one day. Cotillard will play his wife."

Colin Farrell & Marion Cotillard !!!

avatar van JDSsmetje
Robert Pattinson komt in de plaats van Farell.

avatar van yeyo
JDSsmetje schreef:
Robert Pattinson komt in de plaats van Farell.

lol, dat worden dus horden 14-jarige Twilight-groupies naar een film van Cronenberg.

Dit lijkt me wel wat!

Hankieh
SnakeDoc schreef:
Dit lijkt me wel wat!

Waarom dan? Het plot vind ik namelijk niet echt veel zeggen.
Of is het vanwege de cast, dat was wat mij opviel (Robert Pattinson, Jay Baruchel, en ook een beetje Paul Giamatti).

avatar van SnakeDoc
Ik vind het plot juist wel wat hebben. De cast zegt mij nog niet eens zo veel.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Wat klinkt het uitgangspunt van die nieuwe Cronenberg interessant zeg, Een om naar uit te kijken.

avatar van soom
SnakeDoc schreef:
Ik vind het plot juist wel wat hebben. De cast zegt mij nog niet eens zo veel.
Omdat Cronenberg regisseert?

soom schreef:
Omdat Cronenberg regisseert?

Ken de hele kerel niet, alleen The Fly van hem gezien!

avatar van pierrrke
ben in ieder geval wel geinteresseerd, lijkt me lekker onvoorspelbaar

avatar van wimaroca

Opvallend ja.

Reinbo
Prachtige poster. Ben erg benieuwd

avatar van dutchtuga
Alweer geen horror van Cronenberg..

avatar van jarno1975
Eerste teaser ziet er niet verkeerd uit.

Edit: en een nieuwe poster

avatar van synec
Wat een intrigerende trailer. Donker, sexy en intens. Het doet me denken aan Enter The Void en Cronenbergs vroeger werk, wat alleen maar positief is! Ik ben zeer benieuwd naar deze.

avatar van dutchtuga
De trailer heeft mijn enthousiasme gewonnen. Dit voelt eindelijk weer eens als de oude Cronenberg. Zeer fascinerende thriller.

Meneer Bungel
Een heuse ''zag-ik-dat-nu-goed?-snel-nog-eens-kijken!'''-trailer! Nu snel weer vergeten.

avatar van jeroentjuhhhhh
Nee...hij is nu compléét de weg kwijt. Robert Pattinson Zie niet hoe dit de oude Cronenberg weer moet zijn.

avatar van dutchtuga
Het audiovisuele uiteraard. De trailer kent een heerlijk dreigend sfeertje, muziek en een reuzenrat die door een stad dendert? Ik kan hier niet op wachten.

avatar van jeroentjuhhhhh
De dreiging gaat alleen uit van de muziek, verder valt er nog niets zinnigs te zeggen over het visuele en dat bepaalt voor mij de échte Cronenberg feeling. Ben vooral bang voor water bij de wijn op dat vlak.

avatar van dutchtuga
Vind de trailer behoorlijk donker overkomen. Ook ziet het camerawerk en het gebruik van blauw en roze er veelbelovend uit. Ik trek verder nooit mijn conclusies gebaseerd op een trailer, maar mijn verwachtingspatroon is hierdoor wel wat bijgesteld.

avatar van dutchtuga
En waarom zou Pattinson niet kunnen? Mooie gelegenheid om die stempel van Twilight-boy van hem af te schudden, toch?

avatar van jeroentjuhhhhh
Hopelijk, maar het is vrijwel onmogelijk. Evenals lachen niet voorbestemd is voor Steward.

Al is Cronenberg een slimme vent, dus die zal vast iets zien wat geen ander mens ooit heeft gezien (geen sacasme) Zo verrast iedere acteur wel eens, al vind ik het nooit een goed voorbode om een glimmende vampier te gebruiken en al zeker niet in een nieuw project van de master of suspense.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Interessante teaser.

avatar van Leland Palmer
Zo, één van de beste en meest intrigerende trailers sinds tijden.. komt op de lijst!

avatar van Gizzmann
Zin in zin in!

avatar van misterwhite
Die trailer ziet er geweldig uit, Pattinson kan dan misschiens toch eindelijk van zijn slechte Twilight reputatie geraken

avatar van xgogax
Ziet er fantastisch uit ! Cronenberg back to his roots, back to basic na een faliekant mislukte stijloefening van vorige keer ?

Ben dol op films die zich midden in New York afspelen , a la Abel Ferrara of in Los Angeles a la Collateral (2004) .

avatar van jacobine_rodijk
Phew...Maakte me bijna zorgen dat je dit keer geen Mann-referentie wist weg te werken in je bericht.